دکتر متخصص انگشتان دست

هر نوع ناهنجاری یا مشکل در انگشتان دست احتمالاً نیازمند پیگیری جدی توسط دکتر متخصص انگشتان دست می‌باشد. عدم پیگیری به موقع مشکلاتی چون گیرافتادگی عصب، شکستگی استخوان، دررفتگی و یا مو برداشتن و یا مشکلات ساختاری چون انگشت چکشی، انگشت ماشه‌ای و غیره توسط متخصص دست ممکن است منجر به آسیب پایدار گردد.

دست یکی از مهم‌ترین اندام‌های قسمت پائینی نیم تنه به حساب می‌آید. شما برای انجام دادن هر فعالیتی به دست‌ها و انگشتان خود احتیاج دارید.

بنابراین هنگامی‌که انگشت‌های دست‌ شما دچار آسیب و شکستگی می‌شود، باید حتما به دکتر متخصص انگشتان دست و یا بیمارستان فوق تخصص دست مراجعه کنید و بیماری و شکستگی خود را معالجه و تحت درمان قرار بدهید.

انگشت‌های دست‌ جزو قسمتی از بدن هستند که در صورت درد و آسیب دیدگی، انسان برای انجام فعالیت‌های روزانه خود با مشکلات زیادی روبرو می‌شود و زندگی عادی و روزمره او دچار اختلال می‌شود.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ویژگی‌ها و خصوصیات درمانی عارضه شکستگی انگشت‌های دست‌ را که دکتر متخصص انگشتان دست انجام می‌شود و همین‌طور علل و علائم این عارضه که دکتر متخصص انگشتان دست به راحتی آن را تشخیص می‌دهد، برای شما به‌طور کامل بیان کنیم.

دکتر متخصص انگشتان دست

آناتومی انگشتان از نظر دکتر متخصص انگشتان دست

دست انسان دارای ۲۷ استخوان است که ۸ استخوان آن در قسمت مچ دست قرار دارد که به آن‌ها استخوان‌های کارپ گفته می‌شود. ۵ استخوان نیز در کف دست وجود دارند که به آن‌ها استخوان‌های متاکارپ گفته می‌شود و ۴ استخوان باقی‌مانده انگشتان دست را به وجود می‌آورند و به آن‌ها فالانکس گفته می‌شود.

تمامی انگشت‌های دست‌ دارای بند متحرک هستند که بند کوچک‌تر و دارای ناخن را بند انتهایی یا دیستال می‌نامند. بندی را که نیز در پشت سر آن قرار دارد و با آن مفصل تشکیل می‌دهد را بند میانی می‌گویند و بند دیگری را نیز که به کف دست اتصال پیدا می‌کند را بندی پرگزیمال می‌نامند.

هر یک از انگشت‌های کف دست را که از ۳ بند تشکیل‌ شده‌اند را از طریق بند پرگزیمال به کف دست مفصل می‌دهند و در کف دست انسان به‌ ازای هر انگشت یک استخوان به نام متاکارپ وجود دارد و کف دست از چهار  استخوان متاکارپ تشکیل‌ شده است و معمولاً انگشت‌های دست‌ انسان مقداری با یکدیگر تفاوت دارند.

انگشت شست دست علی رغم انگشت‌های دست‌ دیگر از دو بند تشکیل‌ شده است. بند پرگزیمال انگشتان به متاکارپ شست اتصال پیدا می‌کند.

معمولاً متاکارپ شست با چهار متاکارپ دیگر تفاوت دارد که به دلیل متحرک بودن این بند است. افراد به‌علت وجود تحرک در متاکارپ شست موقع گرفتن اشیا، شست دست در برابر چهار انگشت دیگر قرار می‌گیرد و ما قادر به گرفتن تمامی اشیاء هستیم.

علل مهم شکستگی از منظر دکتر متخصص انگشتان دست کدامند؟

معمولاً آسیب‌ دیدگی و شکستگی انگشت‌های دست‌ می‌تواند موجب اختلال در انجام فعالیت‌های روزانه انسان شود که علل گوناگونی را نیز دارد که در زیر این علل را به‌طور کامل برای شما بیان می‌کنیم و دیده شدن هرگونه از این علل‌ها به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه کنید.

  • معمولاً انگشت میانی و نوک انگشتان به‌علت ضربه دیدن مستقیم یا افتادن روی انگشتان شما شکسته می‌شوند
  • معمولاً افراد در هنگام افتادن سعی می‌کنند که با درست کردن بازو و فرو بردن دست خود در زمین یا اشیاء مقابل از افتادن و سقوط جلوگیری کنند و در این بین احتمال شکستن نوک انگشت یا انگشت میانی نیز وجود دارد
  • اغلب اوقات نوک انگشت و انگشت میانی به‌علت چرخش شدید و رو به عقب انگشتان دچار آسیب می‌شود که به‌علت جلو بردن دست بیمار در هنگام زمین خوردن است که می‌تواند موجب پیچ‌ خوردگی و شکستگی انگشت بیمار شود
  • شکستگی فالانکس می‌تواند منجر به شکستگی نوک انگشتان و یا انگشت میانی شود
  • اختلالاتی همچون کمبود کلسیم و پوکی استخوان می‌تواند منجر به شکستگی انگشت دست شود. شکستگی فالانکس میانی نیز در بیمارانی که به پوکی استخوان مبتلا هستند، شایع‌تر از شکستگی نوک انگشتان است.

موارد ذکر شده علل شکستگی انگشت‌های دست‌ هستند که فرد در حین مواجه شدن با این عارضه باید به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه کند و شکستگی انگشت خود را تحت درمان قرار بدهد.

در صورتی‌ که فرد به‌موقع به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه نکند و شکستگی خود را به‌صورت اصولی درمان نکند می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای سلامتی فرد در پی داشته باشد و حتی منجر به کج شدن انگشت فرد برای مدت زمان مادام‌العمر شود.

فواید مراجعه به دکتر متخصص انگشتان دست

ضروری است برای هر مشکلی که در انگشت‌های دست‌ پدید می‌آید که می‌تواند شامل گیر افتادگی عصب، آسیب به عروق خونی، شکستگی، دررفتگی و مو برداشتن استخوان، پیچ خوردگی ماهیچه در اثر ضربه، افتادن و غیره و یا هرگونه مشکل ساختاری دیگر  در اسرع وقت به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه نمایید تا از پایدار شدن آسیب و ناتوانی در تحرک دست جلوگیری شود.

مراجعه به پزشک متخصص علاوه بر تشخیص زودهنگام و اتخاذ رویکردهای درمانی مناسب می‌تواند بهترین درمان را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین عارضه جانبی برای بیمار فراهم نمایید و در صورت احتمال تشدید شرایط در آینده از بروز آن جلوگیری شود.

مضرات عدم مراجعه به دکتر متخصص انگشتان دست

عدم مراجعه به موقع به دکتر متخصص انگشتان دست و هرگونه خوددرمانی علاوه بر طولانی کردن روند درمان، هزینه مضاف و تشدید بیماری می‌تواند بیمار را نسبت به درمان‌های اولیه‌ای که ممکن بود برای وی کارآمد باشد، مقاوم سازد و در مراحل حادتر به دلیل اتخاذ رویکرد درمانی اشتباه منجر به بروز مشکلات جدی‌تر، تشدید بیماری و حتی و بروز مشکلات تازه گردد.

دکتر متخصص شکستگی انگشت دست

معمولاً هر یک از انگشت‌های دست‌ انسان از سه استخوان تشکیل‌ شده است و امکان شکسته شدن هر یک از این انگشت‌ها به‌علت وارد شدن یک ضربه سنگین یا افتادن یک جسم سنگین بر روی این انگشت‌ها وجود دارد.

دکتر متخصص شکستگی انگشت دست می‌تواند به‌راحتی این عارضه را تشخیص داده و آن را نیز تحت درمان قرار بدهد.

دکتر متخصص انگشتان دست می‌تواند علائم شکستگی انگشتان دست را به‌خوبی تشخیص بدهد که در ادامه مقاله علائم شکستگی و آسیب دیدگی انگشت‌های دست‌ را که توسط دکتر متخصص دست تشخیص داده می‌شود را به‌طور کامل برای شما بیان می‌کنیم.

  • درد : شکستگی انگشتان دست معمولاً شامل شکستگی بندها یا فالانکس‌های میانی، ابتدائی و انتهایی انگشت‌های دست‌ است. درد نوک انگشت یکی از رایج‌ترین علائم شکستگی فالانکس است که به آن شکستگی نوک انگشت نیز گفته می‌شود.

بروز احساس درد در وسط انگشت به‌علت شکستگی فالانژ میانی است و بروز احساس درد در نزدیکی بند انگشت دست از جمله نشانه‌های شکستگی فالانکس ابتدائی است. درد به‌صورت شدید و ناگهانی است و موجب ورم انگشتان دست نیز می‌شود.

  • ورم کردن و تغییر رنگ انگشتان : معمولاً انگشت شکسته دچار ورم و تغییر رنگ می‌شود. هر نوع تورم و یا رنگ تغییر یافته در نوک انگشتان و درد شدید می‌تواند بیانگر شکسته شدن سر انگشت و فالانکس انتهایی خواهد بود.
  • بنابراین در صورتی‌ که قسمت میانی یا ابتدایی نزدیک‌ به بند انگشت شما دچار تغییر رنگ‌ شده و ورم نیز کرده باشد، این شکستگی مربوط به فالانکس میانی یا ابتدایی انگشت است که به‌راحتی در نگاه اول توسط دکتر متخصص انگشتان دست تشخیص داده می‌شود.
  • ناتوانی در حرکت دادن انگشت : هنگامی‌که انگشت دست شما دچار آسیب و شکستگی می‌شود، حرکت دادن آن برای بیماران بسیار دردناک و محدود می‌شود و بیمار نیز هنگام خم کردن انگشت شکسته خود صدایی کلیک مانند را می‌شنود که این نشان‌دهنده شکستگی انگشت‌های دست‌ است و دکتر متخصص شکستگی انگشت دست به‌راحتی می‌تواند این عارضه را تشخیص بدهد.
  • ناتوانی در بلند کردن یا گرفتن اشیاء : بیماری که دچار آسیب‌ دیدگی و شکستگی در ناحیه انگشت دست خود شده‌ است، معمولاً به‌علت درد و ناتوانی در خم یا صاف کردن انگشت آسیب‌ دیده خود قادر به بلند کردن انگشت دست خود نیست.

در صورتی‌ که فالانکس انتهایی یا نوک انگشت بیمار دچار شکستگی و آسیب شده باشد، بیمار اشیا را با تحمل درد زیادی نگه می‌دارد اما شکستگی فالانکس میانی و ابتدایی می‌تواند فرآیند نگه‌داشتن اشیاء را توسط بیمار دچار مشکل و اختلال کند. همچنین در مشت گرفتن و چنگ زدن اشیاء نیز برای این قبیل از بیماران مشکل است و بیمار را دچار نوعی درد شدید می‌کند.

  • بد شکل بودن انگشت : یکی از علائم و نشانه‌های شکستگی نوک انگشت از دیدگاه دکتر متخصص ارتوپد، بد شکل بودن نوک انگشتان است که دکتر متخصص انگشتان دست به‌راحتی با دیدن انگشت قادر به تشخیص این عارضه است.

هم‌چنین تغییر یافتن شکل وسط یا پایه انگشت نیز نشان‌دهنده شکستگی استخوان ابتدایی یا میانی انگشتان است. این بیماران باید سریعا به دکتر متخصص شکستگی انگشت دست مراجعه کنند و آن را تحت درمان قرار بدهند تا از کج شدن و بد شکلی انگشت خود بتوانند جلوگیری کنند.

  • کج شدن انگشت شکسته : برخی از شکستگی‌ها بعد از گذراندن درمان غیر جراحی و محافظه ‌کارانه خود امکان دارد که دو سر انگشت دیگر در یک راستا قرار نگیرد که در این زمان انگشت خمیده و کج به‌ نظر می‌رسد که علت این عارضه بد شکلی نوک انگشتان و جوش خوردن شکستگی به‌صورت بد و غیراصولی است.

بنابراین اگر شکستگی استخوان میانی یا ابتدایی به‌درستی جوش نخورد، می‌تواند موجب بد شکل شدن انگشتان در ناحیه جوش‌ خورده حتی برای مادام‌العمر می‌شود و موجب از دست رفتن اعتماد به‌ نفس بیمار نیز می‌شود.  

  • گز گز و بی‌حسی : قالب بیماران از عارضه گز گز و بی‌حسی به همراه درد رنج می‌برند. بروز فشار و تحریک شدن عصب انگشت موجب بروز علائمی همچون بی‌حسی و گز گز می‌شود که بنا بر محل شکستگی در نوک انگشتان در بخش میانی یا ابتدایی انگشتان این عارضه را می‌توان احساس نمود.

دکتر متخصص ارتوپد انگشت دست

استخوان‌های انگشتان دست انسان به‌گونه‌ای منظم و هم‌تراز در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، به‌ طوری‌ که چالاکی و دامنه حرکتی آن‌ها بدون هیچ‌ گونه مشکلی کامل می‌شود.

‌ایجاد شکستگی و آسیب دیدن هر کدام از این استخوان‌ها منجر به از بین رفتن این نظم و تراز موجود در بین استخوان‌های انگشت‌های دست‌ می‌شود و در صورتی‌ که شما به چنین مشکلی برخورد کردید، باید حتما به دکتر متخصص ارتوپد انگشت دست مراجعه کنید و این عارضه خود را تحت درمان قرار بدهید.

معمولاً بروز ترک در استخوان را شکستگی می‌گوییم که این شکستگی برخی از اوقات جزئی است و با در رفتگی اندک و یا بدون در رفتگی همراه است و گاهی اوقات نیز شدید است و با در رفتگی کامل هر دو سر استخوان همراه است که اصلاح آن به انجام دادن عمل جراحی احتیاج دارد.

معمولاً استخوان در شکستگی بسته از پوست بیرون نمی‌زند اما در شکستگی‌های باز پوست بدن شکافته می‌شود و استخوان از پوست بیرون می‌زند. دکتر متخصص انگشتان دست به‌راحتی قادر است که تمامی انواع شکستگی‌ها را تشخیص بدهد و متناسب با هر نوع شکستگی عارضه‌ی فرد را تحت درمان قرار بدهد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا تمامی انواع شکستگی‌های انگشت‌های دست‌ را که توسط دکتر متخصص ارتوپد انگشت دست به‌ راحتی تشخیص داده می‌شود را به‌طور کامل برای شما بیان کنیم.

  • شکستگی ساده : این نوع از شکستگی یا ترک در استخوان به وجود می‌آید ولی استخوان از پوست بیرون نمی‌زند
  • شکستگی باز : در این نوع از شکستگی استخوانی که شکسته شده از پوست بدن فرد بیرون می‌زند
  • شکستگی ضربه‌ای یا تروماتیک : این نوع از شکستگی ناشی از وارد شدن ضربه یا صدمه دیدن در حوادثی همچون زمین خوردن در هنگام دویدن و دوچرخه سواری کردن یا انجام دادن اسکیت برد ایجاد می‌شود.

معمولاً استخوان‌ها به‌ علت وارد شدن نیرویی که بیشتر از حد تحمل فرد است، دچار شکنندگی می‌شوند که بیشتر این شکستگی‌ها از نوع ضربه‌ای یا تروماتیک می‌باشند.

  • شکستگی فشاری یا استرسی : طبق گفته پزشکان بیمارستان فوق تخصص دست این نوع از شکستگی زمانی به وجود می‌آید که فرد حرکت یا حالت یکسانی را به تعداد زیادی در مدت زمانی طولانی تکرار نماید. شکستگی فشاری یا استرسی به‌طور معمول در میان کودکان و نوجوانان رایج است.
  • شکستگی پاتولوژیک یا مرضی : این نوع از شکستگی ناشی از ضعف بیش‌ از اندازه استخوان‌های بدن است.

ضعیف شدن استخوان‌ها به‌علت وجود سوراخ در استخوان، کیست استخوانی یا انواع عارضه‌های خاص استخوانی همچون بروز اختلال در شکنندگی استخوان، استئوژنز ایمپرفکتا یا استخوان سازی ناقص به وجود می‌آید که این نوع از شکستگی استخوان به‌طور معمول رایج نیست.

چه زمانی باید به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه کنیم؟

به‌طور معمول شکستگی انگشتان دست انسان موضوعی نیست که بتوان آن را با مصرف شربت یا قرص‌های مسکن درمان نمود، چون در صورت عدم توجه شما به شکستگی انگشت‌های دست‌ عوارض غیرقابل‌ جبرانی را برای سلامتی فرد می‌تواند به وجود بیاورد که از جمله این عوارض می‌توان به کج شدن و بد شکلی انگشت دست اشاره نمود.

بنابراین شما در صورت وجود هر گونه شکستگی یا آسیب در انگشتان دست خود باید حتما به دکتر ارتوپد متخصص انگشت‌های دست‌ مراجعه نمایید و بیماری خود را تحت درمان قرار بدهید.

شما در صورت داشتن هر یک از علائمی که در طی این مقاله ذکر شد، باید حتما به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه کنید و بیماری خود را هر چه زودتر تحت درمان قرار بدهید.

دکتر متخصص انگشتان دست وضعیت بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد و با انجام عکس‌برداری از قسمتی از انگشت دست شما که دچار شکستگی شده‌ است، بررسی دقیق‌تری را برای انگشت‌های دست‌ شما انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است بهترین کار برای بیمارانی که دچار شکستگی در قسمت انگشتان دست خود شده‌اند، آرام نگه‌داشتن بیمار، مراقبت کردن از ناحیه شکسته‌ شده انگشت شست و بی‌حرکت نگه‌ داشتن انگشتان بیمار است.

شما باید تمامی سعی خود را کنید که انگشت شکسته شده‌ی خود را بالاتر از سطح قلبتان قرار بدهید تا ورم ایجاد شده در انگشت‌های دست‌ شما بتواند کاهش پیدا کند و آن را توسط کمپرس سرد در حدود ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید و سپس با استفاده از آتل توسط دکتر متخصص شکستگی انگشت دست شکستگی انگشت دست را ببندید.

روش‌های درمانی دکتر متخصص انگشتان دست شامل چیست؟

دکتر متخصص انگشتان دست بعد از تشخیص دادن کامل شکستگی انگشتان دست در ابتدا تمامی تلاش خود را می‌کند که استخوان‌ها را تا جایی‌ که امکان دارد به سر جای اصلی خود برگرداند تا شدت شکستگی بیمار را به مقدار زیادی کاهش بدهد و مفصل را با استفاده از آتل یا قالب گچی به‌صورت بی‌حرکت نگاه می‌دارد تا استخوان به‌مرور زمان بهبود پیدا کند و جوش بخورد.

دکتر متخصص شکستگی انگشت دست اغلب اوقات انگشتان شکسته و سالم را کنار یکدیگر با آتل می‌بندد تا استخوان‌هایی که دچار آسیب‌ دیدگی شده‌اند بتوانند پایداری بیشتری را پیدا کنند.

البته دکتر متخصص انگشتان دست به گونه‌ای با دقت انگشت دست شکسته‌ شده را می‌بندد تا نتواند مزاحمتی را برای دیگر انگشت‌های دست‌ ایجاد نماید. در این موارد از لوازمی نیز استفاده می‌شود که هیچ‌ گونه حساسیتی را برای پوست دست فرد ایجاد نکند.

در مواردی که شکستگی انگشت دست منجر به جابجایی استخوان دست می‌شود، دکتر متخصص ارتوپد انگشت دست در ابتدا استخوان را جا می‌اندازد و آتل می‌گیرد به مدت ۳ هفته و با عکس گرفتن از دست، بیمار را تحت نظر می‌گیرد.

در برخی از موارد مشاهده‌ شده که استخوان‌ها بعد از جا انداختن دوباره جابجا شده‌اند که دکتر متخصص در این موارد از پین استفاده می‌کند. (پین‌ها ابزاری هستند که دکتر متخصص با استفاده از آن‌ها از پوست عبور می‌کند و به استخوان متصل می‌شود تا بتواند آن‌ها را در کنار یکدیگر نگه دارد)

در مواردی که انگشتان دست دچار شکستگی وخیم شده باشند، دکتر متخصص انگشتان دست از عمل جراحی برای درمان شکستگی استفاده می‌کند و برای نگه‌داشتن انگشت در موقعیت اصولی خود از ابزارهایی همچون پیچ، پین و سیم استفاده می‌نماید.

پزشک بعد از برداشتن آتل و یا گچ، یک برنامه توان‌بخشی را جهت از بین بردن اثرات ناشی از مدت زمان بی‌حرکتی و به دست آوردن توانایی حرکتی انگشت دست برای بیمار شروع می‌کند. البته مقدار محدودیت حرکت و دوران بهبودی شکستگی‌های شدیدتر به شدت آسیب‌ دیدگی و میزان شکستگی بیمار بستگی دارد.

در ادامه به پروسیجرهای درمانی مختلف شامل درمان‌های اولیه و مراقبتی تا رویکردهای تهاجمی‌تری چون جراحی که توسط دکتر متخصص انگشتان دست ارائه می‌شود، اشاره شده است:

دکتر متخصص انگشتان دست پس‌ از انجام عمل جراحی یا آتل گرفتن برای بهبودی بیماران از روش‌های درمانی خاصی استفاده می‌کند تا بتواند درد بیمار را به مقدار زیادی کاهش بدهد که در زیر این روش های درمانی معمول را برای شما به طور کامل بیان می‌کنیم

  • مصرف داروهای مسکن : معمولاً درد پس‌ از شکستگی انگشت انسان به اندازه‌ای حاد و شدید است که برای تسکین آن دکتر متخصص ارتوپد انگشت دست مسکن‌های مخدر یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را برای بیمار تجویز می‌نماید.

معمولاً دردهای شدید انگشتان شکسته با مصرف نمودن داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی تسکین نمی‌یابد. هیدروکدئین نوعی داروی مخدر است که پزشک آن را برای کاهش دردهای ناشی از شکستگی انگشتان بیمار تجویز می‌نماید.

دردهایی که به‌علت شکستگی فالانژ ابتدائی یا میانی هستند با داروی هیدروکدئین آرام نمی‌شود و بیمار باید حتما از داروی مورفین یا اکسی کدئین استفاده نماید.

  • شل‌ کننده های عضلانی : شکستگی و درد انگشتان دست موجب انقباض عضلات دست و انگشتان می‌شود. انقباض عضلانی مداوم منجر به بروز اسپاسم عضلانی می‌شود که موجب بروز دردی شدید در فرد می‌گردد.

دکتر متخصص برای رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات شل‌ کننده های عضلانی را برای فرد تجویز می‌نماید.

اسکلاکسین یا فلکسریل از جمله شل‌ کننده های عضلانی مفیدی هستند که از آن‌ها جهت رفع گرفتگی عضلانی بعد از شکستگی انگشت استفاده‌های فراوانی می‌شود.

  • داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی: داروهای ضدالتهابی فلان به درمان نمودن التهاب کمک فراوانی را می‌کنند.

داروی غیر استروئیدی ضدالتهابی ۷۲ ساعت بعد از شکستگی انگشتان توسط پزشک متخصص تجویز می‌گردد، یعنی دقیقاً زمانی‌که درد ناشی از درد شدید ناشی از شکستگی انگشت‌های دست‌ به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است. پزشک داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی را برای یک دوره ۵ الی ۱۰ روز برای فرد با توجه به نشانه‌ها و علائم التهاب تجویز می‌نماید.

  • استفاده کردن از بریس : معمولاً شکستگی‌های ثابتی که جابه‌جا نشده و موئی هستند را با استفاده از بریس یا آتل می‌توان درمان نمود.
  • درصورتی‌که دچار شکستگی نوک انگشت تکان نخورده باشد، شما با استفاده از بریس می‌توانید انگشت شکسته خود را درمان نمایید. اما درصورتی‌که فالانکس ابتدایی و میانی انگشت دست شما دچار شکستگی شده باشد، جراحی تنها راه درمان برای این قبیل از بیماران خواهد بود.
  • فیزیوتراپی : برخی از اوقات بیماران بعد از گذراندن دوره درمان توانایی بازگشت به زندگی روزمره خود را ندارند و انجام دادن فعالیت‌های شخصی برای این قطعه از بیماران دچار مشکل می‌شود. بنابراین دکتر متخصص انگشتان دست در بعضی از موارد بنا به وضعیت بیمار و تشخیص خود انجام فیزیوتراپی را برای بیمار توصیه می‌کند.

فیزیوتراپی می‌تواند منجر به کاهش تورم و درد بیمار شود و همچنین به آسان نمودن حرکات و تحرکات انگشت شما کمک فراوانی کند. عدم تحرک و فعالیت انگشتان دست از معالجه صدمات غیر قابل جبرانی را برای بیمار به وجود می‌آورد که تمامی این موارد از طریق روش فیزیوتراپی قابل درمان نمودن است.

فیزیوتراپی در موارد زیر کارائی دارد و قابل درمان نمودن است :

  • احساس ضعف و ناراحتی
  • کاهش حرکات و تحرکات انگشت دست
  • کوتاه شدن و آتروفی واحدهای عضلانی
  • نرم شدن مفاصل

فیزیوتراپی موجب کامل شدن روند فرایند درمانی می‌شود و به بهبودی حال عمومی بیمار کمک فراوانی را می‌تواند کند.

  • استفاده از پارچه ضخیم همچون حوله : حوله ضخیم نیز ازجمله وسایلی است که با کاهش درد و درمان نمودن درد بیمار می‌تواند کمک فراوانی کند شما با استفاده از ۱ حوله‌ی ضخیم می‌توانید آن را به شکل لوله‌ای دربیاورید و حدود ۷ ثانیه فشار داده و این حرکت را در حدود ۹ بار تکرار کنید.

همچنین روش‌های دیگری نیز مانند گرم کردن و سرما درمانی جهت درمان شکستگی انگشت شکسته وجود دارد که شما این روش‌ها را حتما باید با مشورت و توصیه دکتر متخصص انگشتان دست انجام بدهید تا بتوانید عوارض جانبی ناشی از این عارضه را به کمترین مقدار خود برسانید.

بیمارستان فوق تخصص دست

همانطور که پیشتر گفتیم دست‌های انسان جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین اندام‌های بدن به شمار می‌آیند که ادامه زندگی بدون وجود آن‌ها برای انسان بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن است.

هنگامی‌ که شما در این اندام خود دچار ناراحتی‌ها و بیماری‌هایی همچون آرتروز، درد و بی‌حسی شوید انجام دادن کارهای روزانه برایتان بسیار دشوار می‌شود.

هنگامی‌که با این شرایط مواجه شدید، باید حتما به‌دنبال یافتن یک دکتر متخصص انگشتان دست که در کار خود بسیار ماهر باشد و تجربه داشته باشد و یا در جستجوی بهترین بیمارستان فوق تخصص دست باشید که بتواند در ابتدا علت اختلال و یا بیماری شما را تشخیص داده و سپس آن را به‌خوبی درمان نماید که مسئله‌ای بسیار مشکل برای بیماران است.

در واقع پزشک باید بتواند بیماری و عارضه شما را به‌نحوی درمان نماید که کمترین عوارض جانبی را برای شما داشته باشد و بتواند انگشتان دست شما را به‌صورت کاملاً طبیعی درمان نماید و به شرایط پیش‌ از بیماری بازگرداند.

کلینیک فوق‌ تخصصی dr ortoped از جمله بهترین کلینیک‌های ارتوپدی موجود در تهران است که با بهره‌گیری از بهترین و مجرب‌ترین تیم پزشکی قادر به ارائه تمامی درمان‌های مفید و مؤثر برای رفع اختلالات و بیماری‌های دست انسان با بهترین و مرغوب‌ترین کیفیت است.

کلینیک فوق‌ تخصصی dr ortoped با استفاده از دانش روز و تجربیات بهترین دکتر متخصص ارتوپد انگشت دست در تهران قادر به درمان عالی و فوق‌العاده تمامی بیماری‌های مربوط به دست و انگشتان و حتی بیماری‌های بسیار نادر و کمیابی است که در صورت درمان نشدن آسیب‌های روانی و جسمانی زیادی را به فرد وارد می‌کنند.

بنابراین در صورتی‌ که شما در دست و انگشتان دست خود دچار هر گونه عارضه یا بیماری شده‌اید، می‌توانید با خیالی راحت به این مرکز مراجعه نمایید و از خدمات بهترین بیمارستان فوق تخصص دست بهره‌مند شوید.

پزشکان فوق‌ تخصص دست و انگشتان دست حاضر در این مجموعه قادر به درمان اختلالاتی همچون خواب رفتن دست، درمان آرتروز دست، درمان درد مچ دست، درمان آرتروز مچ دست، درمان مچ دست، درمان درد آرنج، درمان بی‌حسی دست و درمان بیماری تونل کارپال هستند.

موارد ذکر شده تنها بخشی از خدمات این مرکز درمانی هستند که توسط بهترین پزشکان فوق تخصص دست به بیماران ارائه داده می‌شوند.

شما در این مجموعه علاوه‌ بر موارد گفته‌ شده می‌توانید از مشاوره و راهنمایی‌های بهترین پزشکان بیمارستان فوق تخصص دست و همچنین دکتر متخصص انگشتان دست فوق‌العاده بهره‌مند شوید.

جمع بندی

دست‌های انسان ازجمله حیاتی‌ترین عضوهای بدن هر انسانی به شمار می‌آیند، چون در صورت بروز هر گونه مشکلی در دست‌ها و انگشتان دست با مسائل و مشکلات زیادی برای ادامه زندگی خود مواجه می‌شوید.

شما باید در صورت آسیب دیدن و بروز هر نوع شکستگی در انگشتان دست خود حتما به دکتر متخصص انگشتان دست مراجعه نمایید و بیماری خود را تحت درمان قرار بدهید، چون در صورت وجود هر گونه عارضه یا مشکلی در انگشتان دست شما و سهل‌انگاری کردن از طرف شما با عوارض جبران‌ناپذیر و خطرات زیادی مواجه می‌شوید و علاوه‌ بر از دست دادن سلامتی خود امکان دارد که انگشت شکسته شما درمان‌ نشده کج شود و شما زیبایی دستان خود را نیز از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید