بهترین قرص برای درد سیاتیک

بهترین قرص برای درد سیاتیک؛ تسکین دردهای سیاتیکی با کمترین عارضه جانبی و بدون جراحی

قطعا فردی که دچار مشکلات سیاتیکی شده ، کیفیت زندگی روزمره‌اش کاهش پیدا خواهد کرد چرا که درد شدیدی را در نواحی مختلف بدن خود از جمله ناحیه لگن، شکم، کمر و پاها احساس خواهد کرد و در صورت موارد حاد، فرد در راه رفتن نیز دچار مشکل شده و یا با تغییر وضعیت بدن، درد بیشتری را حس خواهد کرد.

در کل روش‌های درمانی مختلفی برای درمان سیاتیک ارائه شده که شامل مصرف برخی از داروها، ایجاد تغییرات در سبک زندگی، مصرف غذاهای توصیه شده از جانب پزشک و یا انجام برخی فعالیت‌های ورزشی و مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک است.

بهترین قرص برای درد سیاتیک

کنترل و مهار درد با بهترین قرص برای درد سیاتیک

چنانچه فردی دچار درد سیاتیک شده باشد، درد و التهابات را در عضلات پایین تنه خود شاهد خواهد بود که برای درمان آن می‌توان از داروهای تجویز شده از جانب پزشک ارتوپد مصرف نمود.

توصیه ما به شما این است که اگر دچار مشکلات سیاتیکی شده‌اید، علاوه بر مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک که ما در این مطلب مفصلاً به آن می‌پردازیم، فعالیت‌های ورزشی را تحت نظر پزشک آغاز کرده و سعی کنید غذاهای دارای ویتامین و آنتی‌اکسیدان مصرف نمایید.

ما قصد داریم در این مطلب شما را با بهترین قرص برای درد سیاتیک آشنا کنیم اما قبل از آن باید بگوییم سیاتیک از آن دسته بیماری‌هاست که روش درمانی آن کاملا وابسته به نوع و شدت درد دارد.

دارو درمانی تنها در موارد خفیف این بیماری پاسخگو خواهد بود اما چنانچه درد شدیدی در ستون فقرات و ناحیه لگن تا پاها وجود داشته باشد، شاید مصرف دارو به تنهایی کافی نباشد که معمولا در این شرایط پزشک ترکیبی از درمان‌های مختلف را توصیه می‌کند.

گاهی اوقات داروها تنها برای کنترل درد به صورت موقتی قابل استفاده هستند و برای برداشتن فشار سیاتیک باید اقدامات دیگری انجام داد.

کنترل و مهار درد با قرص عصب سیاتیک تا حد زیادی ممکن است مگر آن‌که آسیب جدی به عصب سیاتیک وارد شده باشد و درد از حالت عادی بیشتر باشد. معمولا از انواع قرص برای درد سیاتیک، قرص‌های پاراستامول و ایبوپروفن جزو داروهای رایجی هستند که کمک زیادی به کاهش التهاب و درد سیاتیک به افراد می‌کنند.

زمانی که درد خفیفی ناشی از سیاتیک احساس می‌کنید، بهترین کار مصرف داروی پاراستامول و در صورتی که شدت درد بالاست، بهتر است قرص ایبوپروفن مصرف کنید.

بهترین قرص برای درمان سیاتیک تنها راه مهار درد ناشی از سیاتیک نیست بلکه به همراه آن بهتر است از روش‌های ساده درمانی در منزل نیز استفاده شود که شامل ماساژ، انجام برخی تمرینات فیزیکی، استفاده از سرما یا گرما و استراحت کردن است.

همان‌طور که اشاره کوچکی به آن شد، افرادی که دچار دردهای سیاتیکی می‌شوند، در هنگام نشستن یا برخاستن و یا راه رفتن دچار درد بیشتری خواهند شد و دلیل آن هم این است که فشار بیشتری بر روی عصب سیاتیک وارد می‌شود.

معرفی چند نمونه از برترین قرص سیاتیک

کسانی که با مشکلات سیاتیکی دست و پنجه نرم می‌کنند دچار مشکلات متعددی می‌شوند اما درد، التهاب و تورم سه مشکل اساسی در سیاتیک است که قطعا کیفیت زندگی را کاهش خواهد داد.

قرص سیاتیک در نمونه‌های مختلفی در داروخانه‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها بدون نیاز به نسخه پزشکی قابل خریداری هستند و برخی نیز نیاز به نسخه پزشکی برای دریافت دارند. در دو حالت فرد بیمار نباید به شکل خودسرانه از انواع قرص برای درد عصب سیاتیک استفاده کند چرا که ممکن است دچار عوارض جدی شود.

چند نمونه از انواع قرص‌ سیاتیک:

⦁ پروفن

قرص پروفن تنها در شرایطی باید در صورت مشکلات سیاتیکی مصرف شود که درد ایجاد شده شدید باشد. این دارو نباید به صورت مدام مصرف شود زیرا اثرگذاری آن پس از مدتی کاهش پیدا خواهد کرد.

⦁ دیکلوفناک

دیکلوفناک از جمله بهترین داروهایی است که نه فقط برای درهای عصب سیاتیک بلکه برای مشکلاتی همچون التهاب و درد در ستون فقرات و دردهای مربوط به دیسک کمتری نیز مفید خواهد بود.

⦁ گاباپنتین

بهترین قرص برای درمان سیاتیک در صورتی که درد ایجاد شده عصبی باشد، قرص‌های گاباپنتین است. این دارو به عنوان داروی ضد صرع نیز شناخته می‌شود که برای مشکلات عصبی سیاتیک می‌توان از آن استفاده نمود.

⦁ پرگابالین

پرگابالین نیز همانند گاباپنتین جزو داروهای ضد صرع بوده که برای تسکین بخشی دردهای مربوط به عصب سیاتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

⦁ ترامادول

این قرص نه فقط برای دردهای عصبی سیاتیک بلکه برای دردهای غیر عصبی نیز تحت نظر پزشک تجویز و استفاده می‌شود. از ترامادول تنها باید در مواردی که درد شدیدی ناشی از سیاتیک وجود دارد مصرف شود.

⦁ ناپروکسن

در مواردی که التهاب در ناحیه عصب سیاتیک وجود داشته باشد، بهترین دارو ناپروکسن است که نه فقط برای التهاب عصب سیاتیک بلکه برای کاهش درد نیز می‌تواند مفید واقع شود.

⦁ ملوکسیکام

قرص ملوکسیکام که تحت نام تجاری ملوکسیفار با دز ۷.۵ و ۱۵ میلی‌گرم به فروش می‌رسد قبلا برای مشکلات روماتولوژی استفاده می‌شده اما حالا از آن برای دردهایی با منشأ ستون فقرات همانند دردهای سیاتیکی نیز استفاده می‌شود که باید با نسخه پزشکی تهیه شود.

چه موقع باید از بهترین قرص برای درد سیاتیک استفاده کرد؟

در کل در رابطه با اینکه چه زمانی باید از بهترین قرص برای درد سیاتیک استفاده کرد، موضوعی است که باید پزشک تشخیص دهد.

اگرچه در اغلب موارد درد و التهابات سیاتیکی با کمک گرفتن از انواع دارو درمان می‌شوند اما در موارد بسیار خفیف نیازی به دارو نیست و فرد بیمار با کمک گرفتن از فیزیوتراپی، برخی حرکات تمرینی مخصوص سیاتیک و همین‌طور رعایت نکات دیگر می‌تواند درد ناشی از سیاتیک را تسکین دهد. مصرف قرص برای درد سیاتیک باید دقیقا متناسب با شدت درد و علائم دیگری که بیمار آن را تجربه می‌کند مصرف شود.

مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک موقعی باید انجام گیرد که درد در ناحیه لگن، کمر و یا پاها چند روز به طول انجامیده به نحوی که روش‌های درمانی دیگر در بهبود علائم آن نتیجه مثبتی نداشته است.

معمولا افراد باید در مراحل اولیه مشاهده درد به‌واسطه سیاتیک از روش‌هایی همچون ماساژ یا فیزیوتراپی استفاده کنند و چنانچه درد ادامه داشت و تا حدی بود که بیمار قادر به انجام دادن فعالیت‌های عادی خود نبود، آن هنگام باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا با بررسی دقیق علائم، قرص سیاتیک را تجویز کند.

قرص برای درد عصب سیاتیک معمولا طی چند روز یا نهایتا چند هفته باید مصرف شود مگر آن که پزشک تشخیص داده باشد که برای بهبود علائم نیاز به مدت زمان بیشتری برای مصرف داروست.

شایان ذکر است که به جز زمان مصرف قرص سیاتیک، میزان و ساعات مصرف آن‌ها نیز جزو موارد بسیار مهمی هستند که حتما باید توسط پزشک تعیین گردد.

با استفاده از بهترین قرص برای درد سیاتیک که چند نمونه از آن‌ها نام برده شد، تا حد زیادی از درد و التهابات سیاتیک کاسته خواهد شد و چه بهتر که با روش‌های درمانی غیردارویی ترکیب شود.

برای گرفتگی رگ سیاتیک چه قرصی بخوریم؟

مهم است بدانید که گرفتگی رگ سیاتیک مشکلی است که برخی در طول زندگی خود به خاطر بیماری یا آسیب آن را تجربه می‌کنند. سوال این‌جاست که برای گرفتگی رگ سیاتیک چه قرصی بخوریم؟

اگرچه روش‌های غیر دارویی زیادی برای درمان گرفتگی رگ سیاتیک وجود دارد اما در برخی مواقع پزشک توصیه به مصرف داروهای مختلف خواهد کرد که طی یک دوره خاص باید مورد استفاده قرار بگیرد.

چنانچه فردی دچار گرفتگی رگ سیاتیک شود، درد نسبتا شدیدی را در لگن، کمر، زانو، مچ پا و یا نوک انگشتان احساس خواهد کرد که گاهی با ورم و بی‌حسی نیز همراه است.

⦁ داروهای رایج ضدالتهابی غیر استروئیدی

معمولا تنها زمانی که درد و التهاب به واسطه بیماری سیاتیک وجود داشته باشد، به افراد توصیه می‌شود که از داروهایی همچون ناپروکسن، دیکلوفناک، پروفن و مسکن‌های دیگر مصرف شود. این داروها باعث کاهش فشار عصبی و دردهای خواهند شد که به‌واسطه این بیماری به‌وجود آمده است. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی برای مشکلات سیاتیک به‌طور موقت می‌توانند مفید واقع شوند.

⦁ داروهای گشادکننده عروق

زمانی که مشکلات عصبی عروقی سیاتیک ایجاد شده باشد، پزشکان متخصص علاوه بر تجویز داروهای مسکن، داروهایی رایجی مانند دیازوکساید، نیفدیپین، پروستاگلاندین‌ها و موارد مشابه را به بیمار تجویز خواهد کرد که طی مدت زمان مشخصی باید مورد استفاده قرار بگیرد.

کاستن التهاب و درد با مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک

بیشترین علائمی که فرد مبتلا به مشکلات سیاتیک آن را تجربه خواهد کرد، به درد و التهاب مرتبط می‌شود. درد و التهاب در هر نقطه از بدن می‌تواند رخ دهد اما بخشی که عصب سیاتیک از آن عبور کرده، معمولا بیشترین درد و التهاب را خواهد داشت که شامل نواحی لگن، کمر، شکم و پاهاست.
مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک تنها مواقعی موثر خواهد بود که مشکل عصبی جدی به‌وجود نیامده باید در غیر این صورت احتمالا مصرف دارو کاری بیهوده است و تنها جراحی می‌تواند موجب بهبود علائم و کاهش درد شود.

انتخاب بهترین قرص عصب سیاتیک کار هر فردی نیست و هرگز نباید به شکل خودسرانه اقدام به تهیه دارو و استفاده آن در جهت کاستن درد و التهاب سیاتیک شود چرا که بسیاری از مسکن‌ها اعتیاد آور بوده و با مصرف زیاد، اثربخشی آن‌ها به حداقل می‌رسد به‌گونه‌ای که برای کنترل درد سیاتیک دیگر مصرف دارو جوابگو نیست و باید از روش‌های دیگر همچون روش‌های تزریقی استفاده شود بنابراین توصیه ما این است که اگر حتی درد خفیف ناشی از سیاتیک دارید، مصرف قرص برای درد عصب سیاتیک را تحت نظر پزشک متخصص مصرف نمایید.

شما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در نواحی پایا یا کمر خود احساس درد متوسط و یا نسبتا شدیدی را دارید، بهترین کار مراجعه به پزشک ارتوپد است تا بررسی کاملی از مشکل داشته باشد و داروهای مخصوص را تجویز کند.

همان‌طور که اشاره کاملی به این موضوع شد، قرص‌های مسکن و ضدالتهابی برای بهبود علائم سیاتیک بسیار مفید هستند و قطعا وضعیت بیمار را بهبود خواهند بخشید.

داروهای کورتیکواستروئید شامل قرص‌های مخصوصی است که برای مشکلات سیاتیکی و هنگام بروز درد و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما گاها پزشک توصیه می‌کند تا بیمار به روش‌های مخصوصی روی آورده و رژیم غذایی خود را اصلاح نماید تا درد و التهاب سیاتیک به‌طور کامل برطرف شود.

روش‌های جایگزین درمانی به‌جای مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک

مصرف بهترین قرص برای درد سیاتیک تنها راه درمانی نیست بلکه روش‌های جایگزینی نیز وجود دارد و بیشتر مناسب افرادی است که با مصرف قرص سیاتیک دچار عوارض می‌شوند و یا به هر علت دیگری قادر به مصرف داروهای مسکن نیستند.

نکته مهم و حائز اهمیتی که باید به آن توجه شود این است که برخی از افراد فکر می‌کنند تنها برای مصرف قرص برای درد سیاتیک نیاز به مجوز پزشکی دارند در صورتی که این‌طور نیست بلکه گاهی اوقات روش‌های غیر دارویی نیز ممکن است برای افراد عوارضی ایجاد کرده و شرایط سیاتیک را بدتر کنند.

روش‌های جایگزین به‌جای مصرف قرص عصب سیاتیک:

⦁ طب سوزنی

به جای مصرف قرص سیاتیک می‌توان از روش طب سوزنی استفاده کرد تا از علائم این بیماری کاسته شود. در این روش پزشک سوزن‌های مخصوصی را در نواحی که دچار درد و التهاب شده قرار داده تا با تحریک عصبی، درد تسکین یابد.

⦁ فیزیوتراپی

فیزیوتراپی همیشه انتخاب مناسبی برای مشکلات سیاتیک بوده و در جهت انعطاف‌پذیری و تقویت بیشتر عضلات می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد. فیزیوتراپی شامل برخی تمرینات است که توسط پزشک فیزیوتراپیست ارائه می‌شود.

⦁ ماساژ و یوگا

در روش ماساژ که معمولا باروغن‌های گیاهی در نقاط دردناک سیاتیک انجام می‌گیرد، علائم فرد به مرور بهبود پیدا می‌کند. یوگا نیز شامل تمرینات خاصی برای کاهش درد و مشکلات سیاتیک است.

⦁ تغییر در رژیم غذایی

گاهی با مصرف غذاهای چرب، پرنمک و یا با قند بالا، علائم بیماری سیاتیک تشدید خواهد شد از این رو بهترین غذاهایی که کمک کننده در زمینه کاهش درد سیاتیک هستند، غذاهایی هستند که سرشار از امگا سه می‌باشند. فردی که دچار مشکلات سیاتیکی شده باید سعی کند همواره از انواع ماهی، کنجد، بادام و یا جوانه گندم استفاده کند.

عوارض مصرف خودسرانه قرص برای درد سیاتیک

متاسفانه بسیاری از بیمارانی که از مشکلات سیاتیک رنج می‌برند با وجود این‌که بارها گفته شده مصرف خودسرانه قرص برای درد سیاتیک انجام نشود، از این کار امتناع ورزیده و بلافاصله پس از بروز درد و یا مشکل، اقدام به مصرف خودسرانه داروهای مسکن می‌کنند و گاهی حتی با شدت علائم و درد، هیچ اقدامی برای مراجعه به پزشک نمی‌کنند که این امر باعث عوارض جدی می‌شود.

برخی از عوارض جدی مصرف خودسرانه قرص برای درد سیاتیک شامل موارد زیر است:

⦁ کاهش یا افزایش فشار خون
⦁ سرگیجه
⦁ مشکلات معده از جمله زخم معده
⦁ مشکلات گوارشی همچون سوء هاضمه، اسهال و استفراغ
⦁ اضطراب و استرس
⦁ مشکلاتی در خواب
⦁ مشکلات کلیه و کبد
⦁ افزایش احتمال خون‌ریزی
⦁ افزایش احتمال عفونت

بهتر است بدانید که عوارض مصرف خودسرانه قرص برای درد عصب سیاتیک تنها محدود به موارد ذکر شده نمی‌شود بلکه بسیاری از افراد دچار مشکلات بینایی، مشکلات تنفسی، افزایش احتمال سکته‌های قلبی و مغزی، بی قراری و مواردی از این قبیل می‌شوند که در چنین وضعیتی و در صورت بروز هر یک از این علائم، باید مصرف دارو متوقف شده و به پزشک مراجعه شود.

لازم به ذکر است که حتی اگر داروهای سیاتیک توسط پزشک تجویز شده باشند و شما با مصرف آن علائم جدی را شاهد بودید، باید برای تعویض دارو و یا بررسی علت بروز مشکل نزد متخصصین این حوزه بروید.

سخن پایانی

مقاله نگارش شده در مورد بهترین قرص برای درد سیاتیک به ما نشان داد که در چه زمانی و تحت چه شرایطی مجاز به مصرف دارو هستیم و داروها چه تاثیرات مثبتی بر روی علائم سیاتیک از جمله فشار، درد، ورم و یا التهابات دارند.

اگر بخواهیم خلاصه‌ای از مبحث را برایتان بازگو کنیم، باید بگوییم که داروهایی همچون ایبوپروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک، گاباپنتین، پرگابالین و ترامادول جزو داروهای اصلی برای کنترل درد و التهاب سیاتیک هستند که همگی باید تحت نظر پزشک متخصص مصرف شوند تا بدون عارضه خاصی، هر چه سریع‌تر بهبودی حاصل شود.

در این مبحث تمام تلاش ما بر این بود که شما مخاطبین عزیز با روش‌های کنترل و مهار درد با بهترین قرص‌های سیاتیک آشنا شوید و البته همه چیز محدود به این مورد نمی‌شد بلکه شما با چند نمونه از برترین قرص سیاتیک، زمانی که باید از بهترین نوع قرص برای درد سیاتیک استفاده کرد، قرص‌های مخصوص گرفتگی رگ سیاتیک، کاهش درد و التهاب با مصرف بهترین نمونه قرص مخصوص درد سیاتیک، روش‌های جایگزین درمانی به‌جای مصرف دارو برای درد سیاتیک و در پایان با عوارض مصرف خودسرانه قرص مخصوص درد سیاتیک آشنایی پیدا کرده‌اید.

اگر هرگونه درد و مشکلی به‌واسطه بروز سیاتیک دارید، بهتر است نزد پزشکان مجرب رفته تا داروهای خاصی را برایتان تجویز کرده تا علائم سیاتیک شما درمان شود.