جراح دست

جراح دست پزشکی است که برای درمان بیماری های مربوط به دست به می توان به وی مراجعه نمود. عده زیادی از مردم روزانه با شکایت درد دست به متخصص دست مراجعه می کنند و درد دست شناخته شده ترین علامت در بیشتر بیماری های دست است.

گاهی اوقات شدت جراحات دست و ماهیت بیماری به گونه ای است که تنها روش درمانی قطعی، اعمال جراحی است. در چنین شرایطی انتخاب یک جراح دست حاذق مهم ترین تصمیم و انتخاب بیماران خواهد بود. در این مطلب درباره بیماری های مربوط به اعصاب و عضله های دست، روش های درمانی و نیز پزشک متخصص جراح دست نکاتی آورده شده است.

 جراح دست

آنچه در این مقاله می خوانید :


دکتر جراح دست چه ويژگی هايی دارد؟

دست نیز مانند سایر اعضای بدن متشکل از عروق و اعصاب، بافت عضلانی، چربی و … است و از این نظر به طور کلی مشاهده سایر اعضای بدن می باشد. با این حال تفاوت های جدی نیز در این اعضای مهم بدن دیده می شود که مهم ترین آنها ظرافت عروق و اعصاب دست می باشد.

در جراحی های حساس مانند جراحی یک انگشت دست حتی لازم است که بهترین دکتر جراح دست در تهران از میکروسکوپ استفاده کند و کل پروسه جراحی به کمک ابزار های بسیار ظریف جراحی و میکروسکوپ انجام خواهد شد. معمولاً بهترین جراحان دست پزشکانی هستند که تمام عمل های جراحی ترمیمی را به تنهایی انجام می دهند تا بتوانند مهارت بیشتری کسب کرده و کیس های مشابه را در کوتاه ترین زمان ممکن درمان کنند.

بهترین دکتر جراح دست در تهران و با تجربه دارای ویژگی های متعددی است. از مهم ترین ویژگی های جراح دست خوب می توان به دقت نظر و حوصله بالا اشاره کرد.

ظرافت بالای عروق و اعصاب دست ها باعث می شود که دست ها نسبت به بسیاری از اعضای دیگر متمایز باشند و عمل های جراحی که روی دست ها انجام می شود هم به ظرافت بسیار بالایی نیاز دارند. این مسئله همچنین موجب طولانی تر شدن پروسه عمل جراحی می شود، بنابراین بهترین پزشک جراح دست در تهران در تمام طول عمل بسیار دقیق عمل خواهد کرد و با صبر و حوصله مراحل ترمیم را به پایان خواهند رساند.

 

بهترين دکتر جراح دست در تهران

با افزایش تعداد بیماران مبتلا به انواع بیماری های دست، تعداد فارغ‌ التحصیلان دوره تخصص ارتوپدی که دوره های فوق تخصص جراحی دست را گذرانده اند کم نیست. با این حال به نظر می رسد برخی از پزشکان کارنامه بهتری در حوزه داشتند، اعمال جراحی موفق دارند. پزشکان جراح دست هر یک دارای وظایفی هستند که در هنگام مراجعه بیماران برای درمان هر چه بهتر آنان می بایست به این وظایف عمل شود. بهترین دکتر جراح دست در تهران از نظر بیماران جراحی است که دارای ویژگی های زیر باشد:

– تعداد بسیار پایین عوارض پس از جراحی دست
– حداکثر میزان رضایت بیماران از درمان های پزشکی و جراحی انجام شده روی دست
– گزارش نرخ پایین عود مجدد علائم پیش از عمل جراحی دست

راه های مختلفی برای شناسایی بهترین پزشک جراح دست در تهران وجود دارد و بیماران از طریق مصاحبه با بیماران قبلی یک جراح، پرس و جو از اقوام و دوستان با بیماری مشابه، بررسی نظرات کاربران در سایت و فضای مجازی و… قادر به انتخاب بهترین دکتر جراح دست در تهران خواهند بود.

 

مرکز تخصصی دست ايران

درد دست می تواند اختلال جدی در انجام کارهای روزمره برای انسان ایجاد کند. انجام کوچک ترین و ساده ترین کارها بدون کمک گرفتن از دست ها عملاً امکان پذیر نیست، از این رو برخی از مرکز درمانی به طور تخصصی، بیماری های دست را درمان می کنند.

در مرکز تخصصی دست ایران کادری مجرب و کارآزموده متشکل از بهترین پزشکان ارتوپدی و جراحان دست، درمان های ترمیمی روی دست بیماران انجام خواهد شد. تدابیر پزشکی و جراحی از سوی جراح دست برای بیماران مبتلا به آرتروز دست، کیست مچ دست، جراحات و عفونت های دست، سندورم تونل کارپال و…انجام خواهد شد.

روش قطعی درمان برای بسیاری از بیمارانی که به علت درد دست به بهترین پزشک جراح دست در تهران مراجعه می کنند، جراحی دست می باشد و انجام عمل های جراحی ترمیمی در مرکز تخصصی دست ایران هم انجام می شود. بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و به روز ترین تجهیزات پزشکی نقش موثری در افزایش نتایج مثبت و جراحی های ترمیمی موفقیت آمیز مرکز تخصصی دست ایران دارند.

 

فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محيطی

جراحی روی دست، جزء عمل های جراحی بسیار پیچیده و حساس به شمار می‌ رود که الزاماً باید توسط متخصصین حاذق انجام شود. در صورت که بیماری به دلیل درگیری اعصاب محیطی دست، به پزشک مراجعه کند، جراح دست و اعصاب محیطی باید این عمل جراحی ترمیمی را انجام دهد.
مختلفی ممکن است باعث درگیری اعصاب محیطی دست شوند و متاسفانه جزء بیماری های شایع شناخته می شود‌. پزشکی که به‌ عنوان فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی شناخته می شود دوره های تخصصی و تکمیلی مختلفی را گذرانده است.

بهترین پزشک جراح دست در تهران به خوبی قادر به انجام حساس ترین عمل های دست خواهد بود. فارغ‌التحصیلان پزشکی پس از اتمام دوره عمومی و گذراندن دوره تخصص در رشته ارتوپدی می توانند دوره های فوق تخصص و فلوشیپ را هم پشت سر بگذارنند. آن‌ها در ابتدا در دوره فلوشیپ فوق تخصصی جراحی دست شرکت می کنند و در نهایت با اتمام دوره های تکمیلی جراحی میکروسکوپیک ترمیم دست و اعصاب محیطی به عنوان فوق تخصص جراح دست و اعصاب محیطی شناخته می شوند‌.

علل درد دست از ديدگاه جراح دست

دلایل درد دست بسیار متفاوت است و در هر یک از مراجعین به بهترین پزشک جراح دست در تهران از طریق معاینات لازم و آزمایشات پاراکلینیکی، دلایل مربوطه تشخیص داده می‌ شوند و پس از آن نوبت به انجام تدابیر درمانی برای کنترل و بهبود درد دست فرا می رسد. از جمله مهم ترین دلایل درد دست که نیازمند مداخله پزشکی است، می توان به موارد زیر اشاره کرد.:

• جراحت دست:

گاهی اوقات آسیب های وارده به دست که منجر به جراحت می شوند، می توانند اصلی ترین دلیل درد دست باشند. از جمله آسیب های رایج می توان به گیر کردن انگشتان دست لای در، له شدگی و ضربه مستقیم به انگشتان، کف یا مچ دست اشاره کرد.

در هر کدام از شرایط زیر سیستم دفاعی خونرسانی به موضع آسیب دیده را افزایش می دهد و این یک پاسخ دفاعی به شمار می رود. این حالت باعث ایجاد التهاب و تورم در ناحیه خواهد شد. درد و تورم ایجاد شده در موضع آسیب دیده، با شروع درمان توسط بهترین دکتر جراح دست در تهران، به تدریج بهبود پیدا خواهد کرد.

• عفونت دست:

آرتریت سپتیک وضعیتی است که منجر به تورم و التهاب مفاصل انگشتان دست خواهد شد. این بیماری به خاطر عفونت مفاصل ایجاد می شود و هر کدام از مفاصل دست را درگیر خواهد کرد.

علائم مختلفی از قبیل درد دست و انگشتان، تب و لرز در این بیماری دیده خواهد شد. گاهی اوقات هم ابتلا به برخی از بیماری ها منجر به درد دست می شود، از جمله شایع ترین بیماری ها که با درد دست همراه هستند، شامل بیماری های زیر هستند.

• روماتیسم مفصلی:

روماتیسم مفصلی یک بیماری درگیرکننده مفاصل انگشتان دست می باشد که باعث می شود در مبتلایان، درد، ورم و سفتی مفاصل انگشتان دست دیده شود.

مبتلایان از سفتی مفاصل در آغاز روز و پس از بیدار شدن از خواب شکایت دارند، آن ها در شرح حال به جراح دست اعلام می کنند که این احساس خشکی و سفتی مفاصل به تدریج و با گذشت زمان به خاطر انجام فعالیت های روزانه کمی بهبود پیدا خواهد کرد.

• علامت انگشت ماشه ای:

یکی دیگر از دلایل درد دست، انگشت ماشه ای می باشد. در این وضعیت فرد مبتلا قادر نیست که انگشت خود را به شکل طبیعی صاف نگه دارد.

در چنین شرایطی انگشت هنگام خم کردن حالت قفل شدگی پیدا می کند و برای باز کردن انگشت، بیمار دچار مشکل شده و معمولاً با یک صدای کوچک همراه می باشد. بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند دیابت و آرتریت روماتوئید ممکن است از دلایل درد دست در انگشت ماشه ای باشد. این بیماری منجر به درد کف دست و انگشتان خواهد شد.

• انقباض دوپویترون:

انقباض دوپویترون وضعیتی است که به واسطه آن بافت زیرین کف دست ضخیم می شود و به مرور زمان باعث می شود که انگشت ها حالت سفتی داشته باشند. شدت یافتن علائم این وضعیت منجر به خم شدن دائمی انگشت کوچک و حلقه می شود. این وضعیت دردناک معمولاً در بیماران دیابتی و افرادی که سابقه تشنج دارند پدیدار می شود و نیازمند اقدام فوری جراح دست است.

• مالت فینگر:

این بیماری که با عنوان انگشت چکشی هم شناخته می‌ شود یکی دیگر از دلایل درد دست و مراجعه به پزشک متخصص و جراح دست می باشد.

این وضعیت به خاطر پاره شدن بند آخر انگشت دست ایجاد می‌ شود و معمولاً بروز این حالت در حین ورزش کردن می باشد که خم شدن های ناگهانی و شدید می تواند به بند انتهای انگشت دست آسیب های جدی وارد کند. این خم شدن ناگهانی بند انتهایی می‌ تواند باعث کشیدگی و پارگی تاندون باز کننده انگشت شود. علائم همراه مالت فینگر شامل ورم مفصل و درد است.

 

انواع مختلف بيماری های دست از زبان جراح دست

مشکلات و بیماری‌های مختلفی ممکن است تهدید کننده سلامت دست های ما باشند. گاهی اوقات این بیماری ها آنقدر شدید و آزاردهنده هستند که نیاز فوری مراجعه حضوری به یک پزشک احساس می شود.

هر کدام از این بیماری ها علائم مختلفی را ایجاد می کنند، به دلایل مختلفی پدید می آیند و به درمان های مختلفی نیاز دارند که تصمیم گیرنده نهایی در مورد آن ها پزشک متخصص خواهد بود. در ادامه به برخی از انواع مختلف بیماری های دست اشاره خواهیم کرد.

• آرتروز دست:

توضیح کلی در خصوص بیماری آرتروز این است که علائم این بیماری هنگامی در افراد پدیدار می شوند که غضروف ناحیه مفصلی ساییده شود. هرگونه آسیب و ساییدگی در غضروف مفاصل باعث بروز علائمی نظیر درد سفتی، تورم و اختلال در حرکت دست خواهد شد.

متداول ترین محل های درگیری این بیماری معمولاً در مفصل های انگشتان و محل اتصال انگشت شست به مچ است. پزشک معالج و جراح دست در چنین شرایطی عموماً از داروهای ضد التهابی استفاده خواهد کرد و همچنین بیمار را تشویق به بی‌حرکت نگهداشتن دست و انجام چند جلسه فیزیوتراپی تشویق می کند.

• سندروم تونل کارپال:

این بیماری که با عنوان گیرافتادگی عصب در مچ دست هم مصطلح است یکی دیگر از رایج ترین بیماری های دست می باشد. مچ دست دارای کانالی به نام کانال کارپ است که تاندون ها، عروق خونی و عصب مدین از درون آن عبور می کنند.

گاهی اوقات ممکن است داخل این کانال ملتهب شود که منجر به وارد آمدن فشار به عصب مدین می شود نتیجه این فشار وارده به عصب مدین احساس مور مور شدن ضعیف شدن عضلات دست و یا بی حسی می باشد.

جراح دست و پزشک معالج با استفاده از تجهیزات پزشکی مانند اسپلینت، بی حرکت نگه داشتن دست و یا فیزیوتراپی در تلاش برای بهبود وضعیت خواهد بود.

• نوروپاتی محیطی:

دیابت به عنوان یکی از شایع‌ ترین بیماری‌ های مزمن شناخته می‌ شود و عوارض مختلفی در افراد مبتلا به دیابت دیده می شود. بالا بودن سطح قند خون در این بیماران گاهی اوقات ممکن است اعصابی که وظیفه انتقال دادن پیام های درد به مغز را عهده دارند، تحت تاثیر قرار دهند. همچنین قند خون بالا ممکن است باعث تخریب برخی از عروق شود.

در چنین شرایطی افراد ممکن است با علائمی نظیر سوزش، درد، بی حسی و مورمور شدن دست به متخصص و جراح دست مراجعه کنند. بهترین دکتر جراح دست در تهران برای این گروه از بیماران رژیم های دارویی و غذایی خاصی در نظر می‌گیرد.

• تاندونیت:

طنابی هایی که باعث اتصال عضلات دست به استخوان می شوند، تاندون نام دارند. گاهی اوقات تاندون ها ممکن است با گذشت زمان ملتهب شده و یا دچار فرسودگی شوند.

تاندونیت می‌ تواند باعث بروز علائمی نظیر درد در انگشتان یا کف دست شود. در برخی از بیماران درد منتشره دیده می‌ شود که در تمام دست وجود خواهد داشت. مهم ترین تدابیر درمانی در نظر گرفته شده از سوی جراح دست، استفاده از اسپلینت، ارجاع به فیزیوتراپی جهت انجام جلسات فیزیوتراپی و تجویز داروهای ضد التهاب است‌.

• کیست گانگلیون:

در بخش های مختلفی از دست مانند ابتدای انگشتان، خلف و قدام مچ دست ممکن است یک برجستگی کوچک دیده شود که حاوی مایع است. این برجستگی ممکن است به مرور زمان دچار تغییر اندازه شود. پزشک متخصص معمولاً از فیزیوتراپی، داروهای ضد التهابی و مچ بند استفاده می‌ کند. در برخی از بیماران انجام درمان های تهاجمی مانند جراحی توسط جراح دست الزامی خواهد بود.

عوارض آرتروسکوپی مچ دست

در روزهای ابتدایی پس از آرتروسکوپی برای پیشگیری از عوارض و خطرات احتمالی، باید مچ دست را بالا نگه دارید و همچنین بانداژ روی دست ها باید به طور مرتب تعویض شود و برای کاهش تورم باید از کمپرس سرد استفاده شود. سپس به بیمار آموزش داده می‌شود که تمریناتی را برای افزایش دامنه حرکتی و تقویت عضلات مچ انجام دهد.

عوارض آرتروسکوپی شامل عفونت، تورم، آسیب‌های عصبی یا آسیب‌ به تاندون می‌باشد. اگر آرتروسکوپی مچ دست توسط جراح مجرب مچ دست انجام شود عوارض کمتری را به همراه خواهد داشت همچنین این روش جراحی آسیب بسیار کمی به بافت های مچ دست وارد می‌کند.

چه زمانی بايد به جراح دست مراجعه نمود؟

مشکلات و بیماری های مختلف دست باعث می شود تا از گزینه جراحی دست برای بیماری استفاده شود. بیماری های مانند سندروم تونل کارپال، آرتریت روماتوئید، سندروم تونل کوبیتال و … شرایط آزاردهنده ای را برای بیمار ایجاد می کنند.

پس از مراجعه بیمار به جراح، ممکن است از تکنیک های مختلف جراحی برای آن ها استفاده شود. مهم ترین علتی که باعث می شود افراد به جراح دست مراجعه کنند، درد پایدار دست می باشد. گاهی اوقات ممکن است این درد خفیف باشد اما برای مدت زمان طولانی و بیش از حدود سه ماه به عنوان داشته باشد و در برخی موارد نیز دست بسیار شدید است. مشاهده علائمی مانند:

• کاهش دامنه حرکتی در مفاصل دست و شانه

• عدم امکان استفاده از دست بدون احساس درد

• سابقه ابتلا به آرتروز گردن و مفصل شانه

• درد پیشرونده ای که با فعالیت تشدید پیدا می کند

• اختلال شدید در انجام فعالیت‌ های روزمره که فرد به خاطر درد قادر به انجام کارهای روتین خود نخواهد بود
• و…

باعث می شوند که نیاز به مراجعه به جراح دست احساس شود.

 

ارتباط درد دست با آرتروز گردن و مفصل شانه از نظر جراح دست

بسیاری از بیمارانی که با مشکل درد دست به پزشک مراجعه می‌ کنند یا سابقه آرتروز گردن و مفصل شانه را دارند و یا در معاینه های کامل مشخص می شود که علت درد دست آن ها این بیماری است. آرتروز گردن به تخریب مهره ها دیسک و دیسک ناحیه گردنی ستون فقرات گفته می شود.

این بیماری پیشرونده منجر به التهاب و اختلال عملکرد شدید در افراد خواهد شد. ابتلا به آرتروز گردن در مفصل شانه به شکل قابل توجهی با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد و مبتلایان به این بیماری با بالاتر رفتن سن، شاهد وخامت این مشکل خواهند بود. علائم مختلفی ممکن است بیماران مبتلا به آرتروز گردن و مفصل شانه دیده شود که درد دست یکی از آن ها می باشد.

افرادی که با درد پیشرونده دست به پزشک و جراح دست مراجعه می کنند اغلب در مراحل پیشرفته آرتروز گردن و مفصل شانه قرار دارند.

این مسئله فعالیت های روزمره افراد از قبیل خواب و توانایی انجام کارهای روتین و مراقبت های شخصی را به شکل منفی تحت تاثیر قرار می دهد. افراد ممکن است شاهد درد ارجاعی و درد تیز در ناحیه بازو های خود باشند. در چنین شرایطی مراجعه فوری به جراح دست می تواند مانع از پیشرفت بیشتر بیماری شود و درمانگر تدابیر پزشکی لازم را به سرعت آغاز خواهد نمود.

 

درمان های پزشکی درد دست توسط دکتر جراح دست

افرادی که به بهترین پزشک جراح دست در تهران و یا شهر خود مراجعه می‌ کنند ممکن است با انواع درمان های پزشکی درد دست مواجه شوند که با توجه به شرایط هر فرد، سوابق بیماری قبلی، ماهیت بیماری، شدت بیماری و… روش درمانی متفاوت خواهد بود. نظر نهایی در خصوص انتخاب روش درمانی بر عهده پزشک معالج است که بهترین انتخاب را خواهد داشت. از جمله مهم ترین روش های درمانی پزشکی درد دست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• بی حرکت و ثابت نگه داشتن دست:

انسان به طور طبیعی در طی روز به کرات از دست های خود استفاده می‌ کند و همین مسئله باعث می‌ شود تا شدت آسیب به وارد به دست افزایش پیدا کند. یکی از موثرترین راهکار ها بی حرکت نگه داشتن دست می باشد که باعث می شود دست آسیب دیده دچار تشدید آسیب‌ ها نشود. جراح دست برای این کار از تجهیزات پزشکی نظیر بریس ها و اسپلینت ها بهره می گیرد.

• لیزر تراپی:

استفاده از لیزر درمانی باعث می شود تا التهاب موضع آسیب دیده کاهش پیدا کند و همین موضوع درد ناحیه را نیز کاهش خواهد داد. به این ترتیب افراد شاهد افزایش دامنه حرکتی و قدرت مفاصل دست هستند لیزر تراپی در بسیاری از موارد باعث می‌ شود تا نیازی به جراحی دست وجود نداشته باشد.

این روش درمانی باعث بهبود خونرسانی به موضع آسیب دیده می شود و عملکرد سلول ها در این منطقه بهبود پیدا می کند. جراح دست در حقیقت با این روش درمان پزشکی، می تواند شاهد بهبودی مراجعین خود باشد.

• اولتراسوند تراپی:

در درمان از طریق اولتراسوند امواج صوتی بافت‌ های نرم نفوذ می‌ کنند و باعث ایجاد یک گرمای ملایم می‌ شود. این گرما منجر به افزایش خونرسانی به محل آسیب دیده خواهد شد و به تدریج خشکی و سفتی محل کاهش پیدا می کند.

دستگاه اولتراسوند پس از تماس با موضع آسیب دیده به صورت دورانی حرکت داده خواهد شد و امکان تنظیم شدت امواج صوتی وجود دارد. انتخاب شدت امواج هم بر اساس نظر جراح دست و درمانگر خواهد بود.

• استفاده از کورتیزون:

کورتیزون باعث می شود تا التهاب و درد محل آسیب دیده به مرور کاهش پیدا کند. برای انجام این درمان پزشکی جراح دست ابتداً موضع مورد نظر و حدود آن را تمیز خواهد کرد. گاهی اوقات از اسپری بی حسی نیز استفاده می شود. تزریق از طریق سوزن های مخصوص انجام می شود و بیماران لحظه ورود سوزن به درون نسج ممکن است کمی فشار احساس نمایند که طبیعی است.

 

درمان های سنتی و خانگی درد دست

یکی از سوالاتی که مبتلایان به درد دست از بهترین دکتر جراح دست در تهران و یا شهر خود سوال می کنند، در خصوص درمان های سنتی و خانگی می باشد.

بسیاری از روش هایی که به عنوان درمان های سنتی و خانگی شناخته می شوند، در حقیقت بخشی از مراقبت‌های تسکینی در منزل هستند که در صورت انجام با تایید و صلاحدیده جراح دست می توانند به میزان قابل توجهی روند بهبودی را در مبتلایان به این بیماری سرعت ببخشند. از جمله روش های کاربردی و مفید در درمان های سنتی و خانگی درد دست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• طب سوزنی:

یکی از تکنیک های باستانی بسیار پرطرفدار که در طب سنتی چینی بسیار مرسوم است، طب سوزنی می باشد. این روش درمانی یکی از قدیمی ترین راه های بهبود دردهای مزمن به شمار می رود. بسیاری از افراد پیش از مراجعه به جراح دست از طب سوزنی استفاده می کنند. نتایج بررسی های مختلف نشان داده است که طب سوزنی باعث افزایش اندورفین می شود و می تواند بسیاری از علائم و نشانه های همراه این بیماری را برطرف سازد.

• گرما درمانی:

درمانی یکی از درمان های توصیه شده از سوی جراح دست می باشد که باعث می شود تا عضلات دست شل و ریلکس شوند. همچنین عملکرد مفاصل بهبود می یابد. یکی از روش های کارآمد برای گرما درمانی استفاده از حمام موم پارافین است.

برای این روش درمانی از دستگاه پارافین استفاده می شود. برای درمان از طریق حمام موم پارافین، در ابتدا موم گرم خواهد شد و دست ها با آن پوشانده می شوند که اثر تسکین بر روی درد مفاصل دست دارد. از دیگر روش های گرما درمانی می توان به گرفتن دوش آب گرم، استفاده از پد های گرمایشی، کمپرس گرم و خیساندن دست در وان یا تشت حاوی آب گرم اشاره کرد.

• سرما درمانی:

از دیگر روش های خانگی مرسوم برای درمان درد دست، سرما درمانی می باشد. این روش درمانی باعث می شود که التهاب موضع کاهش پیدا کند. همین مسئله باعث فروکش کردن تورم و درد خواهد شد.

در سرما درمانی باید از بسته های سرد یا کیسه یخ استفاده کرد. افرادی که این لوازم را در دست نداشته باشند می تواند از کیسه سبزیجات یخ زده در فریزر استفاده کنند. استفاده از بطری آب یخ از دیگر روش های متداول می باشد.

نکته حائز اهمیت در سرما درمانی محافظت از پوست می باشد. پزشک معالج و بهترین پزشک جراح دست در تهران توصیه می کند که دور هر کدام از این بسته های سرد یا حاوی یخ یک لایه پارچه یا حوله پیچانده شود.

مشخصات بهترین متخصص جراحی دست چیست؟

یک متخصص ارتوپد مچ دست باید علاوه بر دوره پزشکی عمومی، دوره های تخصصی و حتی فوق تخصصی ارتوپدی دست را نیز گذرانده باشد.

بهترین پزشک دست، دوره‌های پزشکی لازم را در دانشگاه‌های معتبر گذرانده باشد. علاوه بر آموزش، داشتن تجربه کافی در انجام جراحی دست بسیار مهم است. از آنجایی که دست و مچ دارای ساختار پیچیده‌ای دارند، تجربه پزشک دارای اهمیت بالایی می‌باشد.

برای یافتن یک جراح دست خوب در تهران، بهتر است ابتدا به سوابق جراحی‌های موفق پزشک نگاهی بیاندازید. سوال کردن از افرادی که سابقه بیماری دست دارند و تحت درمان قرار گرفته اند می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همچنین می‌توانید از پزشک عمومی خود بخواهید که به بهترین جراح ارتوپد ارجاع دهد.

سخن پايانی

روند رو به رشدی در بیماری های عروق و اعصاب دست دیده می شود که درمان قطعی بسیاری از این بیماری ها، انجام عمل های جراحی ترمیم است.

آگاهی از علائم و نشانه های این بیماری ها مانند درد دست، بی حسی و …می تواند در مراجعه سریع تر به جراح دست و جلوگیری از بروز آسیب های جدی پیشگیری کند. بررسی و انتخاب به موقع بهترین دکتر جراح دست در تهران به روند هر چه بهتر درمان بیماری های دست کمک می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید