جراحی ناخن

از جراحی ناخن برای درمان مشکلاتی اعم از : فرو رفتن ناخن در گوشت; رفع خمیدگی و بدشکلی های ناخن ها و تومور های ناخن استفاده می شود; که رایج ترین آن درمان فرو رفتن ناخن در گوشت است. این عارضه به دلایل زیادی مانند : پوشیدن کفش های تنگ و نامناسب، آسیب انگشت; کوتاه کردن بیش از حد و گرد ناخن و انحنای غیر طبیعی ناخن ایجاد می گردد. علاوه بر این التهاب، درد و عفونت را به همراه خواهد داشت.

اگر شما نیز دارای چنین عارضه ای می باشید می بایست برای درمان به پزشک متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید. پزشک با بررسی تمام جوانب و معاینه درمان مناسب را به شما پیشنهاد می دهد. در برخی موارد میزان آسیب دیدگی بالاست که تنها راه درمان جراحی ناخن می باشد. جراحی ناخن یک عمل سرپایی است و با بی هوشی موضعی انجام می شود.

باید توجه داشته باشید که برای جراحی ناخن به پزشک متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید تا احتمال عوارض جانبی بعد عمل به صفر نزدیک شود و دوره ی نقاهت کوتاهی را داشته باشید. شما می توانید برای درمان فرورفتگی ناخن خود به کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه نمایید. هم چنین در صورت نیاز می توانید جراحی ناخن خود را نزد متخصصین ما انجام دهید.

در این نوشته قصد داریم که تمام اطلاعاتی که لازم است در رابطه با جراحی ناخن را بدانید; بیان کنیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید. برای دسترسی سریع به نوشته ها می توانید از فهرست مطالب استفاده نمایید.

هدف از جراحی ناخن چیست ؟

ممکن است شرایطی برای ناخن های دست و پا به وجود آید که منجور به آسیب ناخن ها، بدشکل شدن، خمیده شدن و فرو رفتن ناخن در گوشت شود. شایع ترین مشکلی که برای ناخن وجود دارد; فرو رفتن در گوشت است که به علت مورادی هم چون ; نگهداری نامناسب از ناخن، پوشیدن کفش های نامناسب و پنجه باریک، کوتاه کردن زیاد ناخن با ناخن گیر، ضربه خوردن و آسیب دیدن ناخن; ایجاد می شود. ای عارضه با علائمی هم چون درد، التهاب، عفونت و ایجاد قارچ ها همراه خواهد بود.

از این رو برای درمان می بایست به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. پزشک ابتدا با تجویر آنتی بیوتیک ها اقدام به درمان می نماید. در مواقعی که داروها منجر به درمان فرورفتگی ناخن در گوشت نشدند; می توان با جراحی ناخن اقدام به درمان کرد.

جراحی ناخن یک عمل سرپایی است که با بی حسی موضعی در کلینیک و توسط پزشک متخصص ارتوپدی خوب انجام می گردد.

عوارض جراحی ناخن چیست ؟

جراحی ناخن مانند هر عمل جراحی دیگری دارای عوارض خواهد بود. برای اینکه عوارض جانبی و خطرات احتمالی پس از عمل را کاهش دهید و به صفر برسانید; می بایست برای انجام این عمل به بهترین پزشک متخصص ارتوپدی در تهران مراجعه نمایید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر ارتوپد مشکلات و ناهنجاری های ناخن خود را نزد متخصصین ما بررسی و درمان نمایید.

برخی از عوارض بعد از عمل جراحی ناخن عبارتند از :

·   عفونت در محل جراحی

·   سوزش در محل جراحی ناخن

·   سپتیسمی قارچی ( التهاب به علت عفونت )

·   کاهش رشد طبیعی ناخن

·   احتمال برگشت مجدد عارضه به علت خطای جراح

·    عوارض آلرژیتیک ماده ی بی حسی مانند سرفه و تلخی در گلو

جراحی ناخن

بعد از جراحی ناخن چه نکاتی را باید رعایت نمایید؟

در ادامه برخی از نکاتی را مطرح کرده ایم که فرد با رعایت کردن آن ها دوران بهبودی بعد از عمل جراحی ناخن خود را تسریع ببخشد. این نکات عبارتند از :

پا یا دست خود را که جراحی انجام داده اید با آب نمک و یا آب گرم هر روز خیس کنید.

با دستور و تجویز پزشک از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای کاهش درد و تورم بعد از جراحی ناخن مصرف کنید.

اگر دچار عفونت بعد از عمل شده اید، از پماد ها و کرم های موضعی آنتی بیوتیکی با دستور پزشک استفاده نمایید.

تا بهبودی کامل که معمولا دو تا سه هفته زمان می برد، زخم های خود را باندپیچی نمایید.

محل زخم ها ی جراحی ناخن را تمیز و خشک نگه دارید.

از انجام فعالیت هایی که باعث وارد شدن فشار به ناخن می شود اجتناب کنید. مانند : ورزش و فعالیت های بدنی شدید.

از کندن زخم های خود اجتناب کنید چرا که ممکن است خونریزی کند.

اگر جراحی ناخن پا انجام داده اید، از کفش های مناسبی که به پا آسیب نمیزنند استفاده کنید.

چه زمانی به پزشک ارتوپدی برای جراحی ناخن مراجعه کنیم ؟

برخی از آسیب هایی که به ناخن وارد می شود با اندکی مراقبت و احتیاط در خانه مرتفع می گردد. اما شرایطی وجود دارد که می بایست به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. این شرایط می توانند در موارد زیر خلاصه شوند :

·   درد شدید و مداوم در ناخن ها

·   تورم و التهاب ناخن

·   ترشح چرکی از زیر ناخن

·   تب

این علائم می توانند نشانه های وجود عفونت باشند که سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا درمان شود.

هم چنین اگر ناخن در گوشت فرو رفته باشد و سبب آزار شما و دردهای شدید می شود بایستی برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر شدت این عارضه بالا باشد نیاز به جراحی ناخن خواهد بود.

توصیه انتهایی

ناخن های انگشتان در صورت رشد غیر عادی می توانند بسیار دردناک و آزادهنده باشد. برخی از ناهنجاری ها ی ناخن ها ریشه ی مادرزادی دارند که ممکن است با رشد ناخن ها ایجاد درد نمایند. علاوه بر این دلایل دیگری اعم از :‌ بیش از حد کوتاه کردن ناخن، پوشیدن کفش های تنگ و نامناسب، ضربه خوردن و آسیب دیدن ناخن ها; باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد به همراه درد های شدید می گردد.

اگر این عارضه ها با التهاب و درد زیاد همراه باشد می بایست سریعا به پزشک متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید. پزشک با بررسی و معاینه دقیق اقدام به درمان می کند که در موارد شدید تنها راه درمان عمل جراحی ناخن می باشد.

باید به این امر نیز توجه داشته باشید که برای کاهش عوارض و بازیابی سریع سلامتی خود; می بایست به یک پزشک متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید. پزشکان ما در کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد همواره تلاش نموده اند که بهترین درمان هاو خدمات را برای بازیابی هرچه سریع‌تر بیماری مراجعین خود ارائه دهند. از این رو با اطمینان خاطر می تواندی برای درمان و بهبودی کامل به این مرکز مراجعه نمایید.