دکتر فوق تخصص دست و گردن

دست یکی از مهمترین اعضای بدن انسان است که به کمک آن می تواند، به راحتی تغییرات بسیاری را در محیط اعمال نماید. لذا اگر دست و اجزای آن دچار درد و ناراحتی گردند، افراد ممکن است، قادر به انجام کارهای خود مانند درس خواندن، کار با گوشی موبایل، شانه زدن مو، غذا خوردن و گرفتن و برداشتن اشیا نباشند.

در صورتی که علائم آزاردهنده در دست دوام پیدا کنند، مراجعه به دکتر فوق تخصص دست و گردن ضرورت می یابد. تیم تحریریه ما قصد دارد تا در مقاله حاضر به بررسی عوامل ایجاد کننده اختلالات دست و درمان آن توسط دکتر فوق تخصص گردن و دست در کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد بپردازد

Varicose-veins-groin

از نظر دکتر فوق تخصص دست و گردن چه عواملی باعث درد دست می شوند؟

قبل از پراختن به هر موضوعی می بایست شما کاربران گرامی را با عوامل مختلفی که ممکن است، موجب درد و اختلال در عملکرد عادی دست شوند، آشنا سازیم. توجه نمایید که چنانچه دارای هر یک از علائم ذیل می باشید، باید سریعا جهت درمان اقدام کرده و نزد دکتر فوق تخصص دست و گردن مراجعه نمایید. زمانی که افراد برای درمان ناراحتی دست، شانه، و گردن خود به دکتر فوق تخصص گردن و دست مراجعه می کنند، پزشک مجری با در نظر گرفتن علائم، وجود بیماری های زیر را بررسی می کند.

شکستگی استخوان دست
شکستگی نواحی مختلف دست یکی از شایع ترین دلایل بروز علائم آزار دهنده در دست می باشد که در کودکان بسیار رایج می باشد. شکستگی استخوان دست در افراد مسن غالبا به علت پوکی استخوان رخ می دهد و درمان آن با دشواری بیشتری صورت می گیرد.

نخستین علامت شکستگی درد شدید می باشد که به تدریج با تورم، کبودی و… همراه می شود. شکستگی استخوان دست، درجات مختلفی داشته و در برخی مواقع فرد با زخم و تغییر شکل استخوان نیز مواجه می شود. در این شرایط تنها راه، مراجعه به فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی می باشد.

استئوآرتریت
استئوآرتریت یا آرتروز یکی از موارد شایعی است که معمولا توسط دکتر فوق تخصص دست و گردن، به علت درد دست نسبت داده می شود. همانطور که می دانید، همه مفاصل بدن دارای بخش ژلاتینی تحت عنوان غضروف می باشند. غضروف شرایطی را فراهم می کند که استخوان در محل مفصل به راحتی حرکت کرده و دچار سایش نشود.
در صورتی که غضروف بنا به دلایلی مانند ضربه ناگهانی، استفاده مکرر و عوامل تخریبی و دژنراتیو، دچار فرسودگی گردد، علائم آرتروز بروز پیدا می کنند. آرتروز در مفصل مچ شایع است و با درد و محدودیت در حرکت همراه می باشد.

گانگلیون
کیست های گانگلیون عمدتا روی مچ دست ایجاد می شوند. این اختلال معمولا علائم آزاردهنده ای ندارند اما گاهی نیز با نشانه هایی مانند درد، گزگز، حساسیت به لمس و… همراه است. با این وجود لازم است که افراد حتی در صورت عدم تحت تاثیر قرار گرفتن عملکرد روزمره شان، نزد دکتر فوق تخصص دست و گردن مراجعه کنند.

روماتیسم
روماتیسم نوعی از آرتروز محسوب می شود، با این تفاوت که دلیل آن اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می باشد. به بیان دیگر از دید دکتر فوق تخصص گردن و دست، روماتیسم در گروه بیماری های خودایمنی قرار داشته و در نتیجه حمله سیستم ایمنی به بافت های خودی در مفاصل ایجاد می شود. آرتریت روماتوئید یا روماتیسم با نشانه هایی مانند درد، تورم، تغییر شکل استخوان و اختلال در حرکت همراه است و بایستی سریعا تحت نظر دکتر فوق تخصص دست و گردن، کنترل شود تا از پیشرفت بیماری جلوگیری گردد.

انگشت ماشه ای
اختلال انگشت ماشه ای، عارضه ای دردناک است که در اثر ملتهب شدن تاندون های خم و راست کننده انگشت ایجاد می شود. تحقیقات نشان داده اند که درصد زیادی از مراجعین به دکتر فوق تخصص گردن و دست را خانم ها تشکیل می دهند و آقایان کمتر به این اختلال دچار می شوند. همچنین درد و ناتوانی حرکتی حاصل از انگشت ماشه ای، پس از بیدار شدن از خواب شدید بوده و با گذشت زمان تخفیف می یابد.

دوپویترون
هنگامی که بافت همبند موجود در زیر پوست کف دست، دچار افزایش ضخامت غیرطبیعی شود، دکتر فوق تخصص گردن و دست، به وجود بیماری دوپویترون پی می برد. در این وضعیت دست بیمار دچار زخم و اختلال در حرکت می شود. لازم به ذکر است که این بیماری همیشه با درد همراه نیست. تحقیقات نشان داده اند که وراثت و مصرف دخانیات در بروز این بیماری نقش موثری دارند.

انگشت چکششی
این عارضه به دلیل پاره شدن و تخریب آخرین بند انگشت رخ می دهد. بیماری انگشت چکششی در ورزشکارانی که انگشت دستشان با توپ تماس زیادی دارد، شایع می باشد. به این صورت که ضربه ناگهانی توپ با انگشت سبب کشیدگی بیش از حد تاندون باز کننده انگشت می شود. تخریب و پارگی این تاندون موجب بروز علائمی همچون درد، تورم و اختلال در خم و راست کردن انگشت همراه است.

تونل کارپال
تونل کارپال عارضه ای است که اعصاب محیطی دست را نیز درگیر می نماید. فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی بر ای باور است که تونل کارپالبه علت استفاده مکرر از دست و فشار کاری ایجاد می شود. همچنین بیماری هایی مانند اختلالات تیروئید و دیابت زمینه را برای بروز آن فراهم می کنند. در این بیماری ضعف، بی حسی و درد در دست شایع است و افرد بایستی برای درمان آن به فوق تخصص دست خوب در تهران مراجعه نمایند.

سندروم تونل کوبیتال
این بیماری نیز علائمی مانند سندروم تونل کارپال را داشته و با درگیری اعصاب دست همراه است. با این تفاوت که این عارضه برخلاف تونل کارپال، به جای عصب مچ دست، عصب موجود در مفصل آرنج را درگیر می کند. افراد با شروع علائمی مانند درد و التهاب، بایستی به فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی مراجعه و به انجام تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی بپردازند.

 

دکتر فوق تخصص دست و گردن چه وظيفه ای دارد؟

حتما تاکنون برایتان سوال شده باشد که چرا باید نزد دکتر فوق تخصص دست و گردن برویم؟ یا ارتباط درد و بیماری های دست و گردن چه می باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها می بایست اشاره کنیم که اکثر افراد، درد دست و گردن را به همراه یکدیگر تجربه می نمایند.
دکتر فوق تخصص گردن و دست یا همان متخصص ارتوپدی، اختلالات مربوط به استخوان، مفاصل، سیستم اسکلتی عضلانی، تاندون، رباط و اعصاب سراسر بدن را تشخیص و درمان می کند. لذا در صورتی که افراد مبتلا به بیماری های دست، گردن و اعصاب این نواحی شده باشند می توانند، از طریق پیدا کردن فوق تخصص دست خوب در تهران، اقدامات درمانی لازم را انجام داده و توانایی حرکتی خود را به دست آورند.

ارتباط درد گردن و دست چیست؟

در این بخش می خواهیم مختصرا توضیحی در رابطه با علت درد انتشاری از سمت گردن به دست، ارائه نماییم. درد گردن غالبا به علت اختلالات ستون فقرات ایجاد می شود. اختلال در ستون فقرات خود دارای دلایلی بسیاری می باشد که به برخی از آن ها در ذیل این بخش اشاره می کنیم.

اسپوندیلوز
اسپوندیلوز عارضه ای است که به موازات افزایش سن در افراد دیده می شود. دلیل بروز این بیماری، خشک شدن مایع بین مهره ای و به دنبال آن کاهش ارتفاع دیسک می باشد. اسپوندیلوز با وارد کردن فشار به ریشه اعصاب موجود در ستون فقرات، علائمی مانند درد دست و گردن، بی حسی و ضعف را ایجاد می کند. مراجعه به دکتر فوق تخصص گردن و دست، برای حذف فشار از روی عصب، ضروری می باشد.

آرتروز گردن
در بخش های فوق در رابطه با آرتروز گردن و علت ایجاد آن توضیحاتی را ارائه نمودیم. در صورتی که این اختلال فرسایشی در فاست های ستون مهره ایجاد شده باشد و مهره ها با از بین رفتن ماده ژلاتینی به یکدیگر نزدیک شده باشند، لیگامان های اطراف دیسک گردن ضخیم تر شده و فاصله بین مهره و کانال نخاع تنگ می شود. در چنین حالتی، ریشه اعصاب تحت تاثیر قرار گرفته و درد دست و گردن را ایجاد می کند.

هرنی دیسک
هرنی دیسک که به عنوان پارگی یا بیرون زدگی دیسک شناخته می شود، یکی از دلایل شایع مراجعه به دکتر فوق تخصص دست و گردن می باشد. علت این رخداد تضعیف دیوار حلقوی دیسک است که موجب می شود تا قسمت پشتی دیسک یا ماده ژلاتینی از آن بیرون بزند. حجم اشغال شده توسط این قسمت ها موجب تحریک ریشه اعصاب نخاعی و بروز علائمی مانند درد دست و گردن، بی حسی و.. می گردد.

صدمه دیدن رباط مهره های گردن
در ستون فقرات نیز مانند سایر استخوان های بدن، وجود رباط برای پایدار نگهداشتن مهره ها در مجاور یکدیگر ضروری می باشد. در صورتی که این رباط ها بنا به هر دلیلی مانند روماتیسم مفصلی دچار تخریب شوند، ستون مهره دچار حرکات غیرطبیعی و ناپایداری می شود. در چنین شرایطی نیز ممکن است، به اعصاب فشار وارد شده و علائم مذکور مشاهده گردند.

اسپوندیلولیستزی
در طی اسپوندیلولیستزی یکی از مهره های گردن به مهره پاییین تر فشار آورده و به سمت جلو حرکت می کند. این عارضه نیز سبب افزایش فشار بر روی اعصاب، به ویژه ریشه های عصبی خارج شده از نخاع می شود.
اگر به مطالب فوق الذکر دقت کرده باشید، خواهید دانست که علت درد همزمان گردن و دست، آسیب به ریشه اعصاب موجود در نخاع می باشد. بسته به این که کدام یک از اعصاب دچار آسیب شده باشند، علائم دردناک در قسمت های مختلف دست بروز پیدا می کند. به عنوان مثال آسیب دیدگی ریشه پنجم عصبی با بی حسی، درد و سوزن سوزن شدن در شانه و بازو همراه است. آسیب ریشه ششم سبب درد گردن و انگشت شست، بازو و مچ دست می شود. فشردگی ریشه هفتم باعث درد گردن و انگشت میانی دست و همچنین صدمه به ریشه هشتم عصبی، فرد را دچار درد گردن و کف دست و بازو می نماید.

 

دکتر فوق تخصص دست و گردن چگونه بيماری تشخيص می دهد؟

زمانی که افراد به دکتر فوق تخصص دست و گردن مراجعه می کنند، پزشک با استفاده از انواع روش های تشخیصی ابتدا جهت یافتن منشا بیماری اقدام می نماید. نخستین روشی که در هنگام ویزیت بیمار مورد استفاده قرار می گیرد، معاینه فیزیکی می باشد. دکتر فوق تخصص گردن و دست با لمس دست، گردن، شانه و نواحی دیگر به منبع درد پی می برد و حساسیت و تحریک پذیری نقاط مختلف را ارزیابی می نماید. سپس در مراحل بعدی به بررسی موارد منتج از روش های تشخیصی زیر می پردازد.

تست حرکت دست
این آزمایش عمدتا شامل حرکت دادن نواحی مختلف دست و گردن می باشد. تست حرکت به دو صورت فعال و منفعل صورت می گیرد. به بیان دیگر برخی حرکات باید توسط خود بیمار و برخی دیگر بایستی با کمک دکتر فوق تخصص گردن و دست انجام شوند تا پزشک به میزان آسیب و دامنه حرکتی موجود در دست پی ببرد.

تست توانمندی عضلانی
این آزمایش زمانی ضرورت پیدا می کند که درد دست و گردن همراه یکدیگر بروز پیدا کرده باشند. برای این کار دکتر فوق تخصص دست و گردن، عضلات مختلف بدن من جمله پا و دست تست می کند تا از شدت آسیب موجود در ستون فقرات و ریشه اعصاب آگاهی پیدا کند.

تست رفلکس یا ریکشن غیرارادی
این تست نیز در مواقع مشکوک به تخریب اعصاب صورت می گیرد. دکتر فوق تخصص گردن و دست برای انجام این آزمایش، ضربات آرامی را به نواحی مختلف بدن مانند کشکک زیر زانو می زند. این تست با استفاده از ابزار مخصوص و فرد متخصص صورت می گیرد چرا که تنها دکتر فوق تخصص گردن و دست قادر به تشخیص نقاط دارای رفلکس غیرارادی می باشد. در نتیجه این ضربات، چنانچه حرکات غیرارادی مشاهده نشوند، ریشه اعصاب نخاع دچار آسیب دیدگی هستند و احتمالا درد منتشر شده از گردن به دست ناشی از این مشکل می باشد.

سی تی اسکن
گاهی دکتر فوق تخصص گردن و دست انجام سی تی اسکن را برای تشخیص دقیق تر ضروری می داند. با استفاده از این روش پزشک می تواند تصاویر دقیق را از همه جای بدن دریافت نماید. لازم به ذکر است که در این شیوه از اشعه ایکس استفاده می شود و دکتر فوق تخصص دست و گردن قادر است، به کمک آن آسیب را موضع یابی نماید.

ام آر آی
ام آر آی یا تصویر برداری رزونانس مغناطیسی نیز یکی دیگر از روش های عکس برداری از دست می باشد که ممکن است دکتر فوق تخصص گردن و دست به نتایج حاصل از آن برای تشخیص دقیق تر نیاز پیدا کند. ناگفته نماند که این روش در مقایسه با سی تی اسکن امن تر بوده و بافت های بدن را با دقت بالا نشان می دهد.

چه زمانی مراجعه فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محيطی لازم است؟

همانطور که در بندهای اخیر مشاهده کردید، بسیاری از بیماری های مربوط به دست، با علائمی همچون بی حسی، گزگز، ضعف در حرکت و سوزن سوزن شدن همراه است. این علائم عموما به علت تخریب و یا فشردگی اعصاب محیطی در دست، بروز پید می کنند. از این افراد بایستی به دنبال پیدا کردن بهترین دکتر گردن و دست در تهران و یا دکتر فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی باشند.
یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی که با علائم مذکور همراه است، نوروپاتی محیطی نام دارد. در طی نوروپاتی محیطی اعصاب محیطی دچار اختلال می شوند. دکتر فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی جهت درمان این اختلال، به تجویز دارو، شوک درمانی، بستن آتل، انسداد اعصاب، تمرینات ریلکسیشن و بایوفیدبک می پردازد. عوامل زیر سبب بروز نوروپاتی محیطی و علائم دردناک دست می شود.

• افزایش فشارخون و قندخون بالا
• داشتن اضافه وزن بیش از حد
• اختلالات کلیوی
• کم کار بودن تیروئید
• کمبود برخی مواد مغذی و ویتامین ها در بدن
• بیماری های خودایمنی مثل روماتیسم، سل و..
• بیماری های عفونی شدید
• استعمال دخانیات و سوء مصرف مواد
• پرتودرمانی و شیمی درمانی
• تروما و آسیب فیزیکی

 

انتخاب بهترين دکتر دست و گردن در تهران

انتخاب بهترین دکتر دست و گردن در تهران یا همان پزشک ارتوپدی یکی از مهمترین اقداماتی است که در مسیر درمان بایستی به آن توجه شود. در صورتی که افراد بتوانند این مرحله ر با موفقیت پشت سر بگذارند، دیگر هیچ گونه نگرانی از بابت درمان بیماری خود نخواهند داشت چرا که دکتر فوق تخصص دست و گردن قادر است با تشخیص به موقع و صحیح، بیماری را درمان کرده و در صورت نیاز فرد را به متخصصین دیکر ارجاع دهد. شما کاربران گرامی می توانید، برای انتخاب بهترین دکتر گردن و دست در تهران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

فوق تخصص دست خوب در تهران چگونه به درمان درد دست می پردازد؟

افراد مبتلا به درد دست و بیماری های مربوط به این عضو حساس، می بایست به یک فوق تخصص دست خوب در تهران مراجعه کرده و علت درد خود را پیدا کنند. پزشک متخصص پس از شناسایی مشکل، بهترین گزینه درمان را برای شما در نظر می گیرد. بسیاری از افراد بعد از مراجعه به دکتر فوق تخصص دست و گردن، از تکمیل فرآیند درمان خود، دست می کشند. دلیل این امر به طور معمول نداشتن اطمینان از مفید بودن روش درمانی می باشد.
این دسته از افراد دائما در انتخاب پزشک با وسواس رو به رو هستند و از بروز عوارض جانبی روش های درمانی واهمه دارند. در این راستا بایستی متذکر شویم که تاخیر در شروع روند درمان ممکن است، سلامت شما را تهدید نماید. بنابراین بعد از یافتن بهترین دکتر گردن و دست در تهران با استفاده از راه های ذکر شده در قسمت قبل، فرآیند درمان را به وی بسپارید. در قسمت زیر برخی از راه های درمان عارضه های مربوط به دست را ذکر می کنیم.

تجویز دارو
تجویز دارو عموما جزو نخستین اقداماتی است که توسط دکتر فوق تخصص گردن و دست برای رفع علائم عارضه های دست، انجام می شود. داروهای ضدالتهب غیراستروئیدی شامل ناپروکسن، ایبوپروفن، اکساپروزین و… با دو هدف کاهش درد و تورم تجویز می شوند. برخلاف داروهای مسکن که صرفا درد را تسکین می دهند.
گاهی نیز در صورت نیاز پزشک به تزریق کورتیزون اقدام می کند که عملکردی مشابه کورتیزون های طبیعی داخل بدن را موجب می شود و تاثیر بسیار سریعی در کاهش التهاب دارد. توجه داشته باشید که داروها می بایست صرفا توسط پزشک یا دکتر فوق تخصص دست و گردن تجویز شده باشند زیرا در صورت مصرف خودسرانه، ممکن است افراد با عوارض جانبی بسیاری مواجه شوند.

اوزون تراپی
تزریق اوزون یک روش نوین با نتایج عالی است که گاهی توسط دکتر فوق تخصص گردن و دست در طی چند جلسه برای درمان آرتروز دست مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق این گاز موجب افزایش جریان خون در ناحیه و به دنبال آن افزایش اکسیژن رسانی به نقاط آسیب دیده می شود.
از این طریق مفصل آسیب دیده شروع به ترمیم کرده و علائم ناپدید می شوند. این روش یک راه عالی برای افرادی است که قادر به انجام درمان های تهاجمی نمی باشند. اوزون تراپی از بازگشت علائم راجعه جلوگیری کرده و آن را به حداقل می رساند.

پی آر پی
پی آر پی روشی است که دکتر فوق تخصص دست و گردن از طریق آن به تزریق پلاسما به ناحیه آسیب دیده می پردازد. پلاسما نیز عملکردی مشابه اوزون را در نواحی آسیب دیده ایجاد می کند. برای انجام این روش پلاسما که یکی از اجزای خون انسان است، در محیط آزمایشگاهی و با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ از آن جدا می شود.

استفاده از ابزارهای حمایتی
دکتر فوق تخصص دست و گردن گاهی برای افزایش پایداری استخوان های دست، استفاده از مچ بند، بریس، آتل و… را پیشنهاد می کند. افراد قادر هستند تابه کمک این ابزار با سهولت بیشتری اعمال روزمره خود را انجام داده و درد کمتری را احساس نمایند.

فیزیوتراپی
فیزیوتراپی در اکثر مواقع به عنوان یک درمان مکمل در اکثر عارضه های اسکلتی عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. در فیزیوتراپی از تکنیک های فوق العاده ای برای بازگردادن توان و افزایش دامنه حرکتی استفاده می شود. مگنت تراپی، الکتروتراپی، سوزن خشک، تکارتراپی سرما یا گرمادرمانی، انجام حرکات ورزشی و آب درمانی نمونه هایی از روش های بکار برده شده در طب فیزیکی می باشند که توسط کارشناس فیزیوتراپیست انجام می شوند.

ورزش و ماساژ
ورزش و ماساژدرمانی زیرشاخه هایی از فیزیوتراپی هستند که با وجود راحتی و سهل الوصول بودن، بایستی با مشورت فیزیوتراپیست و یا دکتر فوق تخصص گردن و دست انجام شوند. تعدادی از این حرکات ورزشی مفید عبارت اند از:
مشت کردن دست؛ انگشتان خود را جمع کنید و دستتان را به مدت 15 ثانیه در حالت مشت نگهدارید. این حرکت را 5 مرتبه ضمن استراحت در هر دو دست خود تکرار نمایید.
خم کردن انگشتان؛ ابتدا کف دست و انگشتانتان را صاف کنید. سپس به کمک دست دیگر انگشتانتان را یک به یک خم کنید. به این صورت که ابتدا انگشت کوچک را به سمت کف دست خم کرده و 5 ثانیه در این حالت بمانید. سپس به ترتیب حرکت مذکور را در سایر انگشتان تکرار کنید.
حرکت چرخشی مچ؛ این حرکت برای تقویت مفصل مچ دست مفید می باشد. دستتان را مشت کرده و از ناحیه مفصل مچ دست به مدت 5 ثانیه به صورت چرخشی حرکت دهید.

 

پيشگيری از درد دست چگونه است؟

از آن جایی که دست یک عضو مهم و کاربردی در بدن انسان می باشد، توصیه می شود که افراد حدالامکان مراقب بروز بیماری های دست باشند. به عبارت دیگر پیشنهاد می شود که با رعایت نکات پیشگیرانه از وقوع مشکلات دردسرساز جلوگیری کنند. همچنین در صورت مشاهده نخستین علائم مشکوک نزد دکتر فوق تخصص دست و گردن رفته و از پیشروی بیماری پیشگیری نمایند. برای پیشگیری از بروز حادثه به نکات ذیل توجه کنید.

• در صورتی که مشغول کار طولانی مدت با دست خود هستید، توصیه می شود حتما در فواصل بین کار به دست خود استراحت بدهید.
• ورزشکارانی که در معرض تروماهای فیزیکی هستند، می بایست بیشتر احتیاط کرده و جهت ممانعت از برخورد اشیا، به استفاده از ابزار حفاظتی بپردازند.
• ورزش کردن می تواند، به تقویت استخوان و پیشگیری از بروز بیماری های مفاصل دست کمک کند.
• خوردن مواد غنی از ویتامین و تامین مایعات مورد نیاز بدن، در پیشگیری از پوکی و تضعیف استخوان موثر است.
• تغییر سبک زندگی و کاهش استفاده های غیرضروری از رایانه و موبایل در کاهش امراض مربوط به دست تاثیرگذار است.
• درمان استرس و سایر اختلالات روانی که موجب بیماری های روان تنی مانند روماتیسم و… می شوند، مستقیما بر بهبود درد دست تاثیرگذار می باشد.
• ترک استعمال الکل و دخانیات و عدم سوء مصرف مواد مخدر سبب پیشگیری از بیماری دست می گردد.

سخن آخر

هدف تیم تحریریه ما از نگارش مقاله حاضر، افزایش دانش شما عزیزان در مورد انواع بیماری های دست و درمان آن توسط دکتر فوق تخصص دست و گردن می باشد. فراموش نکنید که بهترین متخصصان ارتوپدی افرادی هستند که نتایج رضایت بخشی از درمان بیماری در رزومه کار خود داشته باشند و همچنین دانش خود را مطابق با علم پزشکی جهان به روزرسانی نمایند. اگر شما کاربران گرامی در انتخاب بهترین دکتر دست و گردن در تهران دقت لازم را داشته باشید، خواهید توانست که درمان خود را با بروز حداقل عارضه به انجام برسانید.

دیدگاه خود را بنویسید