دکتر خوب برای قارچ ناخن

دکتر خوب برای قارچ ناخن؛ از تشخیص به موقع بیماری تا اتخاذ بهترین رویکرد درمانی

ناخن‌ها نه تنها در سلامتی جسم ما نقش موثری دارند، بلکه اگر سالم و زیبا باشند، نقش مهمی در جذابیت جسم ما ایفا می‌کنند. اما ناخن‌ها نیز مانند سایر اعضای بدن، در معرض برخی از آسیب‌ها و بیماری‌ها قرار دارند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای ناخن‌های دست و پا به وجود می‌آید، بیماری قارچ ناخن است.

عفونتی که نه تنها برای جسم مشکل ساز شده، بلکه زیبایی ناخن‌ها را نیز از بین می‌برد. تنها یک دکتر خوب برای قارچ ناخن یا دکتر متخصص ناخن پا، می‌تواند چنین مشکلی را برطرف نماید. با ما همراه باشید تا در مورد چنین متخصصی و روش‌های درمانی او، بیشتر برای شما بگوییم.

دکتر خوب برای قارچ ناخن

آنچه در این مقاله می خوانید :

قارچ روی ناخن چیست و دکتر خوب برای قارچ ناخن کیست؟

قبل از آن که به این سوال پاسخ دهیم که دکتر خوب برای قارچ ناخن کیست؟ اجازه دهید ببینیم به طور کلی عفونت قارچ ناخن چیست؟ این بیماری همان گونه که از نام آن پیداست، نوعی عفونت قارچی است که در قسمت ناخن‌های پا یا دست به وجود می‌آید.

معمولاً شما این عفونت را با لکه‌های زرد و سفید در قسمت زیرین ناخن خود مشاهده خواهید کرد. این بیماری در ناخن‌های پا متداول‌تر است و علت آن، قرار گرفتن طولانی مدت پاها داخل جوراب و کفش است.

همان گونه که می‌دانید محیط داخلی کفش، همواره مرطوب است؛ به همین سبب قارچ‌ها به راحتی می‌توانند در آن رشد نمایند. پزشکان عقیده دارند که گردش خون در ناخن‌های پا، بسیار کمتر از ناخن‌های دست است و به همین سبب، سیستم ایمنی بدن توانایی کمتری برای مبارزه با قارچ‌ها و سایر آلودگی‌ها دارد. تمامی این موارد سبب می‌شوند که ما عفونت قارچی را در ناخن‌های پای خود بیشتر از ناخن‌های دست مشاهده کنیم.

اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که به این بیماری مبتلا شده‌اید، به هیچ عنوان نگران نباشید. این روزها در کشور  خودمان مراکز معتبری به عنوان کلینیک درمان بیماریهای ناخن به فعالیت مشغول هستند. آن‌ها با متخصصان خبره و تجهیزات کامل خود، به شما کمک می‌کنند تا این بیماری را درمان کنید.

علاوه بر این، پزشکانی که به عنوان دکتر خوب و با تجربه برای ناخن معرفی شده‌اند، در واقع همان متخصصان پوستی هستند که سال‌ها به کسب دانش و تجربه در مورد بیماری‌های پوست، مو و ناخن پرداخته‌اند.

قارچ ناخن به چه دلیلی به وجود می‌آید؟

زمانی که قارچ‌ها بیش از اندازه در قسمت زیر ناخن ما رشد کنند، با بیماری قارچ ناخن مواجه می‌شویم. قارچ‌ها معمولاً محیط‌های گرم و مرطوب را برای رشد خود انتخاب می‌کنند و پاهایی که ساعت‌ها در کفش قرار گرفته‌اند، بهترین انتخاب برای آن‌ها به شمار می‌روند. در ادامه مطلب، به صورت خلاصه، اصلی‌ترین علت‌های ایجاد این بیماری را برای شما عزیزان ذکر می‌کنیم:

  • قرار گرفتن پاها به مدت طولانی در کفش و جوراب
  • اهمیت ندادن به بهداشت ناخن‌ها و به خصوص بی توجهی به بهداشت پاها
  • کمبود چند نمونه از ویتامین و مواد معدنی
  • ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

 

با مشاهده چه علائمی به یک دکتر خوب برای قارچ ناخن مراجعه کنیم؟

قبل از این که تصمیم بگیرید برای درمان بیماری‌های ناخن خود، به یک کلینیک درمان بیماریهای ناخن مراجعه کنید، باید علائم آن را به خوبی بشناسید. این علائم به شما کمک خواهند کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه نموده و درمان خود را آغاز کنید:

اگر احساس می‌کنید رنگ ناخن‌های شما تغییر پیدا کرده است؛ معمولاً قارچ ناخن با رنگ سفید، زرد یا قهوه‌ای خود را بر روی پوست نشان می‌دهد.

اگر در ناخن‌های دست یا پای خود با درد فراوانی مواجه هستید.

اگر ضخامت ناخن‌های شما بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

اگر ناخن دست یا پای شما، بیش از اندازه شکننده و آسیب پذیر شده است.

اگر در ناخن خود، بوی ناخوشایندی احساس می‌کنید.

اگر ناخن‌های شما حالت اصلی خود را که کاملاً صاف و زیبا هستند از دست داده‌اند. ممکن است این بیماری باعث شود که ناخن‌های شما کج و ناصاف شوند.

اگر احساس می‌کنید ناخن‌های شما درخشندگی خود را از دست داده‌اند و مات و تیره شده‌اند.

آشنایی با تخصص‌های یک دکتر خوب برای قارچ ناخن

یک دکتر خوب برای قارچ ناخن، در واقع متخصص پوستی است که در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن، دانش و مهارت بالایی دارد. یک متخصص پوست، ابتدا دوره 4 ساله پزشکی عمومی را در دانشگاه سپری می‌کند.

پس از آن در دوره تخصصی پوست ثبت نام نموده و سال‌ها به یادگیری دانش و کسب مهارت برای درمان بیماری‌های پوست مشغول می‌شود. این متخصصان نه تنها علم و دانشی که در مراکز آموزشی به آن‌ها تدریس می‌شود را به خوبی آموخته‌اند، بلکه با جدیدترین روش‌های دنیا برای مبارزه با بیماری‌های پوست، مو و ناخن آشنایی دارند.

آن ها به صدها بیمار کمک کرده‌اند تا دوباره سلامتی و زیبایی خود را به دست آورند، بنابراین تجربیات ارزشمندی در این زمینه به دست آورده‌اند.

بنابراین اگر شما احساس می‌کنید که در ناخن‌های پا یا دست شما، هر نوع مشکل قارچی به وجود آمده است، بهترین کسی که می‌تواند به شما کمک کند، یک متخصص پوست است. این متخصصان به عنوان پزشک برای قارچ ناخن نیز شناخته شده‌اند و همواره به بیمارانی که دچار چنین مشکلاتی هستند، خدمات خود را ارائه می‌نمایند.

چه بیماری‌های دیگری توسط دکتر خوب برای قارچ ناخن درمان می‌شود؟

به طور کلی حوزه تخصصی یک متخصص پوست، به سه بخش اصلی تقسیم بندی می‌شود؛ این سه بخش عبارتند از: درمان بیماری‌های پوست و مو، انجام عمل‌های جراحی و درمان مشکلات زیبایی. هر چند این پزشکان تخصص و مهارت بالایی در درمان بیماری‌های قارچ ناخن دارند، اما بیماری‌های دیگری نیز وجود دارند که در حیطه دانش و تخصص این پزشکان به شمار می‌رود؛ از جمله این بیماری‌ها می‌توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

  • درمان آکنه و جوش
  • درمان سرطان پوست
  • درمان بیماری درماتیت
  • درمان بسیاری از عفونت‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌هایی که می‌توانند به پوست آسیب بزنند
  • انجام بسیاری از خدمات زیبایی پوست
  • جراحی پوست مانند برداشتن زگیل‌ تناسلی
  • درمان همه بیماری‌هایی که به مو مربوط می‌شود
  • درمان بیماری‌هایی که به ناخن مربوط می‌شود

پزشک متخصص در بخش قارچ ناخن با بررسی شرایط و وضعیت به‌وجود آمده برای ناخن افراد که شامل انواع و اقسام بیماری‌ها می‌شود، بهترین روش درمانی را پیشنهاد می‌دهد که برای درمان باید به توصیه متخصص عمل کرد. چنانچه شما از آن افرادی هستید که از مشکلات ناخن رنج می‌برید و ناخن‌هایتان دچار درد و التهاب است، برای تشخیص و بررسی نوع بیماری حتما با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید.

در کلینیک درمان بیماریهای ناخن چه می‌گذرد؟

اگر سری به کلینیک‌های درمان بیماریهای ناخن بزنید، مراجعه کنندگان زیادی را مشاهده خواهید کرد که هر یک برای گرفتن خدمات درمانی خاصی به کلینیک درمان بیماریهای ناخن مراجعه کرده است. پزشکان متخصص با بررسی مشکل ناخن تک تک بیماران، راه‌های درمانی مختلفی را برای آن‌ها آغاز کرده و پیشنهاد می‌دهند. شما نیز اگر از افرادی هستید که از هرگونه مشکل ناخن از جمله قارچ رنج می‌برید، حتما به کلینیک‌های تخصصی در این حوزه مراجعه کنید.

در کلینیک‌های درمان بیماری‌های ناخن، تجهیزات مختلفی وجود دارد که پزشک از طریق آن‌ها قادر به شناسایی و تشخیص نوع بیماری است. بهتر است بدانید تمامی خدمات درمانی که در کلینیک ناخن انجام می‌شود کاملا تحت نظر پزشک و متخصص ناخن انجام می‌شود.

پزشکانی که برای درمان مشکلات ناخن در کلینیک حضور دارند، تماما دارای مدارک بین‌الملی هستند و شما نیز قبل از هر چیز باید چند جلسه با پزشک ملاقات داشته باشید تا مطمئن شوید پزشک تخصص کافی برای درمان مشکلات ناخن دارد.

اگر نیاز به خدمات درمانی همچون درمان ناخن فرو رفته در گوشت، درمان میخچه، پینه، درمان قارچ و یا ترک ناخن هستید، بهترین کار مراجعه به کلینیک‌های پزشک پوست می‌باشد.

خدمات ذکر شده تنها بخشی از تمام خدماتی است که در کلینیک‌های پزشکی ارائه می‌شود، به طور کلی، کلینیک‌های تخصصی و حرفه‌ای خدمات دیگری همچون پدیکور درمانی، پارافین تراپی، ارتودنسی ناخن، درمان ناخن افراد سالمند، ورزشکاران و یا افراد دیابتی را انجام می‌دهند و شما در صورت مشاهده هرگونه درد یا مشکل در ناخن می‌توانید به کلینیک تخصصی مراجعه کنید.

درمان قارچ ناخن در مرکز لیزر قارچ ناخن

دستگاه لیزر یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که در بخش پوست و ناخن نیز کاربرد دارد. درمان قارچ در مرکز لیزر قارچ ناخن با استفاده از تجهیزات نوین انجام می‌گیرد و یکی از مزایای آن، نداشتن درد و عارضه در مقایسه با سایر روش‌های درمانی ناخن است. پزشک با استفاده از دستگاه و تابش لیزر، نه تنها برای درمان قارچ ناخن، بلکه جهت درمان بیماری‌های دیگر نیز از آن استفاده می‌کند.

اگر شما از هرگونه مشکل ناخن رنج می‌برید، بهترین کار مراجعه به مرکز لیزر قارچ ناخن است تا در صورت تایید پزشک، درمان شما توسط دستگاه انجام شود.

در گذشته و زمانی که دستگاه لیزر برای درمان مشکلات ناخن وجود نداشت، در اکثر مواقع پزشک مجبور به برداشتن ناخن جهت رفع بیماری می‌کرد که این کار درد و ناراحتی زیادی برای بیماران ایجاد می‌کرد اما امروزه با جدیدترین روش درمان مشکلات ناخن از جمله قارچ ناخن که همان لیزر است، اکثر بیماری‌های ناخن در مرکز لیزر قارچ ناخن انجام می‌شود.

در مراکز لیزر مخصوص قارچ ناخن، متخصصین برای درمان قارچ از طریق لیزر، از روش‌هایی همچون کرم‌های از بین برنده قارچ و عفونت و همین‌طور لیزر مخصوص دی‌اکسیدکربن البته به شکل همزمان و ترکیبی استفاده می‌کنند. این کار باعث بهبودی سریع بیماری‌های قارچی ناخن شده و این کار بدون تجربه درد و التهاب زیاد، در مدت زمان کوتاه انجام می‌گیرد.

مزایای مراجعه به دکتر خوب برای قارچ ناخن

بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که دچار بیماری‌های ناخن از جمله قارچ ناخن می‌شوند، از مراجعه به موقع به پزشک متخصص امتناع ورزیده و همین امر باعث بروز مشکلات جدی‌تری در آینده می‌شود. مراجعه به پزشک خوب برای درمان قارچ مزایای زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها درمان سریع‌تر و راحت‌تر بیماری قارچی است.

نه تنها قارچ ناخن بلکه هر بیماری پوستی که برای افراد به‌وجود می‌آید باید در همان مراحل اولیه درمان شوند. این کار از بروز عفونت جلوگیری می‌کند و از شدت بیماری نیز کاسته خواهد شد. یکی از مزایای مراجعه به موقع به دکتر خوب برای مشکلات قارچی ناخن، استفاده از روش‌های درمانی غیر جراحی است.

در صورتی که قارچ در مراحل اولیه باشد، از روش‌هایی همچون داروهای خوراکی، انواع کرم و مواردی از این قبیل استفاده خواهد شد.

پزشکان باتجربه و حرفه‌ای تمام تلاش خود را به‌کار می‌برند تا از روش‌های غیر جراحی و یا روش‌هایی که عارضه و درد کمتری برای افراد ایجاد می‌کند اقدام به درمان قارچ ناخن کنند. در برخی موارد، پزشک و متخصص پوست برای جلوگیری از رشد و کنترل قارچ البته در صورتی که هیچ‌ یک از روش‌های درمانی پاسخگو نباشد، اقدام به برداشتن ناخن می‌کند تا ناخن جدید جای آن رشد کند.

عوارض عدم مراجعه به موقع به دکتر خوب برای قارچ ناخن

مراجعه دیرهنگام به پزشک قطعا عوارضی برای بیمارانی که از درد و یا مشکلات قارچ ناخن رنج می‌برند خواهد داشت. تجربه نشان داده آن دسته از بیمارانی که برای درمان هرگونه بیماری قارچی ناخن به پز‌شک خوب مراجعه نمی‌کنند، ممکن است ناخن آن‌ها دچار درد شدید و یا آسیب‌های دائمی شود.

شایان ذکر است عوارض عدم مراجعه به پزشک برای رفع مشکل قارچ برای آن دسته از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا داروهای خاصی مصرف می‌کنند شدیدتر است و باعث می‌شود عفونت به بخش‌های دیگر بدن سرایت کند.

بیماری قارچ ناخن در مراجعه اولیه به پزشک و در صورتی که پیشرفت نکرده باشد، به سادگی قابل کنترل است و نیازی به هیچ‌گونه جراحی ندارد اما اگر آلودگی و قارچ شدت پیدا کند، هیچ راهی به جز جراحی و برداشتن ناخن وجود ندارد که این کار درد و ناراحتی برای فرد ایجاد خواهد کرد.

مراحل اولیه بیماری قارچ با استفاده از روش‌های ساده‌ای همچون مصرف برخی داروها، استفاده از پمادهای ضد قارچ و یا لیزر درمان می‌شود اما در صورتی که به موقع به پزشک مراجعه نشود، با شدت بیماری قارچ، درمان آن سخت و پیچیده‌تر می‌شود.

بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی

سوالی که در ذهن برخی از افراد ایجاد شده این است که بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی کیست؟ در پاسخ به این افراد باید گفت بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی، دکتری است که تشخیص به موقعی داشته و همین‌طور بهترین و بی عارضه‌ترین روش درمانی را برای رفع مشکلات ناخن انتخاب خواهد کرد. داروهایی همچون فلوکونازول، تربینافین، ایتراکونازول، گریسوفولوین از داروهای ضد قارچ هستند که باید توسط پزشک متخصص تجویز و مصرف شوند.

بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، اقدام به درمان عفونت قارچی ناخن می‌کند. در برخی مواقع پزشک برای شناسایی و آنالیز نوع عفونتی که برای ناخن ایجاد شده، بخش کوچکی از ناخن را جداسازی کرده و با استفاده از تجهیزات مخصوص  اقدام به یافتن نوع میکروب می‌کند. این کار باعث می‌شود روش درمانی صحیح و متناسب با نوع عفونت ناخن در پیش گرفته شود.

با مراجعه به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی ناخن، بدون درد و عارضه زیاد می‌توانید اقدام به درمان مشکلات ناخن کنید. هر پزشک روش خاصی برای تشخیص و درمان بیماری قارچ ناخن دارد و تنها پزشکان باتجربه که تخصص کافی در این زمینه دارند می‌توانند مشکل به‌وجود آمده برای ناخن را در کوتاه‌ترین زمان درمان کنند.

شاید این سوال را از ما بپرسید که چگونه باید دکتر خوب برای قارچ ناخن پیدا کرد؟ در پاسخ باید به شما بگوییم، با پرس و جو کردن از افرادی که قبلا مشکلات ناخن را در کنار پزشکان حرفه‌ای انجام داده‌اند و یا چند جلسه مشاوره با پزشک می‌توانید دکتر خوب برای درمان عفونت قارچی ناخن بیابید.

سخن پایانی

هدف ما از نوشتن این مقاله، تنها یافتن دکتر خوب برای قارچ ناخن نبود بلکه ما سعی کردیم شما را با علائم قارچ ناخن، تخصص‌های پزشک متخصص قارچ، بیماری‌هایی که توسط پزشک و متخصص پوست درمان می‌شود، درمان قارچ با استفاده لیزر، مزایای مراجعه به موقع برای درمان قارچ و همین‌طور عوارض عدم مراجعه به موقع برای درمان مشکلات ناخن را برایتان عنوان کنیم تا اگر احساس می‌کنید ناخن‌های انگشت و یا پاهایتان دچار عفونت قارچی شده، اقدامات لازم را برای درمان آن فراهم کنید.

خوشبختانه امروزه هرگونه مشکلی که برای ناخن به‌وجود آمده باشد با استفاده از تجهیزات و تکنیک‌های نوین پزشکی درمان می‌شود. در نتیجه فردی که ناخن پا و یا انگشتان دستش دچار عفونت قارچی شده، نه تنها درد زیادی را تجربه نخواهد کرد بلکه در مدت زمان بسیار کوتاه‌ می‌تواند تمام مشکلات مربوط به ناخن که در اثر بروز عفونت قارچی رخ داده را با کمک پزشکان حاذق درمان کند.

اگر عفونت قارچی ناخن باعث درد و مشکل شده، بهترین کار مراجعه به بهترین پزشکان پوست برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری است.

دیدگاهتان را بنویسید