بهترین دکتر مچ دست در تهران

بهترین دکتر مچ دست در تهران؛ پیشگیری از آسیب‌های دست برای بازیابی توان دست

دست فعال‌ترین عضو بدن ماست و در طول روز هر فعالیتی که انجام می‌دهیم، به آن وابسته است. از انجام کارهای روزانه گرفته تا غذا خوردن و کتاب‌ خواندن. دستان ما همواره در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار دارند، به همین سبب باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم.

یکی از مشکلاتی که این روزها بسیاری از بیماران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، درد مچ است. اما تا وقتی که بهترین دکتر مچ دست در تهران در کنار شماست، نباید از هیچ چیزی نگران باشید. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید تا به شما بگوییم که متخصص مچ دست کیست و چه خدمات درمانی را به شما ارائه می‌دهد؟

بهترین دکتر مچ دست در تهران

آنچه در این مقاله می خوانید :

بهترین دکتر مچ دست در تهران کیست؟

بسیار خوشحالیم که این روزها شاهد فعالیت‌های پزشکانی هستیم که در حیطه تخصصی خود، دانش و آگاهی بسیار زیادی دارند. این روزها برای درد در تمامی قسمت‌های جسم، یک پزشک متخصص وجود دارد که می‌تواند به ما کمک کند.

بهترین دکتر مچ دست در تهران نیز یکی از همین پزشکان است که در حیطه بیماری‌های دست و به خصوص مچ، دانش، تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد. چنین پزشکی پس از سپری کردن دوره پزشکی عمومی خود، وارد دوره آموزشی تخصصی می‌شود.

لازم به ذکر است که تخصص‌های جراحی شامل سه بخش هستند که جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی و جراحی پلاستیک نام دارند. تمامی متخصصانی که در این سه حوزه دارای تخصص هستند، می‌توانند آسیب‌هایی که برای دست به وجود می‌آید را درمان کنند.

به عنوان مثال مشکلاتی که برای پوست دست به وجود آمده است(مانند سوختگی و مواردی از این قبیل) توسط متخصص پوست و جراح پلاستیک درمان می‌شوند. اما سایر آسیب‌های عضلانی دست، باید توسط پزشک ارتوپد بررسی شوند.

پزشکانی که به عنوان متخصص مچ دست شناخته شده‌اند، در واقع همان متخصصان ارتوپد هستند. البته برخی از این پزشکان، علاوه بر گذراندن دوره تخصصی ارتوپدی، در دوره‌های فوق تخصصی دیگری در زمینه بیماری‌های دست نیز شرکت می‌کنند.

ما این پزشکان را به عنوان بهترین فلوشیپ دست در تهران و بهترین دکتر مچ دست در تهران می‌شناسیم و از خدمات ارزشمند آن‌ها برخوردار می‌شویم. این پزشکان می‌توانند در زمینه جراحی ترمیمی مچ، درمان اعصاب محیطی مچ دست، برطرف کردن مشکلات مادرزادی دست و یا آسیب هایی که در اثر تصادف و یا ضربه به مچ وارد می‌شوند، به بیماران خویش کمک کنند.

5 علت اصلی درد مچ دست

قبل از این که به یک متخصص حاذق و با تجربه مچ دست مراجعه کنید، باید بدانید که چه عواملی باعث بروز درد و ناراحتی در مچ می‌گردند. ما در این قسمت شما را با 5 علت اصلی درد مچ آشنا می‌کنیم:

  1. روماتیسم مفصلی: روماتیسم مفصلی یک نوع التهاب مزمن خود ایمنی است. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به اشتباه، به بافت‌های مفصل خود حمله کرده و آن‌ها را مورد آسیب قرار می‌دهد. شما این بیماری را با درد و تورم در مچ دست خود احساس خواهید نمود.
  2. آرتروز: آرتروز مچ دست، معمولاً به علت سایش و پارگی به وجود می‌آید. در این بیماری غضروفی که از مچ محافظت می‌کند پاره شده و درد و التهاب فراوانی با خود به همراه می‌آورد. معمولاً افراد مسن و کسانی که با دستان خود حرکات تکراری انجام می‌دهند، بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.
  3. سندرم تونل کارپ: این بیماری به سبب فشرده شدن عصب میانی که از طریق تونل مچ عبور می‌کند، ایجاد می‌شود. افرادی که دچار ناهنجاری در آناتومی مچ هستند و یا با دستان خود حرکات تکراری انجام می‌دهند، با چنین بیماری مواجه می‌شوند. از جمله علائم آن می‌توان به بی حسی، سوزن سوزن شدن و درد مچ دست اشاره کرد.
  4. کیست مچ دست: گاهی اوقات ممکن است در مچ کیست‌های نرم و دایره‌ای شکل به وجود آیند که با درد، تورم و ضعف فراوانی همراه هستند. پزشک با تخلیه این کیست‌ها، به درمان و بهبودی مشکل شما کمک فراوانی می‌نماید.
  5. دیسک گردن: شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که گاهی اوقات درد مچ، به سبب بیماری دیسک گردن رخ می‌دهد. این بیماری علائم خود را با درد در مچ دست و گردن نشان می‌دهد.

با علائم درد مچ دست آشنا شوید

بدون شک آسیب‌هایی که در قسمت مچ دست به وجود می‌آیند، اولین علامت خود را با درد در این قسمت به ما مخابره می‌کنند. برخی از بیماران با مشاهده درد در مچ خود، به استراحت پرداخته و سعی می‌کنند با درمان‌های خانگی آن را برطرف کنند. اما بهترین کاری که می توان انجام داد این است که به یک متخصص مچ مراجعه نموده و از طریق او علت اصلی این بیماری را پیگیری کرد. سایر علائمی که با درد مچ همراه هستند عبارتند از:

  • احساس ضعف و بی حسی در مچ دست
  • ناتوانی در مشت کردن دست و یا گرفتن و نگه داشتن اجسام
  • تورم در مچ دست
  • احساس خواب رفتگی مدام دست‌ها
  • درد و خارشی که در هنگام شب بدتر می‌شود

 

چه بیماری‌هایی توسط بهترین دکتر مچ دست در تهران درمان می‌شوند؟

پزشکانی که به عنوان بهترین فوق تخصص مچ دست در تهران به فعالیت مشغول هستند، بهترین کسانی هستند که می‌توانند در زمینه درمان بیماری‌ها و مشکلات مچ دست به شما کمک کنند. آن‌ها در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مچ دانش و آگاهی فراوانی دارند و می‌توانند دوباره توانایی از دست رفته مچ را به آن بازگردانند. شما می‌توانید برای درمان بیماری‌های زیر، به دکتر مچ دست در تهران مراجعه نمایید:

  • درمان بیماری سندرم تونل کارپال
  • درمان انواع آسیب دیدگی‌هایی که در اثر ورزش یا حوادث مختلف برای مچ به وجود آمده است.
  • درمان انواع ناهنجاری‌های مادرزادی که در مچ وجود دارند.
  • درمان بیماری انگشت ماشه‌ای
  • درمان تمامی آسیب‌هایی که به استخوان، عضلات، تاندون‌ها و رباط‌های دست و مچ دست وارد شده‌اند.
  • تشخیص و درمان بیماری‌هایی که به مفاصل دست و مچ مربوط هستند.

 

خدمات درمانی بهترین فلوشیپ دست در تهران

علاوه بر پزشکانی که به عنوان بهترین متخصص مچ در شهر تهران به فعالیت مشغول هستند، پزشکان حاذق و با تجربه دیگری نیز وجود دارند که ما آن‌ها را به نام بهترین فلوشیپ دست در تهران می‌شناسیم. به طور کلی در رشته‌های علوم پزشکی، یک دوره تکمیلی تخصصی به نام فلوشیپ وجود دارد که برخی از پزشکان، پس از دریافت مدرک تخصصی، در این دوره شرکت می‌کنند.

به طور حتم مهارت‌ها و دانش متخصصان، در دوره فلوشیپ افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها می‌‌توانند با دانش بالاتر و تجربیات بیشتر، به بیماران خویش خدمت کنند. کسانی که قصد دارند اطلاعات خود را در رشته تخصصی مورد نظر خویش افزایش دهند و با انجام کارهای تحقیقاتی مهارت فراوانی پیدا کنند، در دوره فلوشیپ شرکت می‌کنند.

یکی از این دوره‌ها، فلوشیپ دست است که اطلاعات جامع و کامل‌تری در مورد دست، مچ و بیماری‌های مربوط به آن در دسترس پزشک قرار می‌دهد. خدماتی که بهترین فلوشیپ دست در تهران به بیماران خویش ارائه می‌نماید، شامل درمان بسیاری از بیماری‌های انگشتان دست، مچ، ساعد، آرنج و بازو است. آن‌ها می‌توانند در زمینه جراحی عصب و تاندون دست، درمان بیماری های مادرزادی، درمان مشکلات استخوان دست و طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، به بیماران خود کمک کنند.

بهترین دکتر جراح مفاصل در تهران کیست؟

علاوه بر پزشکان متخصص و حرفه‌ای در زمینه مچ دست، متخصصان دیگری نیز وجود دارند که ما آن‌ها را به عنوان بهترین دکتر جراح مفاصل در تهران می‌شناسیم. جراح مفاصل (همان گونه که از نام آن پیداست) در زمینه درمان بیماری‌هایی که به مفاصل بدن مرتبط هستند و همچنین جراحی آن‌ها، دانش و مهارت بالایی دارد.

البته دامنه فعالیت‌های چنین پزشکی، گسترده‌تر از این حرف‌هاست؛ چرا که می‌تواند در زمینه درمان بیماری‌های مربوط به استخوان، تاندون و اعصاب قسمت‌های مختلف بدن، به بیماران خویش خدمات گسترده‌ای ارائه دهد.

به سبب این که مفاصل در تمامی قسمت‌های بدن گسترده شده‌اند، شما می‌توانید برای درمان بیماری‌های تمام اندام‌های حرکتی خود، به بهترین دکتر جراح مفاصل در تهران مراجعه نمایید.

همان گونه که می‌دانید مفاصل و استخوان‌ها، اهمیت بسیار زیادی در ساختمان اندام ما دارند. بنابراین کوچک‌ترین آسیبی که برای هر کدام از این قسمت‌های بدن به وجود آید، می‌تواند تمامی زندگی ما را از حالت تعادل طبیعی خارج کند. در چنین شرایطی است که یک پزشک با تجربه و قدرتمندی که در زمینه مفاصل دانش بالایی دارد، می‌تواند به ما کمک فراوانی نماید.

مزایای مراجعه به بهترین دکتر مچ دست در تهران

ساختار دست بسیار زیبا و شگفت انگیز است؛ دست از آن دسته اندام‌هایی است که نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های روزانه ما دارد. بنابراین کوچک‌ترین آسیبی که به هر کدام از قسمت‌های آن وارد شود، انجام امور روزانه را برای ما با اختلالاتی مواجه خواهد نمود. ( به خصوص مچ که حساسیت‌های خاص خود را دارد.) بنابراین با مشاهده هر نوع آسیب، درد و ناراحتی در دست خود، باید بهترین پزشکانی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند را پیدا کرده و به آن‌ها مراجعه نمایید.

از جمله مزایایی که مراجعه به بهترین دکتر مچ دست در تهران به همراه دارد عبارتند از:

  • یک متخصص مچ، می‌تواند با معاینه دست شما و تجویز آزمایش و عکسبرداری حرفه‌ای، به راحتی مشکلات به وجود آمده در دستان شما را تشخیص دهد.
  • با مراجعه به یک متخصص حاذق و با تجربه، ریشه اصلی مشکلات مچ خود را پیدا کرده و از گسترش یا مزمن شدن آن جلوگیری به عمل خواهید آورد.
  • بسیاری از بیماری های مچ، اگر در همان قدم‌های اولیه تشخیص داده شوند، می توان با دارو درمانی، تمرینات فیزیوتراپی و… آن‌ها را برطرف نمود. بنابراین نیاز نیست که تحت عمل‌های جراحی سخت و پر هزینه قرار بگیرید.
  • یک متخصص مچ دست، با دانش و تجربه خود، بهترین روش‌های درمانی را برای شما در نظر می‌گیرد. او تا زمانی که مچ شما به طور کامل درمان شود و بتوانید به زندگی عادی و معمولی خود بازگردید، با شما همراه خواهد بود.

عوارض عدم مراجعه به موقع به بهترین دکتر مچ دست در تهران

همواره پیشنهاد می‌شود که با مشاهده کوچک‌ترین درد و نارحتی در مچ خود، بهترین دکتر مچ دست در تهران و یا شهر خود را پیدا کرده و به نزد او بروید.

حال که متخصصان ماهر و با تجربه‌ای در کشورمان داریم، چرا از تخصص و مهارت بی نظیر آن‌ها برای درمان بیماری‌های خود استفاده نکنیم؟ از جمله مهم‌ترین عوارضی که عدم مراجعه به چنین پزشکی برای ما به همراه می‌آورد، مزمن شدن درد مچ و شدت آسیب آن است.

در واقع بیماری یا آسیبی که با دارو یا تمرینات فیزیوتراپی قابل برطرف شدن بود، حال تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است که چاره ای جز جراحی برای آن وجود ندارد. هر چند متخصصان مچ، در زمینه جراحی نیز مهارت قابل توجهی دارند، اما وقتی که می‌توان مشکل را در همان قدم‌های اول و به آسانی حل کرد، چرا باید اجازه دهیم کار به این جا برسد؟ عمل‌های جراحی عوارض خاص خود را دارند و در عین حال هزینه آن‌ها بسیار بالاست.

اگر برای درمان دارویی یا روش جراحی مچ به پزشک متخصص مراجعه نکنید، دامنه آسیب ها وسعت پیدا کرده و شما دیگر قادر نخواهید بود که حتی امور ساده روزانه خود را انجام دهید. بنابراین با مشاهده هر مشکلی در مچ دست خود، در اولین فرصت به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه نمایید.

 

چه زمانی که به یک فوق تخصص مچ دست در تهران مراجعه کنیم؟

همان گونه که می‌دانید دست و مچ، از جمله حساس‌ترین اعضای بدن ما هستند. ما توسط دستان خود می‌توانیم تمامی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهیم. بنابراین آسیب‌ها و بیماری‌هایی که برای دست به وجود می‌آیند، عملاً ما را از زندگی کردن می‌اندازند. در صورتی که با علائم زیر مواجه شدید، در اولین فرصت به نزد یک فوق تخصص مچ دست در تهران بروید و موضوع را با او در میان بگذارید:

  • اگر درد مچ شما بیش از سه روز است که ادامه دارد و با درمان‌های خانگی و استراحت، هیچ علائمی از بهبودی مشاهده نمی‌کنید.
  • اگر درد و ناراحتی مچ شما به اندازه‌ای است که انجام فعالیت های روزانه و معمولی را برای شما با مشکل مواجه کرده است.
  • اگر علاوه بر درد در قسمت مچ، علائم دیگری مانند تورم، کبودی و بی حسی را مشاهده می‌کنید.
  • اگر دامنه حرکتی دست و مچ دست شما کاهش پیدا کرده است.
  • اگر نشانه‌‌هایی از شکستگی در استخوان دست یا مچ مشاهده می‌کنید.

 

روش‌های درمانی که بهترین دکتر مچ دست در تهران به شما ارائه می‌کند

خوشبختانه این روزها روش های درمانی فراوانی وجود دارد که توسط آن می‌توان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های دست را برطرف نمود. پزشک متخصص شما، با تمامی این روش‌ها آشناست و بر اساس نیاز شما، یکی از آن‌ها را تجویز خواهد نمود. در ادامه مطلب، به صورت خلاصه به برخی از این شیوه‌های درمانی اشاره می‌کنیم:

  • گاهی اوقات پزشک استفاده از ارتز مچ دست و یا اسپلیت را تجویز می‌کند. با استفاده از این ابزارها، درد و تورم مچ شما کمتر خواهد شد.
  • در برخی از مواقع می توان با استفاده از کمپرس سرد و گرم، درد و تورم مچ را برطرف نمود. در این صورت، پزشک به شما استراحت و استفاده از کمپرس های سرد و گرم را پیشنهاد خواهد نمود.
  • دارو درمانی نیز یکی از مهم‌ترین شیوه‌های رفع بیماری ها و آسیب‌های مچ دست است. برخی از این داروها به صورت خوراکی هستند و برخی دیگر به شکل تزریقی باید مورد استفاده قرار گیرند.
  • اگر آسیب ها و بیماری های دست شما بیش از اندازه شدید باشد، پزشک متخصص شما، جراحی را پیشنهاد خواهد کرد.

سخن پایانی

هر چند تمامی قسمت‌های جسم ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، اما هرگز نباید از اهمیت بسیار زیاد دست‌ها غافل شد. کوچک‌ترین مشکلی که برای دست ما به وجود آید، عملاً زندگی ما را مختل خواهد نمود. یکی از این مشکلات، درد و ناراحتی در مچ است که باید برای درمان آن، به بهترین دکتر مچ دست در تهران یا شهر خود مراجعه نمایید.

ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با چنین پزشکی آشنا کنیم. در مورد تخصص‌ها و خدمات درمانی او برای شما سخن گفتیم و به مزایای مراجعه به او اشاره کردیم. همچنین شما را با عوارض عدم مراجعه به چنین پزشکی آشنا کردیم و در مورد پزشک مفاصل و فلوشیپ دست، به نکاتی اشاره نمودیم.

امیدواریم با مطالعه این مطالب، به اهمیت مراجعه به یک پزشک حرفه‌ای و با تجربه مچ پی برده باشید. بدون شک بهترین فوق تخصص مچ دست در تهران، با سال‌ها تجربه و مهارت فراوانی که به دست آورده است، بهترین کسی است که می توانید درمان بیماری ها و آسیب‌های مچ دست خود را به او بسپارید.