جراح متخصص شانه

جراح متخصص شانه کیست؟ چرا جراحی شانه بسیار مهم است؟ چگونه باید یک جراح خوب پیدا کنیم؟ این موارد سوالاتی هستند که اگر اخیرا شما و یا یکی از عزیزانتان دچار مشکل شانه شده باشید، برای شما ایجاد شده اند.

به طور کلی، جراحی های شانه طیف وسیعی از جراحی هستند که به دلایل مختلف و با هدف های متفاوت انجام می شوند. به همین دلیل است که برای جراحی های شانه به پزشکی نیاز است که شناخت کاملی نسبت به ناحیه شانه و بیماری های مرتبط به آن را داشته باشد و در این حوزه پزشکان ارتوپد متخصص هستند.

پس تا به حال دانستید که جراح اصلی برای شانه پزشک متخصص ارتوپد است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با جراح متخصص شانه و این که چگونه شما باید بهترین جراح متخصص شانه را پیدا کنید و اهمیت این موضوع چیست در اختیار شما بگذاریم.

جراح متخصص شانه

جراح متخصص شانه کیست؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کرده بودیم، پزشکان ارتوپد بهترین جراحان شانه هستند و دلیل آن هم این است که قسمت شانه از قسمت های مختلفی مانند استخوان ها، عضلات، تاندون ها و رشته های عصبی تشکیل شده است و پزشکان ارتوپد تمامی این قسمت ها را به طور کامل می شناسند و با بیماری ها و درمان های آن ها آشنا هستند.

برخی از جراحی های شانه بسیار حساس هستند و پزشکان ارتوپد به طور کامل تمامی روش های انجام این جراحی های سخت و حساس را می دانند.

البته در شرایط اضطراری و زمان هایی که جان بیمار در خطر است، پزشکان جراح عمومی نیز می توانند برخی از جراحی شانه را انجام دهند اما اگر به جراحی های تخصصی نیاز باشد، جراح باید حتما پزشک ارتوپد باشد.

حال در رشته ارتوپدی، فوق تخصص های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن ها فوق تخصص شانه است. پزشکان ارتوپدی که دارای فوق تخصص شانه هستند، به دلیل این که به صورت تئوری تحصیلات بیشتری را گذرانده اند، کمی بیشتر در رابطه با ناحیه شانه دانش دارند و می توانید دارا بودن فوق تخصص شانه را برای یک جراح شانه یک مزیت دانست.

البته توجه داشته باشید که صرفا دارا بودن فوق تخصص شانه دلیل برتر بودن پزشک نیست و باید به موارد بسیار زیادی برای انتخاب یک پزشک خوب توجه داشت.

چرا جراحی شانه بسیار مهم است؟

جراحی ها به طور کلی دارای یک سری عوارض عمومی هستند که در تمامی جراحی ها احتمال رخ داد آن ها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به درد، خونریزی، چسبندگی پوست در ناحیه جراحی، کبودی و یا احتمال ایجاد عفونت اشاره کرد.

به طور مثال، اگر طی جراحی بهداشت به صورت کامل رعایت نشود، احتمال ایجاد عفونت بسیار بالا خواهد رفت. عفونت ها از جمله خطرناک ترین موارد برای بدن هستند که اگر سریعا شناسایی و درمان نشوند، می توانند تمامی بدن را درگیر کنند و تهدید کننده حیات فرد باشند.

و یا در مثالی دیگر، اگر برش ها به صورت اصولی و درست ایجاد نشوند، ممکن است که پس از جراحی توده های خون در زیر پوست جمع شوند و توده ای که به اصطلاح هماتوم نام دارد را ایجاد کنند. این توده مانند یک کبودی بسیار بزرگ و غیر طبیعی است که بسیار هم دردناک است.

گاهی اوقات هماتوم آن قدر جدی می شود که پس از جراحی شاید نیاز باشد دوباره یک جراحی دیگر برای درمان و از بین بردن این توده انجام شود!

البته به جز این عوارض عمومی، عوارضی هم وجود دارند که مختص به جراحی های شانه هستند. به طور مثال، اگر جراحی به درستی انجام نشود، امکان دارد که اثر گذاری آن کاهش یابد و یا به طور کلی از بین برود و این بدان معناست که تمامی درد ها و ناراحتی هایی که به واسطه جراحی تحمل کرده بودید بیهوده بوده است و دوباره باید این مراحل طاقت فرسا را تکرار کنید.

مهم ترین اصل برای جراحی ها، پزشک جراح است. به همین دلیل اگر می خواهید جراحی خود را بدون دردسر و به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید به دنبال بهترین گزینه برای جراح خود باشید. البته توجه داشته باشید که رعایت دستورات پزشک پس از عمل جراحی نیز بسیار مهم است.

چگونه باید یک جراح متخصص شانه خوب پیدا کنیم؟

تا به اینجا دانستید که پزشک ارتوپد، جراح متخصص شانه است اما شاید اکنون برای شما سوال شده باشد که چگونه باید بهترین جراح متخصص شانه را پیدا کنیم تا جراحی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در واقع راه آسانی وجود ندارد که بتوانید بهترین پزشک جراح را پیدا کنید و هیچ پزشکی نیز نمی تواند ادعا داشته باشد که بهترین پزشک جراح است. در واقع برای این که به جواب این سوال برسید، خودتان باید کمی تحقیق کنید و شرایط خود را نیز در نظر بگیرید.

در ادامه برای شما مواردی را قرار داده ایم که می توانید با در نظر گرفتن آن ها و همچنین شرایط خودتان، در نهایت بهترین جراح متخصص شانه را برای خودتان انتخاب کنید.

به مدارک و مجوز ها دقت کنید

یکی از اساسی ترین و مهم ترین مواردی که باید در ابتدا برای انتخاب پزشک جراح خوب در نظر داشته باشید، مدارک و مجوز های پزشک است. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اگر پزشک دارای مدرک فوق تخصص شانه باشد، برای جراحی شانه یک مزیت بیشتر نسبت به پزشکان دیگر دارد.

پس این که پزشک دقیقا دارای چه مدارکی است و یا این که در چه دانشگاه هایی تحصیل کرده است را باید در نظر داشته باشید.

به دنبال پزشک خوش نام و با تجربه باشید

خوش نام و خوش آوازه بودن پزشک به آن معناست که اغلب بیماران آن پزشک از درمان خود راضی بوده اند و راضی بودن آن بیماران احتمال این که شما نیز از درمان خود راضی شوید را افزایش خواهد داد.

برای این که بدانید یک پزشک خوش آوازه است و یا خیر، می توانید از بیماران آن پزشک در مورد درمانشان سوال بپرسید. همچنین اگر یکی از آشنایان و نزدیکان شما قبلا دچار مشکل شما شده است، می توانید از او نیز درباره پزشکش و درمانی که داشته است سوال بپرسید و از تجارب او استفاده کنید.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر چقدر تجربه کاری پزشک بیشتر باشد، احتمال این که اثر گذاری درمان های او بیشتر باشد و تشخیص های دقیق تری داشته باشد نیز افزایش خواهد یافت.

به بروز بودن تجهیزات و متد های پزشکی توجه کنید

درست است که با تجربه بودن پزشک بسیار مهم است اما تجربه و سن بالا دلیل این نیست که پزشک علم و تجهیزات خود را به روز نکند. علم پزشکی نیز درست همانند دیگر علوم با گذشت زمان در حال پیشرفت است و پیشرفت در این زمینه درمان ها و تشخیص ها را اثر گذار تر و راحت تر می کند.

به همین دلیل اگر پزشک و یا مجموعه ای که قصد مراجعه به آن را دارید به روز باشد، تشخیص و درمان شما هم آسان تر و اثر گذار تر خواهد شد و می توانید سریع تر به بهبودی برسید. پس برای انتخاب جراح متخصص شانه، به بروز بودن عمل و تجهیزات آن پزشک و یا مجموعه نیز دقت داشته باشید.

راحت بودن دسترسی به پزشک

تا به حال در مورد پزشک مواردی را برای شما قرار دادیم که می توانید با در نظر گرفتن آن ها پزشکان خوب را شناسایی کنید. اما تمامی موارد به پزشک مربوط نیست و شما باید شرایط خودتان را نیز در نظر بگیرید.

به همین دلیل وقتی که می خواهید یک پزشک را انتخاب کنید، به نحوه دسترسی خود به آن پزشک نیز دقت کنید. دلیل آن هم این است که شاید نیاز باشد پیش از انجام جراحی و یا پس از آن جلسات متعددی را به پزشک مراجعه کنید تا برای عمل آماده شوید و یا پس از آن کنترل شوید.

در این شرایط اگر دسترسی شما به پزشک آسان باشد، می توانید در وقت خود به میزان زیادی صرفه جویی کنید و به دلیل این که زمان کمتری را در رفت و آمد هستید درمان را راحت تر بگذرانید.

همچنین اگر شاغل هستید و یا به هر دلیلی تنها ساعات خاصی از روز را می توانید به درمان اختصاص دهید، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پزشک در آن روز ها و آن ساعت ها در دسترس هست و یا خیر.

خوش اخلاق و خوش رفتار بودن پزشک

همان طور که پیش تر نیز اشاره کرده بودیم، ممکن است که نیاز باشد در طول درمان جلسات متعددی را پزشک مراجعه کنید و زمانی را در کنار پزشک بگذرانید. به همین دلیل است که خوش اخلاق و خوش رفتار بودن پزشک جراح متخصص شانه بسیار مهم می شود.

همان طور که یک پزشک می تواند با رفتار خوبش انرژی مثبت را در بیمار افزایش دهد و درمان را برای او آسان تر سازد، یک پزشک نیز می تواند با بد اخلاقی انرژی منفی را به بیمار منتقل کند و درمان را سخت تر کند.

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا هر آن چه را نیاز است در رابطه با جراح متخصص شانه بدانید را در اختیار شما بگذاریم تا اگر یک جراحی شانه در پیش دارید، بتوانید یک دید کلی نسبت به این موضوع داشته باشید.

در نهایت حال می دانید که پزشک متخصص ارتوپد، بهترین جراح برای مشکلات شانه است. در ادامه نیز مواردی را برای شما قرار دادیم که می توانید با استفاده از آن ها و همچنین در نظر گرفتن شرایط خود، در نهایت بهترین پزشک جراح شانه را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که جراحی شانه نیز درست همانند دیگر جراحی ها بسیار حساس است و به همین دلیل برای انجام آن حتما باید به پزشک جراح خوب مراجعه کنید از عوارض خطرناکی مانند عفونت ها و یا ایجاد لخته خون جلوگیری شود.

اگر به جراحی شانه نیاز دارید، شما می توانید همین الان به کلینیک تخصصی ارتوپدی ما مراجعه کنید و پس از تشخیص قطعی مشکل توسط پزشکان حاذق و با تجربه مجموعه، در صورت نیاز با استفاده از بروز ترین متد های درمانی و تجهیزات پزشکی، می توانید جراحی خود را زیر نظر بهترین جراحان متخصص شانه بگذرانید.

مجموعه ارتوپدی ما با بهره مندی از به روزترین تجهیزات پزشکی و متخصصین ارتوپدی متبحر برای درمان انواع بیماری های ارتوپدی در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید