بهترین کمربند طبی برای سیاتیک

چنانچه از درد ناحیه کمر و پشت عذاب مي‌كشيد، شايد دليل آن به عارضه سیاتیک مرتبط شود. در هنگام ابتلا به بيماري سیاتیک، باید از پزشک متخصص ارتوپدی مشاوره بگيريد تا به‌ صورت دقیق معلوم شود که کمربند طبی برای سیاتیک برای مشکل شما موثر است یا خیر.

توصیه می‌شود در صورت داشتن درد سیاتیک پیش از هرگونه خود درمانی به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید تا علت درد مشخص و درمان انجام شود. پس از تشخیص و درمان صحیح توصیه می‌شود از وسایل کمک درمانی مانند کمربند طبی برای سیاتیک البته زیر نظر پزشک متخصص استفاده نمایید.

بهترین کمربند طبی برای سیاتیک

دلیل استفاده از کمربند طبی برای سیاتیک

همان‌ طور که اطلاع داريد واژه سیاتیک برای بيان احساس درد، بی ‌حسی، سوزن سوزن شدن، ضعف و یا سایر نشانه‌ها در ناحیه کمر و پا استفاده می‎شود. عصب سیاتیک هر انسان بزرگ‌ترین عصب موجود در ساق پا می‌باشد که توسط ریشه‌‌های عصبی از قسمت کمر تا پايان پا به یکدیگر متصل می‌باشند.

این رشته‌های عصبی در ناحيه باسن و پایین کمر وجود دارند و به بخش شاخه‌‌های عصبی در پشت زانوها تقسیم بندي خواهند شد.

در برخي مواقع علائم بيماري سیاتیک به صورت احساس دردی مستقیم از سمت کمر تا بخش پاياني انگشتان پا در بیمار پديدار می‌شود. در برخي موارد هم احساس درد تنها در لگن، زانو، ران، ساق پا و یا مچ پای فرد احساس می‌شود.

عارضه درد سیاتیک می‌تواند به شكل ثابت و یا متناوب رخ دهد. یعنی هر از گاهي همه نشانه‌ها و یا برخي مواقع فقط چند نمونه از علائم برای بیمار اتفاق مي‌افتد. نشانه‌های عارضه سیاتیک غالبا در ارتباط با چگونگی انجام فعالیت‌‌های بدن فرد یا وضعيت‌های فیزیکی گوناگون بیمار متمايز خواهد بود ولي در صورت استفاده از کمربند طبی دیسک کمر مورد مراقبت و صلاحدید پزشک معالج خود می‌توانید به درمان فوري این بيماري کمک کنید.

چنانچه با انجام اقسام معاینات پزشکی احساس درد در کمر داشتید، هرگز مضطرب نشويد. دیسک‌‌های معیوب و گرفتگی‌ و اسپاسم ماهیچه‌ها می‌توانند به طور كامل درمان شوند. راه‌هاي درمانی مختلفي بر حسب مقدار بيماري و دليل احساس درد برای بیماری سیاتیک وجود دارد. این راه‌های درمانی می‌توانند از انواع تمرینات فیزیوتراپی کمر و درمان‌های دارویی باشد.

در حقيقت، کاهش و بهبود دردهای عصب سیاتیک با انواع درمان‌‌های غیر جراحی قابل مديريت هستند و تنها در شرایطی که انواع گوناگون راه‌های درمانی موثر واقع نگردد عمل جراحی برای بیمار تجويز می‌شود.

طبق مطالعات و آزمایش‌های گوناگون، مشخص شده که به کار گیری کمربند طبی دیسک کمر و کرست طبی کمر برای درمان انواع کمردردهایی مانند عارضه سیاتیک و همچنین دردهای ستون فقرات بسیار مفید و اثر بخش می‌باشد.

کمربند طبی برای سیاتیک و کمربند طبی OPPOاين توانايي را دارد كه مراحل فشرده‌سازی و پشتیبانی مناسبی را براي مانع از انواع آسیب ‌های بیشتر به کمر و همچنین سبب تقویت و درمان کلی مشکلات کمر شوند.

به بیانی دیگر استفاده از کمربند طبی برای سیاتیک و کرست طبی کمر برای بهبود و کاهش مقدار درد سیاتیک می‌تواند بسیار مفید و تاثير گذار باشد. بيماري سیاتیک می‌تواند به بیماری ديرينه و مستمری برای شخص تبدیل شود که زندگی روزانه فرد را دچار اختلال مي‌كند. به همین دليل درمان بیماری سیاتیک و التيام درد این بيماري برای بیمار قابل اهميت است.

در همه روش‌‌ها و شيوه‌‌ها کمربند طبی برای سیاتیک از جدید‌ترین انواع کمربند و کرست طبی کمر برای بهبود و کاهش درد در بیماری کمردرد می‌باشد. بنابراين انواع کمربند‌های کمری و کمربند طبی oppo سبب فشرده‌سازی بخش ضعیف شده و یا قسمت آسیب‌ دیده ستون فقرات می‌شود.

این نوع از کمربند‌ها و کرست طبی کمر سبب کاهش و تسکین درد برای بیمارانی که به اجبار مدت زمان طولانی مي‌نشینند یا مشاغلی دارند که نیازمند بلند کردن اجسام و وزنه‌های سنگین است بسیار کمک كننده می‌باشد.

زماني ‌که افراد از انواع بیماری‌‌های ستون فقرات مانند بیرون زدگی دیسک، تنگی کانال نخاعی و سیاتیک رنج می‌برند، وزن اضافی بر روی کمر آسیب و درد بیشتری را سبب می‌شود که انواع کمربند طبی دیسک کمر و کرست طبی کمر قادرند که درد بیماران را بکاهند.

اقسام گوناگون کمربند طبی برای سیاتیک و داروهای بدون نسخه یا فیزیوتراپی در درمان و کاهش درد سیاتیک و درمان دیسک کمر موثر است. در مواردی افراد به توصیه‌ی افراد ناآگاه اقدام به خرید کمربندهایی می‌کنند که نه تنها درد را تسکین نمی‌دهند بلکه سبب بروز عارضه‌های دیگری در قسمت ستون فقرات و سیاتیک می‌گردند.

انواع کمربند طبی برای سیاتیک کدام است

برای هر نوع مشکل کمردرد، کمربند طبی مخصوصی وجود دارد که برای استفاده از آنها باید با پزشک مشورت شود. در صورتی که پزشک‌ استفاده از کمربند طبی برای سياتيك را برای شما تأیید کرد، بسته به شرایط‌‌ و شدت علائم‌ تان‌، نیازها و ساير معیارها، کمربند طبی مناسب خود را خریداری نمایید.

• کمربند تروکانتِریک: برای درد مفصل ‌خاجى یا شکستگی‌های لگن استفاده از این نوع کمربند طبی توصیه خواهد شد. این کمربند به اطراف لگن می‌چسبد و تقريبا 5 تا 8 سانتی ‌متر عرض دارد.
  • کرست : نحوه طراحی کمربندهای طبی کرست‌ به گونه‌ای است که به شکل غیر انعطاف‌‌پذیر کمر را نگه می‌دارند. این کرست‌ها، در طول‌های متفاوتی تولید می‌شوند که بر روی باسن بسته می‌شوند. کرست‌ها با بندهایی از عقب، جلو و پهلو قابل محکم کردن هستند. کرست‌های کوتاه به طور معمول برای درد خفیف کمر مورد استفاده قرار می‌گيرد. انواع کرست‌‌های بلند نیز برای رفع مشکلات در وسط قسمت پایینی توراسیک ستون فقرات ساخته شده‌اند.
  • کمربند لومبوساکرال و ساکروایلیاک: این کمربند به تثبیت قسمت پایینی کمر کمک می‌نماید. معمولا این کمربند‌ها از کتان سنگین با نوار‌های باريك سبک وزن ساخته می‌شوند و فشار از طریق بندهای پهلو یا پشتی کمربند قابل تنظیم خواهد بود.
  • کمربند خشک (انعطاف ‌ناپذیر): اگر کمربند‌‌های طبی استاندارد، به ميزان كفايت سفت نباشند، معمولاً پزشکان این کمربند را برای درمان کمردرد و ثابت قرار دادن ستون فقرات توصيه می‌کنند. کمربند‌‌های خشک به طور معمول قطعات قائمی دارند که به صورت ناحيه پایینی ستون فقرات و لگن در می‌آید، همراه با نوارهایی که به صورت ضربدری از قسمت اُراسیک می‌گذرند و همچنین تسمه‌‌های پارچه‌‌ای داخل این کمربند‌ها وجود دارد که از بخش جلو فشار وارد می‌کنند.

اقسام کمربند‌های طبی خشک عبارتند از:

• چِیربک: این کمربند سبب نگه داشتن ستون فقرات کمر در حالت طبیعی شده و حرکات چرخشی و حرکات به پهلو را در ناحيه زيرين ستون فقرات محدود می‌سازد.
  • مالدد جکت: این کمربند جهت منتشر کردن فشار به صورت وسیع بر روی بخشی بزرگ طراحی گردیده است. این کمربند سبب تثبیت ستون فقرات از گردن تا باسن شده و یکنواخت فشار را پخش خواهد کرد و فشار زائد را از نواحي که زیر فشار بسيار زیاد هستند یا ناپایدارند، بر می‌دارد.
  • لیفتینگ بلت: این کمربند برای کاهش کشیدگی‌ها در پایین کمر و خستگی عضلانی که زمان بلند ‌کردن وسایل سنگین تشکیل می‌شود طراحی گردیده است. این کمربند ناحیه کمری ستون فقرات‌ را پوشش می‌دهد و از جلو بسته می‌شود.

لیفتینگ بلت‌ها به طور معمول از پارچه یا کرباس ساخته می‌شوند و در بعضي از گونه‌ها نیز برای فرم دهی به انحنای ستون فقرات بالشتک‌هایی وجود دارد.

اقسام سخت و نیمه سخت کمربند طبی برای سیاتیک

• کمربندهای طبی سخت: کمربندهای طبی سخت و محکم از یک فریم ترموپلاستیک یا فلزی تولید می‌شوند که به اطراف تنه پيچ مي‌خورد، و محکم بوده تمام قسمت‌های کمر را می‌پوشاند. کمربندهای طبی سخت که با بهره‌گيري از مواد سخت و مقاومی ساخته می‌شوند و جهت حمایت و ثابت قرار دادن کمر برای افراد با مشکلات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این کمربندها برای اشخاصی که به كمردردها و اختلالات اسکلتی-عضلانی مبتلا هستند برای کمک به کاهش درد و پشتیبانی در انجام فعالیت‌های روزمره مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنین، برای افرادی که مي‌خواهند فعالیت ‌هایی مانند بلند کردن اجسام سنگین را انجام بدهند، براي نمونه نجاران، باغبانان، کارگران صنعتی و … این کمربندها در جایگاه وسیله ای برای کاهش خطر آسیب و کمک به محافظت کمر مورد استفاده واقع می‌شوند.

• کمربندهای طبی نیمه سخت: این نوع کمربندها از مواد منعطف پذیری تولید می‌شوند. به عنوان مثال، در یک کمربند نیمه سخت به جای فریم‌های ترموپلاستیک سخت از ضربه گیرهای فومی، تسمه‌های پلاستیکی و تنظیم کننده‌های کشی و لاستیکی به كار گرفته می‌شود و طبق معمول حاوي ۶ آتل عمودی نگهدارنده در بخش کمری و پشتی ستون فقرات هستند. در مواقعی که بیمار ناهنجاری خاصی در ستون فقراتش دارا باشد یا اضافه وزن و حساسیت پوستی داشته باشد، کمربند طبی مناسب آن ساخته می‌شود. کمربند طبی منعطف پذیر شامل بالشتک‌های اضافی یا لایه‌‌های درونی پلاستیکی قالب‌ گیری شده برای تشكيل پشتيباني و استقامت و مواظبت بیشتر است.

درمان سیاتیک با کمربند مخصوص سیاتیک

کمربند طبی برای سیاتیک باید به قسمت سیاتیک فشار وارد نماید و بتواند دور کمر و دست كم تا محل فشار بر روی عصب سیاتیک را تحت پوشش قرار دهد. مقصود از این کمربند، کم کردن فشارهای بیشتر به عصب سیاتیک است که به دليل آن کاهش درد و سایر نشانه‌هاي سیاتیک تشكيل می‌شود.

همچنین، سایر روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی و تزریقات التهابی در کاهش علائم و درد سیاتیک کمک کننده خواهند بود.

به عبارتی واضح، استفاده از کمربند طبی برای سیاتیک براي درمان و التيام درد سیاتیک که تا پایین پا نیز کشیده می‌شود، می‌تواند بسیار اثر بخش باشد. درد سیاتیک می‌تواند به یک بیماری كهنه و دائم که زندگی روزمره اشخاص را دچار اختلال می‌کند، تبدیل شود و به همين دليل درمان و کاهش درد آن مورد اهمیت است.

انواع کمربند طبی برای سیاتیک از جدیدترین نمونه‌هاي بریس کمر می‌‌باشد که با استفاده از فناوری پیشرفته امواج صوتی تولید شده‌اند تا درد سیاتیک را کاهش دهند. همان گونه که در بالا اشاره شد، کمربند‌های کمری سبب فشرده‌‌سازی قسمت تضعیف شده یا آسیب دیده ستون فقرات می‌گردند.

این بریس‌‌های التيام دهنده درد به کسانی که مجبور هستند به مدت طولانی بنشینند یا حرفه‌هايي دارند که نیازمند بلند کردن اجسام را دارد، کمک كننده است، چون به نگهداري ستون فقرات شما کمک کرده و از بیرون زدگي دیسک و مهره‌ها جلوگیری می‌كند.

فشرده ‌سازی و حمایت از قسمت تضعیف شده در خيلي از آسیب‌ها، فرايند درمان را سرعت مي‌بخشد. توصیه می‌شود برای کاهش فشار در قسمت زیرین ستون فقرات از کمربند طبی برای سیاتیک استفاده شود. درصورتی که افراد دچار بیماری‌‌های ستون فقرات مانند فتق دیسک یا تنگی کانال نخاعی نیز باشند، فشار و وزن اضافی روی کمر آسیب بیشتری به آن وارد می‌كند که بریس‌‌های کمری می‌توانند از آن پیشگیری کند.

از آنجایی که سیاتیک می‌تواند در هر انساني خصوصا در بزرگسالان رخ دهد، مجموعه وسیعی از محصولات سیاتیک وجود دارد که هم برای آقایان و نیز برای خانم‌ها بسیار مناسب است. بریس‌‌های درد عصب سیاتیک که از امواج صوتی برای بهبود و کاهش درد استفاده می‌کنند، علاوه بر کیفیت بالایی که دارند، مقرون به صرفه نیز می‌باشند.

به طور کلی مزایای استفاده از بریس‌‌‌های کمر به شرح زیر است:

• مهار کمر درد
  • پیشگیری از آسیب دوباره و تشدید کمر درد
  • سرعت بخشيدن روند درمان
  • ضعف ماهیچه‌‌ها را برطرف مي‌كند
  • از مفصل‌ها پشتيباني می‌کند

روش استفاده از کمربند سیاتیک

در نظر داشته باشید که کمربند مخصوص سیاتیک ، بیماری تشكيل شده را بهبود نمي‌دهد. این وسیله تنها موجب کاهش درد، فشار، حرکت و تنش در ناحيه بسته شده می‌شود. همچنین خيلي از بیمارانی که درد كمر دارند، به کمربند نیازی ندارند.

برخی مبتلایان اسکولیوز باید تقریبا ۱۶ الي ۲۴ ساعت از کمربند طبی خود در روز استفاده کنند این به این معنی است که کمربند طبی را هنگام خواب و استراحت ببندند. کمربند سیاتیک که برای اسکولیوز استفاده می‌شوند به طور معمول از نوع بوستون هستند.

در برخي مواقع برای اشخاصي که دچار انحنای قفسه سینه شده ‌اند از بریس‌‌های کامل استفاده می‌کنند. این بریس‌‌ها از انتهای کمر تا گردن کشیده خواهند شد. پيشنهاد می‌کنیم کمربند طبی برای سیاتیک و نمونه‌‌های دیگر را با مشورت پزشک، ارتوپد یا فیزیوتراپ در موقع فعالیت‌‌های روزمره، ورزش و برخي ساعت روز استفاده کنید.

يقينا نمی‌توان استفاده از انواع وسایل طبی و کمکی را رد کرد چون در برخي مواقع امكان دارد کمربند طبی دیسک کمر و کمربند طبی oppo موثر باشد. براي نمونه بعد از انجام عمل جراحی کمر و زماني که در دوران بهبودی بدن بعد از عمل به‌ سر می‌برید.

طبق مطالعات انجام شده ثابت گردیده که استفاده از کمربند طبی و کمربند طبی oppo برای نوجوانان مبتلا به بيماري انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) اثربخش میباشد. پيشنهاد می‌شود حتما قبل از استفاده از انواع کمربندهای طبی با پزشک معالج خود مشورت كنيد.

بيماري درد سیاتیک دردی است که در کانال و محل عصب سیاتیک اتفاق مي‌افتد یعنی از سمت کمر به باسن و پشت ران و همچنین پشت ساق پا گسترش مییابد و با احساس دردهای شدید پديدار می‌شود. این نوع دردها می‌تواند به شکل اتفاقي ايجاد شود و یا به مرور و با گذشت زمان احساس درد بیشتر شود.

کمربند طبی برای سیاتیک اين توانايي را دارد كه برای كاهش و التيام مقدار درد به‌ شكل منفرد یا به‌ همراه راه‌های دیگر مانند فیزیوتراپی یا پس از عمل جراحی برای بیمار مورد استفاده قرار گيرد. انواع کمربند طبی برای سیاتیک باید توانايي تنظیم برای شرایط خاص هر فردی را دارا باشد.

توصیه می‌شود درصورت داشتن درد و مشکلات سیاتیک کمر ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کرده و درصورتی که متخصص ارتوپدی در کلینیک‌های تخصصی استفاده از کمربند طبی برای سیاتیک را توصیه نمود، نسبت به خرید این کمربندها اقدام نمایید.

در غیر اینصورت این کمربندها به عنوان یک روش کمک درمانی بوده و نمی‌توانند مشکل به وجودآمده در کمر را رفع نمایند و برای درمان مشکل باید به پزشک مراجعه نمایید و از خرید آنها بدون مشورت با پزشک جدا خودداری نمایید.