دکتر عصب دست

دکتر عصب دست؛ بهترین گزینه برای درمان آسیب های عصب دست

عصب یکی از مهم ترین اعضای بدن می باشد که کلیات حرکات و رفتار بدن را تحت کنترل دارد. زمانی که به عصب افراد آسیب وارد می شود ممکن است اختلالات شدیدی در عملکرد خود به دست آورند.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات حائز اهمیتی را درباره انتخاب بهترین دکتر عصب دست، درمان بی حسی خفیف دست راست و همچنین درمان بی حس شدن دست چپ توسط متخصص دست و علت رخداد این موارد را در اختیار شما قرار بدهیم.

دکتر عصب دست

دکتر عصب دست چه خصوصیاتی دارد؟

دست ها یکی از اندام های مهم بدن به شمار می روند که روزانه تقریبا بیش از 90 درصد کارها و فعالیت های شخصی توسط دست ها انجام می شود به عنوان مثال افراد برای پوشیدن لباس، انجام فعالیت روزانه مانند خوردن، برداشتن چیزی یا دیگر موارد به دست احتیاج دارند حال می دانید که دست ها توسط مغز دستور می گیرند و با وجود اعصاب محیطی فعالیت های خود را انجام می دهند.

دکتر  بایستی آناتومی کامل عصب را بداند و با شناخت و تجربیات کافی به درمان عارضه های ایجاد شده بپردازد. در این بخش قصد داریم در رابطه با عصب دست موارد حائز اهمیتی را در اختیار شما قرار بدهیم.

دست ها از عصب های محیطی تشکیل شده اند که ساختار این عصب ها اکسون می باشد، آسون با وجود بافت ها کناری پوشیده می شود و وظیفه انتقال پیام های مغز به بدن و بالعکس می باشد.

تاکنون در رابطه با اعصاب محیطی بسیار شنیده ایم که این اعصاب نقش بسیار مهمی در تمامی اندام های بدن دارد و از آن جایی که بسیار ظریف می باشد ممکن است افراد با انجام بسیاری از فعالیت ها باعث شوند که به آن ها صدمه وارد شود.

صدمه های وارد شده به اعصاب محیطی اختلال بسیار شدیدی را در بدن وارد می کند که یکی از مهم ترین آن ها قطع شدن ارتباط میان عضله ها با مغز می باشد. پزشکان متخصص مغز و اعصاب صدمات وارد شده به سیسیتم اعصاب محیطی را نوروپاتی نام گذاری می کنند.

زمانی که افراد با آسیب های اعصاب محیطی مواجه می شوند مواردی مانند گز گز، بی حسی، بی حرکتی، خواب رفتگی،سوزش کف دست چپ، و … را احساس می کنند که این موارد می تواند برای فرد بیمار بسیار خسته کننده و مشکل باشد.

بهتر است زمانی که افراد با چنین مواردی مواجه می شوند، نزد دکتر عصب دست بروند تا پس از بررسی شرایط در مواقع لزوم نزد جراح اعصاب محیطی فرستاده شوند و بیماری تحت درمان قرار بگیرد.

همانطور که می دانید جراح اعصاب محیطی به عبارت دیگر ارتوپد تمرکز کافی بر روی بخش های کلی بدن به خصوص قسمت اسکلتی و عضلانی بدن دارد و در خصوص تشخیص عارضه و درمان آن برای جراحی کوتاهی نمی کند.

بنا براین زمانی که پزشک جراحی را پیشنهاد می کند بهتر است کار های لازم برای درمان را انجام دهید تا دچار عوارض جانبی جبران ناپذیر نشوید.

دکتر عصب دست چه خدماتی را انجام می دهد؟

اندام مهم در نیم تنه فوقانی بدن دست می باشد. به دلیل این که شما برای انجام کارهای روزمره از دست و انگشتان خود استفاده می نمایید.

اگر این عضو به مشکلاتی مانند آرتروز، درد و بی حسی دچار شود، انجام کارهای روزمره برای شما دشوار می گردد و لازم است که به  دکتر عصب دست مراجعه کنید تا تحت درمان قرار گیرید. خدماتی که دکتر  ارائه می دهد، شامل موارد زیر است.

  • درمان عصب دست: عواملی مثل بریدگی، کشش و فشار می تواند، سبب صدمات عصبی شود. البته تمامی این سیگنال ها از طریق مغز صورت می گیرد و اگر این سیگنال ها به صورت صحیح به مغز فرستاده نشوند. امکان دارد که محدوده حرکتی اندام صدمه ببیند، اما برخی دیگر از این صدمات بدون نیاز به درمان بهبود می یابند. ولی برخی دیگر از این صدمات شدید بوده و نیاز به جراحی دارند. به دلیل ساختار پیچیده بدن انواع مختلفی از جراحی برای بازسازی و بهبود عصب وجود دارد و این جراحی توسط دکتر  انجام می شود.
  • درمان درد دست: همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم دست ها در زندگی روزمره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از آناتومی بخصوصی تشکیل شده اند دست اجزایی که شامل تشکیل دست می شوند تاندون ها، اعصاب، رباط ها و پوست و استخوان و دیگر موارد می باشند که باعث می شوند افراد به راحتی در طی روز به کارهای خود رسیدگی کنند.

در برخی مواقع ممکن است افراد با دست درد شدید مواجه شوند و با استراحت های لازم این درد کاهش نیابد، در این مواقع پیشنهاد می شود که افراد از مچ بندهای طبی که پزشکان آن ها را تایید می کنند استفاده نماید.

یکی دیگر از راه هایی که می توان با آن دست درد را تسکین داد، گذاشتن یخ بر روی ناحیه آسیب دیده یا متورم می باشد این روش تا حدودی برای افراد کار ساز است اما روش دیگری نیز وجود دارد که برخی افراد آن را به یخ درمان ترجیح می دهند که این روش گرما درمانی است.

  • درمان آرتروز دست: امروزه به علت بیماری آرتروز دست به دلیل بیماری، انجام حرکت های تکراری توسط دست، بالا رفتن سن و ژنتیک می توان به دکتر عصب دست مراجعه نمود که با انجام آزمایشات اولیه درمان انجام می شود و در نهایت برای آن دارو پیشنهاد می شود.

امروزه برای درمان آرتروز از تزریق استروئید و کورتیزون استفاده می گردد. غالبا برای افرادی که فعالیت فیزیکی دارند، ارائه می شود. در این حالت دکتر عصب دست تمام گزینه های درمان را به شما توصیه می کند و با استفاده از این روش می توانید، بهترین درمان را برگزینید.

  • درمان کیست مچ دست: در برخی مواقع ممکن است افراد ناراحتی هایی را در ناحیه مچ دست احساس کنند که این موارد برای برخی بسیار نگران کنند می باشد.
  • ممکن است دردی که در مچ دست اتفاق می افتد به دلیل وجود کیست باشد زیرا این کیست ها روی تاندون به وجود می آیند و باعث اختلال بسیاری در عملکرد دست می شوند و زمانی که افراد برای درمان اقداماتی نداشته باشند ممکن است این کیست حجم بگیرد و اعصاب را تحت تاثیر قرار بدهد و در نتیجه باعث شود فرد نتواند به طور عادی حرکاتی داشته باشد.

بهتر است بعد از مواجه شدن با علائم بدن خود را به دکتر متخصص مربوطه برسانید تا بتوانید در زمان مناسبی اقدام به درمان کنید. پزشکان متخصص راه های زیادی برای درمان دارند اما امروزه بیشتر روش آسپیراسیون مورد استفاده قرار می گیرد که روشی بدون تهاجمی می باشد.

در روش آسپیراسیون، کیست را از طریق سوزن خارج می کنند اما ممکن است در آیبند فرد مجدد دچار عارضه کیست مچ دست شود و در آن زمان پزشک با استفاده از روش جراحی ساقه ی کیست را از تاندون جدا می کند و بر می دارد.

  • درمان تونل کارپال: بیماری تونل کارپال سبب بی حسی و احساس گزگز در دست و بازو می شود. برای درمان این عارضه دو روش جراحی وجود دارد. در روش اول آندوسکوپی جراح با یک تلسکوپ که به یک دوربین کوچک مجهز است، برای مشاهده تونل کارپال استفاده می نماید و سپس با استفاده از این روش رباط های مچ دست را ایجاد می کند. در این جراحی امکان دارد که بعد از یک هفته درد کمتری احساس شود. در جراحی باز جراح کف دست را برای مشاهده تونل کارپال برش می دهد. در صورت شناسایی درست دکتر عصب دست می توانیم، روش درمان را آسانتر نماییم. 

علائم صدمه دیدگی عصب ها در دست ها و درمان آن توسط دکتر عصب دست

صدمات عصبی در دست ها همیشه بر اثر ضربه مستقیم اجسام به دست یا تصادفات نیست و در بسیاری موقع ناشی از پیشرفت یک عارضه زمینه ای مثل دیابت است، به گونه ای که فرد متوجه آن نمی شود. صدمات عصبی دارای نشانه هایی هستند و به شدت بیماری و صدمه بستگی دارند.

این نشانه ها به صورت خفیف و شدید هستند و سبب محدود شدن فعالیت های روزانه شما می شوند. در صورت مشاهده این نشانه ها بهتر است که به یک دکتر عصب دست مراجعه کنید این علائم به این که کدام رشته های عصبی متاثر شده است، بستگی دارد و به شرح زیر است.

  • اعصاب حرکتی: اعصاب حرکت نیز یکی از موارد مهم در اندام می باشد که باعث می شود افراد بتوانند به راحتی بسیاری از کارهای روزمره که از نظر ما عادی می باشد را انجام دهند به عنوان مثال راه رفتن، صحبت کردن، نگه داشتن وسیله و بسیاری از موارد مهم دیگر که ممکن است به چشم نیاید توسط اعصاب حرکتی انجام می شود بنابراین اعصاب حرکتی نیز یکی از مهم ترین عضو در اندام افراد می باشد و زمانی که دچار صدمه و آسیب شود ممکن است افراد درد شدید، انقباض و اسپاسم عضلانی و همچنین ضعیف شدن اندام ها را احساس کنند بهتر است با احساس موارد ذکر شده نزد دکتر عص بروید و تحت درمان باشید.
  • اعصاب اتونومیک: اعصاب اتونومیک نیز مانند اعصاب حرکتی وظایف خاص خود را به عهده دارد و بسیاری از فعالیت ها را کنترل می کند به عنوان مثال یکی از مهم ترین وظایف اعصاب اتونومیک برنامه ریزی در هضم غذا و نفس کشیدن و کنترل کردن تیروئید در حد نرمال و عملکرد درست قلب می باشد.

زمانی که اعصاب انوتومیک تحت صدمه و آسیب قرار می گیرد، بدن علائمی از خود نشان می دهد که این علائم ها شامل تعریق، کم طاقتی در گرما، نامتعادل شدن فشار خون، مشکل در گوارش و… می باشد.

می دانید که به طور کلی اعصاب قسمت های مختلف بدن را تحت کنترل دارد و همین امر موجب می شود که اختلال در یکی از اعصاب ها به عنوان مثال اعصاب اتونومیک مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

زمانی که قسمتی از عصب درگیر صدمه می شود ممکن است رشته های بیشتری تحت تاثیر قرار بگیرند و به همین منظور افراد مواردی مانند سوزن سوزن شدن، خواب رفتگی، خستگی و ضعف در ناحیه دست را احساس می کنند در این مواقع فرد بایستی حتما خود را به دکتر عصب دست برساند تا با بررسی وضعیت اقدامات لازم برای درمان انجام شود .

دلایل صدمه دیدگی عصب ها در دست ها

عصب های محیطی می توانند، از طرق مختلفی صدمه ببینند و لازم است که برای درمان آن به دکتر عصب دست مراجعه شود. زمانی که تروما دست را درگیر می نماید، احتمال به وجود آمدن انواع صدمات به تمامی بخش های دست و به ویژه عصب های محیطی که دارای حساسیت بیشتری هستند، وجود خواهد داشت.

رایج ترین دلیل این صدمات ضربه های بلانت و یا صدمه بر اثر یک جسم تیز مثل بریدگی عمیق است که به ویژه بافت های نرم دست ها را مثل عصب های محیطی و تاندون ها را دچار صدمه می کند.

  • صدمه بر اثر تصادف، ورزش و زمین خوردن می تواند، اعصاب را به کشش، فشردگی و قطع شدن دچار کند.
  • عارضه های خود ایمنی مانند لوپوس،سندروم شوگرن و آرتریت روماتوئید
  • دارای شرایط پزشکی مثل دیابت، سندرم تونل کارپال و گلین باره
  • تنگ شدن رگ های خون
  • وجود عفونت و تومورها
  • نبود تعادل هورمونی

چرا باید به دکتر عصب دست مراجعه کنید؟

صدمه و درد در هر بخشی از بدن به ویژه دست ها می تواند، نحوه حرکت بدن شما را متاثر کند. ناحیه دست، ساعد و مچ دست حساس و دارای نقش مهمی در زندگی شما هستند.

به دلیل آناتومی پیچیده دست به ویژه در مچ دست و تعدادی زیادی از استخوان های ریز می باشد. هر دکتر عصب دست امکان دارد که صدمات به وجود آمده مثل شکستگی های خاموش را شناسایی نکند، در این شرایط درمان به موقع صورت نگرفته و در آینده خطرات زیادی مثل دردهای مزمن و کم شدن عملکرد را برای شما به وجود آورد.

دکتر با شناسایی دلیل صدمه و نشانه های به وجود آمده ابتدا با استفاده از گزینه های غیرجراحی مثل فیزیوتراپی، استفاده از مچ بندهای طبی و اوزون تراپی و کاردرمانی درمان را آغاز می کند.

این درمان ها سبب کم شدن درد می شوند و حرکت و عملکرد دست را درمان می کنند. در صورت نبود پاسخ به این روش ها دکتر  جراحی را پیشنهاد می کند

همچنین در صورتی که صدمات عصبی شدید به وجود آمده باشد که احتمال بروز بی حسی دائمی در دست شود. دکتر عصب دست جراحی را برای شما سفارش می کند.

  • اگر درد در ساعد، دست و مچ دست و انگشتان به مدت 3 روز به طول بیانجامد.
  • اگر دست و اطراف مچ دست دچار تورم و کبودی شود.
  • برای انجام کارهای روزانه با دست دچار مشکل شوید.
  • درد مفصل ها که با استراحت بهبود نیابد.
  • محدود شدن حرکت
  • نشانه های عفونت مثل قرمزی و تورم در دست و اطراف مچ دست

نحوه انتخاب بهترین دکتر عصب دست در تهران

برای انتخاب بهترین دکتر در تهران نیاز است که یک سری ویژگی ها را مدنظر قرار دهیم و این ویژگی ها شامل مهارت و تجربه کافی ، اطلاعات بروز، تجهیزاتی که استفاده می کند، مدرن باشد، دارای مجوز از وزارت بهداشت باشد و اگر پزشک دارای این ویژگی ها باشد می توان وی را به عنوان بهترین دکتر عصب دست در پایتخت انتخاب کرد.

بی حسی خفیف دست راست

افراد به دلایل مختلفی امکان دارد که بی حسی خفیف دست راست را تجربه کنند و در این صورت لازم است که به دکتر عصب دست مراجعه کنند تا پزشک با شناسایی علائم بی حسی جزعی دست راست به درمان آن بپردازد. به طور کلی نشانه های گزگز و بی حسی جزعی دست راست شامل موارد زیر می باشد.

  • آسیب دیدن عصب های کف دست، بازو و گردن
  • اسپوندیلوز گردن: اسپوندیلوز آرتروزی است که باعث می شود بخش هایی از دیسک های گردن تخریب شوند و ستون فقرات درگیر آسیب دیدگی شود. در برخی افراد ممکن است این بیماری خاموش باشد و افراد متوجه نشوند اما ممکن است در بسیاری از مواقع از درد گردن و دست و سفتی در این ناحیه رنج ببرند. زمانی که افراد با چنین آرتروزی مواجه می شوند ممکن است با علائمی مانند ناتوانی بازو و دست، پا، شنیدن صدا مانند شکستن قلنج در ناحیه گردن هنگام حرکت، کم تعادلی و سردرد شدید، عدم کنترل در مدفوع و ادرار و… مواجه می شوند که بایستی با دکتر در میان بگذارند.
  • بیرون زدگی دیسک: سبب می شود که عصب های ستون فقرات تحت فشار قرار گیرد. در واقع دیسک یک بالشتک نرم است که بین دو مهره ستون فقرات قرار گرفته است و از ساییدگی آن ها پیشگیری می کند و سبب انعطاف ستون فقرات می شود. اگر دیواره دیسک دچار پارگی شود، مواد نرم ژله ای مانند از داخل آن خارج می گردند و موجب می شوند که عصب اطراف آن تحت فشار قرار گیرد. این شرایط امکان دارد که علاوه بر بی حسی جزعی دست راست باعث درد یا ضعف بازو و پا نیز شود.
  • اپی کوندیلیت: این عارضه جانبی که بازوی تنیس بازان نیز نام دارد. ناشی از حرکت های تکراری دست مثل استفاده از راکت تنیس می باشد.
  • لوپوس: لوپوس یکی از بیماری هایی می باشد که در دسته بیماری های خود ایمنی قرار میگیرد یا به عبارت دیگر زمانی که افراد با بیماری لوپوس مواجه می شوند، سیستم ایمنی بدن به طور کلی درگیر می شود و بسیاری از بافت ها و اندام ها را دچار اختلال می کند. لوپوس ممکن است در برخی از افراد به طور موقتی و دوره ای باشد که این موضوع بستگی به موارد تحت تاثیر قرار گرفته بدن دارد ممکن است بر اثر این بیماری افراد با مواردی مانند خستگی، التهاب، آسیب دیدگی بسیاری از عصب ها، سردرد، تورم، اختلال در بینایی و… مواجه شوند.
  • فیبرومیالژیا: در برخی مواقع افراد با خستگی مزمن و شدید مواجه می شوند که با استراحت کردن نیز از بین نمی رود در این مواقع فرد با بیماری فیبرومیالژیا مواجه شده است که این بیماری باعث می شود فرد خستگی شدیدی را تجربه کند.

زمانی که افراد با فیبرومیالژیا مواجه می شوند بی حسی خفیف دست راست و دیگر موارد بدن را تجربه می کنند که این امر می تواند برای افراد دردسر ساز باشد. ممکن است در کنار خستگی شدید افراد افسردگی مزمن، تداخل در خواب و از بین رفتن تمرکز، بیرون روی و دل درد و دیگر موارد را نیز تجربه کنند.

  • زونا: افرادی که در گذشته با آبله مرغان مواجه شده اند ممکن است این ویروس از بدنشان خارج نشده باشد و به صورت خاموش در بدن باقی مانده باشد این مورد باعث می شود که افراد در بزرگسالی با بیماری زونا مواجه شوند زونا بیماری غیر قابل تحملی می باشد و علائم آن بی حسی، تورم، تاول، احساس خفگی، خارش، گز گز، درد در نواحی عصبی و… می باشد.
  • سندرم تونل کارپال: شرایط رایجی است که در آن به عصب های مچ دست فشار وارد می شود و غالبا برای افرادی رخ می دهد که از مچ دست خود برای انجام کار زیاد مانند افراد تایپیست استفاده می کنند.
  • عفونت هرپس
  • گرفتگی عروق: که سبب می گردد که خونرسانی به خوبی صورت نگیرد.
  • مشکلات دستگاه عصبی و مغز: مثل سندرم گیلن باره، نوروپاتی محیطی، سندرم پارانئوپلازی دستگاه عصبی و جراحت طناب نخاعی
  • گردش خون ضعیف بر اثر دیابت: در بیماران دیابتی بدن برای جذب قند از جریان خون دچار مشکل می شود و در نتیجه سبب جمع شدن قند خون زیادی در خون می گردد. بالا بودن گلوکز خون به مدت طولانی سبب صدمه به عصب ها می گردد که به آن نوروپاتی دیابتی گفته می شود.
  • سکته مغزی: بی حسی جزعی دست راست و چپ به طور معمول شرایط اورژانسی نیست، اما در مواردی می تواند، سکته مغزی را نشان دهد. در صورتی که علاوه بر بی حسی جزعی دست راست و چپ نشانه های دیگری را نیز مثل ضعف ناگهانی بازو و یا پا به ویژه در صورتی که در یک سمت بدن باشد، مشکل در تکلم، افتادگی صورت، گیجی، مشکلات بینایی در یک یا هر دو چشم، سردرد شدید و سرگیجه ناگهانی و یا از دست دادن تعادل را تجربه می کنید، لازم است که با اورژانس تماس بگیرید.
  • کم کاری تیروئید: غده تیروئید در گردن قرار گرفته و با استفاده از هورمون هایی که تولید کرده به سوخت و ساز بدن کمک می کند. کم کاری تیروئید به حالتی گفته می شود که در آن تیروئید هورمون کمی تولید می کند. این شرایط اگر درمان نشود، سبب آسیب به عصب هایی می شود که مسولیت حس در دست و پا را دارند. به این شرایط نوروپاتی محیطی گفته می شود که یکی از نشانه های آن احساس ضعف و بی حسی و گزگز کف دست و پا است.
  • حمله میگرن: میگرن سبب بی حسی در دست ها می گردد. اگر علاوه بر سردرد به بی حسی جزعی دست راست و چپ دچار شده اید، احتمالا دلیل آن میگرن می باشد. با این حال باید به دکتر عصب دست مراجعه کنید، زیرا امکان دارد که دلیل آن مشکلات جدی تری باشد.
  • سندرم رینود: که به علت تنگی عروق سبب اسپاسم عروق و در نتیجه سبب کم شدن خونرسانی به دست ها می گردد. کم شدن خونرسانی به کف دست و انگشت ها موجب بی حسی، رنگ پریدگی، سردی و درد می شود. این نشانه ها زمانی به وجود می آید که در معرض سرما و استرس قرار گرفته باشید.
  • عوارض جانبی برخی داروها: داروهایی که برای درمان ایدز و تومور استفاد می شوند، همچنین داروهای آنتی بیوتیک مثل مترونیدازول، داروهای ضد صرع، داروهای فشار خون و نیتروفورانتوئین نیز امکان دارد که چنین نشانه هایی را به وجود آورند.
  • گزیدگی حشرات یا حیوانات
  • کمبود ویتامین B 12
  • استفاده زیاد از الکل
  • کمبود ویتامین: کمبود ویتامین کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم که ناشی از کمبود ویتامین و یا مواد معدنی و نشانه های دیگری مثل ضعف، رنگ پریدگی، خستگی و موارد دیگر نیز امکان دارد که به وجود آیند.
  • آمیلوئیدوز: (جمع شدن پروتئین های غیرعادی در اندام ها).
  • سندرم شوگرن
  • بیماری ام اس: یک عارضه مربوط به دستگاه عصبی می باشد و در آن بی حسی صورت، بدن، دست و یا پا یکی از رایج ترین علائم محسوب شده و جزء اولین نشانه های ام اس است. این بی حسی امکان دارد که شدید و یا خفیف باشد و به طوری که فعالیت های روزانه را دچار مشکل کند.
  • واسکولیت
  • صدماتی که بر اثر جراحت به وجود آمده باشند: حالت نامناسب و یا به شکل اشتباه از دست ها استفاده کنید مثل صدمات شبکه بازوئی، سندرم تونل کوپیتال، سندرم تونل کارپال و سرمازدگی.
  • بیماری های عفونی
  • کیست گانگلیون: کیست هایی که حاوی مایعات هستند و یا در تاندون ها و یا مفصل های مچ یا کف دست به وجود آمده اند. کیست های گانگلیون امکان دارد که بیشتر از 2 سانتیمتر رشد کند و اگر این کیست ها سبب وارد شدن فشار به عصب مجاور شوند، سبب بی حسی جزعی دست راست و چپ و کف دست و ضعف و درد می شوند.
  • شرایط بد موقع خواب

بی حس شدن دست چپ

بی حس شدن دست چپ و راست همراه با یکدیگر از عوارضی است که بیماران هنگام روبرو شدن با آن ناراحت و نگران می گردند و می خواهند که دلیل این عارضه را بدانند.

بی حس شدن دست چپ و راست می تواند, علائمی مانند جریان خون ضعیف، شکستگی استخوان، بی حس شدن دست چپ در خواب، فعالیت بدنی زیاد در طی روز، بی حس شدن دست چپ در بارداری باشد و لازم است که در صورت بی حس شدن دست چپ به دکتر عصب دست مراجعه کنید تا درمان صورت گیرد.

سخن آخر

در مطالب فوق ذکر شد که دکتر عصب دست برای درمان صدمات احتمالی دست چه خدماتی را ارائه می دهد و در صورت مشاهده نشانه های درد در دست لازم است که به این دکنر مراجعه کنید.

در مطالب فوق درباره نشانه های بی حسی خفیف دست راست و بی حس شدن دست چپ مطالبی ذکر شد و با مشاهده هریک از این علائم به بهترین دکتر عصب دست در تهران مراجعه کند تا پزشک با انجام آزمایشات مختلف علت آن را مورد بررسی قرار دهد و درمان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید