متخصص ناخن

متخصص ناخن؛ تشخیص و درمان مشکلاتی چون عفونت، قارچ، شکنندگی و ظاهر ناخوشایند

پزشکان عقیده دارند که ناخن‌های سالم، براق و عاری از هر نشانه غیر عادی، نشان دهنده سلامتی بدن است. اما گاهی اوقات ممکن است بر روی ناخن‌های خود اثراتی از قارچ، لکه‌های تیره، عفونت، شکنندگی و ظاهر ناخوشایند مشاهده کنیم.

تمامی این موارد نشان دهنده این است که مشکلی برای یکی از اعضای بدن و یا ناخن‌های ما به وجود آمده و باید برای درمان آن اقدام کنیم. متخصص ناخن بهترین کسی است که می تواند در این زمینه به ما کمک کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با خدمات درمانی که از سوی دکتر متخصص ناخن پا به بیماران ارائه می‌گردد، آشنا کنیم.

متخصص ناخن

آنچه در این مقاله می خوانید :

آیا می‌دانید یک متخصص ناخن کیست؟

ناخن‌ها از جمله مهم‌ترین قسمت‌های جسم ما به شمار می‌روند که از طریق آن‌ها می‌توانیم به سلامتی قسمت‌های مختلف جسم پی ببریم. اما در صورتی که هر نوع مشکلی برای ناخن‌های ما به وجود آید، بهترین کسی که در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند، متخصص ناخن با تجربه و حرفه‌ای است.‌

یک متخصص ناخن در واقع همان متخصص پوستی است که در زمینه درمان مشکلات ناخن، تجربه و مهارت بالایی دارد. چنین پزشکی پس از آن که دوره تحصیلات پزشکی عمومی را سپری کرد، در شاخه تخصصی پوست، مو و ناخن شروع به تحصیل می‌نماید.

برخی از افراد، این پزشکان را به نام متخصص زیبایی نیز می‌شناسند؛ چرا که مهم‌ترین بخش‌های بدن که نقش مهمی در زیبایی جسمی ما دارند (پوست، مو و ناخن) تحت نظر این پزشکان درمان می‌شوند.

یک متخصص ناخن نه تنها دانش و آگاهی بالایی در مورد تمامی بیماری های ناخن دارد، بلکه به سبب این که با بیماران مختلفی برای درمان مشکلات ناخن در ارتباط بوده است، بنابراین می‌تواند به راحتی ریشه اصلی مشکلات ناخن را تشخیص داده و آن را درمان نماید.

در کلینیک درمان بیماریهای ناخن چه می گذرد؟

این روزها بسیاری از پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر ناخن در کشورمان شناخته شده‌اند، برای فعالیت خود بهترین و معتبرترین کلینیک درمان بیماریهای ناخن را انتخاب می‌کنند. چرا که از طریق این مراکز می‌توانند خدمات ارزشمندی به بیماران خود ارائه داده و در کمترین زمان ممکن مشکلات آن‌ها را شناسایی و درمان نمایند.‌

در یک کلینیک درمان بیماریهای ناخن، ابتدا پزشک با دقت هر چه تمام‌تر ناخن‌های بیمار را معاینه می‌کند. حتی ممکن است بخشی از آلودگی‌هایی که در زیر ناخن وجود دارند را به آزمایشگاه ارسال نماید. این موضوع کمک می‌کند تا به صورت دقیق و اساسی ریشه اصلی مشکلات ناخن را پیدا کند. پس از آن که به صورت دقیق مشکل اصلی ناخن مشخص شد، درمان‌های لازم ارائه می‌گردد.

یک متخصص ناخن گاهی اوقات می‌تواند با استفاده از داروهای خوراکی و داروهای موضعی (مانند انواع پمادها) بسیاری از مشکلات به وجود آمده برای ناخن را برطرف نماید. همچنین ممکن است به بیمار خود انجام برخی از مراقبت‌های خانگی را آموزش دهد که به التیام و درمان بیماری‌های ناخن کمک زیادی خواهد نمود. اما اگر هیچ کدام از این درمان‌ها موثر واقع نشدند، تنها راهی که پیش روی یک متخصص ناخن قرار دارد، جراحی و برداشتن یک بخش یا تمام ناخن است.

البته این روزها در کلینیک درمان بیماریهای ناخن، تجهیزات نوینی مانند لیزر درمانی نیز وجود دارد. این روش‌ها به کمک بهترین دکتر ناخن آمده و موجب می‌شود که بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون کوچک‌ترین عرضه‌ای، مشکل ناخن بیماران برطرف گردد.

با مشاهده چه علائمی به یک متخصص ناخن مراجعه کنیم؟

فردی که از نظر جسمی کاملاً سالم و طبیعی است، ناخن‌های صاف، زیبا و درخشانی دارد. بر روی هیچ کدام از ناخن‌های او، اثر و نشانه‌ای از بیماری وجود ندارد. اما گاهی اوقات ممکن است ناخن‌های پا یا دست ما، با مشکلات و بیماری‌هایی مواجه شوند و تنها راه برطرف کردن آن‌ها، مراجعه به یک متخصص ناخن حاذق و با تجربه باشد.

در چنین شرایطی، اولین سوالی که به ذهن برخی از افراد می‌رسد این است که با مشاهده چه علائمی بدانیم که زمان مراجعه به یک متخصص ناخن رسیده است؟ با ما همراه باشید تا برخی از این علائم را خدمت شما عزیزان بیان کنیم:

  • تغییر رنگ ناخن‌ها: ممکن است ناخن‌های شما به رنگ زرد، صورتی پر رنگ، قهوه‌ای و… درآیند. گاهی نیز ممکن است لکه‌های سفید و یا خطوط تیره‌ای بر روی آن‌ها مشاهده کنید.
  • تغییر شکل ناخن‌ها: یکی دیگر از علائمی که نشان می‌دهد باید در اولین فرصت به بهترین دکتر ناخن مراجعه کنید، تغییر شکل و حالت ناخن‌هاست. ناخن‌های بیمار معمولاً به شکل چماقی یا قاشقی در می‌آیند. همچنین بر روی آن‌ها ممکن است حفره‌هایی به وجود آید.
  • تغییر ضخامت ناخن‌ها: همان‌گونه که می‌دانید ناخن‌های دست یا پای ما، ظرافت و زیبایی خاصی دارند. اما بیماری های ناخن، این ظرافت را از بین برده و ضخامت ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • مشاهده حالت غیر عادی ناخن‌ها: بیماری‌های ناخن گاهی اوقات به شکلی کاملاً غیر عادی بروز پیدا می‌کنند. ممکن است ناخن‌های شما شکننده شده و یا دچار خونریزی و تورم شوند.‌
  • درد ناخن: یکی از علائم اصلی که نشان می‌دهد باید به متخصص ناخن مراجعه کنید، احساس درد فراوان در قسمت ناخن‌هاست.
  • جدا شدن ناخن از بستر: ناخن‌ها همواره به خوبی بر بستر پوست قرار دارند و به این راحتی جدا نمی‌شوند. اما برخی از بیماری‌ها سبب می‌شود که ناخن از بستر اصلی خود جدا شود.

علت تغییر رنگ ناخن‌ها از دیدگاه یک متخصص ناخن با تجربه

به عقیده یک متخصص ناخن با تجربه و حرفه‌ای، دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های ناخن گردد. به عنوان مثال اگر به هر علتی ناخن‌های ما با آلودگی‌ها و قارچ‌ها مواجه شوند، یا همواره در محیط مرطوب و نمناک قرار بگیرند، دچار مشکلاتی مانند عفونت می‌شوند. البته برخی از بیماری های پوستی و بیماری های سیستماتیک نیز می‌‌توانند علت بروز مشکلات ناخن باشند.

در ادامه مطلب، قصد داریم شما را با برخی از انواع علت‌های تغییر رنگ ناخن‌ها آشنا کنیم؛ خوشحال می‌شویم اگر همچنان با ما همراه باشید:

  1. سفید شدن نوک ناخن‌ها

معمولاً نوک ناخن‌های ما به صورت طبیعی به رنگ سفید است. اما گاهی ممکن است این سفیدی بیش از حد شده و حالتی رنگ پریده پیدا کند. این موضوع به علت برخی از بیماری‌های کبدی و یا ذخیره کم پروتئین در بدن رخ دهد.

البته از نظر بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن، این مشکل می‌تواند به علت نارسایی کلیه نیز رخ دهد. البته در مواردی بسیار نادر، نارسایی‌های قلبی و بیماری دیابت نیز می‌توانند باعث ایجاد چنین علائمی شوند.

  1. ناخن‌های رنگ پریده

یک پزشک متخصص ناخن معتقد است که ناخن‌های رنگ پریده، نشان دهنده مشکلاتی مانند کم خونی، بیماری های کبدی و مشکلات قلبی هستند. البته جسم برخی از افرادی که با تغذیه نامناسب مواجه هستند نیز ممکن است دچار رنگ پریدگی ناخن‌ها گردد.

  1. ناخن‌های زرد

یکی از مهم‌ترین علائمی که نشان می‌دهد باید حتماً به یک متخصص ناخن مراجعه کنیم، ناخن‌های زرد است. در بسیاری از مواقع، عفونت‌های قارچی علت اصلی بروز این پدیده هستند. البته برونشیت مزمن نیز می‌تواند باعث زرد شدن ناخن‌ها گردد.

  1. ناخن‌های آبی

اگر ناخن‌های شما به رنگ آبی در آمده است، بدانید که میزان اکسیژن در خون شما کاهش پیدا کرده است. البته برخی از داروهایی که برای درمان سایر بیماری‌های خود مصرف می‌کنید، می‌تواند عوارضی مانند آبی شدن رنگ ناخن‌ها را به همراه داشته باشد. یک متخصص ناخن عقیده دارند که مصرف بیش  از اندازه نقره، مشکلات ریوی، بیماری‌های قلبی و عفونت باکتریایی نیز می‌توانند مزید بر علت باشند.

  1. رگه‌های قرمز در ناخن

یکی دیگر از مهمنرین نشانه‌هایی که به سبب آن باید با متخصص ناخن خود دیدار کنید، مشاهده رگه‌های قرمز در ناخن است. بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، عفونت قارچی، عفونت دریچه قلب، التهاب رگ‌های خوبی و… از جمله اصلی ترین علل بروز این بیماری به شمار می‌روند.

  1. خطوط تیره زیر ناخن

پزشکان عقیده دارند که مشاهده خطوط تیره زیر ناخن، می‌تواند به سبب بیماری ملانوم رخ دهد که در واقع یک نوع سرطان پوست به شمار می‌رود. در چنین شرایطی باید به سرعت به یک متخصص ناخن با تجربه و حاذق مراجعه کنید. البته مشاهده خطوط تیره زیر ناخن، همیشه هم خطرناک نیست و گاهی اوقات می‌تواند به سبب عوارض مصرف برخی از داروها رخ دهد.

 

مزایای مراجعه به بهترین دکتر ناخن

پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر ناخن در کشورمان شناخته شده‌اند، خدمات گسترده‌ای را به بیماران خود ارائه می‌نمایند. این پزشکان نه تنها در زمینه بیماری‌های ناخن تخصص و مهارت بالایی دارند، بلکه همواره در حال به روز کردن دانش و اطلاعات خود هستند.

آن‌ها همگام با علم روز دنیا پیش می‌روند و با جدیدترین روش‌های درمانی برای بیماری‌های ناخن آشنا می‌شوند. بنابراین یکی از مزایای مراجعه به یک متخصص ناخن آگاه و ماهر، برخورداری از خدمات درمانی تمام و کمال اوست.

یک متخصص ناخن با صبر و حوصله فراوانی به مشکلات بیماری خویش گوش می‌دهد. سپس با استفاده از جدیدترین روش‌های تشخیص در دنیا، ریشه اصلی مشکلات ناخن را پیدا می‌کند.

پس از آن‌ می‌تواند یک روش درمانی عالی و اثر بخشی برای رفع مشکلات ناخن بیمار خویش تجویز نماید. یکی دیگر از مزایای مراجعه زودهنگام به بهترین دکتر ناخن این است که می‌توان با استفاده از روش‌های ساده‌ای مانند دارو‌های خوراکی و موضعی، بسیاری از بیماری‌های ناخن را درمان نمود و به نتایج دلخواه رسید.

عوارض عدم مراجعه به بهترین متخصص ناخن چیست؟

خوشبختانه این روزها مراکز معتبری در کشورمان وجود دارند که به عنوان کلینیک درمان بیماریهای ناخن به فعالیت مشغول هستند. این مراکز، امکانات گسترده ای دارند و می‌توانند زیبایی و سلامتی را برای ناخن‌های شما به ارمغان آورند.

در این کلینیک‌ها، شاهد حضور پزشکانی هستیم که سال‌هاست به عنوان بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن به بیماران خویش خدمات ارائه می‌دهند.‌ اگر برای درمان مشکلات ناخن خود به یک متخصص ناخن با تجربه و کاربلد مراجعه نکنید، ممکن است عواقب ناخوشایندی برای شما به وجود آید.

برخی از بیماری‌های ناخن، مانند قارچ‌های پوستی، عفونت‌ها و… را می‌توان با روش‌های غیر تهاجمی مانند مصرف داروهای خوراکی و موضعی درمان نمود. اما یکی از عوارض عدم مراجعه به بهترین متخصص ناخن این است که بیماری گسترش پیدا کرده و به داروها جواب نمی‌دهد. در نهایت پزشکان باید از روش جراحی استفاده کنند که ممکن است عوارض و هزینه‌ بالایی به همراه داشته باشد.

از آن گذشته، هر نوع تغییری در ناخن‌ها، حاوی اطلاعات مهمی در مورد وضعیت جسمانی ماست. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به یک متخصص ناخن و انجام آزمایشات و بررسی‌های مختلف، از بیماری‌هایی که در جسم شما نهفته هستند مطلع شوید. یکی از اصلی‌ترین عوارض عدم مراجعه به چنین متخصصی این است که از بیماری‌هایی که در جسم شما وجود دارند، غافل می‌مانید.

چگونه بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن را پیدا کنیم؟

حال که در مورد اهمیت مراجعه به یک متخصص ناخن برای شما سخن گفتیم، ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود آید که: چگونه بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن را پیدا کنیم؟ خوشبختانه برای پیدا کردن چنین پزشکی، راه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد.

این روزها بسیاری از پزشکان و متخصصان کشورمان، یک وب سایت اختصاصی دارند و تمامی فعالیت های خود را از طریق وب سایت خود، به اطلاع مخاطبان می‌رسانند.‌ همچنین آن ها در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال هستند. بنابراین می توانید با یک جستجوی ساده، به بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن برسید.

همچنین این پزشکان همواره بهترین کلینیک‌ درمان بیماریهای ناخن را برای ارائه خدمات به بیماران خویش انتخاب می‌کنند.‌ شما با مراجعه به این مراکز، می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی در مورد متخصص ناخن مورد نظر خود به دست آورید.‌

علاوه بر این شما می‌توانید در این کلینیک یا وب سایت‌ پزشک مورد نظر خویش، میزان رضایت سایر بیماران را نیز بسنجید. قطعاً نظرات مراجعه کنندگان قبلی، می‌تواند به شما کمک فراوانی برای شناخت متخصص ناخن نماید.

در قدم بعدی شما باید گواهینامه‌ متخصص، دوره‌های آموزشی و مهارت‌هایی که به دست آورده است را به خوبی بررسی نمایید. همچنین میزان تجربه و سابقه متخصص ناخن از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای نمایید.

با بیماری‌هایی که توسط متخصص ناخن درمان می‌شوند آشنا شوید

طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها وجود دارند که توسط یک متخصص ناخن به راحتی قابل درمان هستند. در واقع پزشکی که به عنوان بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن به فعالیت مشغول است، وظیفه تشخیص مشکلات ناخن و درمان انواع لکه‌ها، عفونت‌ها و تغییر رنگ ناخن‌ها را بر عهده دارد. در ادامه مطلب به صورت دقیق‌تر به شما خواهیم گفت که چه بیماری‌هایی توسط یک متخصص ناخن درمان می‌شوند:

1) قارچ ناخن

قارچ ناخن، در جمعیت های مختلف بارها و بارها گزارش شده است و بسیاری از افراد برای درمان آن به نزد یک متخصص ناخن می‌روند. یکی از نشانه‌های این عفونت، به وجود آمدن لکه‌های سفید یا زرد رنگ بر روی ناخن است. همچنین ممکن است ناخن‌های شما از حد طبیعی، ضخیم تر شوند.

حتی ناخن‌های برخی از بیماران، ممکن است به راحتی از بستر خود جدا شده و بیفتند. عواملی مانند عدم رعایت بهداشت، دیابت، راه رفتن برای مدت زمان طولانی، قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب و… از جمله علل قارچ ناخن هستند.

2) پسوریازیس ناخن

یکی دیگر از مهم‌ترین بیماری‌هایی که درمان آن در حیطه دانش و تجربه یک متخصص ناخن است، پسوریازیس است.‌ پسوریازیس در اصل یکی از بیماری‌های خود ایمنی ناخن است که یکی از مهم‌ترین علائم آن، پلاک‌های پوستی غیر طبیعی است.

پسوریازیس وجود خود را با نشانه‌هایی مانند فرو رفتگی ناخن، جدا شدن ناخن از بستر آن و تغییر رنگ نشان می‌دهد. برای درمان این بیماری نیز، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، مراجعه به یک متخصص ناخن است.

3) پارونیشیا

یکی از انواع عفونت‌های باکتریایی و قارچی که ممکن است در قسمت بافت اطراف ناخن به وجود آید، پارونیشیا است. یک متخصص ناخن معتقد است که پاورنیشیا باعث ایجاد التهاب و قرمزی در قسمت ناخن‌ها می‌گردد.

همچنین بافت آن را بسیار حساس نموده و بیمار همواره ضربان را در این قسمت از ناخن خود احساس می‌کند. یک متخصص ناخن به خوبی این بیماری را ارزیابی نموده و سپس بهترین درمان را برای آن در نظر می‌گیرد.

4) سندرم ناخن شکننده

در این بیماری، ممکن است برجستگی‌های عمودی را بر روی ناخن‌های خود مشاهده نمایید. گاهی اوقات ضربه‌هایی که به ناخن وارد می‌شود، علت اصلی بروز این بیماری‌است.

همچنین بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید، کم خونی و همچنین استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی، می‌توانند باعث ایجاد حالت شکننده برای ناخن‌ها شوند. در صورتی که این بیماری ادامه دار شد، حتماً متخصص ناخن خود را در جریان قرار دهید.

5) عفونت ناخن سودوموناس

این بیماری که برخی آن را به نام سندرم ناخن سبز نیز می‌شناسند، توسط یک باکتری به نام سودوموناس آئروژینوزا به وجود می‌آید. به عقیده یک متخصص ناخن، این باکتری در محیط‌های مرطوب رشد کرده و تکثیر می‌شود. معمولاً پزشکان با استفاده از درمان‌های دارویی، اقدام به حل این مشکل در ناخن بیماران خود می‌نمایند.

روش‌های تشخیص بیماری‌های ناخن توسط یک متخصص ناخن با تجربه

در قسمت‌های قبلی این مقاله، شما را با نشانه‌ها و علائم بیماری‌های ناخن آشنا کردیم. شما باید با مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها، به یک متخصص ناخن ماهر و با تجربه مراجعه کنید. متخصص ناخن روش‌های  خاصی دارد که از طریق آن‌ها می‌تواند به راحتی مشکل اصلی ناخن شما را تشخیص داده و به سرعت درمان‌های لازم را برای آن در نظر گیرد. در ادامه مطلب به شما خواهید گفت که این روش‌های تشخیص کدامند:

  • معاینه فیزیکی: هیچ چیز به اندازه یک معاینه فیزیکی دقیق و کامل، به متخصص ناخن در زمینه مشکلات ناخن آگاهی نمی‌بخشد.
  • آزمایش: در برخی از مواقع ممکن است متخصص ناخن شما، انجام برخی از آزمایشات مانند آزمایش کشت قارچ و باکتری را تجویز نماید.
  • عکسبرداری: در شرایطی که پزشک به وجود تومور مشکوک باشد، ممکن است از بیمار خود بخواهد که از ناخن‌های خود عکس رادیولوژی تهیه کند.

معمولاً یک کلینیک درمان بیماریهای ناخن، علاوه بر امکانات گسترده درمانی، دستگاه‌ها و تجهیزات کاملی برای تشخیص ریشه اصلی بیماری‌های ناخن نیز دارد. بنابراین اگر هر مشکلی برای ناخن‌‌های شما به وجود آمد، به شما توصیه می‌کنیم که برای تشخیص و درمان آن، به یک کلینیک و یا مرکز درمانی معتبر مراجعه کنید.

اقدامات درمانی یک متخصص ناخن برای رفع مشکلات ناخن‌ها

معمولاً یک متخصص ناخن روش‌های مختلفی را برای درمان مشکلات ناخن بیمار خویش در نظر می‌گیرد. این روش ها با توجه به ریشه اصلی بیماری با همدیگر متفاوت هستند. ما در این قسمت، قصد داریم شما را با مهم‌ترین درمان‌هایی که برای رفع مشکلات ناخن وجود دارند آشنا کنیم:

** دارو درمانی

اولین راه حلی که معمولاً یک متخصص ناخن برای بیمار خویش ارائه می‌دهد، دارو درمانی است. به خصوص اگر مشکل بیمار به سبب قارچ یا باکتری ایجاد شده باشد، داروهایی را برای از بین بردن و درمان کامل قارچ‌ها و باکتری‌های ناخن بیمار خود در نظر می‌گیرد.‌ از جمله این داروها می‌توان به تربینافین، فلوکونازول، ایتراکونازول، آنتی بیوتیک‌ها، استروئید‌ها و… اشاره نمود.

** آب درمانی

یکی دیگر از بهترین راه‌ حل‌های ارائه شده از سوی بهترین دکتر ناخن، آب درمانی است. (به خصوص اگر این مشکل برای ناخن‌های پای شما به وجود آمده باشند.) تجربه نشان دهنده آن است که پاشویه گرم و سرد، می‌تواند باعث بهبود جریان خون در رگ‌ها شود. برای انجام این شیوه، باید یک سطح آب گرم و یک سطل آب سرد تهیه کنید.

سپس پاهای خود را برای مدت زمان 3 دقیقه در آب گرم قرار داده و بلافاصله آن را درون آب سرد بگذارید. برای این که به نتایج خوبی برسید، باید این کار را برای 3 بار انجام دهید.

در نهایت نیز پاهای خود را با یک حوله خشک کنید. البته برای این که جریان خون در رگ‌های شما تحریک شود، می‌توانید مقداری روغن اسطوخودوس نیز به آب گرم اضافه کنید. البته اگر به بیماری‌های قلبی یا مشکلات مربوط به نوروپاتی مبتلا هستید، حتماً قبل از انجام این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

** لیزر درمانی

لیزر درمانی در واقع یک تکنولوژی جدید است که این روزها یک متخصص ناخن کار بلد و ماهر از آن برای رفع مشکلات ناخن استفاده می‌کند.‌

در این روش، با متمرکز کردن امواج لیزر بر روی ناخن، می‌توان بسیاری از سلول‌های عفونی را درمان نمود. معمولاً طول موج لیزر، به گونه‌ای تنظیم می‌شود که هیچ نوع آسیبی برای ناخن به همراه نیاورد. لیزر درمانی ناخن، به سبب این که عوارض چندان زیادی به همراه ندارد، بسیار مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است.

** درمان‌های گیاهی

گاهی اوقات ممکن است یک متخصص ناخن، علاوه بر درمان‌های پزشکی، مصرف داروهای گیاهی را نیز به بیمار خود پیشنهاد نماید. این دارو‌ها می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی نمایند. این موضوع سبب می‌شود که گلبول‌های سفید خون، با قدرت و توان بیشتری با عوامل بیماری‌زا مبارزه کرده و سلامتی را برای ناخن‌ها به ارمغان آورند.

تغذیه سالم از دیدگاه یک متخصص ناخن برای سلامت ناخن‌ها

به عقیده متخصص ناخن، هیچ چیز به اندازه تغذیه سالم، نمی‌تواند در رشد و سلامت ناخن‌ها موثر باشد. فراموش نکنید که کمبود هر نوع ماده غذایی در جسم می‌تواند بر روی ناخن‌ها تاثیر گذاشته و آن‌ها را بیمار نماید.

به همین سبب است که یک متخصص ناخن، اولین سوالی که از بیمار خود می پرسد این است که در برنامه غذایی خود از چه خوراکی‌هایی استفاده می کنید؟ ما در ادامه این مطلب، به شما خواهیم گفت که بهترین تغذیه برای سلامت ناخن‌ها چه می‌تواند باشد:

  • شما باید سعی کنید در برنامه غذایی خود از مواد غذایی کلسیم دار مانند لبنیات، بادام، سبزی های تیره و… استفاده کنید.
  • مصرف غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند را هرگز فراموش نکنید؛ آنتی اکسیدان‌ها در میوه‌هایی مانند گیلاس، بلوبری، گوجه فرنگی و سبزیجات تیره مانند کدو و فلفل به وفور یافت می‌شوند.
  • تا آنجایی که می‌توانید از مصرف غذاهای تصفیه شده مانند شکر، ماکارونی و نان سفید خودداری کنید.
  • در غذاهای خود از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و سایر روغن‌های گیاهی سالم استفاده کنید.

سخن پایانی

ناخن‌های دست و پا، جزو مهم‌ترین قسمت‌های بدن ما هستند که باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم. در واقع ناخن‌ها بیش از سایر اعضای بدن، در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند و به همین سبب است که ما گاهی اوقات با بیماری هایی در این زمینه مواجه می‌شویم. اما نگران نباشید؛ در صورتی که هر مشکلی برای ناخن‌های شما به وجود آید، می‌توانید از بهترین متخصص ناخن برای درمان آن کمک بگیرید.‌

ما با ارائه این مقاله، تلاش کردیم شما را با ویژگی‌های بهترین دکتر فوق تخصص پوست و ناخن آشنا کنیم. ‌در مورد علائم و علت بیماری‌های ناخن صحبت کردیم و مزایای مراجعه به یک پزشک خوب را برای شما عزیزان برشمردیم.

همچنین بیماری هایی که توسط متخصص ناخن درمان می‌شوند و شیوه درمان آن‌ها را با شما عزیزان در میان گذاشتیم. در نهایت آرزو می کنیم که همیشه در سلامتی و صحت کامل زندگی کنید و از جسم سالم و ناخن‌های زیبا و مقاوم برخوردار باشید.