آیا تنگی کانال نخاع باعث فلج شدن می‌ شود؟

یکی از پرسش‌های رایج بسیاری از افراد جامعه ما در خصوص مشکلات ستون فقرات این است که آیا تنگی کانال نخاع باعث فلج شدن می‌ شود؟ تنگی کانال نخاع معمولا عوارض شدیدی را در سلامت جسمانی افراد ایجاد می‌کند و باعث بروز مشکلاتی در فعالیت‌های روزمره افراد خواهد شد. یکی از عوارض شایع این بیماری بروز مشکلات مربوط به فلج شدن اندام‌ها است که معمولا در اثر عدم توجه ما به روند درمان، این عارضه ایجاد می‌شود.

شما میتوانید با مراجعه به بهترین دکتر برای لیزر تنگی کانال نخاعی از این بیماری جلوگیری کنید. بررسی روش‌های درمانی این عارضه تحت نظر متخصص ارتوپد نقش موثری در کنترل این بیماری را خواهد داشت. ما در این مقاله قصد داریم به نکاتی در زمینه علت فلج شدن بدن ناشی از ابتلا به تنگی کانال نخاعی اشاره کنیم.

آیا تنگی کانال نخاع باعث فلج شدن می‌ شود؟

تنگی کانال نخاعی فلج شدن اندام ها

تنگی کانال نخاع یکی از اختلالات شایع در میان افراد جامعه ما است که بروز آن معمولا همراه با برخی مشکلات و آسیب‌‌های جدی همچون احساس درد شدید در کمر یا بروز مشکلات مربوط به فلجی در اندام‌ها خواهد بود. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری ممکن است این پرسش را داشته باشند که تنگی کانال نخاعی باعث فلج شدن میشه؟

این عارضه جزء اختلالاتی است که در صورت عدم توجه به روند درمان آن، مشکلات و عوارض احتمالی آن، عملکرد بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث کاهش دامنه حرکتی در بیماران خواهند شد.

در صورتی که فضای بین ستون فقرات و نخاع کاهش پیدا کند یا حفره‌های موجود در آن، فشار بسیار زیادی را متحمل شوند؛ در این شرایط تنگی کانال نخاع در بدن بروز پیدا می‌کند و سپس‌ درد‌های شدیدی را در ناحیه کمر، پاها و ران ایجاد خواهد کرد.

سه عارضه اصلی که در پی تنگی کانال نخاع در بدن ایجاد می‌شوند، بروز مشکلات مربوط به فلجی در کمر و بروز دیسک گردن خواهد بود. این مشکلات جزء خطرات اصلی ابتلا به این عارضه محسوب می‌شوند و لازم است که بیمار برای بهبود خود و جلوگیری از پیشرفت آن‌ها تحت نظر متخصصین حرفه‌ای مرتبط با این حوزه قرار گیرد.

این عارضه دارای نوع محیطی، مرکزی و همچون تنگ شدن سوراخ مهره‌ها در بدن افراد خواهد بود. هر سه نوع این عارضه معمولا قسمت‌های مختلفی از بدن را به خود درگیر کرده و درد بسیاری را در آن‌ها ایجاد می‌کنند. طبق تشخيص‌های صورت گرفته توسط پزشکان و با ابزار‌های کاملا تخصصی، هر یک از انواع تنگی کانال نخاع با علائم مختلفی در بدن ایجاد می‌شوند و نشانه های بروز آن معمولا متفاوت است. این نکته از اهمیت بسیاری برای پاسخ به اصولا تنگی کانال نخاع چه تاثیری در بدن ایجاد می‌کند؟ خواهد داشت.

از جمله راهکار‌های موثر برای بررسی شدت این عارضه و انتخاب نوع آن در بدن افراد، استفاده از روش‌های تشخیصی همچون تصویربرداری به کمک ام آر آی و سی تی اسکن است. این روش به پزشک این امکان را می‌دهد که با یک دید تخصصی نوع این عارضه را تشخیص دهد.

بسیاری از افراد در اثر عوامل ارثی به این اختلال مبتلا می‌شوند و ممکن است نوع تنگی نخاع در آن‌ها، بستگی به سوابق بروز این عارضه در میان اعضای خانواده بیمار تشابه داشته باشد.

در مواردی که این عارضه از نوع شدید بوده و بخش‌های مختلفی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد، می‌توان گفت که احتمال ایجاد فلجی در اندام‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود که بیماران برای بررسی علائم این بیماری و شروع روند درمان آن هرچه سریع‌تر زیر نظر پزشکان متخصص ارتوپدی در این زمینه قرار گیرند.

رگ‌های عصبی موجود در بخش‌های مختلف ستون فقرات و مهره‌ها، زمانی که تحت فشار بسیار زیادی قرار بگیرند و فضای کافی در میان مهره‌ها نداشته باشند، باعث بروز تنگی کانال نخاع و در پی آن بروز فلجی در بدن خواهند شد. این وضعیت در مواردی که افراد به نوع بسیار شدید این عارضه دچار شوند، منتهی به بروز فلج شدن اندام‌ها در بیمار می‌شود.

بسیاری از منابع علمی به مطالبی در خصوص فلج دائمی افراد که در اثر تنگی کانال نخاعی در بدن ایجاد می‌شود اشاره کرده‌اند. این وضعیت مطابق با موارد ذکر شده می­تواند در صورت بروز شرایط حاد و غیرقابل کنترل ایجاد شده، ممکن است راهکار‌های درمانی هم نقش مطلوبی را برای بهبود این وضعیت به‌خوبی ایفا نکنند.

یکی از موضوعات بسیار مهم این است که علائم این وضعیت معمولا اندام‌های مختلف بدن را به خود درگیر می‌کند و ممکن است بیمار در حین انجام فعالیت‌های روزمره خود با مشکلاتی همچون گزگز کردن و سوزش در پا و دست‌ها مواجه شود.

توصیه می‌شود که افراد با بررسی علائم ذکر شده، خود را در مرحله آماده‌سازی برای درمان این وضعیت قرار دهند تا احتمال ایجاد فلج قطعی در بدن آن‌ها کاهش پیدا کند.

در برخی موارد احتمال دارد به دلیل ایجاد شرایط نامناسب در بدن که همراه با بروز فلج در اندام‌های مختلف بدن است، راهکار‌های درمان خانگی و سنتی برای بهبود این وضعیت عملکرد مطلوبی را به همراه نداشته باشند. در این شرایط ممکن است پزشک از روش‌های تهاجمی و قطعی به منظور کاهش پیشرفت فلجی در بدن بیمار استفاده کند.

توصیه می‌شود که برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه در بدن و جلوگيری از فلج شدن، مشکلات مربوط به این بیماری را تحت نظر متخصص ارتوپدی درمان کرده و احتمال بروز اختلالات حرکتی و ضعف جسمانی را با کمک او کاهش دهید.

علائم بروز فلج شدن در پی تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاع و بروز مشکلات ناشی از فلج شدن در بدن افراد معمولا با علائم مختلفی ایجاد می‌شود. پزشک باتوجه به بررسی این علائم، شدت این عارضه را مورد بررسی قرار می‌دهد و با انتخاب بهترین تدابیر درمانی از پیشرفت این عارضه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه به برخی از علائم مهم و نشانه‌های اصلی ابتلا به عارضه تنگی کانال نخاعی و فلج شدن اشاره خواهیم کرد:

  • بروز درد شدید در اندام‌های مختلف بدن همچون ساق پا، ران، گردن، باسن
  • احساس درد شدید در هنگام ایستادن یا نشستن در اندام‌ بدن
  • بروز تغییر حالت در چهره افراد در اثر ایجاد مشکلات مربوط به تنگی کانال نخاع
  • ایجاد گرفتگی شدید و کاهش توان حرکتی افراد برای قدم برداشتن
  • احساس ضعف و بی‌حسی در پاها در هنگام حرکت‌دادن آن
  • ایجاد حالت گزگز کردن بدن در هنگام حرکت یا انجام استراحت در منزل
  • بروز کمردرد شدید و غیرقابل تحمل در بدن افراد و عدم بهبود آن طی گذشت یه دوره زمانی مشخص
  • خشک شدن کمر و گردن ناشی از تحریک رشته های عصبی در بدن بیماران
  • احساس سردرد شدید و بروز حالت سوت کشیدن یا زنگ زدن گوش در افراد مبتلا به تنگی کانال نخاع
  • احساس افتادگی یک طرف صورت با پایین آمدن پلک یا دهان
  • آبریزش غیرقابل کنترل و ناگهانی از دهان بیماران
  • بروز عفونت گوش یا اختلالات مربوط به عفونت چشم در فلج مربوط به تنگی کانال نخاع
  • ایجاد علائم مربوط به سرماخوردگی در بدن بیماران و تداوم آن به مدت زمان دو هفته

بررسی علت بروز فلجی ناشی از ابتلا به بیماری تنگی کانال نخاع بسیار مهم است، زیرا پزشکان با بررسی این موضوع می‌توانند شدت این عارضه را مورد بررسی قرار داده و مشکلات مربوط به این بیماری را بهبود بخشند. درمان مشکلات مربوط به این بیماری به کمک ارزیابی علائم آن، مانع از بروز فلج ‌شدن بدن بیمار خواهد شد.

بررسی علت کانال نخاع و فلج شدن پس از آن

عوامل گوناگونی باعث ایجاد این عارضه در بدن می‌شوند و حتی در برخی موارد ممکن است منجر به تشدید آن در بیماران شود.

دلایل بروز تنگی کانال نخاع نقش مهمی در ایجاد فلج شدن اندام‌­ها خواهد داشت و بسیاری از پزشکان از اهمیت این موضوع سخن می‌گویند. برخی از علت‌های مهم ابتلا به این عارضه به شرح زير است.

رشد کیست در ستون فقرات: در مواردی که افراد به دلیل رشد کیست در ستون فقرات به تنگی کانال نخاعی مبتلا شده‌اند، احتمال بروز مشکلات مربوط به فلج شدن اعضای بدن افزایش پیدا خواهد کرد. رشد کیست، فشار شدیدی را به ستون فقرات وارد می‌کند و افزایش اندازه آن باعث کاهش فضای خالی موجود در میان حفره‌های این ناحیه خواهد شد. توصیه می‌شود که افراد در صورتی که به این دلیل دچار تنگی کانال نخاع شده‌اند، هرچه سریع‌تر برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنند.

فتق دیسک: بسیاری از افرادی که دچار فتق دیسک شده‌اند، تجربه ابتلا به فلجی را در اثر تنگی کانال نخاع داشته‌اند. این عارضه درد بسیار زیادی را در بدن ایجاد می‌کند و انجام فعالیت‌های روزمره را با اختلالات جدی مواجه می‌سازد، بنابراین در جواب به پرسش­ها در ارتباط با تنگی کانال نخاع و فلج شدن می‌توان به عوارض ایجاد فتق دیسک در بروز آن اشاره کرد.

فرسایش بافت یا اندام: از جمله بیماری‌هایی که باعث بروز تنگی کانال نخاع در بدن شده و در نهایت احتمال ابتلا به فلج اندام‌ها را افزایش می‌دهد، اختلال دژنراتیو است. این اختلال به این معنا است که بافت یا اندام در طول زمان فرسایش می­یابند و در طول فرآیند پیری تشدید می‌شوند. این بیماری معمولا با روش‌های جراحی درمان می‌شود زیرا در اکثر موارد علائم آن با شدت بسیار زیادی در بدن ظاهر پیدا می‌کند.

ابتلا به بیماری آرتروز: از دیگر عوامل موثر در ابتلا به بیماری تنگی کانال نخاعی در بدن، بروز مشکلات مربوط به آرتروز است. این اختلال نقش مهمی در بروز اختلالات جسمانی داشته و یکی دیگر از دلایل موثر در بروز فلج اندام‌های مختلف بدن خواهد بود.

ایجاد شکستگی در ستون فقرات: احتمال بروز این عارضه در افرادی که دچار شکستگی‌های شدید در ستون فقرات شده‌اند بسیار زیاد است. توصیه می‌شود که افراد در این شرایط برای جلوگیری از گسترش عوارض این عارضه و درمان فلج ناشی از بروز تنگی کانال نخاعی هرچه سریع‌تر تحت نظر پزشک متخصص ارتوپد قرار گیرند.

افزایش ضخامت رباط: یکی از دیگر دلایل بسیار مهمی که احتمال ایجاد مشکلات مربوط به فلج اندام را افزایش می‌دهد، افزایش میزان ضخامت رباط‌ها در بدن است. این وضعیت ناشی از ابتلا به تنگی کانال نخاعی همزمان با این اختلال خواهد بود و لازم است که برای جلوگیری از شدت یافتن آن، بیمار تدابیر درمانی لازم را به‌طور کامل مد نظر قرار دهد.

پزشک با بررسی علت بروز این عارضه، عوامل موثر در ایجاد مشکلاتی همچون فلج شدن در بدن را مورد بررسی قرار می‌دهد. انتخاب تدابیر درمانی مربوط به این بیماری را برای بهبود این وضعیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مواردی که دلایل بروز این عارضه شرایط جسمانی افراد را در وضعیت حاد قرار دهد، ممکن است فلج اندامی در بدن ایجاد شود.

روش‌های درمان تنگی کانال نخاع و فلجی

ایجاد فلج در اثر ابتلا به تنگی کانال نخاع در بدن، به کمک استفاده از روش‌های درمانی مختلف بهبود پیدا می‌کند. افراد می‌توانند به کمک قرار گرفتن تحت نظر پزشک متخصص در این زمینه مشکلات مربوط به این بیماری را به‌طور کامل درمان کنند. برخی از مهم‌ترین راهکار‌های مناسب برای درمان و کاهش مشکلات ناشی از ابتلا به تنگی کانال نخاع و فلج شدگی در آن به شرح زیر است.

درمان تنگی کانال نخاع و فلج با ورزش

ورزش یکی از راهکار‌های موثر برای درمان مشکلات مربوط به تنگی کانال نخاع در بدن بیماران است که معمولا تأثیرات آن در مقالات علمی منتشر شده است، مورد بحث قرار می‌گیرد. این روش مانع از گسترش این عارضه در بدن افراد شده و بیماران می‌توانند به کمک آن از بروز اختلالات مربوط به فلج اندام‌ها جلوگیری کنند. انتخاب تمرینات ورزشی و نوع آن‌ها برعهده پزشک متخصص است. پزشک و فیزیوتراپیست حرفه‌ای با در نظر گرفتن شدت این عارضه مناسب‌ترین تمرینات اصلاحی را برای بیمار در نظر خواهند گرفت.

درمان تنگی کانال نخاع و فلج شدگی به روش خانگی

راهکار‌های خانگی و غیرتهاجمی دارای تنوع بسیاری هستند و افراد می‌توانند متناسب با شدت این عارضه و عوارض ناشی از آن، یکی از روش‌های درمان خانگی را انتخاب کنند. طب سنتی دارای ابعاد گسترده‌‌ای برای بهبود این وضعیت در بیماران بوده و افراد می‌توانند با استفاده از آن، مانع از بروز مشکلاتی همچون فلجی در بدن شوند. انجام شنا و پیاده‌روی دو روش مناسب هستند که باعث بهبود عوارض ناشی از تنگی کانال نخاع در بدن بیماران می‌شوند.

سرما و گرما درمانی از دیگر شیوه‌های موثر برای کاهش عوارض مربوط به این اختلال در بدن هستند که افراد می‌توانند به کمک آن، میزان درد را در بدن کاهش دهند. توجه داشته باشید که درمان­های خانگی و طب سنتی، درمان نهایی این عارضه نخواهند بود و شما برای درمان قطعی باید تحت نظر پزشک متخصص ارتوپد قرار بگیرید.

درمان تنگی کانال نخاع و فلج شدگی با جراحی

در مواردی که بیماران به نوع شدید و حاد این عارضه دچار شده‌اند، بهتر است که افراد برای درمان این عارضه از انواع روش‌ جراحی استفاده کنند. جراحی‌‌های مربوط به درمان این عارضه شامل لامینکتومی و دیسککتومی هستند که معمولا در جلوگيری از بروز مشکلاتی همچون فلجی در بدن، نقش موثری را به همراه خواهند داشت. در برخی موارد ممکن است برای درمان قطعی این بیماری از دو جراحی برای کاهش فشار بر نخاع و حفره‌های موجود در مهره­ها استفاده شود.

در قسمت بالا به برخی از مهم‌ترین راهکار‌های درمان این عارضه در بیماران مبتلا به فلج شدگی ناشی از تنگی کانال نخاعی اشاره کردیم. افراد می‌توانند به کمک قرار گرفتن زیر نظر پزشک متخصص به منظور تشخیص شدت و دلایل بروز این عارضه از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند.

نحوه پیشگیری از تنگی کانال نخاع و فلج شدن

فلج شدن اندام­ها شرایط نامناسبی را برای افراد به همراه خواهد داشت و بروز آن ممکن است عملکرد جسمانی بدن را به مشکلات شدیدی مواجه سازد. افراد می‌توانند به کمک عمل به نکات زیر، از بروز فلج شدگی اندام‌ها در بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی جلوگیری کنند.

درمان سریع: در صورتی که به علائم این عارضه پی بردید که به مشکلات مربوط به تنگی کانال نخاعی مبتلا شده‌اید، توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر برای درمان این عارضه اقدامات لازم را انجام دهید. بهتر است برای بهبود این وضعیت زیر نظر پزشک متخصص ارتوپد در این زمینه قرار بگیرید تا احتمال بروز فلج اندام‌ها کاهش پیدا کند.

فعالیت بدنی منظم: از دیگر موارد بسیار مهم که در پیشگیری از بروز تنگی کانال نخاع و فلج در بیماران بسیار موثر است، انجام فعالیت‌های بدنی منظم در فواصل زمانی مناسب است. توصیه می‌شود که افراد برای انجام حرکات اصلاحی و تمرینات بدنی حتما با پزشک خود در این باره مشورت کرده و حتما زیر نظر یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای این تمرینات را انجام دهند.

رژیم غذایی مناسب: استفاده از رژیم غذایی مناسب، نقش قابل‌توجهی در درمان بسیاری از اختلالات مختلف در بدن افراد خواهد داشت. بیماران می‌توانند با استفاده از مواد غذایی مقوی، مانع از پیشرفت و گسترش ابعاد این بیماری در بدن شوند.

عدم مصرف سیگار: استفاده از سیگار باعث تشدید علائم تنگی کانال نخاع در بدن می‌شود. بهتر است افراد به منظور پیشگیری از ابتلا به فلج صورت به‌طور کامل استعمال دخانیات را قطع کنند.

قرار گرفتن زیر نظر پزشک: بهتر است افراد در طول روند درمانی خود تحت نظر متخصصین حوزه این بیماری قرار گیرند تا هرگونه احتمال بروز مشکلات یا عوارض مربوط به فلج اندان‌ها در بدن بیماران کاهش پیدا کند.

تقویت عضلات بدن: از دیگر راه‌های مناسب برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه انجام تمرینات اصلاحی به منظور تقویت عضلات بدن است. توصیه می‌شود که افراد از روش‌هایی همچون پیاده‌روی یا دوچرخه سواری برای بهبود این وضعیت استفاده کنند.

کاهش وزن: کسانی که با افزایش وزن شدیدی روبه­رو هستند، بیشتر از دیگران عوارض این عارضه را متحمل خواهند شد. بهتر است برای ایجاد تناسب اندام و جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به این بیماری، وزن افراد در شرایط مطلوب قرار گیرد.

عدم انجام کار سنگین: توصیه می‌شود که افراد برای پیشگیری از ایجاد فلج شدن اندام‌های بدن که معمولا در اثر تنگی کانال نخاع بروز پیدا می‌کند، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند و همراه در فرم بدنی صحیح فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند. این نکته نقش مهمی در جلوگیری از بروز دیگر مشکلات مربوط به این عارضه را خواهد داشت.

قولنج شکاندن: ما با وارد کردن فشار به مفاصل، باعث آزاد شدن صدایی کوتاه و خشک از آن‌ها می­شویم. اگرچه شکاندن قولنج مفاصل بین مهره‌های گردن یا کمر احساس خوشایند دارند و باعث رفع خستگی در ما می­شوند؛ اما شکاندن نامناسب یا زیاد قولنج­ها در کمر، باعث آسیب به مهره­های کمر و نخاع می­شود. توصیه می­شود که از انجام این کار اجتناب کنید.

پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف در بدن یک امر بسیار مهم و حائز اهمیت در افراد است. کسانی که برای درمان این بیماری در مدت زمان کوتاه‌تری اقدام کرده‌اند، توانسته‌اند از بروز این عارضه در بدن جلوگیری کنند. توصیه می‌شود که افراد با بهره‌گیری از نکات مربوط به پیشگیری و عمل به آن‌ها، از سلامت جسمانی بدن خود مراقبت کنند.

در چه صورت برای تنگی کانال نخاع باید به پزشک مراجعه کرد؟

در مواردی که افراد به فلج اندام دچار شده‌اند و این وضعیت ناشی از ابتلا به تنگی کانال نخاع است، توصیه می‌شود که در صورت بروز علائم شدید این بیماری هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنند. پزشک با بررسی شدت این بیماری، از پیشرفت این عارضه در بدن، جلوگیری خواهد کرد.

برخی از مواردی که لازم است در صورت بروز آن، بیماران به پزشک مراجعه کنند تا در خصوص یافتن پاسخ قطعی در زمینه تنگی کانال نخاع و فلج شدن به نتیجه برسند به شرح زیر است.

  • احساس درد در حین حرکت: در صورتی که افراد در هنگام انجام فعالیت‌های بدنی یا در زمان حرکت‌کردن با درد شدیدی در بدن مواجه می‌شوند، لازم است که در این شرایط به پزشک متخصص مراجعه کنند. این وضعیت در دراز مدت باعث تحلیل رفتن استخوان‌ها و مهره‌های ستون فقرات خواهد شد.
  • کاهش دامنه حرکتی: در مواردی که افراد با مشکلات مربوط به فلج در اندام‌های خود مواجه می‌شوند، دامنه حرکت آن‌ها با مشکلات شدیدی روبه­رو می­شود و حتی ممکن است بیماران برای ایستادن یا نشستن نیز دچار اختلالات جدی شوند.
  • انسداد کانال نخاعی: این وضعیت رشته‌های عصبی موجود در بدن بیمار را تحت فشار قرار می‌دهد و سپس، استخوان‌های این ناحیه را با مشکلات شدیدی مواجه می‌سازد. در برخی موارد در اثر کاهش علائم میان حفره‌های نخاعی، بدن تعادل خود را از دست می‌دهد. این وضعیت نوع شدید و بسیار حاد این عارضه محسوب می‌شود که لازم است افراد در صورت مشاهده و احساس آن هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.
  • احساس ضعف: از دیگر مشکلاتی که ممکن است در اثر ایجاد فلجی در اندام‌های مختلف بدن ایجاد شود، احساس ضعف درد بدن بیماران است که توصیه می‌شود در صورت ایجاد آن یا از دست رفتن تعادل بدن، به پزشک متخصص مراجعه کنند.
  • بروز سیاتیک: از دیگر مشکلاتی که ممکن است در بدن افراد مبتلا به عارضه تنگی کانال نخاع ایجاد شود و در نهایت اندام‌های بدن را فلج کند، عارضه عصب سیاتیک است. این بیماری جزء یکی از عوارض اصلی تنگی کانال نخاع است.
  • خشک شدن کمر: اگر احساس می‌کنید که در اثر ابتلا به این عارضه دچار خشکی کمر شده‌اید و دامنه حرکتی بدن شما کاهش پیدا کرده است، توصیه می‌شود که برای جلوگیری از بروز درد شدید و فلج‌ شدن اندام‌های مختلف بدن، به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

در برخی موارد ممکن است کسانی که دچار عوارض مربوط به بیماری تنگی کانال نخاعی همچون فلج اندام‌ها شده‌اند، نیاز داشته باشند که به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنند. رجوع به پزشک در شرایطی که این بیماری در وضعیت حاد و خطرناک قرار گرفته است، از اهميت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

سخن پایانی

از جمله پرسش‌های مهمی که ممکن است برای هر فردی که با مشکلات مربوط به تنگی کانال نخاع مبتلا شده است ایجاد شود، این است که ایا تنگی کانال نخاع باعث فلج شدن می‌ شود؟ این وضعیت معمولا اختلالات حرکتی جدی را در بدن افراد ایجاد کرده و در انجام فعالیت‌های روزمره افراد مشکلات شدیدی را به وجود خواهد آورد.

ایجاد فلجی در بیماران جزء یکی از عوارض شایع در ابتلا به تنگی کانال نخاعی محسوب می‌شود و در مواردی که این بیماری در شرایط حاد قرار گیرد، احتمال بروز این وضعیت افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود که افراد برای جلوگيری از ابتلا به این وضعیت، هرچه سریع‌تر تدابیر درمانی مربوط به این بیماری را انجام داده و تحت نظر پزشک متخصص ارتوپدی در این زمینه قرار بگیرند. توجه داشته باشید که عدم مراجعه به هنگام و اورژانسی به پزشک، میتواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.