درد دست چپ و استرس

درد دست چپ و استرس ارتباط نزدیکی به هم دارند. زمانی که فردی دچار استرس و اضطراب می شود؛ این استرس به حالت های فیزیکی مختلفی در آن فرد آشکار می شود. درد دست چپ می تواند یکی از نشانه های بیماری های جدی و تهدید کننده ی حیات; مانند بیماری ها قلبی، سکته قلبی،دیسک گردن، بیماری ها و عفونت های کلیوی; وجود برخی از توده ها و سرطان ها در قله ی قفسه سینه باشد. به همین علت توصیه اکید می شود; اگر دچار درد دست چپ شده اید; به پزشک متخصص ارتوپدی جهت بررسی دقیق و تشخیص علت آن; مراجعه نمایید.

در ادامه اگر تمام بررسی ها انجام شد و علت درد دست چپ شما مرتبط با استرس باشد; با ما همراه باشید چرا که جهت افزایش آگاهی شما؛ به بررسی تاثیر و ارتباط درد دست چپ و استرس در این مقاله پرداخته ایم. برای دسترسی سریع تر می توانید از فهرست مطالب استفاده نمایید.

کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی با داشتن بهترین متخصصین ارتوپدی در تهران کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر درمان را پیش پای شما خواهند گذاشت. شما می توانید با مراجعه به کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی، سلامت خود را تحت نظر متخصصین مجرب بررسی کرده و درمان خود را تا سلامت کامل ادامه دهید. جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید از طریق تماس تلفنی با کلینیک ارتباط برقرار کنید.

درد دست چپ و استرس

تأثیر استرس بر روی درد دست چپ

وقتی فردی دچار درد دست چپ خود می شود و دلیل بروز آن را نمی داند؛ در صورتی که این درد تداوم داشته باشد؛ بایستی به پزشک متخصص ارتوپد و یا متخصص مغز و اعصاب برای یافتن علت درد و درمان آن مراجعه نماید. پزشک با معاینه فیزیکی، بررسی و انجام آزمایش ها و تست های تشخیصی مانند نوار عصب عضله  و … به دنبال علت بروز این درد دست می گردد. اگر نتایج تمام آزمایش ها خوب باشد و نشان دهنده ی سلامت باشد، در این صورت می توان علت آن را استرس و اضطراب دانست.

اضطراب و درد دست چپ ممکن است از نظر روانشناسی نیز به هم مرتبط باشند. در حقیقت، زمانی که فرد دچار اضطراب می‌شود، معمولا نسبت به حواس بدنی خود آگاهی بیشتری پیدا می‌کند. ترشح آدرنالین و تنفس سریع در هنگام اضطراب، امری بسیار رایج است و هر دو می‌توانند منجر به بروز درد دست چپ شوند. در حملات پانیک ( حملات عصبی ) فرد به طور ناگهانی دچار اضطراب ، ترس و تپش قلب می‌شود و حس مرگ به فرد دست می‌دهد. در این حالت نیز ممکن است فرد دچار درد دست چپ و اضطرابشود.

ذکر این نکته مهم است که بگوییم; اگر از قبل دچار بیماری هایی مانند دیسک گردن و بیماری های قلبی باشید; داشتن استرس و اضطراب باعث تشدید این بیماری ها می شود. لذا توصیه می گردد برای بررسی و تشخیص دقیق به پزشک ارتوپد خوب مراجعه نمایید.

درد دست چپ و استرس عاطفی

در زمانی که فردی دچار افسردگی، اضطراب عاطفی بشود؛ این اضطراب ممکن است به صورت های فیزیکی مختلفی مانند بی حسی و درد دست چپ خود احساس کند. در این شرایط مشخص نیست که چه علتی باعث این درد دست می شود؛ که به احتمال زیاد، یک پاسخ خودکار به استرس شدید است.  این احتمال وجود دارد که بی حسی عاطفی پاسخ مقابله ای مغز در برابر استرس باشد.

فعال شدن اعصاب می تواند منجر به شکل گیری آثار مختلف در قسمت های متفاوت از سیستم عصبی شود. در همین راستا، ممکن است فرد با درد دست چپ و استرس مواجه شود و یا تارهای موی دست شما سیخ شوند.

اما توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد درد دست چپ به دلیل اضطراب به وجود نیامده و دلیل مهم تری هم چون گرفتگی تونل کارپال را دارد. در این حالت بایستی حتما به دکتر متخصص ارتوپد مراجعه کرد.

درمان درد دست چپ و استرس

استرس می تواند باعث گزگز و درد دست چپ شود؛ بدون اینکه بیماری زمینه ای در فرد وجود داشته باشد. از طرفی خود درد دست نیز می تواند باعث تشدید استرس در فرد شود. بنابراین برای درمان بهتر است به صورت هم زمان؛ درد دست چپ و استرس درمان شوند؛ تا در روند درمان تداخلی ایجاد نگردد.

در حالتی که علت درد دست چپ ، استرس و اضطراب باشد؛ راه هایی که در ادامه آورده ایم برای درمان موثر هستند :

❇   ماساژ دست
❇   استراحت دادن به دست
❇   داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از سبزیجات، میوه‌ ها
❇   مصرف دمنوش‌ های گیاهی مانند گیاهان آرام‌ بخش، عرق بیدمشک، عرق بهار‌نارنج، دمنوش گل‌گاو‌ زبان
❇   اجتناب از مصرف الکل
❇   استفاده از طب سوزنی
❇   انجام تمرینات ورزشی مناسب زیر نظر پزشک معالج
❇   کنترل بیماری‌های خودایمنی

❇   پزشکان معمولاً در مواجهه با علائم اشاره شده و درمان درد دست چپ و استرس؛ داروی ضدالتهاب تجویز می‌کنند. با این وجود، قبل از تجویز دارو باید ارزیابی و بررسی دقیق از جهت احتمال ابتلا به بیماری های جدی انجام گیرد.

درد دست چپ و استرس

چگونگی مقابله با علائم استرس

تمرینات بسیاری مبتنی بر ذهن‌آگاهی هستند که می توانند به کاهش درد دست چپ کمک کنند. تمریناتی مانند یوگا یا تای چی که بر روی تنفس کار می کنند؛ برای کاهش اضطراب توصیه شده اند.

راه هایی که برای درمان‌ توصیه شده اند، عبارتند از:

❇     داروهای ضد اضطراب
❇     رفتاردرمانی شناختی
❇     گفتاردرمانی
❇    پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل
❇    محدود کردن مصرف کافئین و الکل
❇     انجام یوگا
❇    در نظر گرفتن زمانی برای تفریح
❇    یادداشت روزانه احساسات خود
❇    تمرین تنفس عمیق
❇    خواب کافی
❇    صحبت کردن با یک دوست
❇    شناخت عواملی که باعث استرس شما می‌شود.

کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی با داشتن بهترین متخصصین ارتوپدی در تهران کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر درمان را پیش پای شما خواهند گذاشت. شما می توانید با مراجعه به کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی، سلامت خود را تحت نظر متخصصین مجرب بررسی کرده و درمان خود را تا سلامت کامل ادامه دهید. جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید از طریق تماس تلفنی با کلینیک ارتباط برقرار کنید..

دیدگاه خود را بنویسید