درد لگن سمت راست

درد لگن سمت راست از مشکلات رایج در میان خانم ها است که در مردان نیز به دلایل مختلفی رخ می دهد. دلایل زیادی برای بروز این درد در خانم ها وجود دارد اعم از :‌ سیاتیک، دردهای قاعدگی، شکستگی لگن، دیسک کمر، تنگی کانال نخاعی و التهاب مفاصل. برای درمان این درد بایستی علت آن را بدانید.

در صورت تشخیص نادرست و عدم درمان به موقع این دردها می تواند سبب بروز مشکلاتی اعم از بی اختیاری ادرار و فلج اندام تحتانی می شوند. از آن جا که علت بروز این دردهای لگنی می تواند پیچیده باشد; تشخیص آن بایستی توسط دکتر ارتوپدی خوب صورت گیرد.

از این رو برای تشخیص علت و درمان درد لگن سمت راست باید به پزشک مراجعه نمایید. اگر شما به این عارضه مبتلا هستید; می توانید به کلینیک جامع تخصصی فوق تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه نمایید. پزشکان ما با معاینه و بررسی دقیق سوابق شما اقدام به ارزیابی، تشخیث علت و درمان درد لگن سمت راست شما می نمایند.

در این مقاله قصد داریم در جهت افزایش آگاهی شما; عوامل و دلایلی که سبب بروز این عارضه می شود را مطرح نماییم. بنابراین با ما همراه باشید. مجددا تاکید می شود که در صورت احساس درد به پزشک مراجعه نمایید و از درمان های خودسرانه خودداری نمایید. برای دسترسی سریع تر می توانید از فهرست مطالب استفاده نمایید.

 

Right-hip-pain

 

 

 

شایع ترین عوامل درد لگن سمت راست چیست؟

Right-hip-pain

درد هایی که در ناحیه لگن ایجاد می شوند می تواند مزمن باشد که در این صورت ممکن است نشانه ای از مشکلات جدی در بدن باشد. برای اینکه بدانید علت این دردها چیست و آن را درمان کنید بایستی برای به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. در ادامه دلایل شایعی که سبب بروز درد لگن سمت راست می شود را مطرح کردیم.

آسیب به استخوان لگن

در برخی از زمان ها ممکن است به علت حادثه ای مانند زمین خوردن، تصادف و یا ضربه ی ناگهانی; استخوان لگن دچار آسیب دیدگی اعم از ترک خوردن و یا شکستگی استخوان شود که باعث بروز درد لگن سمت راست و یا چپ شود. علاوه بر درد امکان بروز قرمزی و التهاب نیز وجود دارد. در چنین زمان هایی بهترین کار این است که سریعا به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید و برای درمان اقدام نمایید.

فتق و دیسک

برخی اوقات ممکن است اختلالاتی در کمر مانند دیسک کمر، بیرون زدگی دیسک و یا حتی فتق کشاله ران باعث ایجاد درد لگن سمت راست شود. این عارضه علاوه بر درد لگنی، باعث درد در پا و کمر نیز می شود. برای درمان این عارضه بایستی تحت نظر متخصص ارتوپدی قرار بگیرید.

– آرتریت

عارضه ی آرتیت نوعی بیماری مفصلی است که سبب ایجاد درد های مزمن می شود. از علائم این بیماری می توان احساس شدید درد لگن سمت راست و درد عمیق کشاله ران را نام برد که گاها این درد تا زانو منتشر می شود. پیاده روی طولانی و ایستادن زیاد می تواند این درد را تشدید نماید. در اغلب موارد، درد آرتریت به علت سفتی یا ورم مفصل لگن، در قسمت جلو و یا کشاله ران حس می شود.

تاندونیت

تاندونیت به زمانی که  تاندون ها دچار التهاب می شوند گفته می شود. در ناحیه لگنی بدن تاندون های بسیاری وجود دارد که عضلات را به مفصل لگن متصل می کنند. در برخی از شرایط و یا فعالیت های سنگین، مخصوصا در دوندگان حرفه ای، این تاندون ها به آسانی دچار التهاب و تورم می شوند  درد لگن سمت راست و چپ را به همراه دارد.

تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال تخاع در ستون فقرات باعث ایجاد درد در نواحی کمر، لگن و پاها می شود. در برخی از افراد این دردها ممکن است به حدی شدید باشد که بی حسی پاها را سبب گردد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب باید در اسرع وقت به پزشک متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید. چرا که در صورت تاخیر در درمان ممکن است دچار مشکلات جدی تری مانند بی اختیاری ادرار، ناتوانی در راه رفتن برای شما ایجاد گردد.

درد لگن سمت راست

بورسیت

از دیگر دلایل رایج بروز درد لگن سمت راست، عارضه ی بورسیت یا همان التهاب بورس ها اسن. بورش ها کیسه های مملو از مایعات هستند که از نواحی استخوانی لگن محافظت می کنند. در برخی از مواقع مانند استفاده بیش از حد یا ناراحتی این بورس ها دچار التهاب می شوند و باعث بروز احساس درد در هنگام راه رفتن می شود.

دردهای پیش از قاعدگی

یکی دیگر از نشانه های سندروم پیش از قاعدگی در زنان، دردهای ناحیه لگن است. درد و گرفتگی قاعدگی معمولاً چند روز قبل از شروع دوران قاعدگی ایجاد می شود و درد لگن سمت راست شایع ترین این دردها و اختللات این دوران است. در این زمان رحم منقبض می شود و پوشش داخلی آن را از بین می برد. از این جهت است که درد احساس می شود. این نوع درد شبیه به گرفتگی و اسپاسم عضلانی نیز است.

برای تسکین این دردها از روش گرمادرمانی و کمپرس آب گرم می توانید استفاده کنید. در صورتی که دچار دردهای شدید هستید می توانید به پزشک مراجعه نمایید تا از مسکن ها برای تسکین درد استفاده کنند.

سایر دلایل بروز درد لگن سمت راست

به غیر از دلایلی که در بالا مطرح کردیم، بیماری هایی نیز وجود دارند که از علائم آن ایجاد دردهای لگنی است. در ادامه عوامل دیگری که باعث درد لگن سمت راست می شود را مطرح کردیم :

·   کیست های تخمدان

·   سقط جنین

·   التهاب مثانه

·   عفونت ادراری

·   مشکلات آپاندیس

·   سندروم روده تحریک پذیر

·   سنگ های ادراری

·   فیبروم رحم

·   تخمک گذاری

·   یبوست

توصیه انتهایی

همانطور که در بالا مطرح کردیم علت درد لگن سمت راست به عوامل مختلفی مربوط می شود. برای این که دلیل دقیق این دردها مشخص شود باید به پزشک متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید و از درمان های خودسرانه خودداری کنید. بنابراین در صورت احساس درد در ناحیه لگن می توانید به پزشکان متخصص ما در کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه نمایید.