بی حسی دست چپ نشانه چیست

بی حسی دست چپ نشانه چیست، علل مختلفی می‌تواند منجر به بی حس شدن دست چپ شود که شامل سندرم تونل کارپال، تنیس البو، گلف البو، سندرم تونل کوبیتال و نوروپاتی محیطی و درگیری اعصاب گردنی موسوم به رادیکولوپاتی می تواند باشد. اغلب علت بی حس شدن دست  چپ نشانه‌ی اختلال جدی نیست اما گاهی هشداری برای مشکلات جدی‌تری همچون سکته و حملات قلبی و مستلزم پیگیری می‌باشد.

 

بی حسی دست چپ نشانه چیست

 

علت بی حس شدن دست چپ چيست؟

علت های مختلفی ممکن است باعث بی‌حس شدن دست چپ شود. اما شناسایی این علت ها نیازمند معاینه دقیق توسط پزشک معالج و انجام آزمایشات تشخیصی و به کمک روش های تصویر برداری می باشد. توصیه می شود که در صورتی این بی‌حسی ادامه دار شده و به دفعات اتفاق افتد، برای بررسی دقیق و پیدا شدن علت اصلی آن به کلینیک های تخصصی و متخصص دست مراجعه شود.

همچنین سوالات مختلفی در ذهن برخی بیماران شکل می‌گیرد مانند اینکه علائم و نشانه‌های خطرناک چیست و برای تشخیص این بیماری باید چه زمانی و به سراغ کدام یک از متخصصین رفت. گاهی دلیل بی‌حس شدن دست چپ می‌تواند گذرا باشد. به طور مثال هنگامی‌که زیاد با دستتان کار‌کرده‌اید یا دستانتان تحت فشار بوده اما گاهی می‌تواند علائم یک واقعه جدی و‌خطرناک مانند پارگی دیسک گردن یا حتی وقوع سکته مغزی باشد.
از جمله شایع ترین بیماری‌هایی که به عنوان دلیل بی‌حس شدن دست چپ شناخته می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سندرم تونل کارپال:

یکی از شایع ترین اختلالات عصبی به عنوان سندرم تونل کارپال شناخته می‌ شود که باعث وارد آمدن فشار جدی روی عصب داخلی کانال کارپال خواهد شد. این کانال باریک در قسمت مچ و کف دست وجود دارد و هنگام تحت فشار قرار گرفتن اعصاب داخل کانال، علائم مختلفی نظیر بی‌حس شدن دست چپ و ضعف دیده خواهد شد. در صورت بی توجهی به این مسئله، بیماری شدت پیدا کرده و نیاز به جراحی دارد.

  • فتق دیسک گردن:

دیسک‌ها در بین مهره‌های ستون فقرات جای گرفته‌اند و نقش محافظتی در برابر صدمات و فشار وارده به ستون فقرات را ایفا می‌کنند. در شرایطی که بیرون زدگی دیسک اتفاق بیفتد، باعث ایجاد فشار به اعصاب می‌شود و به همین دلیل فتق دیسک گردن را می توان یکی از دلیل بی‌حس شدن دست چپ در نظر گرفت. توصیه می‌ شود بیماران در اسرع وقت برای انجام پیگیری‌های لازم و تدابیر درمانی به پزشک متخصص مراجعه کنند‌.

بی حس شدن دست چپ

علت بی حس شدن دست چپ هنگام فعاليت و ورزش

بسیاری از ورزشکاران به ویژه هنگام دویدن برای مسافت های طولانی از بی حس شدن دست خود شکایت دارند. علت بی‌حس شدن دست در هنگام فعالیت های ورزشی ناشی از اختلال جریان خون و متورم شدن دست ها است که باعث می شود فشار مضاعفی روی اعصاب ‌شود و در نهایت منجر به بی‌حسی دست می شود. در بسیاری دیگر از ورزشکاران دلیل بی‌حس شدن دست چپ به خاطر بیماری های زمینه ای نظیر رینود و سندرم تونل کارپال می باشد. به هرحال تو‌صیه می‌شود ورزشکاران برای پیگیری این مسئله حتما به سراغ یک پزشک متخصص بروند و این موضوع را در میان بگذارند. به کمک ارائه شرح حال دقیق و معاینات پزشکی می تواند به سرعت دلیل بی‌حس شدن دست چپ را شناسایی کرد و مانع از بروز عوارض جدی شد.

عوامل موثر در بی ‌حس شدن دست چپ کدامند؟

بی ‌حس شدن دست چپ و سمت چپ بدن علل زیادی دارد و می‌تواند نشانه بیماری‌های قلبی و برخی از بیماری‌های دیگر که به قلب نیز ارتباط دارند باشد. از این‌رو شما باید علائم پدیدار شده در اثر این بی‌حسی در دست‌های چپ را به خوبی تشخیص داده و سپس سنبت به درمان آن‌ها اقدام نمایید. در ادامه مقاله با ما با ما همراه باشید تا علت بی ‌حس شدن دست چپ را برای شما به‌طور کامل بیان کنیم.

آسیب دیدگی اعصاب: معمولاً آسیب‌هایی که به عصب‌های دست انسان وارد می‌شوند، می‌توانند موجب بروز اختلال در پیام‌هایی شود فرستاده شده از مغز و عامل بی ‌حس شدن دست چپ باشد، برای نمونه نوروپاتی شبکه بازویی یا براکیال به آسیب عصبی گفته می‌شود که در اثر آن اعصابی انشعاب شده از دست تا ستون نخاعی دچار آسیب دیدگی و صدمه می شوند.

تنگی نخاع گردن: دیگر علت بی ‌حس شدن دست چپ می‌تواند به تنگی کانال نخاعی مرتبط باشد. تنگی نخاع گردن می‌تواند منجر به بروز باریک شدن ستون فقرات در گردن شود که امکان دارد به علت میلوپاتی اسپوندیلوتیک گردنی ایجاد شود و منجر به سوزن سوزن شدن، بروز ضعف و بی‌حسی دست‌های‌ چپ شود. تنگ بودن کانال نخاع گردن می‌تواند علاوه بر ایجاد علائم فوق الذکر روی نواحی دیگری همچون پاها، مثانه و همین‌طور روده نیز اثر بگذارد و می‌توان آن را با استفاده از دارو، فیزیوتراپی و در بعضی از موارد این عارضه با استفاده از عمل جراحی آنها را درمان نمود.

بیماری قلبی: بیماری‌های قلبی عروقی یکی از علل مهم بی ‌حسی دستان چپ است که در این میان می‌توان به بیماری عروق کرونری اشاره کرد که حتی می‌تواند منجر به ایجاد بی‌حسی در هر دو دست نیز شود. ایجاد نوعی درد در قفسه‌ی سینه که تا نواحی گردن یا قسمت فوقانی شکم ، میان دو کتف احساس شود. احساس سنگینی و فشار در دست‌‌های چپ و راست علاوه‌ بر بی‌حسی می‌تواند به علت استرس، فشار فیزیکی یا قرار گرفتن مقابل سرما باشد.

معمولاً این احساس حدود ۲ تا ۵ دقیقه ادامه دارد و با از بین رفتن عامل اصلی بروز درد می‌تواند برطرف شود. اما گاهی اوقات هم به‌راحتی برطرف نمی‌شود و با استراحت کردن نیز امکان دارد که به سراغ فرد بیاید که در این‌گونه مواقع این احساس معمولاً با علائم زیر همراه است.

  • احساس استرس و اضطراب
  • حالت تهوع و استفراغ
  • شکم‌ درد
  • تنگی نفس

کم کاری تیروئید:کم‌کاری تیروئید علائمی را در فرد می‌تواند ایجاد کند که شامل بی ‌حسی دستان‌ چپ، احساس گزگز و سوزن سوزن شدن دردناک دست است که احساس ناخوشایندی را در فرد به وجود می‌آورد. کم‌کار شدن غده تیروئید به‌علت کمبود هورمون‌های تیروئید مترشحه توسط این غده است که علائمی همچون خستگی، افزایش وزن، خشک شدن پوست، حساسیت به سرما و عوامل دیگر را در فرد می‌تواند ایجاد کند.

مشکلات مربوط به خون رسانی:بیماری‌های شریان‌های سرخرگ‌های محیطی که می‌تواند با اختلال خون‌رسانی به دست چپ همراه باشد و همچنین سندرم تونل کارپال و سایر سندرم‌هایی که ناشی از تحت فشار قرار گرفتن عصب‌های دست هستند می‌توانند موجب بی ‌حسی دست‌های چپ شوند. تمامی علائم گفته‌ شده نشان‌دهنده حمله قلبی درافراد هست که باید حتما به پزشک مراجعه کنند. در این‌گونه مواقع شما با مراجعه زود و به‌موقع به پزشک می‌توانید سلامتی خود را حفظ کنید و از بروز عوارض خطرناک ناشی از این بیماری نیز جلوگیری نمایید.

عوامل موثر در بی ‌حس شدن دست چپ کدامند

بی حسی دست چپ نشانه چیست و علائم هشدار آن کدام است؟

پوزیشن نادرست بدن حین خوابیدن، درازکشیدن یا کار پشت میز

طرز قرارگیری بدن و پوسچر هنگام خوابیدن، درازکشیدن یا کار پشت میز امکان بی حس شدن دست چپ وجود دارد. چرا که پوسچر نامناسب اعصاب بدن و اعصاب حرکتی را درگیر می‌کند و در طول خواب به دلیل فشاری که به یک طرف بدن وارد می‌شود این نداشتن حس بیشتر و بیشتر می‌شود. از همین رو در خصوص انتخاب تختخواب، تشک و نوع بالش دقت کنید. سعی کنید تشک‌های قدیمی و کهنه را که فرم خود را از دست داده‌اند، تعویض کرده و از تشک‌های استاندارد استفاده کنید.

انتخاب متکای استاندارد ضروری است، بالشتی که استفاده می‌کنید باید در یک حد استاندارد نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد و یا بیش از حد نرم و یا بیش از حد سفت نباشد. انتخاب یک صندلی مناسب برای انجام کار پشت سیستم نیز بسیار ضروری است چرا که اگر صندلی از دسته‌های استاندارد برخوردار نباشد ممکن است بر اثر نشستن طولانی مدت پشت میز کار دست دچار بی‌حسی، مور مور یا گز گز شود.

فتق گردن یا دیسک گردن (دیسکوپاتی گردنی)

مشکلات مربوط به ستون فقرات گردنی می‌تواند بر اثر افزایش سن یا شرایط شغلی (شغل‌هایی که فرد مجبور است که سرش را روی گردنش خم بکند مثل نویسنده‌ها و تایپیست‌ها) و یا آسیب‌های مرتبط با تصادف باشد. که با مراجعه به موقع به پزشک ارتوپد درمان بی حسی دست چپ به طور متناسب برای پیشگیری از بروز عوارض الزامی است.

 فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا نوعی رماتیسم بافت همبند است و اختلال یا بیماری است که عامل ایجاد درد پراکنده در سراسر بدن، بروز مشکلات خواب و اختلالات خلقی و خستگی است. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا به دلیل پردازش غیرواقعی درد در مغزخود به طور معمول نسبت به سایر افراد نسبت به درد حساس‌تر هستند. عامل این بیماری را می‌توان به سیستم اعصاب مرکزی و غیرارادی، انتقال‌گرهای عصبی و یا محرک‌های خارجی و جنبه‌‌های روانی مرتبط دانست.

بیماری رینود

از دیگر مواردی که می‌توان به بی حسی دست چپ نشانه چیست اشاره کرد، بیماری رینود است. این بیماری در واقع شامل گرفتگی و انقباض سرخرگ‌های موجود در انگشتان است. بنابراین با نداشتن حس و گز گز شدن در این اندام مواجه می‌شویم.

حمله و درد قلبی

ممکن است برای برخی از افراد بی حسی دست چپ از علائم حمله قلبی باشد که گاهی منجر به سکته می‌شود. بنابراین اگر این نداشتن حس را همراه با سایر علائمی مثل علائم زیر داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • احساس درد و فشار در قفسه سینه
  • درد در هر دو بازوی دست
  • درد در فک و یا در کمر
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تپش قلب
  • حمله مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که شریانی که مسئول انتقال خون به مغز می‌باشد دچار گرفتگی شود. این گرفتگی معمولا همراه با علائمی است که یکی از آن‌ها نداشتن حس در یک قسمت بدن مثل دست چپ است.
  • مشکلات گفتاری
  • گیجی
  • سر درد ناگهانی
  • استفراغ
  • سرگیجه
  • عدم تعادل و مشکلات هماهنگی

بی حس شدن انگشتان دست چپ به طور موقت جدی نیست و اغلب به مشکلات اسکلتی عضلانی مربوط میشود که در اغلب موارد احتمالا خود به خود بهبود می‌یابد. اما اگر در مورد این درد شک دارید و یا دردتان مدت زیادی است که وجود دارد و آزاردهنده شده، حتما با یک متخصص دست باتجربه مشورت کنید. به خصوص اگر مناطق بی حس شده در دستان چپ شما در حال افزایش است مراجعه به ارتوپد بایستی هر چه سریع تر برای ریشه یا علت بی حسی دست چپ نشانه چیست و درمان آن انجام بگیرد و در صورت داشتن این علائم حتما به دنبال کمک اورژانسی باشید و بدون اتلاف وقت با تلفن اورژانس تماس بگیرید:

  • درد و فشار قفسه سینه
  • درد در ناحیه پشت
  • درد در فک و شانه
  • تغییر رنگ پوست
  • تپش قلب
  • مشکلات تنفسی یا بلع
  • گیجی
  • سردرد ناگهانی
  • فلج صورت
  • حالت تهوع و استفراغ
  • مشکلات تعادلی و عدم هماهنگی به صورت ناگهانی

علت بی حسی انگشتان دست چپ چیست؟

سوالی که ممکن است با آن مواجه شده باشید و شما را به مطالعه این مقاله هدایت کرده احتمالاً آن است که بروز بی حسی در نوک انگشتان دست سمت چپ نشانه چیست. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم علل بروز درد دست سمت چپ و یا بی حس شدن انگشتان دست سمت چپ می‌تواند متنوع باشد و از گیر افتادگی عصب ناشی از بیماری سندرم تونل کوبیتال یا تونل کارپال، تنیس البو و گلف الو تا نوروپاتی محیطی، مسمویت با فلزات سنگین، حمله قلبی یا سکته مغزی و غیره را شامل شود.

بی ‌حس شدن دست چپ در خواب

بسیاری از افراد در هنگام خواب دچار بی‌حسی در دست چپ خود می‌شوند و صبح که از خواب بیدار می‌شوند، دستان آن‌ها دچار نوعی حالت گزگز و سوزن سوزن شدن می‌شود. در صورتی‌ که هنگام خواب دستان شما دچار نوعی احساس بد و بی‌حسی می‌شود، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا علت بی ‌حس شدن دست چپ در خواب را برای شما به‌طور کامل بیان کنیم.

وضعیت نامناسب خوابیدن :

معمولاً زمانی‌که در حین خواب دست شما در زیر قرار می‌گیرد و تحت فشار قرار می‌گیرید، یکی از شایع‌ترین دلایل بی ‌حسی دست‌های چپ در هنگام خواب است که این عارضه معمولاً بعد از بیدار شدن فرد نیز برطرف می‌شود. گاهی اوقات این احساس ناخوشایند را نیز می‌توانید در پاها یا ران هایتان نیز احساس کنید.

فعالیت بدنی زیاد در طول روز:

گاهی اوقات در اثر فعالیت بدنی و کار زیاد در طول روز مچ دست افراد خسته می‌شود و می‌تواند منجر به حالت گزگز و بی‌حسی دست چپ شود. انجام دادن کارهای دستی همچون تایپ کردن زیاد با رایانه، استفاده از قیچی و خیاطی کردن زیاد نیز می‌تواند منجر به آسیب رساندن به اعصاب دست فرد شود. خم و راست کردن بیش ‌از حد این قسمت می‌تواند موجب وارد شدن فشار اضافی به دست شود و در هنگام شب که افراد دیگر حرکت نمی‌کنند و فشار اضافی به‌طور کامل از روی اعصاب و تاندون‌ها برداشته می‌شود، موجب بروز احساس گزگز و بی‌حسی دست چپ موقع خواب و شب هنگام می‌شود.

احتباس مایعات :

دیگر علت شایع بی ‌حس شدن دست چپ در خواب احتباس مایعات است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند و در برنامه روزانه آن‌ها ورزش و رژیم غذایی مناسب وجود ندارد، مایعات می‌تواند در درون بدن آن‌ها جمع شود و موجب تورم دست و پای آن‌ها شود. به‌طور معمول احساس بی‌حسی دست چپ و راست موقع خواب و در شب هنگام بسیار بیشتر است. چون در طول شب و موقع خواب خون به‌اندازه کافی در بدن جریان ندارد و فشاری را ایجاد کند که منجر به بی‌حسی دست ‌چپ و راست و بروز ناراحتی افراد در هنگام خواب می‌شود.

دیابت :

دیابت نوعی بیماری است که منجر به افزایش قند خون افراد می‌شود و هنگامی ایجاد می‌شود که بدن توانایی تولید انسولین به مقدار کافی را ندارد. معمولاً حدود نیمی از تمامی افراد دیابتی مبتلا به نوعی آسیب عصبی همچون نوروپاتی محیطی و سندروم تونل کارپال هستند که در این افراد می‌تواند منجر به بروز درد، ضعف و بی ‌حس شدن دست چپ موقع خواب شود.

درد قلب و بی حسی نوک انگشتان دست چپ نشانه چیست

یک علت بی حس شدن انگشتان دست سمت چپ و درد قلب مشکلات قلبی و عروقی و حمله قلبی خواهد بود. حال نسبت به سوال بی حسی دست چپ نشانه چیست بخواهیم پاسخ دهیم؛ نداشتن حس دست سمت چپ در حقیقت یکی از نشانه‌های اولیه و بارز حمله قلبی در کنار انتشار درد به فک، گلو و کمر، حالت تهوع و سرگیجه و تعریق زیاد، خواهد بود. درد ناشی از حمله قلبی به شکل یک درد سنگین و فشاری روی قفسه سینه بروز می‌کند.

درمان بی حس شدن دست چپ

به طور کلی درمان های مختلفی برای بی‌حس شدن دست وجود دارد. هر کدام از این روش های درمانی با توجه به شرایط بیمار تجویز می‌گردد. به طور معمول پزشکان برای آغاز روند درمان بی حسی دست چپ قبل از هر چیز به دنبال یافتن دلیل بی‌حس شدن دست چپ هستند. آن ها از روش های مختلف تشخیصی برای بررسی علل احتمالی این مشکل استفاده می کنند. انجام معاینات کامل و بررسی سوابق پزشکی می تواند نقش پررنگی در یافتن علت بی‌حس شدن دست داشته باشد. بیماران برای کمک به تشخیص بهتر و سریع تر از سوی پزشک معالج باید به دقت و به طور کامل علائم و نشانه های بیماری را هنگام بیان شرح حال خود، بازگو کنند.
انجام آزمایش خوش برای شناسایی بیماری های زمینه ای که به عنوان علت بی‌حس شدن دست شناخته می شوند مانند دیابت یا کمبود املاح و ویتامین های نیز ضروری است اولین گام برای شروع روند درمان بی حسی دست چپ، اصلاح وضعیت خواب و استفاده از بالش‌های گوه‌ای مناسب است.

در صورتی که بیماران در طول روز از این مشکل شکایت داشته باشند، توصیه پزشک معالج انجام استفاده از کمپرس گرم برای بهبود گردش خون است. بسته به علت بی حس شدن دست چپ استفاده از کمپرس گرم در برخی از بیماران ممکن است نتایج عکس داشته باشد و باعث شدت یافتن علائم بیماری شود. در چنین شرایطی استفاده از کمپرس سرد می تواند نقش موثرتری برای این رفع مشکل ایفا نماید. در کنار تمام این حرکات اصلاحی و تغییر الگوی زندگی، درمان بیماری های زمینه ای که منجر به ایجاد بی‌حسی دست چپ می شود راه حل اصلی می باشد. در صورتی که یافته‌ها در معاینات تشخیصی نشان دهنده اختلال در هدایت عصب دست باشد،‌ برای درمان بی حسی دست چپ از جراحی استفاده خواهد شد.

درمان گزگز دست چپ

گزگز یا بی‌حس شدن دست از جمله علائم نشانه هایی است که تعداد زیادی از مردم ممکن است با آن مواجه شوند. گاهی اوقات این نشانه گزگز و بی‌حسی چندان شدید نیست و ممکن است ناشی از عوارض برخی از داروها باشد و یا به دلیل فشارهای عصبی ایجاد شده باشد. در چنین شرایطی مسئله نگران کننده نیست اما در موارد دیگر و در شرایطی که این مسئله ادامه دار باشد و یا شدت یافته باشد، برای یافتن علت بی حس شدن دست چپ حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه نمود و سریعا تدابیر درمانی لازم آغاز شود. معمولاً برای حل این مشکل نیز درمان های متفاوتی با توجه به علت عارضه و شرایط بیمار در نظر گرفته می شود. برای درمان گزگز دست چپ معمولا از تدابیر درمانی زیر استفاده می‌شود:

  • جلسات فیزیوتراپی:

یکی از درمان‌هایی که برای گزگز دست چپ تجویز می‌شود، جلسات فیزیوتراپی است. گاهی اوقات ممکن است دلیل بی‌حس شدن دست چپ و گزگز به خاطر بیماری هایی مانند سندرم تونل کارپال و در مراحل اولیه خود باشد که استفاده از جلسات فیزیوتراپی نقش بسیار پررنگی در کاهش علائم و نشانه‌ های این بیماری مانند به خواب رفتن و گزگز دست خواهد داشت و می تواند مانع از تشدید علائم بیماری شود.

  • جراحی دست:

جراحی به عنوان آخرین راه درمان گزگز دست چپ شناخته می شود. در بسیاری از موارد علت بی‌حس شدن دست و سایر علائم مهم مانند گزگز به خاطر سندرم تونل کارپال است. در این حالت پزشک معالج برای درمان گزگز دست چپ از تکنیک جراحی برای کاستن و رفع فشار تونل کارپال استفاده می‌کند.

این تکنیک جراحی به شکل سرپایی انجام می‌شود و بیمار نیازمند بستری در بیمارستان نیست. هدف از انجام این عمل جراحی بریدن سقف تونل کارپال یا همان رابط کارپال می باشد. به این ترتیب فشاری که بر عصب میانی مچ دست وارد می‌ شود، کاهش پیدا خواهد کرد. همین فشار وارده علت بی حس شدن دست چپ و گزگز می باشد که به این ترتیب برطرف خواهد شد. جراح در طول این عمل از بی‌حسی موضعی برای این تکنیک جراحی استفاده خواهد کرد.

  • دارو:

در مواردی که دلیل بی‌حس شدن دست چپ و گزگز به خاطر درد یا ورم باشد، استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی می تواند نقش پررنگی در درمان علایمی نظیر گزگز،‌ خواب رفتن انگشتان و بی‌حسی دست چپ داشته باشد. تجویز داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین در این بیماری معمولا بسیار اثر بخش است. در شرایطی که بیمار از تورم دست هم شکایت داشته باشد، از داروهای مدر استفاده می شود. همچنین به نظر می رسد مصرف مکمل‌های ویتامین مانند ویتامین B6 می تواند موثر باشد.

چه زمانی برای بی ‌حسی دست چپ باید به پزشک مراجعه کنیم؟

معمولاً در هنگام ایجاد گزگز و بی ‌حس شدن دست‌ چپ در صورت مشاهده علائم زیر می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و بیماری خود را تحت درمان قرار بدهید.

  • ضعف بدنی و فلج شدن یک سمت بدن بدون داشتن دلیل مشخص
  • بروز مشکل در تکلم و صحبت کردن شما
  • بروز مشکل در وضعیت بینایی شما
  • بی‌حسی دست‌ چپ با وارد شدن یک آسیب به کمر یا گردن که با از دست دادن هوشیاری شما همراه بوده است
  • از دست دادن کنترل ارادی ادرار و مدفوع
  • بی‌حس شدن یک ناحیه از بدن که با گذشتن بازه زمانی چند دقیقه برطرف نشود و یا در هنگام راه رفتن تشدید شود
  • بروز حالت اسپاسم، گیجی و یا لرزش در بدن

سخن پایانی

در مورد بی حسی دست چپ نشانه چیست و علل بی حس شدن انگشتان دست چپ دلایل متفاوتی ذکر شد. اما همه این موارد صد در صد نیستند و نیاز است که حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر نداشتن حس دست چپ توسط پزشک ارتوپد قابل درمان باشد، پزشک اقدامات لازم را انجام خواهد داد، در ضمن پزشک برای تشخیص بهتر اقدام به عکس برداری و ام آر آی خواهد کرد. در نهایت اگر نداشتن حس مرتبط با مشکلات مغز و اعصاب باشد، با راهنمایی لازم شما را به پزشک متخصص جهت ریشه یابی علت بی حسی انگشتان دست چپ و درمان آن ارجاع خواهد داد.

دیدگاه خود را بنویسید