برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

اگر در دستان خود احساس بی حسی دارید باید بدانید که برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم. بی حسی و کرخت شدن دستان یک تجربه ی ناخوشایندی است که به دلایل بسیاری برای بروز بی حسی وجود دارد. بی حسی دست می تواند علت خطرناکی را داشته باشد ولی در غالب موارد می تواند با تشخیص درست و به هنگام مرتفع شود. علاوه بر این امکان دارد بی حسی دست از مشکلی اساسی در بدن خبر بدهد. از این رو مهم است که بدانید که برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم.

دلایل بی حسی در دستان  می تواند مرتبط با مشکلات مختلف ارتوپدی، جریان خون و اعصاب باشد. اما از آنجا که دلایل شایع آن مرتبط با مشکلات ارتوپدی است; از این رو توصیه می کنیم در هنگام بی حسی به پزشک متخصص ارتوپدی در کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی ما مراجعه نمایید.  با مراجعه ی به موقع به پزشک خوب می توانید علت بروز بی حسی دستان خود را تشخیص داده و با درمان صحیح مشکل خود را مرتفع نمایید.

در این مقاله قصد داریم تا علل مختلف بی حسی دستان را بیان کنیم و بگوییم که برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم.

کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی با داشتن بهترین متخصصین ارتوپدی در تهران کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر درمان را پیش پای شما خواهند گذاشت. شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی و ارتباط با پزشک و بیان سوالات ، از طریق صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی با ما در ارتباط باشید.

برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

برای بی حسی در دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

کرخت شدن و بی حس شدن دست یک عارضه ی غیر عادی است که افراد زیادی در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند. زمانی که دچار بی حسی و کرختی شدید; لازم نیست دچار اضطراب و نگرانی شوید. چرا که ممکن است علت این بی حسی نشانه ی یک فشار عصبی یا عوارض یک داروی مصرفی باشد. دانستن علت بی حسی برای درمان آن یک امر بسیار حیاتی می باشد. بنابراین در چنین زمان هایی برای دانستن علت بی حسی می توانید به پزشک متخصص ارتوپد خوب در مرکز ارتوپدی ما مراجعه نمایید.

پزشک ارتوپد با بررسی و معاینه ی شما در صورت لزوم عکس برداری ها و آزمایش های مناسبی را درخواست می دهد تا انجام دهید. در ادامه دلایل بی حسی دست را بیان کرده ایم تا بدانید برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم.

علل شایع بروز بی حسی در دستان

سندروم تونل کارپال

سندروم تونل کارپال یکی از اختلالات عصبی شایعی است که به علت فشار بر روی عصب میانی داخل کانال کارپال به وجود می آید. تونل کارپال یک راهروی باریک در قسمت مچ و کف دست قرار دارد. زمانی که اعصاب داخل این کانال تحت فشار قرار گیرد سبب بی حسی و ضعف در دستان می شود. اگر سندروم کانال توپال را نادیده بگیرد یا برای درمان دیر اقدام نمایید; امکان نیاز به جراحی وجود داشته باشد. بنابراین مراجعه به پزشک متخصص ارتوپدی در مرکز ما بسیار مهم است.

بیرون زدگی دیسک گردن

دیسک ها میان مهره های ستون فقرات قرار دارند که وظیفه ی آن ها حفاطت از مهره ها در برابر فشار و صدمه است. اگر این دیسک ها از جای خود بیرون بزنند به اعصاب فشار می آورد. در این حالت می گویند که فتق دیسک اتفاق افتاده است. از علائم آن بی حسی دست و مور مور شدن آن است. توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات جدی تر به پزشک ارتوپدی خوب مراجعه نماید.

سندروم رینود

سندروم رینود به زمانی اطلاق داده می شود که رگ های خونی نازک شده اند. در این حالت خون کافی و به دست و پاها نمی رسد و سبب بروز بی حسی دست و پا می شود. هم چنین علائم دیگری مانند : رنگ پریدگی، احساس زمان و درد را نیز سبب می شود.

استفاده از داروهای خاص

برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟  اگر شما دچار امراضی مانند سرطان و بیماری های عصبی هستید و داروی خاصی استفاده می کنید; باید بدانید که از اثرات و عوارض جانبی این دارو های خاص آسیب عصبی (نوروپاتی) است که سبب بی حسی و مور مور شدن دستان می گیردد. توصیه می شود در چنین مواقعی با پزشک متخصص مغز و اعصاب و یا دکتر متخصص ارتوپدی مشورت نمایید.

سندروم خروجی قفسه سینه (TOS)

از دیگر بیماری هایی که نشانه ی آن بی حسی دستان است سندروم خروجی قفسه سینه یا دنده گردنی است. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی و عصبی میان دنده ها و ترقوه فشرده شوند و جریان خون را با اختلال مواجه کنند. در راستای مختل شدن جریان خون امکان مور مور شدن و بی حسی دستان اتفاق می افتد. در چنین شرایطی باید هرچه سریع تر به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه نمود.

رماتیسم مفاصل

بیماری رماتیسم مفصلی دیگر بیماری خود ایمنی است که در حیطه کاری پزشک ارتوپدی است. از علائم این بیماری می توان به تورم، خارش و بی حسی دست ها اشاره کرد. برای تشخیص و درمان بیماری خود می توانید به مرکز ارتوپدی ما مراجعه نمایید.

دیابت

از نشانه ها و علائم اولیه ی بیماری دیابت یا همان قند خون; احساس بی حسی است که معمولا از پاها شروع شده; و ممکن است این بی حسی در انگشتان دست هم بروز یابد. این عارضه به علت کاهش جریان خون و آسیب به عصب ها اتفاق می افتد.

اگر فردی دچار قند خون بالا باشد و برای درمان خود اقدامی نکرده باشد; امکان دارد دچار آسیب عصبی «نوروپاتی دیابتی» شود. این آسیب سببی باعث ایجاد بی حسی و گزگز دست، بازو و پاها می شود. بنابراین در صورتی که دچار قند خون هستید و می خواهید بدانید برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه  کنیم؟ توصیه ی اکید می کنیم که سریعا توسط یک متخصص ارتوپدی ویزیت شوید و از او مشورت بگیرید.

اختلال تیروئید

غده تیروئید که در گردن قرار دارد; وظیفه تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن را بر عهده دارد. اگر تیروئید شما دچار اختلال باشد و آن را درمان نکنید باعث می شود که به اعصابتان آسیب وارد شود. از علائم کم کاری تیروئید می توان به بی حسی دست، سوزن سوزن شدن و ضعف دست و پا اشاره کرد.

کمبود ویتامین یا مواد معدنی

بدن انسان نیاز به مقدار کافی از ویتامین B-12 دارد تا اعصاب بدن سالم نگه داشته شوند. کمبود این ویتامین سبب مور مور شدن و بی حسی دست می گردد. هم چنین کمبود مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم هم در بی حسی دست تاثیرگذار هستند. در جواب سوال برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟ اگر بی حسی بر اثر کمبود ویتامین ها ست; می توان به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کرد. از علائم صورت کمبود ویتامین B-12 در بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضعف بدن
  • خستگی مفرط
  • مشکل در تمرکز و فکر کردن
  • ایجاد مشکل در حفظ تعادل
  • زردی پوست و چشم

بیماری MS

بیماری MS یک بیماری خود ایمنی و مرتبط با اعصاب است. از علائم این بیماری می توان ضعف، مور مور شدن و بی حسی دست و حتی کل بدن را نام برد. ای بیماری به صورت ر مستقیم روی اعصاب و سیستم عصبی بدن تاثیرات منفی میگذارد. بنابراین جواب دیگر سوال برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم؟ این است که اگر علائم بالا را دارید هر چه سریع تر به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

باید بدانید چه زمانی برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم؟ اگر بی حسی دست شما به صورت حاد و همراه با علائم زیر باشد; می تواند نشان دهنده ی سکته مغزی باشد که در این صورت به اورژانس مراجعه نمایید.

علائم همراه با بی حسی :

  • ضعف یا فلجی ناگهانی
  • اختلال تنفس
  • سرگیجه
  • ضعف عمومی بدن
  • خارش و سوزش دست

نکته پایانی

ما در این مقاله شما را راهنمایی کردیم که برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنید. گفتیم که در قدم اول علت بروز بی حسی را باید بدانید. برای این کار می توانید به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. پرشک ارتوپدی با بررسی وضعیت شما علت بی حسی را تشخیض خواهد داد.

ممکن است برای تشخیص دقیق آزمایش و تصویربرداری ها را نیز تجویز نماید. کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی ارتوپدی ما با فراهم نمودن امکانات تجهیزاتی و رفاهی بالا پذیرای شما مراجعین محترم است تا در محیطی آرام و مطمئن درمان خود را آغاز نمایید. برای تعیین نوبت مشاوره می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی با داشتن بهترین متخصصین ارتوپدی در تهران کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر درمان را پیش پای شما خواهند گذاشت. شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی و ارتباط با پزشک و بیان سوالات ، از طریق صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید