متخصص کف پا

متخصص کف پا؛ یا متخصص ارتوپدی گزینه‌ای مناسب برای درمان بیماری‌های پا

ما دکتری به نام متخصص کف پا نداریم و وقتی این مشکلات به سراغ ما می آید به کلینیک ارتوپدی مراجعه می کنیم و شما می توانید تحت نظر پزشکان ارتوپد درمان را شروع کنید، اما معیارهای انتخاب بهترین متخصص کف پا ارتوپدی چیست؟ با وجود تعداد زیادی متخصص در این زمینه، تشخیص اینکه چه کسی برای نیازهای پزشکی شما مناسب است، می تواند دشوار باشد.

در این مقاله ویژگی هایی را شرح می دهیم که به شما کمک می کند بهترین متخصص پا را پیدا کنید. هنگامی که به دنبال بهترین متخصص کف پا هستید، این نکات عالی را در نظر بگیرید.

متخصص کف پا

آنچه در این مقاله می خوانید :

مزایای مراجعه به موقع به متخصص کف پا

زمانی که زیر پا دچار درد می‌شود، قسمت انتهایی پاها با قدم هایی که برمیداریم درد اذیت کننده ای به ما وارد میشود که واقعاً  تاثیر منفی ای در زندگی روزمره میگذارد. تا به امروز بیش از 50 درصد از افراد بزرگ سال کم و بیش درگیر درد های پا هستند. حال برای برخی عزیزان این سوال پیش می‌آید که برای درد کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

معمولا اینگونه عارضه ها توسط متخصص کف پا یا متخصص ارتوپد که آموزش ها و دوره های بیشتری را در این زمینه گذرانده است، بهتر و دقیق تر از یک ارتوپد معمولی درمان می کند. با توجه به آسیب های طولانی مدتی که بی تفاوتی به آسیب های پا می تواند ایجاد کند، در صورت تداوم علائم و درد برای بیش از چند روز، مهم است که در اسرع وقت به متخصص کف پا مراجعه کنید.

متخصص کف پا یا متخصص ارتوپد پا یا ارتوپد پاشنه می تواند مشکل زیر پاهای شما را به صورت تخصصی تری نسبت به ارتوپد معمولی بررسی کند و پس از انجام آزمایشات لازم و تشخیص نهایی، درمان بهتری را ارائه دهد. بنابراین در صورت وجود ناراحتی در زیر پا، با مراجعه به متخصص کف پا پا در یک مرکز تخصصی ارتوپدی و مجهز مانند متخصصین معرفی شده در سایت drortoped ، می توانید مطمئن شوید که تمام ارزیابی های لازم به درستی انجام شده و مشکلاتی که به دلیل عدم تشخیص برخی بیماری ها مانند دردهای مزمن و طولانی مدت در زیر پا ایجاد می شود، سایر قسمت ها مانند پا و کمر را نیز درگیر می کند، حذف خواهد شد.

وقتی صحبت از مراقبت از پا می شود، بسیاری از افراد علائم هشدار دهنده اولیه درد و آسیب های احتمالی را نادیده می گیرند. پاها بخش مهمی از برنامه روزانه شما هستند. با این حال، تا زمانی که مشکلی پیش نیاید، همه ما تا حدی از زندگی روزمره خود عقب می افتیم تا پای خود را تا حد ممکن سالم و راحت نگه داریم.

دقیقاً چه چیزی را باید در مورد پاهای خود بدانید و بدانید؟ برای کسب اطلاعات هر چه بیشتر در مورد شکل، اندازه، فشار و حرکت پاها، حداقل سالی یکبار معاینه پاها توسط متخصص کف پا توصیه می شود.

هر چه شما نیاز دارید از پاهایتان بدانید شامل اندازه پا ، مدل راه رفتن درست، محل های تحت فشار و سایز و زاویه پا با اسکن کردن به دست میاورید و متوجه آن میشوید. این نکته را بدانید که پاها اصل و بنیاد سلامت کل بدن شماست همانطور که در گذشته نیز می‌گفتند پاها قلب دوم بدن است و این جمله تا حدودی صحیح می باشد، پس اگر نشانه هایی از کسالت و حس ناخوشایند در پاهایتان دارید نباید نادیده گرفته و با متخصص کف پا باید مشورت کنید.

آنالیز موشکافانه آناتومی و اندام پا می تواند علل درد شما با توجه به کفشی که می‌پوشید و عوامل … مشخص کند و متخصص کف پا با کمک تصاویر حاصل از این اسکن می‌تواند درمان اصولی را تجویز می‌کند . مهم ترین مسئله برای یک متخصص کف پا این است که بداند و درک کند که استخوان ها و مفاصل شما هنگام ایستادن یا راه رفتن چگونه کار می کنند. برای این منظور باید از کفش ها عکس یا اسکن گرفت.

متأسفانه، در 20 سال گذشته، تنها فناوری تصویربرداری که می توان از آن استفاده کرد، اشعه ایکس بوده است. این مفید بود اما فقط تصاویر 2 بعدی را ارائه داد که اطلاعات کاملی در اختیار پزشک زیر پا نسبت به دستگاه ها و آزمایشات امروزی قرار نمیداد. اسکنرهای جدید برای اولین بار تصاویر سه بعدی از استخوان ها، مفاصل و رباط ها را نشان می دهند. متخصصین پزشکی ارتوپدی با سالها تجربه در زمینه پزشکی به تشخیص کلیه بیماری های پا، معاینه کفش و کفی طبی می پردازند.

صافی کف پا و درمان آن توسط متخصص کف پا

عدم قوس کافی در زیر پا، صافی زیر(کف) پا نام دارد. این مشکل، معمولا مادرزادی می‌باشد. افرادی که زیر پای صاف دارند باید کفش و کفی مناسب بپوشند تا از علائمی مانند کمردرد و درد پا یا ناراحتی هنگام راه رفتن جلوگیری کنند.

یکی از شایع ترین علل مشکلات کمر و پا صافی زیر پا است. شاید به نظر شما قوس زیر پا نقش خاصی در بدن نداشته باشد، اما نظر پزشک زیر پا متفاوت است بهتر است بدانید صافی زیر پا و نبود قوس زیر پا باعث می شود که فرد دچار مشکلات کمر و درد در زیر پا شدیدی شود.

صافی زیر پا به خوبی  نمی تواند وزن بدن را تحمل کند و در نتیجه افراد در حالت ایستاده دچار درد شدید در ناحیه پا و مچ پا می شوند. قوس پا باعث می شود که تاندون های پایینی و توپی پا به هم بچسبد و شکافی در پایین پا ایجاد کند، از بین رفتن تاندون ها باعث از بین رفتن قوس می شود. برای جلوگیری از عوارض ناشی از ریزش قوس زیر پا باید به دنبال راه های درمان پیش متخصص کف پا بود.

 

متخصص کف پا در کلینیک دکتر ارتوپدی چه خدماتی ارائه می دهد؟

با استفاده از پیشرفته ترین روش های درمانی توسط پزشک زیر پا، ما در کلینیک دکتر ارتوپدی می توانیم انواع مشکلاتی را که پا، زیر پا و حتی مچ پا شما را تحت تاثیر قرار می دهد برطرف کنیم. همانطور که می دانید پاها قلب دوم ما هستند. بنابراین، مشکلاتی را که ممکن است بر عملکرد این اندام تأثیر بگذارد، رسیدگی و درمان کنید. این بسیار مهم است.

بر این اساس کلینیک مجموعه ای از خدمات را ارائه می دهد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم. در این کلینیک تنها با چند بار مراجعه به راحتی می توانید به تجربه بسیاری از پزشکان ارتوپد متخصص کف پا از جمله بهترین دکتر صافی زیر پا در تهران دسترسی داشته باشید.

 

بهترین دکتر صافی کف پا در تهران

تعداد زیادی از افرادی که از صافی زیر پا رنج می برند معمولاً از مشکل خاصی متوجه شان نمی شود و بنابراین نیازی به درمان ندارند. اگر از علائمی مانند درد، سفتی و گرفتگی پا و سایر علائم در این دسته رنج می برید، متخصص ارتوپدی ممکن است درمان غیر جراحی را پیشنهاد دهد. برای اصلاح صافی زیر پای انعطاف پذیر یا مشکلات استخوانی یا عصبی به ندرت به جراحی نیاز است.

روش های درمانی صافی کف پا توسط متخصص کف پا

پزشکان متخصص کف پا روش های درمانی مختص هر فرد را تجویز می کنند، اما شرایط درمان عمومی عبارت است از:

  • مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، استراحت و استفاده از کمپرس یخ به کاهش درد و التهاب کمک می کند.
  • فیزیوتراپی برای کشش و تقویت تاندون ها و عضلات و بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکتی آنها تحت نظر پزشک زیر پا انجام می شود.
  • وسایل کمکی مانند بریس های پا، ارتز پا و ساق پا و کفش های طبی مخصوص

شما می توانید با مراجه به کلینیک دکتر ارتوپدی واقع در شریعتی از بهترین خدمات پزشکی ارتوپدی استفاده کنید.

انواع مدل های صافی کف پا

پزشک متخصص کف پا یا همان متخصص ارتوپدی شما ابتدا نوع صافی زیر پا شما را تشخیص می‌دهد تا روش درمانی تاثیر گذار را برگزیند.

  • انعطاف پذیر:

حالت انعطاف پذیر زیر پای صاف شایع ترین نوع این ناهنجاری است، هنگامی که ایستاده نیستید، می توانید قوس پا را ببینید، اما وقتی بلند می شوید و وزن خود را روی پاهایتان می گذارید، قوس از بین می رود. این نوع صافی در دوران کودکی و نوجوانی ظاهر می شود و هر دو پا را درگیر می کند و به مرور زمان بدتر می شود که در صورت عدم مراجعه به پزشک زیر پا تاندون ها و رباط های پا ممکن است کشیده، پاره و متورم شوند.

  • انعطاف ناپذیر:

افرادی که از زیر پای صاف انعطاف ناپذیر رنج می برند، چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده، قوس در پای خود ندارند. این ناهنجاری معمولا در دوران نوجوانی دیده می شود و با افزایش سن شدیدتر می شود. در این صورت درد در پاها زیاد است و حرکت دادن پاها در جهات مختلف مشکل می شود. زیر پای صاف انعطاف ناپذیر ممکن است یک یا هر دو پا را تحت تاثیر قرار دهد در حالت حتما یک پزشک زیر پا باید شما را تحت نظر داشته باشد.

  • صافی زیر پا در بزرگسالی:

در این ناهنجاری، قوس زیر پا به طور غیرمنتظره ای از بین می رود. به عبارت دیگر، بافت های آن ناحیه فرو می ریزند. در نتیجه این وضعیت، پا به سمت بیرون چرخیده و این می تواند بسیار دردناک باشد. شایع ترین علل صافی زیر پا در بزرگسالان التهاب یا پارگی تاندون (تاندون تیبیالیس خلفی) است که در حفظ قوس زیر پا نقش دارد.

  • ورتیکال تالوس:

برخی از کودکان دارای نقص مادرزادی به نام تالوس ورتیکال یا عمودی هستند که از تشکیل قوس پا جلوگیری می کند. در این حالت محل تالوس در مچ پا نادرست است.

چه زمانی باید به متخصص کف پا و مراکز درمان صافی کف پا در تهران مراجعه کنیم؟

  • اگر مچ پاهای شما صربه خورده باشد، معمولاً در اطراف پاها و مچ پا آسیب خواهید دید. پاهای شما سفت، بی حس، ضعیف و دردناک می شوند. علاوه بر این، در راه رفتن و حفظ تعادل خود مشکل خواهید داشت. همچنین توجه به وضعیت پاهای کودک و در صورت درد پا با متخصص کف پا در مراکز درمان صافی زیر پا در تهران مشورت کنید.
    به طور کلی در صورت داشتن شرایط زیر مراجعه به پزشک زیر پا ضروری است:
  • شما اخیراً دچار صافی زیر پا شده اید.
  • درد در پاها، مچ پا یا پایین بدن
  • بهبود علائم و ناراحتی ناشی از استفاده از کفش طبی مناسب
  • سفتی (خشکی) در پاها
  • ایجاد احساس وزن در پاها

 

فوق تخصص کف پا کودکان

صاف بودن زیر پای کودکان در سن های متفاوت، گوناگون است. اکثر کودکان زیر پای صاف دارند، وضعیت طبیعی پای افراد یک قوس استاندارد است که به کاهش نیروی بدن از زمین کمک می کند. در افرادی که زیر پای صاف دارند، این قوس های استاندارد وجود ندارند. اگر قوس پا غیرطبیعی باشد عوارضی از جمله اعمال نیروی زیاد از زمین به بدن فرد ایجاد می کند.

این به نوبه خود باعث ایجاد مشکلاتی در سایر مفاصل بدن مانند لگن و زانو می شود. همچنین می تواند باعث ناتوانی و ضعف پاها در حفظ تعادل یا درد در مفاصل و ماهیچه ها شود، اما وضعیت صافی زیر پا در کودکان تا حدودی متفاوت است. صافی زیر پا در کودکان بالای چهار سال نیاز به درمان توسط فوق تخصص زیر پا کودکان دارد و در این درمان می توان از کفی های مناسب و کفش طبی استفاده کرد که باید به طور مداوم استفاده شود.

از آنجایی که زیر پا باعث ایجاد بیومکانیک افراد می شود و تمام نیروی بدن را به زمین منتقل می کند، به همین دلیل کف صاف می تواند باعث آسیب و جابجایی ساق پا، لگن و حتی ستون فقرات شود.
از آنجایی که اهمیت فلکشن و بیومکانیک پا بسیار مهم است، توصیه می شود در 4 سالگی و در تداوم مشکوک بودن به صافی زیر پای کودک، پس از ارزیابی فوق تخصص زیر پا کودکان به جراح ارتوپد یا پزشک زیر پا مراجعه کنید و در صورت لزوم اسکن پا انجام دهید.

استفاده صحیح از جوراب و کفش و استفاده منظم از بروز عوارض جدی در بزرگسالی جلوگیری می کند. اگر این عارضه در سن مناسب درمان نشود، آرتریت زانو، لگن و ستون فقرات، تغییر شکل انگشتان پا (برآمدگی یا استخوان اضافی در انگشت شست پا) می تواند منجر به خار پاشنه در سنین پایین، ناتوانی در راه رفتن و دویدن آهسته و…می شود.

 

صافی زیر پا در کودکان و علائم این عارضه از نظر متخصص کف پا

  • عارضه در زانو و اندام ما بین زانو و مچ پا پای کودکان
  • خمیدگی پاشنه به جهت خارج در وضعیت ایستاده
  • دشواری در روش حرکت کردن
  • بد شکلی پا و نامتقارنی کفش‌
  • خستگی‌ در کار های روزمره و اجتناب از کار های فیزیکی

مطابق مطالعاتی که اخیرا در این مورد توسط پزشکان متخصص کف پا انجام‌ گشته، شواهد‌ محکمی‌ به منظور نتیجه‌گیری‌ حتمی و مشترک درباره مداوا وجود نخواهد داشت.

کلینیک دکتر ارتوپدی از نظر بیماری های ارتوپدی، انواع تست های تشخیصی و کلیه اختلالات در زمینه رضایتمندی بیماران همواره جایگاه نخست را دارد. برای اطلاع از آخرین درمان های ارتوپدی و مشاهده فیلم ها و مطالب آموزشی، می توانید به صفحات دیگر سایت drortoped.com و یا تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما مراجعه کنید و سوالات خود را مستقیماً با پزشک متخصص کف پا خود در میان بگذارید.

عوارض‌ صافی‌ پا در کودکان از نظر متخصص کف پا

با دید کلی صافی در زیر پا دردناک نیست، اما پیامد دارد که سبب درد می‌شود و در طولانی مدت و فعالیت مستمر پیمایشی فیزیکی این پیامد ها با سرعت بیشتری بروز می کند. صافی در زیر پا در کودکان می تواند منعطف و یا غیر انعطاف پذیر باشد. این وضعیت در اثر فشار ایجاد می شود و درد ناشی از صافی زیر پا می تواند در قسمت های مختلف بدن مانند زیر پا، مچ پا یا کمردرد ایجاد شود.

چاقی یا اضافه وزن می تواند فشار بیشتری به زیر پا وارد کند و باعث زمین خوردن کودک یا خردسال شود، که در صورت بروز این علائم بایستی به فوق تخصص زیر پا کودکان یا پزشک زیر پا مراجعه کنیم.

از عوارض صافی زیر پا کودکان که پزشکان متخصص کف پا درباره آن میگویند، خستگی زودرس هنگام راه رفتن است. مطالعاتی توسط پزشکان متخصص کف پا انجام شده که نشان می دهد زیر پای صاف می تواند ناشی از پوشیدن کفش نامناسب باشد.

البته مطالعات دیگر نشان می دهد افرادی که عادت به راه رفتن با پای برهنه دارند، قوس های صاف تری در زیر پای خود دارند. ممکن است کودکانی که از کفش استفاده می کنند، اما فعالیت بدنی ندارند دچار صافی زیر پا شوند؛ زیرا این مشکل باعث عملکرد غیر طبیعی پا یا ضعف پا خواهد شد.

سخن پایانی

افرادی که زیر پای صاف دارند اغلب برجستگی یا گودی روی پای خود ندارند. این بدان معناست که پاهای آنها کاملاً روی زمین است. پای انسان دارای 33 مفصل است که 26 استخوان را به هم متصل می کند. همچنین پا بیش از 100 ماهیچه، رباط و تاندون دارد. درمان صافی زیر پا در کودکان زمان بر است.

اگر علائم صافی زیر پا را در کودک خود مشاهده کردید، به مراجعه کنید. یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها برای درمان صافی زیر پا، استفاده از کفی و کفش طبی و استفاده منظم از آنها است. توصیه ما این است که قبل از چهار سالگی با فوق تخصص زیر پا کودکان مشورت کنید و درمان مناسب را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید