فوق تخصص ساق پا

فوق تخصص ساق پا؛ تشخیص طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و ارائه بهترین درمان‌های غیرتهاجمی

بدون شک استخوان‌های بدن ما انسان‌ها، یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی به شمار می‌روند که باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم. به خصوص باید به پاهای خود توجه بیشتری نماییم، چرا که تمام وزن بدن ما بر روی پاها حمل می‌شود و توسط آن‌ها می‌توانیم بسیاری از امور روزمره خود را انجام دهیم.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پا، ساق است که گاهی اوقات در معرض آسیب‌ها و صدمات مختلف قرار می‌گیرد. یک فوق تخصص ساق پا، بهترین کسی است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. با ما همراه باشید تا در مورد این متخصص و خدمات درمانی که به بیماران خویش ارائه می‌‌دهد بیشتر برای شما بگوییم.

دکتر کف پای صاف

آنچه در این مقاله می خوانید :

آیا می‌دانید فوق تخصص ساق پا کیست؟

بدون شک برخی از ما در طول زندگی خود، با دردهای مختلفی در قسمت پاهای خود مواجه می‌شویم. برخی از این دردها در ساق پا احساس می‌شوند و می‌توانند بسیار آزار دهنده باشند. گاهی اوقات درد ساق پا از قسمت لبه داخلی استخوان درشت نی شروع می‌شود.

سپس بافت‌هایی که در اطراف استخوان قرار گرفته‌اند و همچنین عضلات ساق پا را درگیر می‌نمایند. این درد به خصوص هنگام که به انجام فعالیت ورزشی مشغول هستید، بیش از پیش احساس می‌شود. بهترین کسی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، یک فوق تخصص ساق پا است. چنین متخصصی از توانایی کامل برای تشخیص، درمان و توان بخشی به بیمار خود برخوردار است.

درد ساق پا به قدری ناخوشایند و آزار دهنده است که فرد را از انجام کارهای روزانه محروم می‌کند.‌ اما خوشبختانه می‌توان با مراجعه به موقع به یک فوق تخصص ساق پا، تمامی بیماری‌هایی که در این قسمت به وجود می‌آیند را درمان نمود؛ از جمله این بیماری‌ها می‌توان به شکستگی ساق پا، پارگی، پیچ خوردگی، گرفتگی عضلات و سایر مشکلات استخوان اشاره نمود.

به راستی علت بروز بیماری‌های ساق چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که علت بروز درد در قسمت ساق پا چیست؟ بسیاری از پزشکانی که به عنوان فوق تخصص ساق پا در کشورمان به فعالیت مشغول هستند، بر این باورند که انجام فعالیت های سنگین ورزشی بیش از حد تعادل می‌تواند زمینه ساز ایجاد درد در ساق پا گردد.‌ ما در این قسمت از مقاله، به صورت جزئی، اصلی‌ترین علل بیماری ساق پا را بررسی نموده و آن را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم:

  • انجام تمرینات سخت و سنگین ورزشی (بدون این که خود را از قبل برای آن آماده کرده باشیم)
  • کمبود کلسیم در برنامه غذایی روزانه
  • دویدن و پیاده روی طولانی مدت بر روی سطوح سخت
  • دویدن بر روی زمینی که دارای سطح شیب دار بوده و یا به صورت سربالایی است.
  • پوشیدن کفش‌های نامناسب

در مورد گزینه آخر، باید توضیح مختصری خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. معمولاً پزشکان عقیده دارند که در هنگام پیاده روی و ورزش، باید کفش‌های استاندارد و مناسب بپوشید.

این کفش‌ها باید کاملاً اندازه پا بوده و به خوبی از مچ پا در هنگام دویدن حمایت کنند.‌ همچنین پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری برای ساق پا به وجود آورد. آمارها نشان دهنده آن است که خانم‌ها بیش از مردان با درد در ساق پای خود مواجه می‌شوند و پوشیدن کفش پاشنه بلند، یکی از مهم‌ترین علت‌های آن به شمار می‌رود.

با مشاهده چه علائمی به فوق تخصص ساق پا مراجعه کنیم؟

ساق به هر علتی که دچار آسیب دیدگی شود، توسط یک فوق تخصص ساق پا، به راحتی قابل درمان است.‌ نشانه‌هایی وجود دارند که با مشاهده آن‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید که زمان ملاقات با بهترین فوق تخصص پا در تهران فرا رسیده است. اصلی‌ترین علائم هشدار دهنده در این زمینه، درد ساق پا است.

این درد معمولاً قسمت میانی و پایین ساق را درگیر نموده و در بخش نیمه داخلی بروز پیدا می‌کند. برخی از بیماران ممکن است پس از دویدن و یا انجام تمرینات شدید ورزشی با این مشکل مواجه شوند، اما به مرور زمان، حتی در مواقع عادی نیز این درد را احساس کنند.

برخی دیگر از علائم نشان دهنده مشکلات ساق پا عبارتند از:

  • درد ساق پا که در هنگام بالا رفتن از پله‌ها، بیشتر می‌شود.
  • دردی که با گزگز در قسمت ساق همراه است.
  • دردی که با انجام فعالیتی های روزانه بیشتر شده و هنگامی که به استراحت مشغول هستید، کمتر می‌شود.
  • مشاهده هر نوع تورم و کبودی در ساق پا نشان دهنده آسیب دیدن آن است.
  • ناتوانی در راه رفتن و یا بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین

آشنایی مختصر با مهارت‌ها و دانش بهترین فوق تخصص پا در تهران

بسیار خوشحالیم که در کشورمان ایران، پزشکان برجسته‌ای داریم که به عنوان بهترین فوق تخصص پا در تهران به فعالیت مشغول هستند. ما امروز قصد داریم به صورت مختصر و مفید، برخی از تخصص‌ها و مهارت‌های بهترین فوق تخصص پا در تهران را برای شما عزیزان بیان کنیم.‌

معمولاً چنین پزشکانی، ابتدا دوره پزشکی عمومی خود را در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشورمان و یا سایر کشورهای جهان سپری می‌کنند.

پس از آن وارد دوره تخصصی تحصیلات خود می‌شوند. معمولاً پزشکانی که به سیستم اسکلتی و عضلانی بدن انسان آشنایی دارند، ادامه تحصیل در رشته تخصصی ارتوپد را انتخاب می‌کنند.‌ دوره ارتوپدی معمولاً 4 سال به طول خواهد انجامید و پس از آن فرد می‌تواند به عنوان یک متخصص ارتوپد به درمان بیماران مشغول شود.

برخی دیگر از پزشکان، ترجیح می‌دهند تحصیلات خود را ادامه دهند و فوق تخصص خود را در یکی از رشته‌های ارتوپدی به دست آورند. یکی از این سطوح، دریافت مدرک فوق تخصص پا می‌باشد.

جالب است بدانید که عبارت فوق تخصص، از نظر اعتبار معادل فلوشیپ است؛ در اصل پزشکی که به عنوان بهترین فوق تخصص پا در تهران به فعالیت مشغول است، تفاوتی با فلوشیپ  جراحی پا ندارد. میزان مهارت و تجربه این پزشکان یکی است و هر دو آن‌ها در میان افراد جامعه از درجه اعتبار کاملاً یکسانی برخوردار می‌باشند.

بهترین شیوه‌های تشخیص فوق تخصص ساق پا

پس از آن که علائم مشکلات ساق را در جسم خود مشاهده کردید، باید به بهترین فوق تخصص ارتوپد در تهران یا یک فوق تخصص ساق پا مراجعه کنید. این متخصصان شیوه‌های مختلفی برای تشخیص بیماری‌های مچ پا دارند که یکی از بهترین آن‌ها، معاینه بالینی است. در چنین شرایطی پزشک با دقت هر چه تمام‌تر، ساق پای بیمار خود را معاینه کرده و میزان درد او را در هنگام حرکت دادن ساق بررسی می‌کند.

پس از آن برای این که بتواند به طول کامل و دقیق ریشه اصلی درد ساق را کشف کند، انجام آزمایشات و عکسبرداری‌هایی را به بیمار خود توصیه می‌کند. از جمله بهترین روش‌های تشخیص مشکلات ساق، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

  • عکسبرداری اشعه ایکس
  • سونوگرافی از استخوان ساق پا
  • اسکن دقیق استخوان
  • سی تی اسکن
  • ام آر آی

معمولاً یک فوق تخصص ارتوپد در تهران، کلینیک‌های معتبر را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران خویش انتخاب می‌کند. در این کلینیک‌ها، تجهیزات پیشرفته‌ای برای عکسبرداری از ساق وجود دارد و می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن، به علت درد ساق پای پی برد و بهترین خدمات درمانی را برای آن انجام داد.

با تحصیلات و خدمات درمانی فوق تخصص ارتوپد در تهران آشنا شوید

بسیاری از ما ممکن است با شنیدن نام پزشک ارتوپد، به یاد افرادی بیفتیم که با دست و پای شکسته، راهی مطب چنین پزشکانی هستند. در صورتی که با گسترش و پیشرفت علم پزشکی، حوزه تخصصی یک پزشک ارتوپد، بسیار فراتر از درمان دست و پای شکسته است.

یک فوق تخصص ارتوپد در تهران، پزشکی است که ابتدا تحصیلات خود را در مقطع پزشکی عمومی با موفقیت به پایان رسانده است. سپس بر اساس علاقه خود و همچنین نیاز جامعه امروزی، تحصیل در شاخه تخصصی ارتوپد را انتخاب کرده است. چنین پزشکی به تمامی بیماری های اسکلتی و عضلانی بدن اشراف کامل دارند و می‌توانند بسیاری از بیماری هایی که در این زمینه به وجود می آید را درمان کنند.

برخی از پزشکان ارتوپد، باز هم تحصیلات خود را در مقطع فوق تخصص ادامه داده و در یکی از زیر شاخه‌های ارتوپدی به فعالیت مشغول می‌شوند. به عنوان مثال درمان بیماری‌های پا و ساق، یکی از این زیر شاخه‌هاست و ما این پزشکان را به نام بهترین فوق تخصص پا در تهران می‌شناسیم.

یک فوق تخصص ارتوپد در تهران یا سایر شهرهای کشورمان، در زمینه سیستم اسکلتی و عضلانی بدن انسان، دانش و تخصص بالایی دارد. این می‌تواند بسیاری از بیماری های مادرزادی را درمان نماید؛ همچنین در زمینه درمان انواع شکستگی‌ها، تومورهای استخوانی، دیسک کمر، دیسک گردن و تمامی بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی دانش و مهارت بسیار بالایی دارد.

چه بیماری‌هایی توسط فوق تخصص ساق پا درمان می‌شوند؟

ساق پای انسان، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پا است که به دلایل مختلفی ممکن است با آسیب مواجه شود. معمولاً بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای که به صورت مداوم و روزانه به انجام تمرینات ورزشی مشغول هستند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به چنین مشکلاتی قرار دارند.

این افراد همواره به دنبال پیدا کردن بهترین فوق تخصص پا در تهران هستند تا درمان درد خود را به او بسپارند. با ما همچنان همراه باشید تا به شما بگوییم یک فوق تخصص ساق پا چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند:

  1. درمان آسیب‌های ورزشی

همان گونه که اشاره شد، بسیاری از آسیب‌هایی که برای ساق به وجود می‌آید، در اثر تمرینات سخت و بی وقفه ورزشی است. بسیاری از افراد در هنگام انجام این تمرینات با آسیب هایی مانند شکستگی استخوان، پارگی تاندون، کشیدگی رباط و… مواجه می‌شوند.

حتی ممکن است عصب پای آن‌ها نیز دچار آُسیب شود که در چنین شرایطی، باید در اولین فرصت به یک فوق تخصص عصب پا در تهران یا سایر شهرهای کشورمان مراجعه نمود.

البته تمامی آسیب‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، در حیطه دانش و تخصص یک فوق تخصص ساق پا قرار دارد. او می‌تواند با روش‌هایی مانند جراحی، درمان‌های غیر جراحی، تجویز تمرینات فیزیوتراپی و کار درمانی به شما کمک کند.

  1. جراحی مربوط به ساق پا

گاهی اوقات نمی‌توان مشکلات ساق را با درمان‌های معمولی مانند مصرف دارو یا تمرینات فیزیوتراپی برطرف نمود. در چنین شرایطی است که فوق تخصص ساق پا، روش جراحی را به بیماران خویش پیشنهاد می‌دهد. شکستگی استخوان، مشکلات مفاصل، تاندون‌ها و اعصاب ساق، از جمله مواردی است که می‌توان با انجام عمل جراحی، آن‌ها را به خوبی برطرف نمود.

  1. تومورهای استخوانی

در برخی از مواقع، ممکن است بیماران با تومورهایی در استخوان‌ها و بافت نرم سیستم اسکلتی خود مواجه شوند. در چنین شرایطی یک فوق تخصص ارتوپد در تهران بهترین کسی است که می‌تواند در این زمینه، به بیماران خود کمک فراوانی نماید.‌ لازم است که تومورهای استخوانی، به خوبی تشخیص داده شوند و در سریع‌ترین زمان ممکن، برای آن‌ها درمان‌های لازم در نظر گرفته شود.

  1. مشکلات ژنتیکی

برخی از بیماران برای درمان مشکلات ژنتیکی پای خود، به بهترین فوق تخصص پا در تهران مراجعه می‌نمایند. این مشکلات ممکن است در استخوان‌ها و مفاصل پا به وجود آمده باشند. خوشبختانه با پیشرفت‌های فراوانی که در زمینه علم پزشکی رخ داد، می‌توان بسیاری از این بیماری‌های مادرزادی را درمان نمود و سلامتی و تعادل را به جسم بیماران هدیه داد.

  1. عفونت

در برخی از مواقع، بیماران با عفونت هایی در استخوان‌ها و مفاصل خود مواجه می‌شوند. بدون شک تشخیص و درمان این عفونت‌ها، بر عهده یک فوق تخصص ارتوپد در تهران قرار دارد. این پزشکان با روش‌های درمانی این عفونت‌ها به خوبی آشنایی دارند و می‌توانند از رشد و گسترش عفونت در جسم بیمار جلوگیری به عمل آورند.

  1. گرفتگی عضلات ساق پا

این بیماری معمولاً به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی بهبود پیدا می‌کند. اما اگر برای مدت زمان طولانی و به صورت مکرر با گرفتگی عضلات ساق مواجه شدید، باید حتماً به یک متخصص ساق مراجعه نمایید.

  1. شین اسپلیت

این بیماری علائم خود را با ایجاد درد در قسمت جلوی ساق نشان می دهد. در این نوع بیماری، ممکن است ماهیچه‌ها و بافت‌هایی که در قسمت لبه استخوان تیبیا و شین قرار دارند، دچار تورم شوند. این موضوع سبب می‌شود که فرد نتواند به خوبی شروع به دویدن نموده و یا از روی یک ارتفاع بپرد؛ چرا که در ساق پای خود، درد بسیار زیادی را احساس می‌کند.

  1. التهاب تاندون آشیل

اگر بخواهیم به یکی دیگر از مهم‌ترین بیماری‌های مربوط به ساق که باید توسط فوق تخصص ساق پا درمان شود اشاره کنیم بدون شک از التهاب تاندون آشیل نام خواهیم برد. این التهاب علائم خود را با احساس درد فراوان در قسمت ماهیچه ساق نشان می‌دهد.

این جراحت بسیار شایع است و معمولاً در میان ورزشکاران به وفور مشاهده می‌شود. همچنین کسانی که در طول روز بیش از اندازه از پله ها بالا و پایین می‌روند، ممکن است در معرض چنین آسیبی قرار داشته باشند.‌ در چنین شرایطی تاندون آشیل دچار تورم و کشیدگی شده و حتی ممکن است پاره شود.

  1. درد ساق پای عصبی

در برخی از مواقع، دردی که در ساق پای خود احساس می‌کنیم، به اعصاب پا مربوط هستند. در چنین شرایطی، یک فوق تخصص عصب پا در تهران می‌تواند به این بیماران کمک کند. درد عصب پا، اگر به موقع درمان نشود، ممکن است مشکلاتی مانند بی حسی را با خود به همراه آورد.

عوارض عدم مراجعه به یک فوق تخصص ساق پا

مشکلاتی که برای پا و به خصوص ساق به وجود می‌آیند، دارای حساسیت‌های ویژه‌ای هستند. به همین سبب است که همواره توصیه می‌شود برای درمان هر مشکلی در پاهای خود، حتماً به یک فوق تخصص ارتوپد در تهران یا شهر خود مراجعه کنید. حتی گاهی اوقات ممکن است برای عصب پا مشکلاتی به وجود آید که باید در سریع ترین زمان ممکن بررسی گردد.

خوشبختانه ما در کشورمان ایران پزشکان خبره و با تجربه ای داریم که به عنوان فوق تخصص عصب پا در تهران یا سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول هستند؛ پس چرا ما از خدمات درمانی این متخصصان بهره‌مند نشویم؟

گاهی اوقات مشاهده شده است که افراد کم تجربه و غیر متخصص، بسیاری از بیماری های پا را به اشتباه تشخیص داده‌اند. این موضوع می‌تواند عوارض فراوانی برای بیمار به همراه آورد.

ممکن است فرد زمان و هزینه خود را از دست بدهد، در حالی که هنوز مشکل او به قوت خود باقی است. همچنین برخی از مشکلات ساق پا وجود دارند که باید به سرعت توسط یک فوق تخصص ساق پا رسیدگی شوند. در غیر این صورت پا ممکن است توان حرکتی و حسی خود را از دست بدهد.

بنابراین با مشاهده کوچک ترین‌ مشکلی در پاها و به خصوص ساق پای خویش، یکی از بهترین فوق تخصص پا در تهران یا شهر خود را پیدا کنید و به او مراجعه نمایید.

مزایای مراجعه به بهترین فوق تخصص ساق پا

یک فوق تخصص ارتوپد در تهران که در حیطه درمان بیماری‌های ساق پا مهارت بالایی دارد، بهترین کسی است که می‌توانید با خیال راحت درمان تمامی مشکلات پای خود را به او بسپارید.‌ چنین پزشکی نه تنها دانش و تخصص بالایی در زمینه بیماری‌های ساق دارد، بلکه به سبب درمان طیف گسترده‌ای از بیماران، تجربیات ارزشمندی نیز در این زمینه به دست آورده است.

زمانی که شما به چنین پزشکی مراجعه می‌کنید، ابتدا شما را به صورت دقیق معاینه کرده و سوابق پزشکی شما را بررسی می‌کند. پس از آن عکسبرداری‌ها و آزمایشات دقیق تری را برای شما تجویز می‌کند. در نهایت و پس از آن که به یک تشخیص دقیق و قطعی رسید، درمان‌های لازم را آغاز می کند.

یکی از مزایای مراجعه به چنین پزشکی این است که ابتدا سعی می کند با شیوه‌های غیر تهاجمی به بیمار خود کمک کند. در صورتی که این روش ها جواب ندادند، آن‌گاه جراحی را توصیه می‌کند. او در زمینه عمل‌های جراحی ساق نیز مهارت و دانش بالایی دارد و می‌تواند سلامتی را برای جسم و جان شما به ارمغان آورد.

با فوق تخصص عصب پا در تهران و خدمات درمانی او آشنا شوید

همان گونه که اشاره شد، پزشکان و متخصصان ارتوپد، می‌توانند در یکی از شاخه‌های مورد علاقه خود به عنوان فوق تخصص به ادامه تحصیل بپردازند. ‌یکی از این زیر شاخه‌ها، فوق تخصص عصب پا می‌باشد. این پزشکان در زمینه اعصاب قسمت‌های مختلف بدن و به خصوص پا، دانش و مهارت بالایی دارند و می‌توانند به بیماران خود کمک کنند.

یک فوق تخصص عصب پا در تهران با استفاده از شیوه‌های نوین پزشکی، می‌تواند تمامی مشکلات مربوط به عصب‌ها و نورون‌ها را تشخیص دهد. فراموش نکنید که آسیب به اعصاب پا، مقوله‌ای بسیار مهم و حساس است. چرا که اگر دیر به فوق تخصص عصب پا در تهران یا شهر خود مراجعه نمایید، ممکن است برای همیشه توان حسی پای خود را از دست بدهید.

یک فوق تخصص عصب پا در تهران، ممکن است ممکن است چند روزی را به بیمار خویش استراحت مطلق دهد. همچنین در برخی از مواقع، انجام تمرینات فیزیوتراپی را به بیمار خود توصیه می‌کند.

بیمار در هنگامی که مشغول استراحت است، باید تمامی داروهایی که پزشک برای او تجویز نموده است را مصرف نماید. همچنین او می‌تواند از درمان‌های مکمل مانند سب سوزنی، ماساژ درمانی و ورزش درمانی نیز برای درمان مشکلات عصبی پای خود بهره‌مند شود.

بهترین روش‌های درمانی یک فوق تخصص ساق پا

علت اصلی درد در ساق پا را می‌توان با معاینات دقیق و عکس‌برداری‌ با دستگاه‌های پیشرفته تشخیص داد. پس از آن نوبت به درمان بیماری های مربوط به ساق می‌رسد. در چنین شرایطی یک فوق تخصص ساق پا، با توجه به شرایطی که بیمار دارد، بهترین خدمات درمانی را برای او در نظر می‌گیرد. با ما همچنان در ادامه مطلب همراه باشید تا برخی از این درمان‌ها را برای شما عزیزان نیز بیان کنیم:

1) استراحت در منزل

در بسیاری از مواقع، دردی که در ساق پای خود احساس می‌کنیم، به علت انجام فعالیت‌های سنگین و مداوم با پاهاست. به همین سبب است که پزشکان، اولین درمانی که برای بیمار خود در نظر می‌گیرند، استراحت در منزل است.

ممکن است فوق تخصص ساق پا به بیمار خود بگوید که برای چندین هفته نباید هیچ نوع فعالیت سنگین ورزشی را انجام دهید. برخی دیگر از پزشکان نیز ممکن است انجام ورزش‌های سبک مانند شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و… را برای بیماران خود در نظر بگیرند. تمامی این موارد، به میزان درد بیمار و شدت آسیب دیدگی ساق بستگی دارد.

2) مصرف دارو

ممکن است پزشک مصرف برخی از داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب را برای بیماران خویش تجویز نماید. از جمله این داروها می‌توان به ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن اشاره نمود. این داروها نقش مهمی در تسکین و التیام درد ساق پا ایفا می‌کنند.

3) کمپرس یخ

یکی دیگر از بهترین درمان‌هایی که یک فوق تخصص ساق پا به بیماران خویش پیشنهاد می‌دهد، استفاده از کمپرس یخ است. شما می‌توانید در طول روز، برای دو الی سه بار و هر بار به مدت 20 دقیقه، کمپرس یخ را بر روی ساق پای خود قرار دهید.

البته فراموش نکنید که بسته‌های یخ را هرگز به صورت مستقیم روی پوست خود قرار ندهید. شما می‌توانید از کیسه‌های مخصوصی که برای این امر طراحی شده‌اند استفاده کنید.

4) استفاده از کفش مناسب

همان گونه که اشاره شد، در بسیاری از مواقع درد در قسمت ساق (به خصوص در خانم‌ها) به علت پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و غیر استاندارد است.

بنابراین شما برای درمان درد ساق پای خود، باید از کفش‌های استاندارد با پاشنه متوسط استفاده کنید. به خصوص اگر در طول روز برای مدت زمان طولانی به پیاده روی در بیرون از منزل مشغول هستید، فراموش نکنید که از کفش‌های راحت و استاندارد استفاده کنید.

5) ارتز

یکی دیگر از درمان‌هایی که یک فوق تخصص ساق پا برای بیمار خویش در نظر می‌گیرد، استفاده از ارترز است. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که افرادی که دارای کف پای صاف هستند، بیش از سایرین در معرض درد و مشکلات ساق قرار دارند.

بنابراین آن‌ها باید در هنگام بیرون رفتن از خانه، درون کفش خود ارترز قرار دهند. این ابزار به ثبات پا کمک فراوانی نموده و در نتیجه از ایجاد فشار مضاعف بر روی ساق پا جلوگیری به عمل می‌آورد.‌

6) اولتراسوند

اولتراسوند یکی از شیوه های نوینی است که این روزها بسیاری از پزشکانی که به عنوان فوق تخصص ساق پا به فعالیت مشغول هستند از آن برای درمان مشکلات ساق پای بیماران خود استفاده می‌کنند.

در این روش، اولتراسوند را به آرامی بر روی قسمتی از ساق که دچار التهاب شده است حرکت می دهند. این موضوع سبب می‌شود که جریان خون در این قسمت‌ها افزایش پیدا کند. بدون شک گردش خون در رگ‌ها، می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش درد و التهاب ساق ایفا نماید.

7) ورزش درمانی

ممکن است فوق تخصص ساق پا، انجام برخی از حرکات ورزشی را برای بیمار خویش تجویز کند. این حرکات باید به صورت ساده و سبک باشند؛ چرا که حرکات سنگین ورزشی، یکی از اصلی‌ترین عواملی هستند که باعث ایجاد درد و فشار برای ساق پا می‌شوند.

8) عمل جراحی

در میان بیمارانی که برای درمان مشکلات خود به یک فوق تخصص ساق پا مراجعه می‌کنند، تعداد اندکی به جراحی نیاز دارند. این جراحی زمانی انجام می‌شود که سایر روش‌های درمانی غیر تهاجمی برای رفع مشکل بیمار جواب نداده باشند و چاره ای جز انجام عمل جراحی وجود نداشته باشد.

یک فوق تخصص ساق پا چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روزها پزشکان بسیار زیادی به عنوان فوق تخصص پا در کشورمان ایران به فعالیت مشغول هستند. به همین سبب انتخاب یکی از بهترین پزشکان از میان آن‌ها، کار چندان ساده‌ای نیست. ما در این قسمت قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین فوق تخصص ساق پا آشنا نماییم. امیدواریم این مطالب به شما کمک کنند تا یکی از بهترین پزشکان در این زمینه را پیدا کرده و درمان مشکلات ساق پای خود را به او بسپارید:

1– دارا بودن بورد تخصصی و گذراندن دوره‌های فوق تخصصی مربوط به پا: همان گونه که می‌دانید پای انسان دارای سیستم بسیار حساس و پیچیده ای است. بنابراین پزشکی که قصد دارد به عنوان فوق تخصص ساق پا در کشورمان به فعالیت مشغول باشد، باید مدرک تخصصی و فوق تخصصی خود را از دانشگاه‌های معتبر کشورمان به دست آورده باشد.

2– تجربه کافی داشتن:‌ بدون شک یک متخصص ساق، در طول سال‌های طبابت خویش، با طیف گسترده ای از بیماران سر و کار داشته است. بنابراین او به خوبی می‌تواند مشکلات ساق پای شما را تشخیص داده و بهترین درمان را برای آن در نظر بگیرد.‌

3– آشنایی با جدیدترین روش های درمانی دنیا: علم پزشکی همواره در حال رشد و گسترش است. تمامی پزشکان و متخصصان باید علم خود را به روز نگه داشته و با این سیستم پیش بروند. بنابراین یک فوق تخصص ساق پا، علاوه بر دانش و تجربه ای که در طول سال‌های سال کسب کرده است، با روش‌های نوین درمان مشکلات ساق در دنیا نیز آشناست و بهترین روش درمانی را برای بیمار خود در نظر می‌گیرد.

4

– داشتن صبر و حوصله کافی: بسیاری از ما دوست داریم زمانی که به نزد یک پزشک می‌رویم، او با صبر و حوصله کافی به حرف‌های ما گوش کند. همچنین در مورد شیوه‌های تشخیص و درمان بیماری به ما اطلاعات لازم را انتقال دهد. بنابراین در لیست ویژگی های بهترین فوق تخصص ساق پا، باید صبور بودن و حوصله داشتن را نیز اضافه کنیم.

5– معاینه دقیق: یک پزشک حاذق و حرفه‌ای، معاینه دقیقی از بیمار خود انجام می‌دهد. این موضوع سبب می شود تا بتواند به صورت دقیق و کامل مشکل او را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام نماید.

یک متخصص با تجربه، به خوبی می داند که هرگز نباید در معاینه بیمار و ساق پای او عجله کرد. چرا که در همین معاینات اولیه است که می توان ریشه بسیاری از دردهای ساق پا را کشف نمود و درمان‌های لازم را برای آن تجویز کرد.

6– دریافت هزینه مناسب از بیمار: همان گونه که می‌دانید، این روزها هزینه‌های درمان در کشورمان بسیار بالاست. به خصوص اگر مشکل فردی باید به صورت تخصصی بررسی شده و درمان شود.

یک فوق تخصص ساق پا، به خوبی شرایط اقتصادی بیمار خویش را درک می‌کند. او همواره به اصول اخلاقی و حرفه ای خود پایبند است و می داند که برخی از هزینه‌های درمان پا و ساق، ممکن است از توان بیمار خارج باشند. بنابراین تا آن‌جایی که می‌تواند، سعی می‌کند با دریافت کمترین میزان هزینه، مشکلات بیمار خود را درمان نماید.‌

آیا می‌دانید با چه روش‌هایی می‌توان از درد ساق جلوگیری نمود؟

ما با ارائه این مطالب، تلاش کردیم شما را با فوق تخصص ساق پا و خدمات درمانی که در اختیار بیماران خویش قرار می‌دهد، آشنا کنیم. اما همیشه گفته‌اند و شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین سعی کنید همواره از پاها و به خصوص ساق پای خود مراقبت کنید.

ما در این قسمت، قصد داریم شما را با برخی از اصلی‌ترین روش‌هایی که به عنوان پیشگیری از درد ساق مطرح شده‌اند آشنا کنیم. امیدواریم عمل به این روش‌ها، شما را از قرار گرفتن در معرض درد و بیماری‌های ساق در امان نگه دارد:

  • همان گونه که تا کنون متوجه شدید، پوشیدن کفش‌های نامناسب و پاشنه بلند، می‌تواند ضربات جبران ناپذیری برای جسم شما به همراه آورد. بنابراین اگر قصد دارید برای مدت زمان طولانی به پیاده روی بپردازید، حتماً از کفش‌های مناسب استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که کفی کفش‌های شما، کاملاً ضد ضربه هستند و از ایجاد فشار به ساق جلوگیری به عمل می‌آورند.
  • تا آنجایی که می‌توانید، بر روی سطح ناهموار و شیب دار، راه نروید.
  • اگر قصد انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی را دارید، به آرامی و با گرم کردن بدن خود آن را شروع کنید.

سخن پایانی

دردها و مشکلات به وجود آمده برای ساق پا را نمی‌توان نادیده گرفت. چرا که انجام بسیاری از حرکات ما در طول روز، به سلامت پاهای ما گره خورده است. اگر به هر علتی برای ساق پای شما مشکلی به وجود آمد، بهترین کسی که می‌تواند به شما کمک کند، یک فوق تخصص ساق پا ماهر و با تجربه است.‌

ما با ارائه این مقاله، تلاش کردیم شما را با علل و علائم مشکلات ساق آشنا کنیم. همچنین در مورد روش‌های تشخیص و درمان یک فوق تخصص ساق پا و ویژگی‌های او برای شما سخن گفتیم. امیدواریم مطالعه این مطالب به شما کمک کرده باشد تا بتوانید یک پزشک حاذق و با تجربه را پیدا کرده و درمان درد و آسیب‌های ساق پای خود را به او بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید