درد دست چپ

درد کتف و بازوی دست چپ

درد کتف و بازوی دست چپ می‌تواند به علل مختلفی بروز کند، جدی‌ترین و مهمترین علت این درد به حمله قلبی و مشکلات قلبی و عروقی باز می‌گردد و در صورت رد احتمال مشکلات قلبی می‌توان علت این درد را به مشکلات اسکلتی-عضلانی نسبت داد. درد دست چپ باید در اسرع وقت درمان شود چرا که رها کردن مشکل بدون درمان درد بازوی چپ ممکن است منجر به تشدید شرایط ناگوار بیمار بشود.

باتوجه به علل مختلف و متنوع درد کتف و بازو توصیه می‌کنیم که در صورت مبتلا بودن به این درد برای جلوگیری از عوارض جدی و تهدید کننده حیات به علت حمله قلبی در امان باشید، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

مرکز فوق تخصصی و تخصصی ما با تکیه بر دانش پزشکان فوق تخصص ارتوپدی خود و استفاده از تجهیزات تخصصی کلاس جهانی خود آماده ارائه خدمات نوین پزشکی به بیماران خواهد شد.

Left-shoulder-and-arm-pain

 

 

 

درد کتف و بازوی دست چپ

ناراحتی و دردهای کوچک در بازوی چپ اغلب بخشی طبیعی از فعالیت‌های فیزیکی شدید و افزایش سن است. با این همه، هرگونه درد ناگهانی یا غیرطبیعی در بازوی چپ می‌تواند نشان دهنده یک مشکل پزشکی جدی باشد. ممکن است این درد بیانگر آسیب نیازمند درمان درد بازوی چپ یا در بدترین و شدیدترین حالت، تاثیر حمله قلبی باشد.

در حقیقت در صورت درد  بازو، اولین فکر ممکن است این باشد که بازوی خود را زخمی کرده‌اید. درد در یک قسمت از بدن گاهی اوقات می‌تواند از جای دیگری منشأ بگیرد. درد کتف و بازوی دست چپ می‌تواند به این معنی باشد که شما آسیب استخوان یا مفصل، عصب فشرده شده یا مشکلی در قلب دارید.

آگاهی از علل و ویژگی‌های بالقوه درد بازوی چپ می تواند به فرد کمک کند تا تشخیص دهد که بدن به چه چیزی واکنش نشان می دهد و تشخیص دهد که چه زمانی لازم است به دنبال مراقبت های پزشکی باشد.

در این مقاله محتمل‌ترین درد کتف و بازوی دست چپ را توضیح می‌دهیم و برای هر یک از این دلایل، علائم دیگری را که می‌تواند به فرد در شناسایی مشکل اصلی کمک کند، شرح می‌دهیم.

علائم همراه درد کتف و بازوی دست چپ کدامند؟

درد کتف و بازوی دست چپ می‌تواند حاد (به طور ناگهانی و برای مدت کوتاهی طول بکشد) یا مزمن (بیش از سه ماه طول بکشد) باشد.

ممکن است این درد به تدریج یا ناگهانی ظاهر شود، شدید یا متوسط باشد، فقط یک قسمت از بازو (مثلاً زیر بازو یا بالای بازو) یا کل بازوی تحت تأثیر قرار گیرد.

همچنین ممکن است با علائم دیگری (مانند درد یا احساس سفتی در قفسه سینه، یا سوزن سوزن شدن) همراه باشد که باید جدی گرفته شود.

علائم همراه ناشی از درد رادیکولوپاتی شامل انتشار درد تا نوک انگشتان، تیر کشیدن درد، احساس گرفتگی، تغییرات حسی چون گزگز، مور مور و سوزن سوزن شدن خواهد بود.

در مراحل پشرفته حتی ممکن است توان و قدرت عضلات این نواحی کم شده و عضلات لاغر شوند.

درد قفسه سینه با انتشار به گردن، فک تحتانی، بالای شکم، احساس فشار به قفسه سینه یا فشردگی و سوزش قفسه سینه، تنگی نفس، تغییرات ضربان قلب (افزایش بیش از حد)، احساس خستگی، تعریق فراوان، کاهش هوشیاری یا غش کردن از علائم همراه حمله قلبی خواهد بود.

علل درد کتف و بازوی دست چپ چه مواردی خواهد بود؟

کتف، شانه و بازو از مجموعه‌ای از بافت‌های مختلف مثل سخت استخونی، بافت غضروفی مفصلی، بافت‌های نرم عضلانی، لیگامان‌ها و تاندون‌ها تشکیل شده و مشکل هریک از این موارد می‌تواند باعث درد و ناراحتی این ناحیه گردد. به علاوه این ناحیه از بدن دارای عروق و رشته‌های عصبی است که مشکلات مرتبط با آنها یا تحت فشارقرارگیری آنها نیز ایجاد درد و اختلال خواهد کرد.

در ادامه به برخی از شایع‌ترین علت‌های درد کتف و بازوی دست چپ می‌‌پردازیم تا بتوانید به درمان درد بازوی چپ بپردازید:

  • آسیب اسکلتی-عضلانی

درد کتف و بازوی چپ اگر دارای ویژگی‌های زیر باشد، احتمالاً ناشی از مشکلات قلبی نخواهد بود.

  • درد دارای حالتی “شدید و منقطع” است و تنها چند ثانیه در هر بار طول می‌کشد.
  • حرکت دادن یا لمس کردن آن باعث ایجاد درد می‌شود.
  • درد فقط در ناحیه کوچکی از بازو رخ می‌دهد.
  • این ناراحتی بدون علائم دیگر برای ساعتها یا روزها ادامه دارد.

در عوض، این ناراحتی می‌تواند نشانه‌ای از آسیب به استخوان یا بافت در بازو، شانه یا آرنج باشد.

با این حال، حتی با درک خوب این شرایط اسکلتی-عضلانی احتمالی، تشخیص اینکه درد کتف و بازوی دست چپ به دلیل آسیب یا حمله قلبی است، می‌تواند دشوار باشد. برخی از عوامل خطر برای هر دو مورد، مانند سن و فعالیت‌های بدنی، نیز همپوشانی دارند.

به همین دلایل، بسیار حائز اهمیت است که سعی نکنید یک آسیب را خود تشخیص دهید یا مشکل قلبی را بدون کمک پزشکی رد کنید.

شرایط اسکلتی عضلانی رایجی که ممکن است باعث درد بازو شود شامل موارد زیر است:

  • بورسیت (التهاب دیواره کیسه‌های بورس)

بورسا کیسه‌ای پر از مایع است که به عنوان یک بالشتک بین استخوان و بافت نرم اطراف آن عمل می‌کند و حرکت بافت سخت و نرم را تسهیل می‌کنند. بورسیت در حقیقت همان التهاب بورس است.

درد کتف و بازوی دست چپ ممکن است از علائم بورسیت شانه باشد که معمولاً در اثر استفاده بیش از حد از این مفصل بروز کند. در صورت آسیب دیدگی مستقیم یا عفونت آن، ممکن است به درد بازوی چپ نیز کمک کند.

  • تاندونیت

تاندونیت به التهاب بافت همبند موجود بین ماهیچه و استخوان اطلاق می‌شود. تاندونیت به طور معمول در اثر استفاده مکرر از مفاصل ایجاد می‌شود. به همین دلیل این بیماری اغلب در تنیس بازان، شناگران و نوازندگان شایع است. تاندونیت شانه یا آرنج می‌تواند منبع درد بازوی چپ باشد.

  • پارگی روتاتور کاف

روتاتور کاف گروهی از ماهیچه‌ها و تاندون‌ها هستند که شانه را در حفره خود نگه می‌دارند و به فرد کمک می‌کند تا بازو را بچرخانند و اجسام را بلند کنند.

بروز پارگی در بافت نرم روتاتور کاف قادر است درد وحشتناکی ایجاد کند. معمولاً پارگی روتاتور کاف در اثر استفاده بیش از حد از شانه یا ضربه مستقیم به آن بروز می‌کند است. به علاوه افزایش سن می‌تواند منجر به تخریب بافت شانه شده و همین مسئله خطر پارگی را افزایش می‌دهد.

  • فتق، هرنی یا بیرون زدگی دیسک (اختلالات، بیماریها و مشکلات دیسک):

دیسک در افراد جوان یک هسته مرکزی ژله مانند و نیمه جامد دارد که توسط یک حلقه فیبری محکم احاطه می‌شود و در صورت اعمال فشار به دیسک این مایع قابلیت جابجایی دارد.

در صورت بروز جایجایی به شکل مکرر قسمت‌های از این حلقه دیسک تضعیف شده و ترک برداشته و همین مسئله منجر به خروج این بخش نیمه جامد از قسمت‌های ضعیف شده دیسک خواهد شد که به آن بیرون زدگی، فتق یا هرنی گویند.

این بیرون زدگی می‌تواند در قسمتی رخ دهد که بیرون زدگی خارج ستون فقرات گردنی باشد که در این مواقع، قسمت بیرون زده روی ریشه‌های عصب نخاعی خروجی فشار وارد کرده و منجر به نوروپاتی و ایجاد درد رادیکولار (تیرکشنده) خواهد شد. چنانچه بیرون زدگی داخل کانال نخاعی بروز کند که در این مواقع بیرون زدگی به ریشه‌های عصبی داخل نخاعی فشار آورده و منجر به تنگی کانال نخاعی یا میلوپاتی (آسیب عصبی خود نخاع) و رشته‌های داخل نخاع گردد.

افراد جوان به نسبت بیش از میانسالان دچار مشکلات دیسک می‌شوند.

عامل دیگر درد کتف و بازوی دست چپ می‌تواند به بیرون زدگی دیسک مرتبط باشد. وقتی که یکی از بالشتک‌های دیسک‌های بین مهره‌‌ای ستون فقرات دچار پارگی می‌شود، دیسک از بین استخوان‌های ستون فقرات بیرون زده و به اعصاب اطراف خود فشار وارد می‌کند.

اگر دیسک به اعصاب انشعاب یافته به بازو فشار بیاورد، ممکن است فرد دچار احساس درد، بی‌حسی یا ضعف بازو شود. احتمال دارد این علائم مشابه علائم حمله قلبی باشد، با این حال علت آن متفاوت است.

یکی از دلایل رایج فتق دیسک، بلند کردن مکرر اجسام یا اشیاء سنگین وزن، اضافه وزن، وضعیت نشستن نامناسب، خم شدن از کمر جهت بلند کردن اجسام است.

  • پارگی دیسک:

پارگی دیسک زمانی روی می‌دهد که محتویات داخل هسته مرکزی دیسک به شکل کامل از محل خود خارج شده و به داخل ستون فقرات بریزند. با برخورد مواد خارج شده و بافت‌های خارج شده از هسته مرکزی به ریشه‌های عصبی داخل ستون فقرات بیمار دچار درد خواهد شد.

  • ساییدگی، استئوآرتریت یا آرتروز مفصل ستون فقرات گردنی:

این اختلال به تغییراتی اطلاق می‌شود که در بافت دیسک‌های بین مهره‌ای، مفاصل غضروفی و رباط‌های پیرامون مهره‌ها بروز می‌کند. بیشتر در افراد میانسال و سالمند بروز کرده و منجر به درد بین دو کتف و پشت سر و گردن خواهد شد. از علائم آن می‌توان به ایجاد استخوان اضافی (استئوفیت) در اطراف مهره اشاره کرد که در مسیر ریشه‌های عصبی خروجی از ستون فقرات بروز کرده و می‌تواند عامل درد شود.

  • آترروز مفصل شانه:

این مسئله به ساییدگی و فرسایش تدریجی مفصل شانه در طی حرکات تکراری و یا وارد شدن فشار بیش از حد اطلاق می‌شود. این بیمار در اثر آسیب دیدگی شانه، حرکات تکراری مفصل شانه و افزایش سن بروز می‌کند.

  • عصب تحت فشار یا رادیکولوپاتی گردنی

عصب تحت فشار؛ عصب فشرده یا ملتهب است. این مسئله می‌تواند در نتیجه فتق دیسک به دلیل ضربه یا آسیب ناشی از ساییدگی بروز کند.

علائم عصب فشرده شده مشابه علائم بیرون زدگی دیسک خواهد بود و ممکن است شامل بی حسی، گزگز، یا احساس سوزش در بازو و کتف بیمار باشند. ممکن است بیمار حین حرکت احساس افزایش درد کند، از همین رو درمان درد بازوی چپ برای رفع مشکل ضروری است.

  • رگ به رگ شدن و کشیدگی

رگ به رگ شدن زمانی بروز می‌کند که یک رباط دچار کشیدگی یا پارگی شود. رگ به رگ شدن بازو ممکن است در حین زمین خوردن بیمار و یا نگه داشتن خود با بازوهایتان بروز کند.

کشیدگی زمانی اتفاق می‌افتد که تاندون یا عضله را پیچ خورده یا کشیده شود. زمانی که چیزی را به اشتباه بلند می‌کنید یا به عضلات خود فشار می‌آورید، ممکن است چنین اتفاقی روی دهد. از علائم کشیدگی می‌توان به کبودی، ضعف و تورم اشاره کرد.

  • رگ به رگ شدن و کشیدگی‌ها:

هر نوع رگ به رگ شدن یا کشیدگی مفاصل و ماهیچه‌ها که حین آسیب‌های ورزشی بروز می‌کند نیز می‌تواند عامل درد کتف و بازوی دست چپ باشد.

  • شکستگی

گاهی علیرغم وجود درد، گاهی هیچ نشانه ظاهری مبنی بر شکستگی استخوان کتف یا بازو وجود ندارد. شکستگی استخوان بازو یا کتف می‌تواند باعث درد کتف و بازوی دست چپ شود که هنگام حرکت بدتر می‌شود. از علائم دیگر آن تورم و بی حسی را می‌توان نام برد. با وجود طبیعی به نظر رسیدن بازو احتمال شکستگی استخوان در این نواحی وجود دارد. به علاوه درد ممکن است نشانه شکستگی استخوان ناشناخته باشد.

  • دررفتگی:

دررفتگی‌های شانه دو نوع قدامی یا خلفی هستند، در نوع اول دررفتگی یا قدامی سر استخوان شانه با خارج شدن از حفره گلنوئید به سمت جلو حرکت خواهند نمود اما در نوع خلفی یا دوم سر استخوان بازو به عقب حفره گلنوئید جابجا می‌شود.

دررفتگی قدامی به طور معمول شایعتر است و بسیار حیاتی است در اسرع وقت تحت درمان قرارگیرد و به درستی جاانداخته شوند چرا که عروق و اعصاب محیطی در این منطقه وجود دارد و باید به دررفتگی و شکستگی‌ها به موقع رسیدگی شود.

  • سندرم خروجی قفسه سینه عروقی

این بیماری زمانی است که در آن رگ‌های خونی زیر استخوان ترقوه به دلیل ضربه یا آسیب مکرر فشرده می‌شوند. اگر درمان درد بازوی چپ انجام نشود، می‌تواند منجر به آسیب پیشرونده عصبی شود.

سندرم خروجی قفسه سینه عروقی ممکن است باعث بی حسی، گزگز و ضعف بازوی بیمار شود. در برخی موارد، بازوی بیمار ممکن است متورم شود. علائم دیگر عبارتند از تغییر رنگ دست، سردی دست یا بازو و نبض ضعیف در بازو خواهد بود.

  • مشکلات قلبی و عروقی
  • حمله قلبی یا سکته قلبی

حمله قلبی زمانی روی می‌دهد که بخشی از عضله قلب به دلیل کمبود اکسیژن آسیب ببیند یا به طور کامل از کار بیفتد.

اکثر حملات قلبی در نتیجه باریکی عروق کرونر به دلیل تجمع پلاک بروز می‌کند. در صورت جدا شدن یک تکه پلاک از دیواره سرخرگ ممکن است جریان خون غنی از اکسیژن به قلب قطع شده و باعث حمله قلبی شود. درد کتف و بازوی دست چپ از شایع ترین علائم حمله قلبی است.

  • آنژین پایدار یا ناپایدار

آنژین نشانه یک مشکل قلبی است و اغلب علل بروز آن گرفتگی یا باریک شدن عروق کرونر قلب است. در کل دو مدل آنژین وجود دارد که شامل:

  • آنژین پایدار: آنژین پایدار که قابل پیش بینی و قابل کنترل است و حداقل به مدت 2 ماه به طور مداوم و صرفاً در حین فعالیت فیزیکی یا استرس‌های عاطفی بروز می‌کند.

این شرایط فشار بیشتری بر قلب وارد می‌کند، چرا که قلب به اکسیژنی بیش از آنچه که شریان‌های تنگ شده فراهم می‌کنند، نیاز دارد.

  • آنژین ناپایدار: این نوع آنژین غیرقابل پیش بینی و خطرناک تر است و حتی ممکن است در حین استراحت بیمار رخ دهد، به این معنی که قلب به طور مداوم از کمبود اکسیژن رنج می‌برند. آنژین ناپایدار نشان دهنده آن است که فرد در معرض خطر حمله قلبی است.
  • آنفارکتوس: در اثر انسداد ناگهانی در مسیر خونرسانی به قلب نوعی نکروز یا مرگ بافتی ماهیچه‌های قلب انجام می‌شود و وضعیتی تهدیدآمیز برای بیمار خواهد.

علائم همراه درد کتف و بازوی دست چپ و حمله قلبی شامل تنگی نفس،  درد قفسه سینه، فک و نواحی فوقانی بدن که چند دقیقه طول می‌کشد و پس از مدتی درد رفع می‌شود، حالت تهوع و استفراغ، غش، ضربان قلب شدید و تعرق خواهد بود.

نحوه تشخیص درد کتف و بازوی دست چپ چگونه انجام می‌شود؟

هر مشکلی که در کتف و بازو وجود داشته باشد دارای الگوی علائم خاص خود خواهد بود که کلیه این موارد می‌توانند به پزشک متخصص دست در تشخیص کمک کنند.

برخی آزمایشات برای تشخیص علت اصلی درد کتف و بازوی دست چپ ممکن است انجام شود که شامل:

  • آزمایش خون: معمولا این آزمایش برای اکثر مشکلات شانه مورد نیاز نیست، با این حال گاهی برای رد سایر بیماری‌ها، از جمله برخی از انواع آرتریت، آزمایش خون استفاده می‌شود.
  • اشعه ایکس: برای بررسی مشکلات استخوان‌های شانه و تغییرات جزئی در مفاصل استفاده از عکس اشعه ایکس خوب است. با این حال، تغییرات کوچک بسیار رایج هستند و ممکن است دلیل مشکل بیمار نباشند.

اشعه ایکس فقط می‌تواند استخوان‌ها و سایر مواد سخت را نشان دهد، اما آسیب به بافت نرم از جمله ماهیچه‌ها را نشان نمی‌دهد.

  • اسکن اولتراسوند: اسکن می‌تواند تورم و همچنین آسیب و مشکلات مربوط به تاندون‌ها، عضلات یا سایر بافت‌های نرم شانه را نشان دهد. از امواج صوتی با فرکانس بالا برای بررسی و ساخت تصاویری از داخل بدن استفاده می‌شود.
  • آم آر آی: اگر پزشک مشکوک به مشکل پیچیده‌تری در بافت نرم شانه باشد، ممکن است برای اسکن تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ارجاع شوید.

ام آر آی از امواج رادیویی برای ساختن تصویری استفاده می‌کند تا نشان دهد چه اتفاقی برای استخوان‌ها و بافت نرم، مانند ماهیچه‌ها و تاندون‌ها، در داخل شانه می‌افتد. گاهی اوقات قبل از MRI ​​برای دریافت تصویر واضح تری – به خصوص در موارد دررفتگی شانه – رنگ به شانه تزریق می شود.

  • مطالعات هدایت عصبی می‌تواند نشان دهد که آیا مشکلات شما ناشی از گیرکردن یا تحریک اعصاب بازوی شماست. آنها فعالیت الکتریکی عضلات و اعصاب را اندازه گیری می‌کنند. احساس درد یا ناراحتی خفیف، مانند ضربه به پوست، معمول است، اما این آزمایش طولانی نیست.

درمان درد کتف و بازوی دست چپ و درمان درد بازوی چپ شامل چیست؟

اگرچه صدمات بازو و شانه ممکن است تهدید کننده زندگی نباشد، با این حال همچنان مهم است که در خصوص درد کتف و بازوی چپ از پزشک معاینه پزشکی دریافت کنید. درمان فوری کتف درد می‌تواند به بهبود بافت‌ها یا استخوان‌ها و جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

با این حال، مهم ترین عامل درمان فوری کتف درد برای درد کتف و بازوی دست چپ، رد حمله قلبی است.

اگر پزشکان به این نتیجه برسند که درد بازو علامت حمله قلبی یا انسداد شریانی است، فورا برای درمان اقدام خواهند کرد. در ابتدا، پزشک متخصص به احتمال زیاد از رویکردهای کمک تشخیصی چون الکتروکاردیوگرام، آزمایش خون، اشعه ایکس قفسه سینه و احتمالاً سی تی اسکن آنژیوگرافی استفاده خواهد کرد.

حتی ممکن است پزشک از یک رویکرد تصویربرداری به نام کاتتریزاسیون قلبی استفاده نماید. این آزمایش به پزشکان اجازه می‌دهد تا میزان انسداد را با تزریق یک رنگ در رگ‌ها ارزیابی کنند.

طبق نتایج حاصل از این آزمایش، ممکن است پزشکان از درمان‌های غیرتهاجمی استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است داروی تجزیه کنند لخته‌های خونی را برای بیمار خود تجویز کنند.

هر گونه انسداد شدیدتر احتمالاً بر ضرروت نیاز به جراحی تاکید داشته باشد. روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد و عواملی که در انتخاب مناسب‌ترین آنها نقش دارند، پیچیده هستند. برخی از گزینه‌های بالقوه برای بازگرداندن جریان خون به قلب شامل: کاشت استنت، آنژیوپلاستی و جراحی بای پس است.

در صورت رد احتمال حمله قلبی پزشک متخصص باتوجه به تشخیص علت درد رویکرد درمانی مقتضی را پیشنهاد خواهد کرد.

به عنوان مثال برای پزشک به عنوان درمان حمایتی-مراقبتی یا درمان خانگی درد کتف چپ مواردی چون استراحت، یخ گذاری، کمپرس گرم، اسپلینت، فشرده سازی و بالا نگه داشتن دست، مصرف قرص ساده برای رفع التهاب را تجویز خواهد کرد.

استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه شامل استامینوفین، ناپروکسن، ایبوپروفن، شل کننده‌های عضلانی مثل باکلوفن و متاکاربامول (داروهای خواب آور) نیز توصیه می‌شود.

به هیچ وجه استراحت طولانی توصیه نمی‌شود و با کاهش درد، بیمار باید متناسب با تحمل خود حرکات مفصل شانه خود را از سر بگیرد تا دچار سیکل معیوب و عود مجدد درد ناشی از آتروز و.. نگردد و پس از آن حرکات کششی مناسب را آغاز نماید.

در صورت عدم بهبودی پس از درمان‌های حمایتی-مراقبتی و یا بروز درد پس از تروما، ضربه یا آسیب دیدگی برای رفع تورم و التهاب پزشک متخصص در گام بعد داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی را پیشنهاد خواهد کرد.

چنانچه عامل درد شکستگی باشد، استخوان‌های شکسته باید دوباره در موقعیت خود قرار داده شوند و تا زمان بهبودی بی حرکت شوند. این معمولاً نیاز به پوشیدن گچ برای چند هفته دارد. شکستگی‌های شدید گاهی نیاز به جراحی دارند.

استخوانی که به درستی ترمیم نمی‌شود در درازمدت برای بیمار دردسر بیشتری ایجاد می‌کند. اگر احتمال شکستگی استخوان وجود دارد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

برای رگ به رگ شدن و کشیدگی، بازوی خود را بالا بیاورید و استراحت دهید. یخ گذاری چندین بار در روز روی محل درد نیز کمک خواهد کرد و بانداژ یا آتل ممکن است مفید باشد.

فیزیوتراپی/کاردرمانی، استراحت و دارو برای رفع درد و التهاب از زمره درمان‌های اصلی برای موارد زیر است:

  • بورسیت
  • فتق دیسک
  • عصب فشرده
  • پارگی روتاتور کاف
  • تاندونیت
  • سندرم خروجی قفسه سینه عروقی موسوم به (TOS)

عدم درمان بورسیت، تاندونیت و پارگی روتاتور کاف می تواند منجر به عوارضی مانند شانه یخ زده شود که درمان آن بسیار سخت ‌ر است. اگر نمی توانید شانه، آرنج یا مچ دست خود را به طور کامل بچرخانید، به پزشک مراجعه کنید، چرا که درمان فوری کتف درد می‌تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

در برخی موارد برای درد کتف و بازوی دست چپ، تزریق کورتیکواستروئیدها یا جراحی ممکن است لازم باشد.

برای عصب تحت فشار نیز پزشک متخصص ممکن است از رویکردهای رفع فشار از عصب از جمله تزریق اوزون و کورتون و یا تزریق به داخل فضای اپیدورال و مفصل شانه و یا در پارگی‌های شدید روتاتورکاف و یا شکستگی‌های چندتکه، ترکیبی و جابجا شده، مشکلات آرتروز و دیسک بسیار شدید جراحی و یا تعویض مفصل شانه استفاده نماید.

انجام نوار عصب و عضله، الکترومیوگرافی نیز ضروری است.

با وجود آنکه برخی از این بیماری‌ها جدی یا حاد نیستند، اما هر نوع عدم مراقبت مناسب می‌تواند منجر به جدی شدن این موارد شود. اگر درمان خانگی درد کتف چپ کمکی نکرد، مشکل بدتر شد، یا شروع به تداخل با کیفیت زندگی‌تان کرد، با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان خانگی درد کتف چپ و درمان فوری کتف درد

همانطور که در بالا اشاره کردیم به عنوان درمان خانگی درد کتف چپ می‌توان از استراحت، گذاشتن یخ روی ناحیه دردناک و فشرده سازی ناحیه دردناک بواسطه بانداژ فشرده سازی و بالا نگه داشتن پا نام برد.

برای درمان فوری کتف درد نیز می‌توانید به تزریق اپیدورال اوزون و کورتون اشاره کرد.

کلام آخر

درد کتف و بازوی دست چپ می‌تواند عاملی چون مشکل قلبی و یا عضلانی داشته باشد. درد کتف چپ از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند علامت ایست و یا حمله قلبی باشد. پس از رد ادعای مشکل قلبی باید سیستم اسکلتی- عضلانی بیمار برای وجود مشکل احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

در مقاله حاضر سعی کردیم در خصوص درمان درد بازوی چپ، درمان خانگی درد کتف چپ و درمان فوری کتف درد اطلاعاتی به شما ارائه نماییم، بی شک عدم پیگیری به موقع مشکلات کتف و بازو می‌تواند به پایداری مشکل و درمان سخت تر منتهی گردد و در موارد بحرانی منجر به ایست قلبی گردد.

تجهیزات کلینیک ما و دانش پزشکان متخصص ما تجربه کافی برای تشخیص درد کتف و بازوی چپ دارند.

دیدگاهتان را بنویسید