بهترین دکتر پیوند دست

گاهی برخی افراد در اثر حوادث، تصادفات و… یک یا هر دو دست خود را از دست می‌دهند. همانگونه که می‌دانید دست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان است که انجام بسیاری از امور روزمره به آن بستگی دارد. خوشبختانه علم پزشکی امروز، حتی برای کسانی که دست خود را از دست داده‌اند نیز گزینه‌های درمانی خوبی در پیش رو دارد؛ یکی از این گزینه‌ها، پیوند دست است.

ما امروز قصد داریم در مورد بهترین دکتر پیوند دست و خدماتی که توسط متخصص دست انجام می‌پذیرد، نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم؛ خوشحال می‌شویم اگر تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

Pain-left-palm-heart

 

فهرست مطالب

همه چیز درباره جراحی پیوند دست

کشور ایران، جزو آن دسته از کشورهایی است که در آن، آمار تصادفات و آسیب‌های جسمی بسیار زیاد است؛ در برخی از این تصادفات، فرد ممکن است دچار قطع عضو شده و یکی از اعضای بدن خود، مانند دست را از دست بدهد.

همچنین گاهی اوقات در اثر رعایت نکردن مسائل ایمنی، ممکن است حوادثی در حین کار برای کارگران رخ دهد که باعث قطع شدن دست گردد. یکی از بهترین راه‌های درمانی که پیش روی این افراد قرار دارد، جراحی پیوند توسط بهترین دکتر پیوند دست می‌باشد.

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که عمل‌ پیوند اعضایی مانند قلب و کلیه، کار چندان دشواری نیست، زیرا این اعضاء به صورت تک بافتی هستند و می‌توان به راحتی پیوند آن‌ها را انجام داد. اما دست انسان دارای بخش‌های مختلفی از جمله استخوان، بافت پوست، عضله، تاندون و.. است که پیوند تمامی این موارد به همدیگر، بسیار سخت بوده و عمل جراحی آن نیز دشوار و پیچیده است.

معمولاً برای انجام چنین عمل جراحی، باید جراح به قدری ماهر و قدرتمند باشد که دست او در هنگام عمل نلرزد. این عمل با استفاده از میکروسکوپ‌های بسیار دقیق و همچنین نخ‌های ظریف انجام می‌شود؛ خوشبختانه ما در کشورمان ایران، پزشکان حاذق و با تجربه‌ای داریم که به عنوان فوق تخصص دست خوب در تهران و همچنین بهترین دکتر پیوند دست، در حال فعالیت هستند.

بهترین دکتر پیوند دست چگونه این جراحی را انجام می‌دهد؟

جراحی پیوند، یکی از جراحی‌های بسیار تخصصی و پیچیده‌ای است که تنها در برخی از کشورهای جهان انجام می‌شود؛ در کشورمان ایران نیز تعداد اندکی از پزشکان، به عنوان بهترین جراح دست ایران به فعالیت مشغول بوده و عمل سخت و پیچیده جراحی پیوند را برای بیماران انجام می‌دهند.

معمولاً جراحی پیوند، از آن دسته عمل‌هایی است که گاهی اوقات زمان انجام آن بین 18 تا 24 ساعت طول می‌کشد. در این عمل تیم قدرتمندی از جراحان به فعالیت مشغول هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دکتر پیوند دست و دکتر فوق تخصص دست اشاره نمود.

پس از آن که دست اهدا شده برای اتصال به بازوی بیمار آماده شد، جراحان پیوند دست با استفاده از صفحات فلزی بسیار کوچک، استخوان‌های بیمار را به استخوان دست اهدا شده متصل می‌نمایند.

سپس با استفاده از بخیه‌های مخصوص، عروق خونی، اعصاب و تاندون‌ها را به همدیگر وصل می‌کنند. در نهایت پس از آن که تمامی قسمت‌های دست اهدا شده به بیمار متصل گردید، به پوست بخیه می‌زنند. فراموش نکنید که عمل جراحی دست، یک عمل تضمین شده نیست، اما در صورتی که به صورت موفقیت آمیز انجام شود، کیفیت زندگی فرد را تا حدود بسیار زیادی بهبود می‌بخشد.

بهترین جراح دست ایران در هنگام پیوند دست به چه مواردی توجه می‌کند؟

خوشبختانه کشورمان ایران از جمله معدود کشورهای جهان است که در طول سال‌های اخیر، شاهد انجام جراحی پیوند توسط بهترین دکتر پیوند دست بوده است. این پزشکان و متخصصان با انجام عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند، دریچه جدیدی از زندگی را به روی فرد باز کرده و کیفیت زندگی او را بهبود می بخشند.

افرادی که به عنوان بهترین جراح دست ایران، در حال ارائه خدمات به بیماران خویش هستند، قبل از انجام هر نوع عملی، باید موارد مهمی را مورد بررسی قرار دهند؛ این موارد شامل پارامترهای زیر هستند:

نوع بافت دست

اندازه دست

گروه خونی بیمار و دستی که قرار است به او پیوند شود

رنگ پوست بیمار

حجم عضلات

سن اهدا کننده و سن گیرنده

هم جنس بودن اهدا کننده و دریافت کننده دست

پارامترهایی که قبل از عمل پیوند دست توسط دکتر فوق تخصص دست بررسی می‌شوند

به سبب این که عمل جراحی دست بسیار حساس بوده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، بنابراین بهترین دکتر پیوند دست به همراه تیم متخصص خویش، اقدام به ارزیابی وضعیت بیمار نموده و صلاحیت او را برای جراحی پیوند، تایید یا رد می‌کنند. یک داوطلب مناسب برای دریافت جراحی پیوند، باید شامل تمامی پارامترهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم باشد؛ در غیر این صورت نام او از لیست دریافت کنندگان پیوند دست خط خورده و تیم جراحی به سراغ ارزیابی نفر بعدی خواهند رفت. ویژگی‌های فرد داوطلب برای دریافت جراحی پیوند، شامل موارد زیر می‌باشد:

در جسم شخص دریافت کننده پیوند دست، نباید هیچ نوع عفونتی وجود داشته باشد.

شخص نباید از سیگار، مشروبات الکلی و یا مواد مخدر استفاده کند.

شخص بیمار نباید سابقه بیماری‌های مزمن عصبی مثل نوروپاتی محیطی داشته باشد.

افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی و یا سرطان‌های غیر قابل درمان هستند، از نظر پزشکان کاندید مناسبی برای دریافت جراحی پیوند به شمار نمی‌روند.

به سبب این که عمل پیوند دست، جزو جراحی‌های سنگین و پر هزینه است، بنابراین شخص بیمار باید از توانایی مالی خوبی برای عمل و مراقبت‌های پس از عمل برخوردار باشد.

شخص دریافت کننده باید دارای خانواده، آشنایان و دوستانی باشد که پس از عمل به خوبی از او حمایت نموده و در سپری کردن دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از جراحی پیوند، به او کمک کنند.

پس از آن که سلامتی جسمی، سلامتی روانی، اوضاع مالی و همچنین روابط عاطفی بیمار به خوبی بررسی شده و مورد تایید بهترین دکتر پیوند دست قرار گرفت، بیمار در لیست انتظار قرار می‌گیرد تا در یک زمان کاملاً غیر قابل پیش‌بینی، دستی برای پیوند به او فراهم گردد.

چگونه باید برای عمل پیوند دست آماده شد؟

پس از آن که شخص دریافت کننده، توسط تیم پزشکی برای دریافت جراحی پیوند مورد تایید قرار گرفت، باید خود را برای این عمل آماده کند. معمولاً پزشکانی که به عنوان فوق تخصص دست خوب در تهران یا سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول هستند، قبل از انجام هر گونه عمل پیوند دست، با بیمار خود جلساتی برگزار کرده و پیرامون مسائل مختلف، به بیمار مشاوره می‌دهند.

در این جلسات در مورد خطرات عمل جراحی و همچنین مواردی که پس از عمل باید رعایت کند، با بیمار نکاتی را در میان می‌گذارند. همچنین در مورد این که فرد چه اهدافی از دریافت دست دارد، از او سوالاتی پرسیده خواهد شد. پس از آن، بیمار باید آزمایشات نهایی را انجام داده و داروهایی که جراح برای او تجویز کرده است را سر موقع مصرف نماید. تمام این موارد، فرد دریافت کننده را برای انجام عمل جراحی پیچیده و سخت جراحی پیوند آماده می‌کنند.

مراقبت‌های پس از عمل جراحی توسط بهترین دکتر پیوند دست و تیم او

پس از آن که عمل جراحی پیوند، توسط بهترین جراح دست ایران و همچنین بهترین دکتر پیوند دست انجام شد، بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و تیم مراقبت پزشکی، به خوبی وضعیت او را بررسی می‌کنند.

ممکن است پزشکان دمای اتاقی که بیمار در آن بستری است را افزایش دهند تا گردش خون در دست فرد دریافت کننده افزایش پیدا کند. پس از آن که فرد به یک شرایط پایدار و مناسب رسید، از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عادی بیمارستان منتقل شده و معمولاً بین 7 الی 10 روز باید در بیمارستان بماند.

با توجه به این که ممکن است بیمار پس از عمل، دچار دردهایی در قسمت پیوند انجام شده گردد، بنابراین تیم مراقبت‌های پزشکی، به او مدیریت درد را آموزش می‌دهند؛ همچنین در بیمارستان یک متخصص فیزیوتراپی نیز در کنار بیمار قرار می‌گیرد و با او حرکاتی برای ایجاد عملکرد طبیعی دست را کار می‌کند.

تکنسین یا متخصص فیزیوتراپی، تمریناتی را به بیمار آموزش می‌دهد تا توسط آن‌ها بتواند دست خود را فعال نماید. فراموش نکنید که برای سازگاری دست جدید با بدن و عادت کردن به شرایط جدید، نیاز به گذر زمان است؛ بنابراین فرد دریافت کننده جراحی پیوند، باید بسیار صبور باشد و به مرور زمان خود را با شرایط جدیدی که در زندگی برای او به وجود آمده است، وفق دهد.

در هنگام مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی باید به موارد زیر توجه کنید

یکی از مهم‌ترین داروهایی که توسط بهترین دکتر پیوند دست، برای بیمار تجویز می‌گردد، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند. این داروها همان گونه که از نام آن‌ها پیداست، سیستم ایمنی بدن را سرکوب نموده و به این صورت عواقب پس زده شدن دست توسط سیستم ایمنی بدن را به کمترین میزان ممکن می‌رسانند. مصرف این داروها همزمان با عمل جراحی پیوند آغاز شده و حتی ممکن است تا آخر عمر ادامه پیدا کند. برای این که این داروها کمترین عوارض را برای فرد دریافت کننده به همراه داشته باشند، موارد زیر از سوی جراح و دکتر فوق تخصص دست پیشنهاد می‌شود:

دارو باید سر وقت و به صورت کاملاً منظم مصرف شود.

بیمار هرگز نباید به صورت خودسرانه مصرف دارو را قطع نماید، مگر این که پزشک چنین چیزی را تشخیص داده باشد.

بیمار می‌تواند برای کاهش عوارض جانبی داروها، با پزشک و تیم پیوند مشورت نماید.

انجام تست‌های خونی به صورت منظم و همیشگی باید صورت پذیرد؛ زیرا توسط این تست‌ها می‌توان میزان اثربخشی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را به خوبی بررسی نمود.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن انسان، در عین حال که باعث کاهش عوارض پس زدن عمل جراحی پیوند توسط سیستم ایمنی بدن انسان می‌شوند، بلکه توانایی مقابله بدن فرد با بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها را نیز کاهش می‌دهند. بنابراین در صورت بروز هر نوع علائم بیماری مانند تب، تورم و… به سرعت باید به پزشک مراجعه نمود و او را در جریان گذاشت.

پس از جراحی توسط بهترین دکتر پیوند دست به چه نتایجی خواهید رسید؟

بدون شک تمامی کسانی که قصد دارند عمل جراحی پیوند را انجام دهند، دوست دارند به بهترین نتایج دست یافته و پس از عمل پیوند، مانند یک انسان عادی به زندگی خود ادامه دهند.

با وجود این که در حال حاضر ما در کشورمان پزشکان حاذق و با تجربه‌ای داریم که به عنوان بهترین دکتر پیوند دست و بهترین جراح دست ایران در حال ارائه خدمات به بیماران خویش هستند، اما پیش‌بینی نتایج این عمل، کاری بسیار سخت و دشوار است. در صورتی که عمل جراحی پیوند بیمار، به شیوه‌ای کاملاً موفقیت آمیز انجام شود و بیمار پس از عمل، به خوبی مراقبت‌هایی که از سوی جراح و بهترین دکتر پیوند دست به او توصیه شده است را انجام دهد، انتظار می‌رود که به نتایج زیر دست پیدا کند:

اجسام کوچک و سبک را بردارد.

پس از گذشت مدتی، اجسام سنگین‌تر مانند ظرف شیر را با دست خود بلند کند.

توانایی استفاده از ابزارهایی مانند قاشق و چنگال را به دست آورد.

بند کفش‌های خود را ببندد.

بتواند توپ را به خوبی پرتاب کند.

آیا عمل جراحی پیوند دست توسط بهترین دکتر پیوند دست عوارضی به همراه دارد؟

همان گونه که می‌دانید، عمل جراحی پیوند، یک جراحی بسیار عظیم و پیچیده است؛ بنابراین تمامی خطرات و عوارضی که سایر عمل‌ها به همراه دارند را در این عمل نیز می‌توان مشاهده نمود. این عوارض ممکن است شامل خونریزی، عفونت در محل جراحی، لخته خون و… باشد؛ در صورت که با مشاهده این عوارض، به سرعت پزشک خود را در جریان قرار دهید، به سرعت برطرف شده و سلامتی حاصل می گردد.

به غیر از موارد مطرح شده، عمل جراحی پیوند عوارض دیگری نیز به همراه دارد که برای اطلاع شما عزیزان، در این قسمت به 2 نمونه از آن‌ها اشاره کوتاهی می‌کنیم:

رد عمل یا پس زدن عمل پیوند دست

همان گونه که می‌دانید سیستم ایمنی بدن انسان، با هر چیزی که وارد جسم شود مقابله نموده و سعی می‌کند خطرات آن را از بین ببرد؛ در برخی از موارد به عضو جدیدی که توسط بهترین دکتر پیوند دست، به بدن فرد بیمار پیوند زده شده است، به عنوان یک عامل خارجی نگاه کرده و به آن حمله می‌کند.

در چنین شرایطی سیستم ایمنی سعی می‌کند بافت‌های دست اهدا کننده را نابود کرده و آنتی بادی‌های خاصی را به سمت رگ‌های خونی و بافت دست ارسال نماید. این موضوع خود را با علائمی مانند بثورات، درد، تورم و تغییر رنگ پوست نشان می‌دهد. در بسیاری از موارد، این مشکل را می‌توان با مصرف برخی از داروها کنترل نمود، اما در موارد نادر اگر رد عمل به مرحله حاد برسد، ممکن است پزشکان تصمیم به برداشتن دست پیوند شده بگیرند.

خطرات مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی

داروهایی که برای سرکوب سیستم ایمنی بدن تجویز می‌شوند، گاهاً باید تا پایان عمر بیمار مورد استفاده قرار گیرند؛ هر چند این داروها به سازگاری و پذیرش جراحی پیوند توسط بدن کمک فراوانی می‌نمایند، اما ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشند؛ برخی از این عوارض عبارتند از:

افزایش خطر عفونت در بدن

افزایش احتمال ابتلا به سرطان

پوکی استخوان

ایجاد آسیب به کلیه

افزایش کلسترول خون و بروز بیماری‌های قلبی

افزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت

ریزش مو

کم خوبی

سردرد

افزایش وزن

مشخصات فوق تخصص دست خوب در تهران

بهترین دکتر پیوند دست، در واقع شخصی است که دوره‌های پزشکی عمومی و همچنین دوره های تخصصی و فوق تخصصی دست را در دانشگاه‌های معتبر ایران یا جهان سپری کرده و مدرک خود را دریافت نموده است. یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین دکتر فوق تخصص دست این است که علاوه بر دارا بودن مدرک معتبر، تجربه فراوانی نیز در زمینه جراحی دست دارد.

همان گونه که می‌دانید، دست یکی از حساس‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین اعضای بدن انسان است که جراحی آن نیاز به مهارت، تجربه و دانش کافی جراح دارد. به خصوص‌ عمل‌های پیوند دست که حساسیت بسیار بالایی دارند، باید در نهایت دقت و مهارت انجام شوند و تنها شخصی که به عنوان بهترین دکتر پیوند دست ایران، در تهران یا سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول است، از پس چنین عملی برخواهد آمد.

همچنین یک جراح پیوند دست یا فوق تخصص دست خوب در تهران، با صبر و دقت فراوان، تمامی جنبه‌های بیمار از نظر سلامتی جسمی، روانی، عاطفی و… را بررسی نموده و سپس اقدام به جراحی خواهد نمود. علاوه بر تمامی این موارد، برقراری یک رابطه خوب و صمیمی با بیمار و ایجاد امید و انگیزه در قلب او، جزو مشخصات بهترین متخصصان دستی است که این روزها در کشورمان به فعالیت مشغول هستند.

سخن پایانی

عمل پیوند دست یکی از جدیدترین شیوه‌های جراحی در کشورمان است که روز به روز در حال پیشرفت است؛ خوشبختانه این روزها آسیب‌هایی که به دست وارد می‌شوند را می‌توان توسط بهترین دکتر پیوند دست درمان نمود. ما در این مقاله تلاش کردیم در مورد بهترین دکتر پیوند دست و خدماتی که چنین متخصصی به بیماران خویش ارائه می‌دهد، مطالبی را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. همچنین در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل پیوند دست به مطالب مهمی پرداختیم و عوارض این عمل را با شما در میان گذاشتیم.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که قطع دست در اثر حوادث یا تصادفات، پایان زندگی نیست؛ خوشبختانه می‌توان با بهره گیری از سایر توانایی‌هایی که خداوند به انسان عطا کرده است، به زندگی ادامه داد؛ و یا این که با کمک یک جراح و متخصص خوب، اقدام به دریافت پیوند دست نمود.

دیدگاهتان را بنویسید