نکات طلایی برای انتخاب بهترین دارو برای تنگی کانال نخاعی

بهترین دارو برای تنگی کانال نخاعی چیست؟ مطمئناً شما هم به این نکته اذعان دارید که ستون فقرات و کمر، از جمله اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌شوند. شاید مهم‌ترین دلیل این مسئله، اهمیت این عضو در انجام فعالیت‌های روزمره شماست. بدیهی است که این اندام نیز مانند دیگر اندام‌های بدن، ممکن است درگیر مشکل یا بیماری شود که از جمله شایع‌ترین آنها، مشکل تنگی در کانال نخاعی است. احتمالاً شما یا اطرافیانتان هم در طول زندگی خود طعم تلخ درد ناشی از این عارضه را چشیده‌اید و حداقل چند روزی از انجام فعالیت‌های عادی زندگی‌تان عاجز شده‌اید. لازم است بدانید که مشکل تنگی در مجرای نخاعی، چرا و چگونه به وجود می‌آید؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما بمانید تا پاسخ تمامی سوالات را تخت نظر بهترین دکتر برای لیزر تنگی کانال نخاعی به شما بدهیم.

نکات طلایی برای انتخاب بهترین دارو برای تنگی کانال نخاعی

شناخت بیماری تنگی کانال نخاعی

به‌طورکلی ستون فقرات بدن از یک‌سری مهره و دیسک‌های بین مهره‌ای تشکیل شده است. در دو طرف مهره‌ها، سوراخ‌هایی وجود دارند که محل عبور اعصاب موجود در کانال نخاع هستند. وظیفه این عصب‌ها آن است که حواس را از طریق کانال نخاع به سمت مغز بفرستند. همچنین با ارسال پیام‌هایی، دستور حرکت را از طرف مغز به اندام‌هایی مثل پا و انگشتان پا و مفاصل دیگر ارسال می‌کنند. هنگامی‌که یک یا چند سوراخ از سوراخ‌های بین مهره‌ها تنگ و باریک شود، مشکل تنگی در مجرای نخاعی ایجاد می‌شود. عارضه تنگی در مجرای نخاعی  بر اساس محل ایجاد آن، به دو شکل ممکن است اتفاق بیفتد: تنگی در مجرای نخاعی گردنی و تنگی در مجرای نخاعی کمری.

اگر شدت تنگی در مجرای نخاعی زیاد باشد، باعث فشردگی اعصاب نخاعی ستون فقرات شما می‌شود. در اینجاست که ممکن است شما دردهای شدیدی را در ناحیه گردن، کمر، پا و یا باسن خود احساس کنید. علاوه بر این ممکن است در صورت بروز این مشکل، شما علائمی مانند بی‌حسی و ضعف در عضلات کمر و گردن و همچنین سوزن‌سوزن‌شدن را تجربه کنید. خبر ناخوشایند آن است که ممکن است این علائم، هر ساعت و باگذشت زمان حاد‌تر شوند. در اینجاست که پیداکردن هر چه سریع‌تر بهترین دارویی برای درمان تنگی در مجرای نخاعی، ضرورت پیدا می‌کند.

شناخت علائم بیماری

آشنایی با علائم بیماری تنگی در مجرای نخاعی، به شما کمک می‌کند تا باتوجه‌به نوع مشکل به وجود آمده، بهترین درمان برای تنگی در کانال نخاع را انتخاب کنید. به همین منظور، در این بخش به شایع‌ترین علائم این بیماری که ممکن است بعد از درگیری با این عارضه با آن مواجه شوید، اشاره می‌کنیم:

  • ممکن است در پایین کمرو یا اندام‌های تحتانی خود مثل باسن، احساس درد یا التهاب داشته باشید.
  • در برخی مواقع در اندام‌های خود به‌ویژه پاها، احساس سوزن‌سوزن‌شدن، گزگز و یا مورمورشدن دارید.
  • در مواقعی ممکن است در عضلات پشت ساق پاهایتان، درد یا گرفتگی احساس کنید.
  • گاهی در حرکت و فعالیت‌هایتان دچار اختلال می‌شوید. مثلاً ممکن است در حفظ تعادل خود مشکل پیدا کنید و یا حین راه‌رفتن بلنگید.
  • در مواردی که بیماری در بدن شما پیشرفت کرده باشد، ممکن است دچار بی‌اختیاری در کنترل مدفوع یا ادرار خود شوید.
  • معمولاً در هنگام راه‌رفتن، درد کمر شما تشدید می‌شود اما در هنگام خم‌شدن به جلو، این درد را کمتر حس می‌کنید.
  • انعطاف‌پذیری ستون فقرات شما کم می‌شود و نمی‌توانید به‌راحتی آن را حرکت دهید یا خم و راست شوید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است این علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. همچنین داروهای تنگی در مجرای نخاعی مفید برای یک نفر، ممکن است برای دیگری اثر‌بخش نباشد. بنابراین با مراجعه به یک پزشک متخصص و بررسی دقیق علائم، می‌توانید در خصوص استفاده بهینه از یک دارو برای تنگی در مجرای نخاع خود، مطمئن شوید.

ابزارهای متفاوت برای تشخیص بیماری

تشخیص دقیق بیماری تنگی مجرای نخاع و تعیین دقیق محل تنگی و شدت آن، می‌تواند در انتخاب بهترین درمان برای تنگی در مجرای نخاعی شما تأثیر بسزایی داشته باشد. هنگامی که بعد از تجربه تلخ درد کمر و ناحیه ستون فقرات، به پزشک معالج خود مراجعه می‌کنید، پزشک ابتدا سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند. سپس مشغول معاینه فیزیکی کمر شما برای تشخیص علت درد می‌شود. اما برای تشخیص دقیق‌تر این موضوع که بهترین شیوه درمان و داروهای تنگی کانال نخاعی چیست؟ نیاز به استفاده از ابزارهای تشخیصی قوی‌تری دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گرفتن نوار عصب و عضله با عضله‌ نگاری برقی

در این روش تشخیصی پزشک به بررسی اعصاب محیطی و عضلات شما، به‌منظور پی‌بردن به تنگی در مجرای نخاعی می‌پردازد. درواقع با تحریک عصب عضله، واکنش عضله و میزان فعالیت الکتریکی آن را اندازه‌گیری می‌کند.

استفاده از اشعه ایکس

پزشک متخصص، معمولاً از پرتونگاری یا اشعه ایکس برای به‌دست‌آوردن تصاویر دقیق‌تری از استخوان‌ها، اندام‌ها و بافت‌های داخلی شما استفاده می‌کند. عکس‌های اشعه ایکس به تشخیص تنگی در مجرای نخاعی و محل دقیق آن کمک می‌کند.

دستگاه سی‌تی‌اسکن

این دستگاه به‌منظور تشخیص تنگی در مجرای نخاعی، تصاویر کاملی از عضلات و استخوان‌ها به همراه میزان عضله و چربی اندام‌های شما ارائه می‌کند و دراین‌خصوص از تکنولوژی رایانه‌ای و پرتونگاری استفاده می‌کند.

دستگاهم آر آی

این دستگاه از رادیو فرکانس‌ها و کامپیوتر برای  ایجاد تصاویر دقیق از اندام‌ها و ساختار استخوانی، عصب و بافت نخاعی شما استفاده می‌کند. ام‌آرآی می‌تواند اطلاعات کامل‌تری نسبت به شیوه‌های سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن  و یا اشعه ایکس از نوعی ستون فقرات شما ارائه دهد.

بهره‌گیری از میلوگرام

با استفاده از این روش، به مجرای نخاعی، رنگی را تزریق می‌کنند تا تصاویر آشکارتری از بافت‌ها نشان دهد. میلوگرام کمک می‌کند تا فشردگی اعصاب نواحی ستون فقرات که در اثر تنگی در مجرای نخاعی در کمر شما به وجود آمده، بهتر تشخیص داده شود.

آشنایی با راهکارهای مختلف درمانی

برای درمان هرچه سریع‌تر مشکل تنگی در کانال نخاع، راهکارهای زیادی به شما پیشنهاد شود که استفاده از دارویی برای درمان تنگی در مجرای نخاعی، یکی از آن موارد است. در بخش‌های بعدی به طور ویژه، به معرفی بهترین راه برای اصلاح تنگی مجرای نخاعی خواهیم پرداخت. خوب است در این بخش با انواع راهکارهای درمانی در خصوص این بیماری که ممکن است از طرف متخصصین این حوزه به شما پیشنهاد شود، آشنا شوید. این شناخت به شما کمک خواهد کرد تا مناسب‌ترین داروی درمان تنگی کانال نخاع را انتخاب کنید.

استفاده از آب درمانی

انجام تمرینات و فعالیت‌های ورزشی مخصوص در آب که به آب درمانی معروف است، می‌تواند به کاهش درد ناشی از تنگی مجرای نخاعی بسیار کمک کند. انجام این تمرین در آب باعث می‌شود تا فشار وارده بر مفاصل و عضلات  شما در حین فعالیت کمتر شود. این کار روند تقویت عضلات ناحیه کمر، لگن و پای شما را تسریع کرده و به بهبودی هرچه زودتر شما کمک می‌کند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شامل درمان‌های غیرفعال، فعال و حرکات اصلاحی و نرمش می‌شود. درمان‌های غیرفعال، با همکاری کم شما یا گاهی بدون کمک شما انجام می‌شود. این درمان‌ها شامل ماساژ، استفاده از محرک‌های الکتریکی و کمپرس آب سردوگرم می‌شود. درمان‌های فعال و حرکات اصلاحی، شامل تمریناتی است که افزایش قدرت بدنی، بازگشت حفظ تعادل و افزایش انعطاف‌پذیری ستون فقرات را برای شما به همراه دارد.

انجام فعالیت‌های ورزشی

بهترین فرمول ورزش برای تنگی کانال نخاعی چه ورزش‌هایی هستند؟ انجام فعالیت‌های ورزشی مستمر و متناسب با وضعیت جسمانی شما، می‌تواند در رفع تنگی مجرای نخاعی‌تان بسیار اثر‌گذار باشد. پیاده‌روی، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند درد و التهاب ناشی از تنگی مجرای نخاعی را در شما کاهش دهد.

استفاده از کمربند پلاتینر

کمربند پلاتینر دارای یکی از جدید‌ترین فناوری‌ها برای درمان مشکلات کمر از جمله دیسک و تنگی مجرای نخاعی است. این کمربند یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان کمردرد است و می‌تواند مکمل خوبی برای داروهای تنگی مجرای نخاعی باشد. مجهز بودن این کمربند به تکنولوژی‌های روز پزشکی از جمله اولتراسوند، می‌تواند در کاهش دردهای ستون فقرات شما بسیار مؤثر بوده و در برخی مواقع تأثیری مشابه فیزیوتراپی داشته باشد.

تزریق در فضای اپیدورال

در پاسخ به سؤال بهترین راه درمان برای تنگی مجرای نخاعی چیست؟ یکی از گزینه‌ها، تزریق اپیدورال است. در این روش داروهایی که معمولاً استروئیدی هستند، در اطراف ریشه‌های عصبی یا همان فضای اپیدورال، تزریق می‌شود. این دارو برای تنگی مجرای نخاع، باعث برطرف‌شدن تنگی مجرای نخاع شما نمی‌شود اما می‌تواند با کم‌کردن التهاب این نواحی، درد شما را تسکین دهد. البته باید به این نکته توجه کنید که تزریق داروهای استروئیدی،  برای همه افراد مفید نیست. در ضمن اگر این نوع تزریق‌ها تکرار شوند، ممکن است باعث ضعیف‌شدن عضلات و بافت‌های اطراف ستون فقرات شما شود. بنابراین باید کاملاً تحت‌نظر یک پزشک متخصص این تزریق را انجام دهید.

استفاده از داروهای مناسب

مصرف داروهای تسکین‌دهنده درد یا کاهش التهاب، اعم از داروهای شیمیایی یا گیاهی می‌تواند برای رفع مشکل تنگی مجرای نخاعی شما مؤثر باشد. در بخش‌های بعدی، به تفکیک و به طور کامل به این داروها و نوع تأثیر آنها در کاهش درد یا التهاب اشاره خواهیم کرد.

لیزردرمانی

لیزردرمانی روشی است که در از راه دور به محدوده درگیر تنگی در کانال نخاع، اشعه لیزر تابانده می‌شود. این کار با تولید انرژی نوری در محل مشکل، التهاب آن نواحی و فشار روی عصب‌های موجود در ستون فقرات شما را کم کرده و درد شما را تسکین می‌دهد.

اوزون تراپی

شیوه درمانی در اوزون تراپی به این صورت است که مقادیر زیادی اکسیژن خالص، به نواحی درگیر تنگی مجرای نخاعی که منشأ درد هستند، تزریق می‌شود. ورود اکسیژن به بافت‌ها و عضلات این بخش، فشار وارده بر اعصاب شما را کاهش داده و درد و التهاب شما کم می‌شود. این روش یک شیوه درمانی جدید با عوارض کمتر نسبت به روش‌های دیگر است و می‌تواند جایگزین خوبی برای درمان تنگی در کانال نخاع باشد.

عمل جراحی

عمل جراحی می‌تواند آخرین جایگزین برای داروی درمان تنگی کانال نخاعی باشد. در مواردی که دارو یا دیگر شیوه‌های درمانی برای رفع مشکل تنگی در کانال نخاع شما جوابگو نباشد، پزشک به‌ناچار از گزینه جراحی به‌جای دارویی برای درمان تنگی مجرای نخاعی شما استفاده خواهد کرد.

دارو درمانی برای تنگی کانال نخاعی

همان‌طور که اشاره کردیم راهکارهای درمانی زیادی برای رهایی از مشکل تنگی مجرای نخاعی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از داروهای مختلف است. اما اینکه بهترین داروها برای تنگی در کانال نخاع چیست و چگونه در رفع این مشکل به شما کمک می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. در این بخش به انواع دارو برای تنگی در کانال نخاع که ممکن است توسط پزشک معالج شما تجویز شود، اشاره می‌کنیم:

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی

هنگامی‌که به عارضه تنگی مجرای نخاعی دچار می‌شوید، یکی از دلایل ایجاد درد در ناحیه کمر و ستون فقرات شما، به‌وجودآمدن التهاب در این نواحی است. استفاده از داروهای ضد‌التهاب، مواد شیمیایی بدن را که باعث التهاب می‌شوند مسدود کرده و از این طریق به تسکین درد کمر شما کمک می‌کنند. از جمله معروف‌ترین داروهای تنگی مجرای نخاعی می‌توان به آسپیرین، ناپروکسن و ایپوبروفن اشاره کرد.

داروهای تسکین‌دهنده درد

هنگامی‌که در اثر تنگی مجرای نخاعی سلول‌های ستون فقرات آسیب می‌بینند، مواد شیمیایی بنام پروستاگلاندین در این نواحی تولید می‌شوند. با تجمع این مواد شیمیایی توسط اعصاب ستون فقرات، پیام احساس درد به مغز شما فرستاده می‌شود. داروهای ضددرد یا مسکن مانند تایلنول از تولید این مواد شیمیایی جلوگیری کرده و باعث تسکین درد شما می‌شوند. البته به این نکته توجه کنید که درست است که این داروها به کاهش درد شما کمک کنند، اما التهاب مفاصل را کم نمی‌کنند.

داروهای استروئیدی

این داروی تنگی مجرای نخاعی باعث می‌شود مواد شیمیایی ایجاد‌کننده التهاب در ستون فقرات، کمتر تولید شوند. با تولید کمتر این مواد، التهاب مفاصل نیز کم شده و درد شما کاهش می‌یابد.

داروهای ضدافسردگی

اینکه داروهای ضدافسردگی به‌عنوان یک دارویی برای درمان تنگی مجرای نخاعی چگونه عمل می‌کنند؟ در هاله‌ای از ابهام است. اما طبق تحقیقات به‌دست‌آمده به نظر می‌رسد که این داروها، با کم‌کردن سطح انتقال‌دهنده‌های عصبی در ناحیه کمر و ستون فقرات، درد شما را کاهش می‌دهند. البته توجه داشته باشید که برای دیدن اثر داروهای ضدافسردگی، لازم است زمان بیشتری صبر کنید. گاهی لازم است هفته‌ها مصرف این نوع داروها را برای کسب نتیجه ادامه دهید. توصیه این دارو ها فقط با نظر متخصص صورت می پذیرد.

داروهای ضدتشنج

در مشکل تنگی مجرای نخاعی، معمولاً اعصاب نواحی اطراف ستون فقرات شما آسیب می‌بینند. داروهای ضدتشنج کمک می‌کنند تا درد به وجود آمده در اثر آسیب اعصاب این نواحی، کاهش یابد.

 استفاده مکمل از داروهای گیاهی برای تنگی کانال نخاعی

همیشه استفاده از داروهای شیمیایی، با عوارض خاصی همراه است. ازاین‌رو در سال‌های اخیر بسیاری از افراد، مصرف داروهای گیاهی و روش‌های سنتی را برای درمان تنگی مجرای نخاعی خود ترجیح می‌دهند. اما لازم به ذکر است که‌ این روش‌ها، اغلب برای پیشگیری از بیماری مفید هستند و نقش مکمل در درمان بیماری شما را بازی می‌کنند. احتمال اینکه بتوانید این بیماری را صرفاً با استفاده از گیاهان دارویی بهبود بخشید، بسیار کم است. اما استفاده از داروهای گیاهی برای تنگی در کانال نخاع، می‌تواند تا حد زیادی درد کمر و نواحی آسیب‌دیده شما را کاهش دهد.

گیاه زنجبیل

یکی از پرکاربردترین ادویه‌های خانگی که احتمالاً نام آن به گوش شما هم خورده است، زنجبیل است. این گیاه قادر است تولید مواد شیمیایی التهاب زا مانند لوکوترین‌ها را در بدن شما کاهش داده و از این طریق درد شما را تسکین دهد. استفاده از زنجبیل در غذاها یا خوردن دم‌نوش‌های حاوی این ادویه تند، می‌تواند فشردگی اعصاب نواحی درد را کم کرده و به‌عنوان دارو برای تنگی در کانال نخاع تلقی گردد.

زردچوبه

گیاه زردچوبه  حاوی ماده فعالی بنام کورکومین است که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است. وجود همین ماده می‌تواند به کنترل اسید موجود در نواحی ملتهب، کمک کند. بنابراین استفاده از زردچوبه در غذاها یا دم‌نوش‌ها، می‌تواند به‌عنوان یک ضدالتهاب قوی عمل کرده و به کاهش درد مفاصل و عضلات کمر شما کمک کند. فقط به این نکته توجه کنید که استفاده از زردچوبه  در دوران بارداری،  باید تحت‌نظر پزشک صورت گیرد. ممکن است افراط در استفاده از این ادویه، منجر به تحریک رحم و زایمان زودرس شود.

هندوانه ابوجهل

هنگامی‌که صحبت از بهترین دارو برای تنگی مجرای نخاعی می‌شود، هندوانه ابوجهل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گیاه که به نام‌های کدوی تلخ یا حنظل نیز شناخته می‌شود، یک گیاه بیابانی با میوه‌ای تلخ است.  این گیاه، دارای خواص ضدالتهابی قوی است و می‌تواند تسکین‌دهنده درد ناشی از تنگی در کانال نخاع شما باشد.

جینکو بیلوبا گیاه کهن‌دار

جینکو بیلو با نام دیگر کهن‌دار یک گیاه با خواص ضداکسیدانی قوی است که عملکرد ویژه‌ای روی مغز و سلول‎‌های عصبی شما دارد. این گیاه از رهاشدن و پخش مواد شیمیایی که منجر به احساس درد و گرفتگی در عضلات شما هستند، پیشگیری می‌کنند. همچنین گیاه کهن‌دار، اثر بسیار زیادی روی حافظه و عملکرد سلول‌های عصبی شما دارد و ازاین‌رو می‌تواند یکی از انواع بهترین داروها برای تنگی در کانال نخاع محسوب شود.

گیاه پنجه شیطان

پنجه شیطان یکی از مشهورترین گیاهانی است که در داروی تنگی کانال نخاعی با داروهای گیاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این گیاه با کمک به آزاد‌سازی کلسیم در سلول‌ها، به کاهش درد ناشی از تنگی در کانال نخاع شما کمک می‌کند. گیاه پنجه شیطان، به‌عنوان یک کاهش‌دهنده التهاب و آنتی‌اکسیدان قوی، مسکن درد و ضد روماتیسم شناخته می‌شود و می‌تواند درد، ورم و التهاب مفاصل ستون فقرات شما را کاهش می‌دهد.

گیاه ریحان

گیاه ریحان یکی از مشهور‌ترین گیاهانی است که مصرف آن به‌عنوان سبزی همراه با غذا، مرسوم است. این گیاه خوشبو یک ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود که می‌تواند اثرات تسکین‌دهنده درد نیز داشته باشد. به همین دلیل از ریحان، به‌عنوان یکی از انواع بهترین دارو برای تنگی کانال نخاعی در بین گیاهان، یاد می‌شود.

گیاه بید سفید

به گفته متخصصان حوزه طب سنتی، بید سفید یکی از گیاهان درختی است که می‌توان از پوست آن به‌عنوان دارو برای تسکین درد مفاصل و بافت‌های عضلانی ستون فقرات و نخاع استفاده کرد. از جمله مواد موجود در بید سفید، ماده سالیسیلات است که در کاهش درد مؤثر است و اثر آن معادل استفاده از آسپیرین در بین داروهای شیمیایی است. ازاین‌رو این گیاه، قابلیت درمان دردهای ناشی از تنگی در کانال نخاع را داراست.

مصرف گیاهان دارویی به شکل دمنوش

یکی از راه‌های ساده و مرسوم استفاده از گیاهان دارویی، مصرف آنها به شکل دمنوش است. از جمله گیاهان دارویی مفید برای درمان تنگی کانال نخاع که می‌توانید آنها را دم‌کرده و استفاده کنید، گیاه بومادران، آویشن و شاه‌تره است. برای کسب نتیجه بهتر، کافی است روزی یک وعده از دمنوش این گیاهان استفاده کنید.

استفاده از عرقیجات گیاهی

نوشیدن عرق و عصاره برخی از گیاهان دارویی مثل عرق خارخاسک، در کاهش دردهای ستون فقرات و کمر بسیار مؤثر است. این عرقیجات باعث می‌شوند رسوبات تشکیل شده داخل کانال نخاع شما، شستشو داده شوند و از این طریق به تسکین درد ناشی از تنگی کانال نخاع شما کمک می‌کنند. خوردن عرق خارخاسک به همراه عسل، آن هم چند وعده در روز، می‌تواند اثر درمانی آن را دوچندان کند.

استفاده موضعی از روغن ها و ماساژ برای تنگی مجرای نخاعی

علاوه بر مصرف گیاهان دارویی به شکل خوراکی، می‌توانید شیوه‌های دیگری را نیز برای بهره‌بردن از خواص آنها، بکار گیرید. استفاده از گیاهان دارویی به شکل موضعی و با شیوه ماساژ، می‌تواند یکی از انواع بهترین دارو برای تنگی کانال نخاعی باشد. ماساژ محل درد ناشی از تنگی در کانال نخاع با روغن‌هایی که دارای طبع گرم هستند، می‌تواند در تسکین درد شما بسیار مؤثر باشد. روغن بادام تلخ، سیاه‌دانه و نیز روغن چهل گیاه از جمله روغن‌هایی هستند که تأثیر آنها در کاهش درد مفاصل اثبات شده است. این روغن‌ها را حداقل روزی سه مرتبه روی محل موردنظر، ماساژ داده و این کار را حدود دو ماه و نیم الی سه ماه ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. مالیدن روغن‌ها در شب می‌تواند مفید‌تر و مؤثرتر باشد.

سخن پایانی

خوشبختانه مشکل تنگی کانال نخاع، در اغلب موارد چندان جای نگرانی ندارد و ممکن است حتی متوجه ابتلا به این عارضه هم نشوید. فقط در مواردی که مشکل تنگی کانال نخاع موجب فشار به اعصاب نخاعی اطراف ستون فقرات شما شود، ممکن است علائمی مثل درد کمر، بی‌حسی و یا ضعف عضلانی را تجربه کنید. دقیقاً در این شرایط است که شما به دنبال یافتن بهترین دارو برای تنگی کانال نخاعی خود خواهید بود. اصلاً جای نگرانی وجود ندارد.

کافی است در اولین فرصت، به یک پزشک متخصص و ماهر در این زمینه مراجعه کنید تا باتوجه‌به سن، شرایط جسمانی  و میزان پیشرفت بیماری‌تان و داروی تنگی کانال نخاعی، شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند. برای این منظور شما می‌توانید به کلینیک ما مراجعه کنید تیم متخصص ما آماده است تا به شما در مسیر بهبود و رفع علائم این بیماری راهنمایی کند.