بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک

بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک؛ شامل روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن نعناع، روغن لاوندر و…

ماساژ سیاتیک یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های درمانی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و چه بهتر که به همراه آن از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک برای اثرگذاری بیشتر استفاده نمایید. ماساژ درمانی همیشه جز روش‌های تکمیلی برای مشکلات و درد سیاتیک بوده است که اگر به درستی انجام گیرد قطعا درد و التهاب ناحیه را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

بسیاری از روغن‌های گیاهی حاوی ترکیباتی همچون اسیدهای چرب مخصوص و ویتامین‌ها هستند که شامل روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن نعناع، روغن لاوندر و روغن‌های مفید دیگری است که سعی می‌کنیم به آن‌ها بپردازیم.

بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک

چرا باید از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک استفاده کرد؟

اگرچه مشکلات سیاتیک امروزه با روش‌های درمانی همچون فیزیوتراپی، برخی تمرینات تقویتی و یا در موارد حاد با جراحی درمان می‌شوند، اما در بسیاری از موارد پزشکان توصیه می‌کنند که از ماساژ نیز به‌عنوان یک روش تکمیلی درمانی استفاده کنید.

چرا باید از بهترین روغن برای سیاتیک استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت؛ زیرا روغن‌های طبیعی دارای ترکیبات موثری هستند که اغلب به شکل موقت می‌توانند درد، التهاب و مشکلات دیگری که از سیاتیک ایجاد شده‌اند را درمان کنند.

یکی از خصوصیات مهم روغن‌های گیاهی و طبیعی که موجب شده به گزینه عالی برای ماساژ سیاتیک شناخته شود، خاصیت ضدالتهابی آن‌هاست. اسیدهای مفید موجود در روغن طبیعی و ویتامین‌هایی که در دل خود جای داده‌اند مشکلات مربوط به سیاتیک را تسکین بخشیده و امروزه بسیاری از افراد در کنار مصرف دارو، از این روش یعنی ماساز نیز استفاده می‌کنند.

بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان به‌وجود آمده که چه روغنی برای درد سیاتیک خوب است و قصد ما این است که در این مطلب مفصلاً به این موضوع بپردازیم و شما را با معجزه درمانی بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک، افرادی که مجاز به استفاده از روغن‌های طبیعی برای سیاتیک هستند، ضررهای برخی روغن‌ها برای سیاتیک و نتیجه کلی استفاده از روغن‌ها برای مشکلات سیاتیک آشنا کنیم.

هر روغن گیاهی دارای خصوصیات و ترکیبات منحصر‌به‌فرد است که با در نظر گرفتن نوع و شدت درد سیاتیک روزانه چند مرتبه می‌توان از آن استفاده کرد.

ما در مقدمه مطلب چند نوع روغن طبیعی را برایتان عنوان کردیم که روغن لاوندر، نعناع، جوجوبا و زیتون را شامل می‌شد، اما همه چیز به این روغن‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه شما اگر دچار مشکلات سیاتیک هستید و از التهابات و درد ناشی از آن رنج می‌برید، می‌توانید از سایر روغن‌های مفید همچون روغن خراطین، روغن کنجد، روغن بادام نیز به شکل ماساژ در محل مورد نظر استفاده کنید. این روغن‌ها علاوه بر خاصیتی که در کاهش التهاب و درد دارند، کمک زیادی به تقویت سلول‌ها و بافت‌های پوستی بدن می‌کنند و اغلب سرشار از ویتامین‌های گروه ای هستند.

برای سیاتیک چه روغنی خوبه

درد و التهابات ایجاد شده به‌خاطر سیاتیک همیشه کلافه‌کننده بوده‌اند و کیفیت زندگی افراد را کاهش داده‌اند. برخی از افراد بلافاصله پس از بروز علائم سیاتیک اقدام به مصرف دارو مخصوصاً داروهای مسکن می‌کنند که می‌تواند به‌طور موقت درد و التهاب بیماری را کاهش دهد اما از سویی دیگر مضراتی برای افراد خواهد داشت قبل از مصرف هرگونه دارو یا روش درمانی باید علت درد را به خوبی درک کرده باشیم و فرق دیسک کمر با سیاتیک را به خوبی تشخیص داده باشیم.

تفاوتی نمی‌کند شما از چه روش درمانی برای کاهش علائم سیاتیک استفاده می‌کنید، چنانچه پزشک شما را مجاز به استفاده از روغن‌های طبیعی به عنوان ماساژ کرده است، شما به سادگی می‌توانید چند نمونه از بهترین روغن‌ها را تهیه و چند مرتبه در طول روز از آن به شکل ماساژ استفاده کنید. سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شده باشد این است که برای سیاتیک چه روغنی خوبه؟ ما در زیر با معرفی بهترین روغن‌های مخصوص برای ماساژ، به شما خواهیم گفت که چه روغنی برای سیاتیک خوبه.

  • روغن زیتون:

روغن زیتون از آن روغن‌هایی است که نه فقط برای مشکلات سیاتیک بلمه برای اغلب دردهای عضلانی مفید است چرا که سرشار از اسیدهای چرب امگا سه و شش می‌باشد که وجود آن‌ها باعث می‌شود این روغن درد و التهاب سیاتیک را کاهش دهد.

  • روغن نعناع:

یکی دیگر از روغن‌های طبیعی و رایج که برای مشکلات سیاتیک به شکل ماساژ قابل استفاده است، روغن نعناع است. این روغن نیز دارای خواص ضد التهابی و تسکین بخش علائم برای سیاتیک است.

  • روغن گل سرخ:

از انواع روغن مخصوص ماساژ سیاتیک که معمولا کمتر به آن پرداخته می‌شود، روغن گل سرخ است که با داشتن خواص ضد درد و التهاب، علائم سیاتیک را بهبود می‌بخشد.

  • روغن لاوندر:

روغن لاوندر از آن دسته روغن‌های طبیعی و مفید است که شما می‌توانید از آن به صورت ترکیبی با روغن نارگیل برای بهتر شدن درد و التهاب سیاتیک استفاده کنید.

  • روغن آویشن:

روغن آویشن از جمله روغن‌های طبیعی است که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. این روغن نیز به تنهایی و یا با ترکیب سایر روغن‌ها برای مشکلات سیاتیک از جمله درد و التهاب استفاده شده و گزینه مناسبی است.

  • روغن رازیانه:

اگر به دنبال یک روغن با خواص آرام‌بخشی، ضد التهابی و ضد درد برای مشکلات سیاتیک هستید، حتما برای یک‌بار هم که شده از روغن رازیانه استفاده کنید.

  • روغن جوجوبا:

هماهنگی با پوست و خاصیت کاهنده درد و التهاب جزو خواص اصلی روغن جوجوبا است و به‌خاطر همین خواص شما می‌توانید از آن به شکل ماساژ برای مشکلات سیاتیک استفاده نمایید.

  • روغن زعفران:

معمولا افرادی که به دنبال تسکین دهنده‌های طبیعی برای مشکلات سیاتیک هستند، از روغن زعفران نیز استفاده می‌کنند چرا که یک روغن عالی با خاصیت آرام‌بخشی و ضد التهابی است.

  • روغن آووکادو:

روغن آووکادو از آن روغن‌هایی است که هم دارای ویتامین گروه ای است و هم سرشار از اسیدهای چرب مفید که گاهی می‌تواند علائم سیاتیک از جمله درد و التهاب را کاهش دهد.

با مطالعه خاصیت روغن‌های مخصوص برای سیاتیک، امیدواریم پاسخ جامعی برای سوال این‌که برای سیاتیک چه روغنی خوبه گرفته باشید. توجه داشته باشید که روغن‌های طبیعی برای ماساژ سیاتیک نباید به صورت خودسرانه استفاده شوند، چرا که در برخی مواقع علائم سیاتیک را بدتر خواهند کرد.

شما تنها در صورتی هنگام بروز درد و التهاب سیاتیک مجاز به استفاده از این روغن‌ها هستید، که با مراجعه به پزشک، بررسی‌های دقیق بر روی عوامل بروز سیاتیک و علائم شما صورت گرفته باشد.

آیا همه افراد می‌توانند از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک استفاده کنند؟

احتمالا شما جزو آن دسته افرادی باشید که از مشکلات سیاتیک رنج می‌برید و می‌خواهید بدانید که آیا تمامی افراد قادر به استفاده از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک هستند یا نه؟ پاسخ ما به این سوال منفی است یعنی در واقع همه افراد نمی‌توانند از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک استفاده کنند چرا که برخی از افراد به روغن‌های طبیعی و گیاهی حساسیت نشان می‌دهند و ممکن است برخی مشکلات پوستی را تجربه کنند.

اگر احساس می‌کنید به روغن گیاهی حساسیت دارید و یا برای اولین باری است که از این نوع روغن‌ها برای مشکلات سیاتیک استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا مقدار کمی از روغن را در بخشی از پوست به صورت ماساژ استفاده کرده تا مطمئن شوید حساسیتی برایتان ایجاد نمی‌کند.

در برخی مواقع افراد با مشکلات سیاتیک به پزشک ارتوپد مراجعه می‌کنند و متخصص مورد نظر به آن‌ها توصیه می‌کند که باید جراحی انجام دهند که در این صورت استفاده از روغن گیاهی و طبیعی بی فایده است و بهتر است قبل و بعد از جراحی به صورت خودسرانه از آن استفاده نشود.

گاهی اوقات مشکلات جدی همچون گرفتگی عصب سیاتیک برای افراد رخ می‌دهد که در این صورت نیز روغن‌های طبیعی نه تنها کمکی به فرد نمی‌کنند بلکه می‌توانند شرایط بیماری را وخیم‌تر کنند و بهتر است که از آن‌ها استفاده نشود.

چند مورد از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک خاصیت گرم‌کنندگی دارند و به همین خاطر برای تمامی افراد نمی‌توانند مفید باشند مخصوصا افرادی که پوست حساس‌ترین نسبت به سایرین دارند. اگر با یکبار استفاده از روغن گیاهی برای سیاتیک، شاهد بروز التهاب و تحریکات پوستی شدید، بهتر است استفاده از روغن را متوقف کنید و از سایر روش‌های درمانی توصیه شده از جانب پزشک استفاده کنید.

به جز تمامی این‌ها، چنانچه مشکل جدی برای ستون فقرات به‌وجود آمده باشد مشکلاتی همچون بیرون زدگی دیسک که موجب فشار عصب سیاتیک می‌شود، از انواع روغن‌ها به شکل ماساژ نباید استفاده شود چرا که ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع شود.

شایان ذکر است که در برخی از مواقع خود روغن گیاهی برای مشکلات سیاتیک ضرری ندارد، اما زمانی که ماساژ ناحیه توسط افراد بی‌تجربه و به شکل ناصحیح انجام شود، این امکان وجود دارد که افراد دچار درد و ناراحتی بیشتری شوند. توصیه می‌شود اگر پزشک شما را مجاز به استفاده از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک کرده است، علاوه بر تهیه روغن‌های طبیعی و اصلی، از افراد باتجربه بخواهید که فرآیند ماساژ را به آرامی و با دقت در ناحیه مورد نظر انجام دهند.

چه روغنی برای درد سیاتیک خوب است و چه روغن‌هایی ضرر دارد؟

شاید فکر کنید تمامی روغن‌های طبیعی در جهان می‌توانند برای مشکلات سیاتیک مفید باشند در صورتی که این‌طور نیست بلکه هر روغن خواص و ضررهای خود را دارد و برای آن‌که بتوان نتیجه مثبتی از آن گرفت باید متناسب با مشکلی که سیاتیک به‌وجود آورده و همچنین شرایط بیمار استفاده شود.

متاسفانه برخی از بیماران با مشکلات سیاتیک بلافاصله پس از بروز هرگونه علائمی از بیماری، به جای آن که به پزشک متخصص مراجعه کنند، سریعا اقدام به خوددرمانی کرده و از روغن‌های مختلف به صورت ماساژ استفاده می‌کنند که این کار کاملا غلط است.

روغن‌های طبیعی که از گیاهان به‌دست آمده‌اند و هیچ‌گونه افزودنی شیمیایی در آن‌ها استفاده نشده، گزینه مناسبی برای سیاتیک و مشکلاتی که به‌وجود آورده هستند. از روغن نعناع گرفته تا روغن زیتون و روغن چای ترش، روغن خراطین، روغن کنجد، روغن جوجوبا، روغن زنجبیل، روغن گردو، روغن آووکادو، روغن زعفران، روغن رازیانه، روغن آویشن و همچنین روغن گل سرخ جزو روغن‌هایی هستند که همگی نقش به‌سزایی را در کاهش درد و التهاب و آرام‌بخشی ایفا می‌کنند و می‌توانند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

در پاسخ به سوال این‌که چه روغنی برای سیاتیک خوبه و چه روغن‌هایی نباید استفاده شود، این‌طور می‌توان گفت که روغن‌های طبیعی ذکر شده همگی برای مشکلات سیاتیک مفید و موثر هستند، اما هرگونه روغن غیرطبیعی که از ترکیبات شیمیایی تولید شده باشد، قطعا اثرات منفی بر روی شرایط بیماری سیاتیک خواهد داشت و از استفاده آن باید پرهیز کرد.

روغن‌هایی همچون روغن نارگیل، روغن کانولا، روغن سویا، روغن تخم کدو و آفتابگردان برخی دارای اسیدهای چرب اشباع بوده و با دارا بودن اسیدهای چرب ترانس بالا، ممکن است التهاب و درد را افزایش دهند.

چه روغنی برای سیاتیک خوبه و چطور باید از آن‌ها استفاده کرد؟

حالا که می‌دانید چه روغنی برای سیاتیک خوبه، بهتر است با نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و بدون عارضه خاصی به نتیجه مثبتی از آن‌ها برای مشکلات سیاتیک برسید. برای استفاده از روغن برای سیاتیک اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، تهیه نوع طبیعی از روغن است تا بتوان از این طریق نتایج مثبتی از محصول را شاهد بود. شایان ذکر است بعد از آن که روغن طبیعی را تهیه کردید، سعی کنید در صورت امکان حمام کنید تا روغن به خوبی از طریق پوست جذب شود.

نحوه استفاده از انواع روغن طبیعی برای سیاتیک:

  1. ابتدا سعی کنید مقداری از روغن طبیعی را در ظرفی بریزید و آن را آماده استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید تنها از یک روغن و یا به صورت ترکیبی نیز استفاده نمایید.
  2. قبل از آن‌که بخواهید از روغن برای سیاتیک استفاده کنید، سعی کنید پوست ناحیه مورد نظر را تمیز کرده و در صورت نیاز آن قسمت را شستشو کنید.
  3. از افراد باتجربه بخواهید چند قطره از روغن را بر روی پوست و دقیقا محلی که دچار درد و التهاب شده بریزد.
  4. حالا باید روغن به آرامی در ناحیه مورد نظر ماساژ داده شود. توجه داشته باشید که در حین استفاده از روغن نباید هیچ‌گونه دردی داشته باشید در غیر این صورت باید ماساژ را متوقف نمایید.
  5. در انتها بهتر است یک حوله تمیز را گرم کرده و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  6. سعی کنید روزانه چند مرتبه از روغن برای سیاتیک و به همین روش استفاده کنید تا اثرات مثبتی از آن را شاهد باشید.

 

نتیجه استفاده از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک

نتیجه استفاده از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک در افراد متفاوت است، اما به‌طور کلی تجربه ثابت کرده تمامی افرادی که از روغن‌های عالی و طبیعی برای مشکلات سیاتیک از جمله درد و التهاب استفاده کرده‌اند، نتیجه مثبت و رضایت بخشی از آن گرفته‌اند.

بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک علاوه بر خصوصیات مثبتی که در جهت کاهش درد و التهابات دارد، موجب افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر شده و به مرور می‌تواند علائم بیماری سیاتیک را تسکین بخشد.

نتیجه استفاده از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک در صورتی مثبت خواهد بود که علاوه بر تهیه و استفاده از روغن‌های توصیه شده از جانب پزشک، به شکل صحیح ماساژ داده شود. برخی از افراد برای آن‌که اثرگذاری حداکثری از روغن گیاهی برای سیاتیک بگیرند، آن‌ها را با سایر روغن‌های طبیعی به شکل ترکیبی استفاده می‌کنند.

آن دسته از افرادی که دقیقا مطابق دستور پزشک از روغن مناسب برای سیاتیک استفاده کرده‌اند، پس از گذشت چند روز تا حد زیادی از درد و التهابات بیماری آن‌ها کاسته شده و بسیاری از افراد تنها با این روش توانسته‌اند درمان قطعی مشکلات سیاتیک را انجام دهند.

سخن پایانی

از گذشته تا به امروز همیشه روغن‌های طبیعی جزو گزینه‌های درمانی عالی برای مشکلات سیاتیک شناخته می‌شدند؛ زیرا اغلب افراد نتیجه مثبتی از آن گرفته‌اند. اگر شما به واسطه مشکلات سیاتیکی احساس درد دارید و احساس می‌کنید ناحیه مورد نظر دچار التهاب شده است، اولین گام مراجعه به پزشک است تا روند درمانی اصلی طی شود که در کنار آن و به توصیه پزشک بهتر است از روغن‌هایی که در این مطلب به آن پرداخته شد نیز استفاده شود.

روغن‌هایی همچون روغن کنجد، روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن آویشن، روغن آووکادو، روغن زنجبیل، روغن لاوندر، روغن نعناع، روغن گل سرخ، روغن رازیانه و روغن زعفران همگی جزو روغن‌های طبیعی و عالی برای مشکلات سیاتیک هستند که چند مرتبه در روز به صورت ماساژ باید از آن‌ها استفاده کرد.

در این مطلب ما به شما گفتیم که اصلا چرا باید از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک استفاده کرد؟ به جز این شما پاسخ جامعی برای سوال این‌که برای سیاتیک چه روغنی خوبه گرفته‌اید و حالا می‌دانید چه افرادی می‌توانند از بهترین روغن برای ماساژ سیاتیک استفاده کنند.

به جز تمامی این‌ها، روغن‌هایی که می‌توانند برای سیاتیک مضر باشند نیز جزو موارد اصلی بود که در این مبحث به آن پرداخته شد. در نهایت ما به شما گفتیم که چطور باید از روغن‌ها برای مشکلات سیاتیک استفاده کنید و نتیجه کلی استفاده از بهترین روغن‌ها برای ماساژ سیاتیک چیست.

مشکل کمر درد یا دیسک کمر دارید؟
با پزشک متخصص تماس یگیرید