دکتر کف پای صاف

دکتر کف پای صاف؛ تشخیص به موقع برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر کمر و پا در آینده

دکتر کف پای صاف، همان پزشک ارتوپد است که نه فقط برای مشکلات به‌وجود آمده برای زیر پا همچون صافی پا، بلکه برای تشخیص و درمان بیماری‌های استخوانی، ستون فقرات، دیسک کمر و گردن، مشکلات دست، شانه، پا و مواردی از این قبیل قادر به خدمات دهی می‌باشد.

مشکلات زیر پا به موارد زیادی مربوط می‌شود که صافی زیر پا یکی از آن‌هاست. افرادی که کف پایشان هیچ‌گونه برآمدگی نداشته باشد و تمامی بخش زیر پای آن‌ها با زمين تماس داشته باشد، احتمالاً دچار برخی مشکلات شوند که ما در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دکتر کف پای صاف

چه بیماری‌هایی توسط دکتر کف پای صاف درمان می‌شوند؟

شاید بپرسید برای درد کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم، انواع شکستگی‌های مفاصل و استخوان‌های بدن و یا بیماری‌هایی که آن‌ها را درگیر می‌کند، توسط دکتر کف پای صاف درمان می‌شود.

هر یک از ما برای یکبار هم که شده در طول زندگی خود، دردهای عضلانی، درد کمر، گردن و مواردی از این قبیل را تجربه می‌کنیم که تماما توسط پزشک ارتوپد قابل تشخیص و درمان هستند. سیستم عضلانی اسکلتی در مواردی به دلیل صدمات شدید در هنگام تصادفات، زمین خوردن، پرت شدن از پله و موارد این‌چنینی دچار مشکل می‌شوند که در این صورت باید به پزشک ارتوپد مراجعه کرد.

بیماری‌هایی که توسط دکتر کف پای صاف قابل درمان هستند، شامل شکستگی‌های پاشنه پا، زانو، قوزک پا و یا درمان عفونت‌هایی است که معمولا در میان انگشتان پا و یا برای ناخن‌ها اتفاق می‌افتد. برخی از افراد این تصور را دارند که دکتر کف پای صاف تنها برای مشکلات به‌وجود آمده برای پا را تشخیص و راه درمان آن را آغاز می‌کند.

در صورتی که این‌طور نیست بلکه دکتر کف پای صاف همان دکتر ارتوپد است و قادر به تشخیص و درمان بیماری‌هایی همچون مشکلات دست و پا، شکستگی عضلانی، آرتروز، کمر درد، مشکلات گردن، بورسیت، مشکلات زانو، فیبرومیالژی، گوژپشتی، مشکلات لگن، اسکولیوز، پوکی استخوان، جراحت‌های بافت نرم، مشکلات مربوط به کتف و غیره است.

 

چیزی که شما قرار است در این مطلب بخوانید، به جز اطلاعاتی درباره پز‌شک زیر پا، بیماری‌هایی که دکتر کف پای صاف درمان می‌شوند، سن درمان صافی زیر پا، علائم و علت بیماری، مزایای مراجعه به موقع برای درمان صافی زیر پا و همین‌طور عوارض عدم مراجعه و درمان به موقع آشنا می‌شوید.

صافی کف پا تا چه سنی درمان پذیراست؟

بسیاری از مادران از صافی زیر پای کودکان خود نگرانند و به پزشک ارتوپد مراجعه می‌کنند. شما نیز اگر کودکی دارید که احساس می‌کنید صافی زیر پا دارد، امری کاملا طبیعی است.

کودکان معمولا تا محدوده سنی پنج سالگی صافی زیر پا دارند و بعد از آن پاها تغییر شکل داده و قوسی در زیر پا ایجاد می‌شود. بسیاری از افراد از ما این سوال را می‌پرسند که صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است؟ آیا مراجعه کنندگان برای صافی زیر پا باید سن خاصی داشته باشند؟

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که سوال صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است؟ برایتان به‌وجود آمده قبل از هر چیز باید بگوییم که اگر کودکی دارید که زیر پنج سال است، برای صافی زیر پای کودک نگران نباشید و نیازی هم نیست به دکتر کف پای صاف مراجعه کنید اما اگر خود و یا اطرافیانتان در سنین بالا می‌باشد، چنانچه صاف بودن زیر پا مشکل خاصی ایجاد نکرده باشد، نیازی به درمان نیست.

اگر افراد مسن صاف بودن کف پایشان مشکلات و عوارضی برایشان ایجاد کرده باشد، برای بررسی دقیق بايد به پزشک ارتوپد مراجعه کنند. همان‌طور که گفته شد، هرگونه عمل جراحی در سنین بالا باعث می‌شود بهبودی به کندی انجام شود مگر در صورت تشخیص و تایید پزشک ارتوپد باشد که در این صورت می‌توان از روش‌های درمانی کم عارضه‌تر برای افراد با سنین بالا جهت رفع مشکل صافی زیر پا اقدام کرد.

علائمی از صافی کف پا که با دیدن آن باید به دکتر متخصص ارتوپد مراجعه کرد

صافی زیر پا در اغلب موارد و به خودی خود مشکل‌ساز نخواهد بود مگر در صورتی که فرد با توجه به شغل و فعالیتی که انجام می‌دهد، صاف بودن زیر پا مشکلاتی ایجاد کند. البته برخی از علائم صافی زیر پا نه فقط با فعالیت سنگین و ورزش کردن بلکه به خودی خود و با افزایش سن به‌وجود می‌آیند که با دیدن آن‌ها بهتر است به پزشک متخصص ارتوپد برای بررسی و درمان مراجعه کرد.

علائم صافی زیر پا که در صورت مشاهده بهتر است به پزشک مراجعه کرد.

  • احساس درد در زیر پا، زانوها و یا ساق پا
  • اخلال درد راه رفتن
  • نداشتن انرژی کافی هنگام انجام برخی فعالیت‌ها
  • انحراف پاشنه پا
  • ساییدگی کفش‌ها به شکل نامتقارن
  • گرفتگی‌های عضلانی

 

آن دسته از افرادی که کف پای آن‌ها دچار صافی است، برخی علائم دیگر را نیز شاهد خواهند بود که از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن، دردهای عضلانی است که بیشتر ساق پا، مچ پا، زیر پا و یا پاشنه را دربر می‌گیرد. به جز دردها و گرفتگی‌های عضلانی که در صورت صاف بودن زیر پا اتفاق می‌افتد، فردی که زیر پایش به علت صافی دچار مشکل شده باشد، قادر به راه رفتن به شکل صحیح نیست و نمی‌تواند فعالیت‌های سنگین ورزشی را انجام دهد.

اصلی‌ترین علت کف پای صاف چیست؟

احتمالا تصورتان از صافی زیر پا این است که این امر به صورت مادرزادی اتفاق می‌افتد در صورتی که این تصور غلط است بلکه صاف شدن زیر پا علت‌های دیگری نیز دارد. زیر پای ما شامل انواع مفاصل، تاندون و استخوان است و ساختار پیچیده‌ای دارد. چیزی که باعث قوسی شدن زیر پا می‌شود لیگامان و تاندون‌ها ست که در برخی مواقع با وجود مشکلاتی، زیر پا به شکل صاف درآمده و به همین علت فشار و وزن زیادی را تحمل می‌کند.

 

از علت‌های بروز و ایجاد صافی در زیر پای افراد، کشیدگی پاها، آسیب دیدن تاندون‌ها و مواردی از این قبیل است که همگی باعث می‌شوند قوسی که به طور معمول در زیر پا قرار دارد از بین رفته و تمامی بخش‌های پا به روی زمین بچسبد. ایجاد صافی زیر پا تنها به تاندون‌ها مربوط نمی‌شود بلکه موارد دیگری نیز در صاف شدن زیر پای افراد دخیل هستند و ممکن است مشکلاتی در زندگی شخص به‌وجود بیاورند.

 

دیابت، سندرم داون، فشار خون بالا، شکستگی، کم‌تحرکی، فلج مغزی، آسیب در تاندونیت آشیل، روماتیسم، بالا بودن وزن و همین‌طور بارداری از علت‌های اصلی تغییر شکل و صافی در زیر پا هستند که ممکن است در هر سنی برای افراد اتفاق بیفتند.

برای جلوگیری از هرگونه آسیب که باعث صافی زیر پا می‌شود، بهترین کار اصلاح سبک زندگی است. چنانچه علت صافی زیر پا ارثی است، برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای فرد به‌وجود بیاید، هر چه سریع‌تر درمان آن آغاز ‌شود. در بعضی مواقع تشخیص علت صافی زیر پا با معاینه زیر پاها امکان پذیر نیست و برای این کار باید از برخی تجهیزات پزشکی کمک گرفت.

کف پای صاف در کودکان که باید توسط دکتر صافی کف پا معاینه شود

کف پای صاف در کودکان به شکل رایج اتفاق می‌افتد. در واقع بافت پای کودکان در مقایسه با افرادی با سنین بالاتر نرم‌تر است و در نتیجه این افراد تا سنین پنج یا شش سالگی، صافی زیر پا را تجربه می‌کنند. البته برخی از کودکان بعد از چند ماه کف پاهایشان قوس کوچکی ایجاد می‌شود اما در صورتی که کودک شما زیر پنج سال است، صاف بودن زیر پا کاملا طبیعی و بدون مشکل است.

چنانچه کف پای صاف در کودکان با ورود به شش تا هفت سالگی برطرف نشود. یعنی در واقع هیچ‌گونه قوسی در زیر پای کودک ایجاد نشود، احتمال این‌که صافی زیر پا تا بزرگ‌سالی ادامه پیدا کند افزایش می‌یابد.

تشخیص صاف بودن زیر پا در کودکان کاری نه چندان پیچیده است. والدین با مشاهده زیر پا می‌توانند میزان قوس آن را سنجیده و چنانچه نمی‌توانند تشخیص بدهند که آیا کودک زیر پای صافی دارد یا نه، برای معاینه دقیق بايد به پز‌شک ارتوپد مراجعه کنند.

اگر یکی از والدین، سابقه صافی زیر پا داشته باشد، احتمال این‌که کودک نیز کف پایی صاف داشته باشد بیشتر می‌شود. به جز عوامل وراثتی که یکی از اصلی‌ترین علل بروز صافی زیر پا کودکان هستند، وجود بیماری‌های عضلانی و مشکل در تاندون پاهای کودکان نیز ممکن است عامل صاف بودن زیر پا باشد.

با مراجعه به دکتر کف پای صاف، پزشک پاهای کودک شما را به شکل دقیق بررسی می‌کند. بخش‌هایی همچون تاندون آشیل پا و یا پینه در زیر پا کودک، از مواردی هستند که توسط پزشک ارتوپد بررسی می‌شوند.

مزیت‌های مهم مراجعه به دکتر کف پای صاف

از مزایای مهم مراجعه به دکتر کف پای صاف برای بررسی، تشخیص صافی زیر پاست. این کار با معاینه فرد انجام می‌گیرد. پزشک ارتوپد  از فردی که صافی زیر پا دارد درخواست می‌کند برخی حرکات را انجام داده و یا بنشیند و بایستد تا تشخیص صافی زیر پا صورت پذیرد.

در مواردی که پزشک ارتوپد نتواند با معاینات ساده، صافی زیر پا را در فرد تشخیص ندهد، از روش‌هایی همچون ام آر آی و یا اشعه X برای تهیه تصویر دقیق از صافی زیر پا استفاده می‌کند.

از مزیت‌های دیگر مراجعه به دکتر کف پای صاف به جز تشخیص به موقع، برطرف شدن مشکلاتی است که ممکن است زندگی عادی فرد را تحت تاثیر قرار داده باشد.

آن دسته از افرادی که برای درمان مشکل صافی زیر پا به پزشک ارتوپد مراجعه می‌کنند، بهترین و کم‌عوارض‌ترین درمان برایشان انتخاب می‌شود و بعد از آن می‌توانند بدون هیچ مشکلی مانند سایر افراد به غعاایت‌های خود بپردازند با اطمینان از این‌که زیر پایشان دچار درد یا مشکل نمی‌شود.

اکثر افرادی که صافی زیر پا دارند، در راه رفتن مشکل دارند که این مشکل با مراجعه به پز‌شک ارتوپد رفع و درمان می‌شود. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که کف پایتان صاف است و این امر باعث شده انرژی کافی برای انجام برخی از امور نداشته باشید، با بازگو کردن این مشکل به متخصص ارتوپد و آغاز روند درمان، بعد از آن می‌توانید با انرژی کافی به کار کردن و یا انجام امور خود بپردازید.

چگونه بهترین متخصص کف پای صاف در تهران را پیدا کنیم؟

یافتن بهترین و باتجربه‌ترین متخصص کف پای صاف در تهران کاری نه چندان پیچیده است. برای این کار شما می‌توانید سوابق پزشکی متخصص را شناسایی و بررسی کنید.

افرادی که قبلا برای مشکل صافی زیر پا به پزشک مراجعه کرده‌اند، گزینه مناسبی برای تحقیق کردن درباره پزشک می‌باشند. به این منظور می‌توانید از شخص پزشک بخواهید افرادی را به شما معرفی کند که سابقه عمل زیر پا برای برطرف کردن مشکل صافی زیر پا داشته‌اند.

بهترین متخصص کف پای صاف در تهران با استفاده از تجهیزات نوین پزشکی اقدام به یافتن مشکل صافی زیر پا و همین‌طور برطرف سازی آن می‌کند. شما با یک‌بار رجوع به متخصص ارتوپدی که برای درمان صافی زیر پا خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از تجهیزات پزشکی که در کلینیک‌ وجود دارد مطلع شوید.

با وجود پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی که تنها در اختیار برخی از متخصصین ارتوپد است، فرآیند تشخیص صافی زیر پا و درمان آن با روش‌های کم عارضه که درد زیادی نیز برای بیمار ندارد انجام می‌شود.

بهترین متخصصین ارتوپد تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا در صورتی که صافی زیر پا فرد نیاز به درمان داشت، از روش‌های غیر جراحی همین‌طور روش‌هایی که هزینه کمتری برای بیمار دارد استفاده کنند.

متخصصین خبره قطعا مراجعه کنندگان بیشتری دارند و به همین جهت با علت‌ صاف بودن زیر پا و راه‌های درمانی آن آشنایی کافی دارند و با تجربه کاری بالا اقدام به برطرف کردن مشکل صافی زیر پا در بیماران می‌کنند. به جز مواردی که برای متخصصین عالی صافی زیر پا در تهران عنوان شود، پزشکان حاذق برای کنترل استرس و اطمینان بیشتر، جلسات مشاوره‌ای با بیماران برقرار می‌کنند.

عوارض مهم عدم مراجعه به دکتر کف پای صاف جهت درمان صافی زیر پا

اگر از افرادی باشید که کف پایتان صاف است و به‌خاطر همین موضوع، مشکلات مختلفی در زندگی عادی شما به‌وجود آمده باشد، عدم مراجعه به پزشک ارتوپد برای بررسی علت صافی زیر پا و عدم درمان آن، در دراز مدت مشکلات بیشتری برای شما به‌وجود می‌آید که ممکن است به اجبار با هزینه‌های بالاتری اقدام به درمان صافی زیر پا کنید. مراجعه به موقع به پزشک ارتوپد برای هرگونه مشکل صافی زیر پا مسئله‌ای است که باید جدی گرفته شود.

 

افرادی هستند که ممکن است برخی مشکلات عضلانی را مخصوصا در پاهای خود تجربه کنند و بی اطلاع از علت اصلی آن که همان صافی زیر پاست باشند. چنانچه انرژی کافی ندارید، مشکلی در راه رفتن دارید و یا در حین انجام ورزش و فعالیت شدید، احساس درد در زیر پای خود دارید، احتمال این‌که مشکل به‌خاطر صاف بودن زیر پا باشد بالاست.

متاسفانه بسیاری از افراد برای درمان صافی زیر پا برای مراجعه به پزشک مقاومت می‌کنند و به همین خاطر ممکن است عضلات پاهایشان دچار مشکلات جدی و شدیدتری شود.

یکی از علت‌هایی که باعث شده افرادی که صافی زیر پا دارند، از مراجعه به پزشک خودداری کنند، ترس از درد می‌باشد. ما همین‌جا باید به این افراد بگوییم که امروزه با وجود تجهیزات پیشرفته پزشکی، درمان صافی زیر پا به سادگی و در مدت زمان کوتاه به نحوی انجام می‌گیرد که عارضه جدی نداشته باشد.

چنانچه هرگونه درد در کمر، گردن، مچ پا، زیر پا و یا زانو احساس می‌کنید با وجود این‌که زیر پاهایتان نیز صاف است، برای جلوگیری از عوارض جدی‌تر در آینده و درمان به موقع حتما به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.

سخن پایانی

اگرچه هدف ما از نوشتن این مقاله، معرفی دکتر کف پای صاف بود اما شما باید با برخی موارد نیز در این زمینه آشنا می‌شوید و ما سعی کردیم به جز پز‌شک و متخصص صافی زیر پا، به موارد دیگری همچون، بیماری‌هایی که توسط دکتر کف پای صاف درمان می‌شوند، سنی که صاف بودن زیر پا قابل درمان است، علائمی از صافی زیر پا که با دیدن آن باید به پزشک مراجعه کرد، علت‌ ایجاد صافی زیر پا، صاف بودن زیر پا در کودکان، مزیت‌های مراجعه به پزشک جهت درمان صافی زیر پا، بهترین متخصصین صافی زیر پا در تهران و همچنین عوارض عدم مراجعه به پزشک جهت درمان را به شکل جامع برایتان بررسی کنیم.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که زیر پاهایتان صاف است و این امر باعث بروز مشکلات جدی در زندگی عادی شما شده است، در اولین فرصت برای معاینه دقیق، به پزشکان خبره و حاذق ارتوپد مراجعه کنید.

خوشبختانه امروزه در کشورمان مخصوصا در تهران پزشکان با تجربه زیادی داریم که می‌توانند به راحتی اقدام به درمان مشکلات صافی زیر پا کنند. نکته مهمی که باید بدانید این است که صاف بودن زیر پا در کودکان امری عادی اما در بزرگسالان امری غیرعادی است و باید درمان شود زیرا در صورت عدم درمان، فرد مشکلات متفاوتی را مخصوصا در عضلات پا تجربه خواهد کرد که گاهی آزار دهنده است.

دیدگاه خود را بنویسید