دکتر متخصص آرتروز دست

دکتر متخصص آرتروز دست؛ گزینه‌ای مناسب برای تشخیص و درمان صحیح این بیماری

دکتر متخصص آرتروز دست می تواند با توجه به میزان تخصص و مهارتی که دارد خدمات قابل قبولی را ارائه دهد. آرتریت دست از جمله بیماری های ازاردهنده ای است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دست ها پیچیدگی بسیار بالایی دارد که به مروز زمان دچار فرسودگی می شود و در این بین، بهتر است بدانید اگر به متخصصی ماهر و باتجربه مراجعه نکنید، در طولانی مدت می توانید از روش های اصولی درمانی برای پیشگیری استفاده کنید.

 دکتر متخصص آرتروز دست

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

تعریف آرتروز دست از زبان دکتر متخصص آرتروز دست

می توان گفت که یکی از بیماری های شایعی که طیف وسیعی از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند، آرتریت دست است که اثرات بسیار منفی روی عملکرد روزانه خواهد داشت. مهم ترین اقدام، مراجعه سریع به دکتر متخصص آرتروز دست است.

شناسایی علائم و نشانه های بیماری آرتروز منجر به مراجعه سریع تر به یک کلینیک دست و شانه و ویزیت توسط دکتر متخصص آرتروز دست خواهد شد و به این ترتیب قبل از پیشرفت بیماری و از طریق درمان های خانگی و ورزش می توان تا حد زیادی علائم بیماری را کنترل کرد.

یکی از بیماری های دژنراتیو مفاصل آرتریت دست می باشد. منظور از دژنراتیو بودن این بیماری، فرسایش مفاصل می باشد که در اثر تخریب غضروف ها ایجاد می شود. تعدادی از استخوان های بدن توسط غضروف ها احاطه شده اند که مانع از سایش استخوان ها روی هم می شود و با تخریب غضروف ها، روند سایشی و تخریب مفاصل هم آغاز می‌ شود و به همین دلیل بسیاری از مردم بیماری آرتروز را با عنوان ورم یا سایش مفاصل می شناسند.

نتایج بررسی‌ های مختلف نشان می دهد که آرتروز در بانوان بیشتر مشاهده می شود. علائم و نشانه های بیماری آرتروز به تدریج گسترش پیدا می‌ کنند و به مرور زمان افراد شاهد بدتر شدن این علائم و نشانه ها می باشند.

برخی از افراد به اشتباه از مراجعه فوری به دکتر متخصص آرتروز دست خودداری می کنند که بسیار اشتباه است. چرا که عدم درمان فوری این بیماری عوارض از قبیل ناتوانی در انجام هرگونه فعالیت با دست را به همراه خواهد داشت و ممکن است فرد مجبور به انجام عمل های جراحی شود.

این درحالی است که مراجعه به موقع به دکتر متخصص آرتروز دست باعث می شود که با اصلاح شیوه زندگی و انجام حرکات ورزشی مناسب و درمان های خانگی اصولی امکان مدیریت علائم بیماری آرتریت دست وجود داشته باشد.

آرتروز دست چه مشکلاتی به همراه دارد؟

آرتریت دست (Hand Osteoarthritis) از جمله بیماری های آزاردهنده ای است که متأسفانه امروزه سن و سال نمی شناسد و به همین دلیل، مشکلات زیادی را به وجود می آورد. استخوانی که در قسمت مچ دست وجود دارد، از طریق غضروف می تواند محافظت شود، اما در این بین مشکلاتی وجود دارد که منجر می شود بیماری های نظیر آرتریت دست به وجود آید.

این مشکلات به تخریب غضروف مفصلی منتهی می شود و این تخریب مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. ناگفته نماند امروزه به جای آرتروز از ورم مفاصل، پارگی و سایش نیز می توان برای معرفی این بیماری استفاده کنید. در این هنگام برای درمان باید هر چه سریعتر به دکتر متخصص آرتروز دست مراجعه کنید.

از جمله راه های درمانی ایده آل می توانند تمرین درمانی، فیزیوتراپی و جراحی باشند. در ابتدا آرتروز شاید علائم و نشانه خاصی نداشته باشد؛ اما به مروز با شدت درد شما را متوجه این بیماری خواهد کرد. درد های آرتریت دست می تواند به صورت متغیر و یا ثابت باشند. تغییر رنگ پوست انگشتان دست را باید جدی گرفت، معمولاً با افزایش سن آرتروز  جزء بیماری های رایج به شمار می آید.

روش‌های پیشگیری از آرتروز دست از دید دکتر متخصص آرتروز دست

متأسفانه تاکنون هیچ گونه درمان قطعی برای آرتروز شناخته نشده است و کلیه تدابیر درمانی موجود بیشتر به منظور شناسایی سریع و جلوگیری از پیشرفت بیماری انجام می شوند. نتایج بررسی‌ها و مطالعات مختلف نشان داده است که ژنتیکی نقش بسیار پررنگی در افزایش احتمال ابتلا به بیماری آرتروز دارد. همچنین به نظر می رسد زن ها بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آرتریت دست هستند.

چندین راهکار بسیار ساده وجود دارد که باعث می شود احتمال ابتلا به آرتریت دست به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند‌. یک دکتر متخصص آرتروز دست هم این توصیه ها را به مراجعین خود ارائه می کند چرا که داشتن این سبک زندگی سالم از پیشرفت سریع بیماری هم جلوگیری خواهد کرد. از جمله روش های پیشگیری از آرتروز دست می توان به این موارد اشاره نمود:

  • توده بدنی نرمال و نداشتن اضافه وزن
  • عدم استعمال سیگار و دخانیات یکی مهم ترین توصیه ها است. توصیه می شود افرادی که از سیگار و سایر دخانیات استفاده می کنند به سرعت آن را ترک کنند.
  • رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از هرگونه آسیب در حین ورزش یا فعالیت های بدنی
  • در صورت اجبار برای جابجایی اجسام سنگین، رعایت اصول بلند کردن اجسام و حمل و نقل
  • حفظ ارگونومی بدن در مشاغلی که فرد برای طولانی مدت مجبور به نشستن و کار با رایانه است. در چنین شرایطی دکتر متخصص آرتروز دست توصیه می کند که فرد هنگام کار با رایانه و تایپ از مچ بندهای استاندارد استفاده کند.
  • انجام تمرینات ورزشی منظم به منظور بهبود و افزایش انعطاف پذیری و حفظ سلامت مفاصل
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب از دیگر روش های موثر برای پیشگیری از ابتلا به آرتروز است که هر دکتر متخصص آرتروز دست توصیه می کند. بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری از این بیماری، رژیمی حاوی انواع میوه، ماهی، مغزیجات و کم چرب است.

علائم آرتروز دست چپ

هر یک از مبتلایان به آرتروز ممکن است طیف وسیعی از علائم و نشانه ها را تجربه کنند که با توجه به میزان پیشرفت بیماری شدت آن متفاوت خواهد بود. مبتلایان به آرتروز که به دکتر متخصص آرتروز دست مراجعه می‌ کنند معمولا از سفتی مفاصل، درد دست، ضعف دست و بی حسی شاکی هستند، اما علائم و نشانه های دیگری نیز در آرتریت دست چپ یا راست دیده می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • عدم توانایی در خم کردن انگشتان دست
  • احساسی مشابه قفل شدن یا کوبیدن انگشتان و دست ها
  • تغییر شکل مفصل که به صورت خم شدن انگشت وسط دیده می شود.
  • مشاهده کیست حاوی مخاط در محدوده انتهایی انگشتان
  • احساس گرما در لمس مفاصل
  • احساس شل بودن مفصل
  • احساس درد دست یا مچ دست
  • قرمزی در نواحی مبتلا
  • احساس کوفتگی و خستگی غیر عادی
  • مختل شدن عملکرد عضلات و مفاصل

با مشاهده هر یک از علائم فوق مهم ترین اقدام مراجعه فوری به یک دکتر متخصص آرتروز دست می‌ باشد. پزشک متخصص پس از گرفتن شرح حال دقیق از بیمار، به دقت دست ها و مفاصل را معاینه خواهد کرد. از جمله معاینات رایج برای تشخیص آرتریت دست چپ، سنجش حساسیت به لمس توسط دکتر متخصص آرتروز دست می باشد. پزشک معالج همچنین علائم و نشانه های دیگر مانند درد، تورم یا سایر آسیب‌ها را بررسی خواهد نمود.

هنگام اخذ شرح حال سوالاتی پیرامون سابقه خانوادگی وضعیت سلامتی و سابقه ابتلا به بیماری‌های قبلی پرسیده خواهد شد. از نکات مهم دیگری که حتما هنگام اخذ شرح حال از فرد مبتلا به آرتریت دست چپ یا راست پرسیده می شود، در مورد شغل فرد و فعالیت های روزمره است. دکتر متخصص آرتروز دست همچنین از طریق انجام آزمایش خون و روش های تصویربرداری می تواند میزان آسیب و التهاب مفاصل را بررسی نماید.

شما زمانی می توانید به دکتر متخصص آرتروز دست مراجعه کنید که با علائم آن آشنا باشید. از دلایل اصلی می‌تواند بالا رفتن به سن و رسیدن به کهولت باشد که در ابتلا به آرتریت دست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. در این بین، شما نباید ژنتیک و سابقه خانواده را نادیده بگیرید؛ چرا که یکی از دلایل اصلی دیگر به حساب می‌آید.

بهتر است بدانید که هیچگونه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و زمانی که شما هر چه سریع تر به دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنید، می توانید روند بهبود خود را تسریع کنید. مهمتر از همه از داروهایی که مسکن قوی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

تا به مرور زمان دچار التهابات و دردهای بیشترین بیمار نشود و می توان گفت درمان بیشتر جنبه تسکین درد و کنترل بیماری را ایفا می‌کند که در حال حاضر تعویض مفصل و جراحی از جمله کاربردی ترین روش ها به شمار می آیند.

کلینیک دست و شانه در تهران

دست ها به عنوان یکی از مهم ترین اندام ها در قسمت فوقانی به شمار می روند چراکه برای انجام بسیاری از کارها به دست ها و انگشتان خود نیاز داریم. به این ترتیب هرگونه ناراحتی و درد در دست ها و انگشتان می تواند باعث اختلال در انجام کارهای روزمره شود.

آرتروز علائم مختلفی دارد که باعث می شود فرد با دشواری بسیاری از کارهای عادی را انجام دهد. در چنین شرایطی برای پیگیری و آغاز تدابیر درمانی مراجعه به یک کلینیک دست و شانه در پایتخت یا دیگر شهرها در اولویت است. تهران به عنوان پایتخت دارای چندین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دست و شانه است.

در کلینیک دست و شانه در پایتخت تعدادی از بهترین پزشکان ارتوپد و فوق تخصص دست حضور دارند. درمان انواع بیماری های دست و شانه مانند درد دست و آرنج، آرتریت دست، آرتروز شانه و… انجام می شود. افراد مبتلا به آرتریت دست با مراجعه به این مراکز معتبر توسط یک دکتر متخصص آرتروز دست معاینه شده و روند مداوا به سرعت آغاز خواهد شد.

نخستین گام برای آغاز درمان آرتروز، معاینه کامل و تشخیص صحیح بیماری از طریق دقیق ترین و به روز ترین تست های تشخیصی می‌ باشد که در یک کلینیک معتبر دست و شانه توسط پزشک متخصص آرتریت دست انجام می شود.

روش‌های خانگی برای درمان آرتروز دست

استفاده از روش های خانگی برای تمام بیماری ها از جمله آرتروز بسیار متداول است. در صورتی که این روش های خانگی درمان توسط دکتر متخصص آرتروز دست تجویز شود، به طور مرتب و به دقت انجام شوند، می توانند اثرات بسیار مثبتی در بهبود علائم و نشانه های بیماری داشته باشند. برخی از رایج ترین روش های خانگی برای درمان آرتروز که نتایج بسیار قابل قبولی به همراه دارند شامل موارد زیر هستند:

– تمرینات ورزشی:

انجام تمرینات ورزشی اصولی نقش به سزایی در کمک به کاهش علائم آرتروز دارد. دکتر متخصص آرتروز دست بیماران توصیه می کند تا با انجام انواع تمرینات ورزشی باعث تقویت عضلات و بهبود دامنه حرکتی مفاصل شوند‌. نکته حائز اهمیت خودداری از انجام تمرینات ورزشی است که احتمال آسیب دیدگی ورزشی در آن ها بالا می باشد.

– کمپرس سرد یا گرم:

هرکدام از کمپرس های سرد یا گرم در بهبود برخی از علائم و نشانه های بیماری آرتروز موثر هستند. استفاده از کمپرس گرم باعث می‌ شود تا افراد شاهد کاهش سفتی و درد مفاصل باشند. این در حالی است که با استفاده از کمپرس سرد می توان تورم و التهاب ناحیه را کاهش داد.

برای استفاده از کمپرس سرد یا گرم نیاز به تجهیزات پیچیده نیز و با امکانات موجود در منزل مانند بطری آب، یخ و حوله نیز می توان این کار را انجام داد. افراد بنابر توصیه دکتر متخصص آرتروز دست می توانند از کمپرس گرم برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه و از کمپرس سرد برای مدت زمان تقریبا ۱ دقیقه استفاده کنند.

– ماساژ:

ماساژ از دیگر درمان های خانگی بسیار کارآمد به منظور بهبود علائم و نشانه های آرتریت دست قبیل تورم و درد ناحیه می باشد. ماساژ اصولی منجر به تسریع گردش خون در ناحیه خواهد شد و همین مسئله اثر تسکینی خواهد داشت. استفاده از ماساژ برای بهبود آرتروز تنها در صورت تجویز دکتر متخصص آرتروز دست امکان پذیر می باشد. همچنین برخی از پزشکان به منظور تاثیر دوچندان ماساژ، استفاده از انواع روغن های گیاهی مانند روغن خردل و اکالیپتوس را توصیه می کنند.

– سرکه سیب:

ترکیبات طبیعی بسیار مفیدی درون سرکه سیب وجود دارد که دارای خاصیت قلیایی و ضد التهابی می باشد، از این رو مصرف به اندازه و منظم آن منجر به بهبود سفتی و درد مفاصل خواهد شد. همچنین سرکه سیب باعث می شود تا روند دفع سموم مفاصل نیز سریع تر انجام شود.

از سرکه سیب می توان به دو صورت خوراکی و یا برای انجام ماساژ استفاده کرد. افراد با صلاحدید و تایید دکتر متخصص آرتروز دست می‌ توانند روزانه از ترکیب نوشیدنی سرکه سیب، آب گرم و عسل استفاده کنند. استفاده از سرکه سیب در ترکیب با روغن زیتون به منظور ماساژ موضوع آسیب دیده نیز بسیار کارآمد می باشد.

ورزش های مناسب برای آرتروز دست

مبتلایان به آرتریت دست که دچار التهاب مفاصل انگشت شده‌اند می‌توانند از طریق انجام تمرینات ورزشی مناسب باعث تقویت مفاصل بهبود درد و دامنه حرکتی شوند. باز کردن انگشتان دست و کشش آن ها نقش بسزایی در تقویت مفاصل دست دارد. بهترین راهکار برای اطمینان از انتخاب صحیح ورزش ها، مراجعه به دکتر متخصص آرتروز دست است چرا که پزشک متخصص ورزش های مناسب و آموزش های لازم را به مراجعین ارائه می دهد.

یکی از توصیه هایی که پزشکان متخصص به بیماران خود ارائه می کنند این است که در صورت سفت و دردناک بودن مفاصل و انگشتان بهتر است قبل از شروع تمرینات ورزشی، افراد آن ها را گرم کنند. برای این کار می توان دست ها را برای مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آب گرم قرار داد یا از یک بالشتک گرم کننده استفاده نمود. برخی از کارآمد ترین ورزش های توصیه شده از سوی دکتر متخصص آرتروز عبارات اند از:

– مشت كردن دست ها:

یکی از ساده ترین حرکات کششی مشت نمودن دست ها می باشد به نحوی که انگشت شست بر روی سایر انگشت ها قرار داده شود. این وضعیت برای مدت زمان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه حفظ می‌ شود و سپس انگشتان دست ها به حالت کشیده باز می شود. این کار را می توان برای حداقل ۴ مرتبه تکرار نمود.

– كشش انگشت ها:

یکی دیگر از ورزش های توصیه شده از سوی دکتر متخصص آرتروز دست، کشش انگشت ها است. برای انجام این کار کافی است که کف دست ها بر روی یک سطح صاف قرار داده شود سپس انگشت دست بدون اعمال فشار به مفاصل صاف شده و به همان سطح صاف بچسبد. این وضعیت باید برای مدت زمان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه حفظ شود. تکرار این حرکت می‌تواند برای حداقل ۴ مرتبه باشد.

– نرمشی برای تقويت چنگ زدن:

به منظور انجام این حرکت لازم است یک توپ نرم را در کف دست قرار داده و با تمام توان به آن چنگ بزنید. این وضعیت باید برای چند ثانیه حفظ شده و سپس دست ها باز شوند. تکرار این حرکت برای هر کدام از دسته ها می تواند ۱۰ الی ۱۵ مرتبه باشد اما بین هر جلسه ورزشی باید ۲ روز به دست ها استراحت داد. افراد با آسیب انگشت شست هم مجاز به انجام این حرکت نیستند.

چه زمانی باید به دکتر متخصص آرتروز دست مراجعه کرد؟

در تمامی بیماری ها از جمله آرتریت دست مراجعه به موقع به پزشک معالج امری بسیار ضروری است چرا که پیش از پیشرفت بیماری و بروز عوارضی که ممکن است در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند، می‌ توان تدابیر درمانی را آغاز کرد.

به طور کلی در سفتی یا تورم در مفاصل دست، احساس گرما و قرمز شدن مفاصل، اختلال در انجام امروز روزمره و… از علائم آرتروز هستند. توصیه می شود افراد در شرایط زیر حتما به دکتر متخصص آرتریت دست مراجعه کنند:

  • در مواردی که هر یک از علائم و نشانه های مفصلی مشکوک به آرتریت دست بیشتر از سه روز به طول بیانجامد.
  • احساس درد شدید در مفاصل که با وجود استراحت هم بهبود پیدا نمی کند، در بسیاری از موارد بیانگر نشانه پیشرفت بیماری است و مراجعه به پزشک متخصص آرتریت دست ضروری است.
  • ابتلا بیش از یک بار به علائم مفصلی در طول یک ماه
  • بسیاری از افراد پیش از مراجعه به پزشک معمولاً درمان های خانگی را امتحان می کنند. در صورتی که پس از گذشت یک هفته از انجام تدابیر درمانی خانگی مانند سرما درمانی، گرما درمانی و استفاده از مسکن بهبود حاصل نشد، مراجعه به پزشک متخصص آرتریت دست الزامی است.

تفاوت آرتروز و آرتریت طبق گفته دکتر متخصص آرتروز دست

آرتروز یا آرتریت هر دو یک معنی دارند. در صورتی که آرتريت مربوط به التهاب مفاصل است. درد، تورم، داغ شدن مفاصل و سفتی آن همگی جزء نشانه های اصلی آرتریت به شمار می آیند. در این بین، آرتروز را یکی از انواع آرتریت می توان معرفی کرد. آرتروز یکی از بیماری های غیرالتهابی مفاصل است که به تخریب مفاصل منجر می شود.

چگونه از ایجاد آرتریت دست جلوگیری کنیم؟

دکتر متخصص آرتروز دست توصیه می کند که برای جلوگیری از آرتریت دست باید به انجام حرکات مکرر چندان تمایلی نشان ندهید. نباید به دستان خود فشاری وارد آورید. باید به مصرف غذاهای پروتئینی و غذاهایی که حاوی کلسیم هستند، توجه بسیاری نشان دهید. استفاده از قرص های تقویتی بسیار انتخاب ایده آلی است که برخی از افراد خصوصاً با کهولت سن به این مقوله توجه نشان نمی دهند.

استفاده از روغن ماهی را نیز نباید نادیده گرفت. در این میان، استفاده از موادی که ویتامین های ضروری بدن را تأمین می کند را نباید فراموش کنید. نرمش هایی اصولی برای تقویت عضلات را نیز نباید نادیده بگیرید. استفاده از مچ بند و انواع دستکش های حفاطتی در هنگام انجام ورزش های رزمی بسیار مهم است. نسبت به جا به جا کردن وسایل سنگین نباید هیچگونه تمایل نشان دهید.

انواع آرتریت دست

استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و نقرس همگی انواع آرتریت دست را تشکیل می دهند. استئوآرتریت یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به ساییدگی مفصل دست است. آرتریت روماتوئید یکی دیگر از بیماری های التهابی مربوط به مفصل دست است. نقرس به آرتروز انگشتان دست و آرتروز مچ دست می شود.

آیا ضربه سبب آرتروز می شود؟

می توان اینگونه گفت که برای مفاصل شاید بعد از انواع ضربه، آرتروز نیز به وجود می آید. متاسفانه برخی از افراد به این موضوع توجهی ندارند. عمدتاً ضربات گوناگونی به هر دلیلی باعث وجود این مشکلات می شود و در لحظه افراد احساس می کنند که مشکل خاصی به وجود نیامده، اما به مرور زمان با درد های طولانی و منظم متوجه می‌شوید که دچار آرتریت دست شدند.

پس نباید دلایل گفته شده را ساده در نظر گرفت. همچنین اگر از استخوان دست بسیار استفاده کنید به مرور زمان این حرکات مکرر باعث ایجاد این بیماری آزاردهنده خواهند شد. معمولاً در زنان بیش از مردان آرتریت دست به وجود می آید.

چگونه متوجه شویم که به آرتروز دست مبتلا شده ایم؟

شما باید متوجه شوید که آیا به آرتریت دست مبتلا شده اید و یا خیر که بتوانید به دکتر متخصص آرتروز دست اقدام کنید. درد انگشتان دست خود را جدی بگیرید. به این دلیل که یکی از شایع ترین علائم برای ابتلاء به شمار می‌آید. ورم کردن مفاصل انگشتان دست را نیز جدی بگیرید. احساس گزگز و بی حسی نیز از جمله دلایل اصلی برای ابتلاء به این بیماری است.

خم شدن مفصل میانی انگشتان، برجستگی انگشتان، ضعیف شدن انگشتان، عدم توانایی برای انجام کارهایی که به توان انگشتان دست نیاز است، سخت تکان دادن و گرم شدن قسمت ورم انگشتان همگی جزء موارد شاید به ظاهر عادی و معمولی باشند که نباید آن ها را نادیده گرفت.

درمان آرتروز دست توسط دکتر متخصص آرتروز دست

توجه داشته باشید که در درمان این بیماری، درمان های اولیه و خانگی، درمان آرتریت دست با تمرین درمانی، درمان آرتریت دست با فیزیوتراپی و سپس درمان آرتریت دست با جراحی را می توان گروه بندی کرد. دکتر متخصص آرتروز دست عمدتاً از روش های درمانی بسیار زیادی استفاده می کند که به شدت درد و مشکل به وجود آمده کاملاً مرتبط است.

داروهای مسکن و و ضدالتهابی که البته استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم جزء داروهای مسکن بدون نسخه پزشک به شمار می آیند. تزریق کورتون / اسید هیالورونیک به داخل مفصل یکی از روش های درمانی محسوب می شود که احتمالاً بدانید کورتون یکی از قوی ترین داروهای ضدالتهاب معرفی شده است. اسید هیالورونیک به صورت طبیعی درون مفاصل وجود دارد و همین امر به عملکرد روان کنندگی این مایع کمک می کند.

فیزیوتراپی برای تقویت ماهیچه ها نیز جزء روش های درمانی است.  جراحی یکی دیگر از روش های اصلی برای  درمان آرتروز محسوب می شود و همچنین باید به باتجربه ترین دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنید. زمانی از جراحی باید استفاده کنید که روش های فوق دیگر تأثیری نداشته باشد.

دکتر متخصص آرتروز دست چه ویژگی هایی دارد؟

دکتر متخصص قطعاً باید ویژگی هایی داشته باشد که شما بتوانید برای درمان به وی مراجعه کنید. فردی که به عنوان ارتوپد دست و فوق تخصص دست مشغول فعالیت است، بدون شک باید بداند که ارتوپد شاخه ای در جراحی محسوب شده که به سیستم حرکتی بدن مرتبط می شود و سیستم های حرکتی بدن شامل عظلات، استخوان ها، مفاصل و… است. ارتوپدی را یک نوع تخصص پزشکی می شناسند که که برای پیشگیری و درمان بیماری های که در این حوزه نام بردیم، می تواند خدمات تخصصی خوبی را ارائه دهد.

یک متخصص کاربلد در این حوزه باید به درمان عفونت اندام ها، تومورهای استخوان، باف های نرم اندام، آسیب های ورزشی، ساییدگی مفصل و درمان بیماری های مادرزادی اندام اشراف کامل داشته باشد.

شما باید به تجربه متخصص توجه زیادی داشته باشید. طبیعتاً هرچه قدر متخصص مورد نظر تجربه بیشتری داشته باشد، قطعاً قابل اعتماد تر است. شما باید برای بررسی میزان تجربه و مهارت وی از دیگر بیماران نیز پرس وجو کنید. به همین دلیل قسمت نظرات کاربران را جدی بگیرید و سعی کنید تا حد ممکن به این نظرات بی توجه نباشید.

یکی دیگر از ویژ گی های اصلی که شما برای متخصص در نظر بگیرید، محیط کاری مناسب است. به هر حال محیط کاری بدون تنش و سالم می تواند نشان از ارزشی باشد که دکتر متخصص برای بیماران خود قائل است.

آرتروز دست از نظر دکتر متخصص آرتروز دست چه نشانه هایی دارد؟

می توان گفت که از جمله نشانه های آرتریت دست می تواند درد و التهاب در مفاصل و مچ دست باشد. همچنین هرگونه قرمزی، سفتی خصوصاً در هنگام صبح و ضعیف شدن دست و عضلات را اگر موضوعی جدی در نظر نگیرید، در طولانی مدت با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. چنانچه عملکرد مفصل و عضلات شما از بین برود، در هنگام استراحت و یا حرکت دادن مفصل و مچ دست، درد زیادی را احساس خواهید کرد.

طبیعتاً نشانه های آرتریت دست که رو به رو می شوید، باید هرچه سریعتر به دکتر متخصص آرتروز دست دلخوش کنید. هرگونه ناهنجاری هایی که در قسمت انگشتان دست به وجود می‌آید، خود از جمله نشانه های متفاوت دیگر محسوب می‌شوند و توجه داشته باشید که کوفتگی و خستگی بدون دلیل را نیز باید جدی بگیرید.

همچنین اگر انگشت شما در هنگام حرکت محدودیتی دارند و صاف کردن آن شما را دچار مشکل می‌کند و چه بسا با پارگی تاندون ها روبه رو می شوید، همگی از جمله نشانه ها و دلایل اصلی برای مراجعه به متخصصی باتجربه به شمار می آیند. می‌توان گفت آرتریت دست در افراد بالای 65 سال بسیار رایج تر است.

بهترین دکتر متخصص آرتروز دست

بهترین دکتر متخصص آرتروز دست از داروهای مناسب و کاملاً ضروری برای درمان این عارضه کمک می کند. برخی از دکترهای متخصص متأسفانه به توان اقتصادی بیمار بی توجه بوده و از داروهای جانبی که تأثیر چندانی نداشته استفاده می کنند، البته اینکار به هیچ عنوان اصولی و اخلاقی نیست.

بهترین متخصص باید از روش های درمانی متنوعی استفاده کند و آگاهی دکتر به روش های ورزشی نیز بسیار نکته حائز اهمیت است. به هر حال خلق و خوی، مهارت، تجربه و تخصص نیز همگی جزء عوامل کلید و بسیار مهم به شمار می آیند.

بهترین متخصص باید اطلاع و اطمینان کافی داشته باشد که بیماری علائم به وجود آمده تنها ناشی از آرتریت دست است و به هیچ بیماری دیگری ارتباط ندارد و می توان گفت تشخیص درست و به جا یکی دیگر از مواردی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت. اگر تشخیص متخصص مناسب نباشد، طبیعتاً شما نمی توانید از متخصص انتظار درمان درستی را داشته باشید.

این نکته را به خاطر بسپارید که همیشه داروهای خانگی و مسکن های بدون درد نمی توانند مفید و چاره ساز باشد و تنها باید از یک متخصص کاربلد در این شرایط کمک بگیرید. متأسفانه برخی از بیماران به این موضوع آگاهی ندارند که آرتروز به مرور زمان بسیار آسیب زننده تر می شود و چه بسا هزینه های درمانی بسیار بیشتری را متحمل شوید و به همین دلیل باید از همان ابتدای کار به یک متخصص ماهر در این زمینه مراجعه کنید. خدماتی که یک کلینیک معتبر باید ارائه دهد شامل:

  • درمان خواب رفتن دست
  • درمان آرتریت دست
  • درمان دست درد
  • درمان درد مچ دست
  • درمان آرتروز مچ دست
  • درمان کیست مچ دست و سندروم دکرون
  • درمان درد آرنج
  • درمان بی حسی دست
  • درمان تونل کارپ

 

سخن پایانی

با توجه به شناخت بیماری های آرتریت دست بهتر است بدانید که دکتر متخصص آرتروز دست باید فردی متخصص، باتجربه و البته با مهارت بالایی باشد. این متخصص می تواند با استفاده از روش های درمانی نوین و اثر بخش به نحو احسنت برای درمان  این بیماری استفاده کند.

در صورت به تاخیر انداختن درمان این عارضه، ممکن است بیمار به عوارض بیشتری دچار گردد به نحوی که مجبور به استفاده از درمان های سخت تر و پر هزینه تر گردد. بنابراین با شناخت علائم این بیماری می توان نسبت به درمان به موقع اقدام نمود.

آرتریت دست را اگر جدی نگیرید، قطعاً در مدت کمتری می توانید با کمترین هزینه از درد  و آسیب های ریز و درشتی که وجود دارد، جلوگیری کنید. توصیه ما را جدی بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که هموار انتخاب کلینیک ها معتبر و با تجربه بالا می تواند در موفقیت در درمان بیماری ها تاثیر قابل توجهی دارد. بنابراین بهتر است که همیشه به کلینیک هایی مراجعه شود که سابقه و مهارت خوبی در این امر دارند.