درد دست راست و درد قلب

درد دست راست و قلب بطور همزمان نشانه چیست؟

احساس درد دست راست و قلب بطور همزمان (Simultaneous) اغلب عوارض خطرناک و حادی به‎ همراه ندارد، این حیلی مهم است که ابتدا دلیل یا علت اصلی درد را بشناسیم تا بتوانیم راهکارهای مناسبی را برای درمان پیدا کنیم، به طور مثال برخی حملات خطرناک قلبی و بیماری‌های ریوی موجب احساس درد دست راست می شوند که باید آن را جدی گرفت.

همه ما احساس درد دست راست را در طول عمر خود تجربه کرده‌ایم. اما درد دست سمت راست و قلب بطور همزمان تجربه ای است که ما را دچار تردید می کند که آیا این درد بطور همزمان می تواند نشانه بیماری قلبی باشد؟ و سوالات فراوان دیگر که برای ما ایجاد می شود. 

اگر می‌خواهید در مورد علائم این اتفاق درد دست راست و قلب بطور همزمان و این که این درد احتمالا نشانه چه بیماری هایی است؟ و درمان‌های مختلف و همچنین زمان مراجعه به اورژانس و پزشک ارتوپد اطلاعات بیشتری کسب نمایید ما در تیم تخصصی پزشکی تحریریه کلینیک دکتر ارتوپد بطور کامل به ان پرداخته ایم.

برای درمان درد دست
با پزشک متخصص تماس یگیرید

درد دست راست و قلب

درد دست راست و مشکل قلبی

درد قفسه سینه  شناخته‌شده‌ترین علامت حمله قلبی است، اما گاهی ممکن است نشانه‌ای از مشکلات غیرقلبی همانند مشکلات تنفسی، ریفلاکس معده یا کشیدگی عضله نیز باشد. با این وجود، اگر به طور همزمان در قفسه سینه، دست راست یا بازو احساس درد کردید، احتمال اینکه مشکل قلبی علت آن باشد بیشتر است. این خیلی مهم است که علت احتمالی درد فلب و دست راست خود را بدانید و آگاه باشید که همه علت ها،خیلی جدی یا اورژانس پزشکی نیستند ولی اگر مشکوک به حمله قلبی هستید، با اورژانس تماس بگیرید و به نزدیک‌ترین اورژانس مراجعه کنید. هرچه سریع‌تر حمله قلبی درمان شود، بافت قلبی بیشتری قابل نجات است.

به نقل از سایت (healthline)  حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که یکی از عروق کرونری که خون را به قلب می‌رساند، به طور جدی مسدود شود. این انسداد مانع از رسیدن خون غنی از اکسیژن به عضله قلب شده و باعث آسیب دائمی به آن می‌شود. این وضعیت به عنوان بیماری عروق کرونر (CAD) شناخته می‌شود.

اگر همراه با هریک از علائم زیر، همزمان دچار درد قفسه سینه و بازو هستید، حتما با اورژانس تماس بگیرید و از کسی بخواهید شما را به نزدیک‌ترین  اورژانس برساند:

  • تنگی نفس(shortness of breath)
  • تعریق سرد (cold sweat)
  • حالت تهوع ناگهانی(sudden nausea)
  • حالت تهوع ناگهانی(a feeling of impending doom)
  • علائمی که هرچند دقیقه یک‎بار ظاهر می شوند و می‌روند و هر دفعه با شدت بیشتری بروز می کنند به طور مثال:فردی دردی در قفسه سینه خود احساس می‌کند که چند دقیقه طول می‌کشد، سپس از بین می‌رود و دوباره چند دقیقه بعد ظاهر می‌شود. با هر بار بروز درد، شدت آن بیشتر می‌شود.
  • احساس مرگ قریب الوقوع (a feeling of impending doom)

 در مواردی که مشکل جدی است باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم. متخصص دست با بررسی علائم و معاینه فیزیکی ناحیه مورد نظر و در صورت لزوم، انجام آزمایش‌های مختلف را برای شناسایی علت و اطلاع از رفتار صحیح انجام خواهد داد.

درد دست راست و قلب

علت درد دست راست و قلب چیست؟

دلایل متنوعی برای علت درد دست راست و قلب و حتی برای بازوی راست وجود دارد که عبارتند از:

  • کشیدگی و رگ به رگ شدگی ماهیچه‌ها

رگ به رگ شدگی و کشیدگی ماهیچه از متداول‌ترین علل درد در دست و مشکلات قلبی است، به خصوص برای افرادی که دست راستی هستند. رگ به رگ شدگی بعلت آسیب به قسمت رباط های یک مفصل است. رباط‌ها، مفاصل را توسط استخوان‌ها به یکدیگر متصل می‌کنند.

نمونه‌های متداول رگ به رگ شدن بازوی دست شامل جدا شدن و در رفتن شانه و جابجایی آرنج است. در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم.

  • مشکلات عضلانی

کشیدگی عضلات، که به دلیل کشش و یا پاره شدن ماهیچه‌ها یا تاندون است. تاندون‌ها، ماهیچه‌ها را به استخوان اتصال می دهند. نمونه‌های رایج کشیدگی بازوی دست، شامل پارگی ماهیچه سردست و کشیده شدن عضلات دو سر یا سه سر بازوها هستند.

  • تاندونیت

تاندونیت و یا ملتهب شدن تاندون‌ها، از دیگر موارد شناسایی علت درد دست راست بازو تاندونیت است. این عارضه به شکل طبیعی به دلیل استفاده بیش از حد از اندام و اعضا رخ می‌دهد، همانند آرنج یک بازیکن تنیس و آرنج یک گلف باز

  • مشکلات و عوارض مفصلی و استخوانی

آرتریت دژنراتیو یا همان آرتروز و درد دست راست، معمولا برروی ناحیه شانه اثر می‌گذارند، ولی می‌توانند ناحیه آرنج را هم در بر بگیرند. همانطور که این آرتروز به علت فرسودگی و پارگی، رشد می‌کند، افراد دست راستی اکثرا علائمی را در ناحیه بازوی راست مشاهده می‌کنند. در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم برای مطالعه بیشتر می‎توانید مقاله آرتروز گردن و درد دست راست را مطالعه بفرمایید.

  • بورسیت

بورسیت همچنین می‌تواند برروی قسمت شانه و یا مفصل‌های آرنج تاثیر بگذارد و باعث دردهای ناشی از ملتهب شدن کیسه‌های پر از مایع بروسی در نزدیکی مفصل‌ها شود.

  • شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها

شکستگی‌های بسیار کوچک و مویی که برای استخوان‌های دست است، موجب ایجاد عوارض آشکار نمی‌شود و اغلب در حرکت بازوی آسیب دیده تداخلی پیدا نمی‌کند. کلوس، شامل احساس دردهای مکرر و متناوب بهمراه التهاب و قرمزی است.

عفونت‌هایی در ناحیه استخوان و تومورهای سرطانی و یا تومورهای غیرسرطانی هم دلیل درد و علت سوزش دستان راست هستند.

  • سندرم فشرده سازی رشته‌های عصبی

یک عصب فشرده شده در ناحیه گردن، یکی از دلایل رایج علت درد دست راست بازو است، هرچند که در هر دو دست هم ممکن است احساس بشود. محل درد، وابسته به این که کدامیک از ریشه‌های عصبی در آن دخالت دارند، بسیار متفاوت است. با گذشت زمان، استخوان‌ها و دیسک‌های گردن باعث تغییر و فرسودگی می‌شوند.

این عارضه به اسم اسپوندیلوز گردنی نامیده می‌شود، و علت اصلی عارضه‌ی اعصاب فشرده شده در قسمت گردن است. هنگامی که صفحات و استخوان‌ها در طول گذشت زمان به یکدیگر فشرده می‌شوند، آن‌ها برروی ریشه‌های عصبی داخل گردن می‌توانند فشار وارد کنند، بعلت آنکه از نخاع خارج می‌شوند.

  • آرتروز نخاعی

آرتروز نخاعی در گردن هم می‌توانند به تشدید این عارضه کمک کند. یک دیسک بزرگ‌تر یا داشتن عارضه فتق در گردن بعلت جراحت، می‌تواند باعث یک عصب فشاری شود، اگر چه این میزان بسیار کمتر از اسپوندیلوز گردن است. دیسک‌های جابجا شده، ریشه‌های عصب را درروی سطح فتق دیسک فشرده می‌کند. همچنینن عصب فشرده شده در گردن می‌تواند باعث درد بازو، ضعف بازو، خارش و بی حسی شود.

آرتروز نخاعی و درد دست راست

  • اختلالات عصبی محیطی

ریشه‌های عصب نخاعی به یکدیگر می‌پیوندند تا اعصاب محیطی را تشکیل بدهند که پیام‌های بین بدن و سیستمهای عصبی مرکزی را حمل می‌کند. فشرده شدن، یا اسپاسم، اعصاب اطراف ناحیه بازوی راست، می‌تواند موجب درد، بی حسی، خارش و ضعف در قسمت‌های مختلفی شود که وابسته به این است که کدام عصب در آن دخالت دارد. در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص اورتوپد مراجعه نماییم.

  • سندروم تونل کوبیتال

سندرم تونل کوبیتال و سندرم‌های خروجی سینه از نمونه‌های اختلالات و عوارض عصبی محیطی هستند که می‌تواند باعث درد در یک سمت دست گردد. سندرم تونل کوبیتال عبارت است از گرفتگی در قسمت عصب‌های اولنار در زمان عبور از نزدیکی برآمدگی استخوانی برروی ناحیه داخلی آرنج.

این علائم ارائه شده ممکن موجب دردهای آرنج و ساعد دست، بی حسی و خارش انگشتان دست و معمولا احساس ضعف در دست‌ها باشد. وارد آمدن ضربه‌های فیزیکی به آرنج راست، نگه داشتن دست برای مدت‌های طولانی و یا حتی تکیه دادن به دست، معمولا می‌تواند باعث بروز عارضه سندروم تونل کوبیتال شود.

  • سندرم‌های خروجی قفسه سینه

سندرم‌های خروجی قفسه سینه یک گروه از عوارضی هستند که به خاطر فشردگی و عبور چندین رگ خونی که در بین استخوان ترقوه و دنده های ابتدایی وجود دارند، باعث درد دست سمت راست و قلب بشوند. سندرم های خروجی قفسه سینه شامل ایجاد فشار شبکه کوروئید می‌شود،شبکه‌های عصبی که ناحیه دست و حرکت دست را کنترل می‌کند.

بروز علائم  درد دست راست و مشکل قلبی با توجه به میزان درد و ناحیه دقیق احساس درد متغییر است، اما نهایتا احتمال در همانند درد، احساس بی حسی و احساس ضعف در ناحیه بازو، شانه، گردن و یا دست باشد. در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم.

  • تقلا و حرکات شدید

تمرین‌های سخت بازو، در افرادی که به باشگاه‌های ورزشی می‌روند و ورزش‌های سنگین می‌کنند، احتمالا باعث آسیب های کمی به ماهیچه‌های دست و یا مفصل های بازو، آرنج و یا مچ دست بشود، که موجب درد و احساس ناراحتی حتی بعد از گذشت چند روز استراحت خواهد شد.

زمانی که حرکت‌ها و تمرین‌ها بصورت متناوب تکرار می‌شود, به ویژه در افرادی که با دست کار می‌کنند, همانند معلمانی که برروی تخته سیاه کار می‌کنند, کارگران, موسیقی دانان و یا ورزشکاران, این امکان وجود دارد که بروز عارضه اختلال عضلانی مربوط به کار (DORT) به عنوان استرس متناوب و تکرار شونده (RSI) تشخیص داده شود.

به جهت جلوگیری از این نوع عوارض، لازم است که به دکتر دست و فیزیوتراپیست مراجعه نموده، تا از وضعیت بدنی ایده آلی که باید در زمان انجام حرکات داشته باشید برای شما مهیا سازد و برای تسکین درد حاد و شدید، برای درد در دست و مشکلات قلبی، ممکن است پزشک متخصص داروی‌های ضدالتهاب و قرص‌های مسکن را پیشنهاد کند. در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم.

  • گردش خون ضعیف

علت سوزش دست راست به دلیل تغییرات در میزان گردش خون درناحیه بازوها، به علت گرفتگی در رگ‌های خونی یا ترومبوز رگ‌های خونی و یا شریان‌ها می‌تواند باعث درد یا احساس سوزش و تورم عضو آسیب دیده شود.گردش ضعیف در هنگامی مشکوک و خطرناک است که دست‌ها بسیار رنگ پریده و یا بنفش باشند و در قسمت بازوها و یا دست‌ها، احساس سوزش بوجود آید.

درد دست راست و قلب

در این هنگام مراجعه به پزشک عمومی یا آنژیوژنتیک ضروری و واجب است، تا بررسی و ارزیابی از مفصل‌ها انجام دهد و با آزمایش‌هایی همانند سونوگرافی داپلر از ناحیه بازو علت بروز درد را پیدا کند. درمان‌ها وابسته به علت درد است و احتمالا شامل مصرف مایعات، ورزش و یا در موارد شدیدتر، بهره گیری از داروها برای سهولت حرکت جریان خون می‌باشد. همچنین در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم.

دلیل درد دست راست و قلب و انتشار درد به قفسه سینه، گردن و کتف

معمولا همه افراد اکثر کارهای روزانه خود را توسط دست راست انجام می‌دهند پس این دست اغلب بیشتر آسیب پذیرتر است. دست‌ها ساختار شرایط حساس و پیچیده‌ای دارند که شامل بیست و هفت 27 استخوان می‌باشد. ماهیچه‌های دست موجب انجام حرکت‌های دقیق و استادانه می‌شود .

در حقیقت احساس درد در قسمت دست، شانه‌ها و یا کتف از جمله دردهایی متداول و رایج  به شمار نمی‌روند ولی در زمانی که به این نوع دردها مبتلا می‌شویم باعث احساس رنج و اذیت می‌شویم. درد دست سمت راست و قلب علل زیادی دارد که در ادامه این به تشریح دیگر علت‌های رایج و درمان آن می‌پردازیم.

  • تحریک عصب‌های ناحیه گردن و شانه

تحریک عصب‌ها در قسمت گردن و شانه از بیشترین دردهایی است که هم در ناحیه دست و هم در کتف احساس می‌شود. ریشه‌های عصبی از بین فضای مهره‌های گردن خارج می‌شوند که بعد از خروج از مهره‌ها و اتصال به یکدیگر یک شبکه عصبی به نام شبکه بازویی یا براکیال را تشکیل می‌دهند. اعصابی که از این شبکه خارج می‌شوند به کنترل حس و حرکت کل اندام و اعضای فوقانی بدن می‌پردازد.

  • هرنی یا فتق دیسک

هرنی یا فتق دیسک بین مهره‌ای گردنی و مشکلات شبکه‌های بازویی دلایل تحریک و حساس شدن اعصاب اندام فوقانی است که باعث درد گردن و درد دست می‌شود. در برخی از مواقع از فضای بین مهره‌های گردنی، ریشه‌های عصبی خارج می‌شوند که این ریشه‌ها توسط دیسک بین مهره‌ای جابجا شده و فشرده می‌شوند و این فشارها موجب تحریک عصب و اغلب احساس درد در ناحیه گردن و دست‌ها می‌شود.

  • فشار به اعصاب شبکه بازویی

در برخی موارد در قسمت شبکه بازویی، عصب‌های دست تحت فشار قرار می‌گیرند. وجود عارضه دنده گردنی و یا اعمال فشار بر روی عضلات ناحیه گردن از شایعترین علت فشار به اعصاب شبکه بازویی است. فشار به اعصاب شبکه بازویی باعث تحریک اعصاب دست شده و موجب احساس درد و ناراحتی در ناحیه گردن، شانه و دست راست می‌شود.

مشکلات قلبی عروقی و درد دست راست و قلب

  • انفارکتوس حاد قلبی یا آنژین

انفارکتوس حاد قلبی یا آنژین می‌تواند دلیل درد دست سمت راست و قلب، درد قفسه سینه، درد دست راست و مشکل قلبی و همچنین انتقال درد به بازو شود، و با علم اینکه در قسمت بازوی چپ بسیار شایع تر است، اما احتمالا درد دست راست و قلب به قسمت بازوی راست نیز برسد.

این درد دست سمت راست و مشکلات قلبی نشانه ایی از انفارکتوس نادر است، اما اغلب در افراد مسن، دیابتی و یا زنانی که دارای علائم و عوارض غیرمعمولی داشته باشند، بیشتر اتفاق می دهد. درد بازو و دست و مشکل قلبی که نشان دهنده بروز حمله قلبی و مشکلات عروق کرونر است، اغلب با احساس سوزش یا احساس شدیدتر شدن درد در قفسه سینه، تنگی نفس، احساس حالت استفراغ و یا عرق کردن در ارتباط است.

اگر بعد از احساس درد دست سمت راست به حملات قلبی مشکوک هستید، پیشنهاد می‌شود که به اورژانس مراجعه نموده تا پزشک بتواند علایم را ارزیابی کند و پس از تشخیص علت درد دست راست بازو به درمان درد دست راست و مشکل قلبی بپردازید.

  • گرفتگی عروق کرونر

گرفتگی در قسمت رگهای عروق کرونر قلب که این رگ‌ها وظیفه‌ی ارسال جریان خون و اکسیژن به عضلات قلب را دارند و در زمان گرفتگی این رگ‌ها ، قلب به خوبی نمی‌تواند به کارکرد طبیعی خود ادامه بدهد و باعث احساس دردهای قلب و قفسه سینه می‌شود.

  • سکته‌های قلبی

این عارضه به علت کاهش میزان جریان خون در قسمت قلب می‌باشد که با احساس دردی شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق و احساس ضعف در بدن اتفاق می‌افتد. روند این درد به این شکل است که ابتدا بیمار احساس درد زیادی در قسمت قفسه سینه می‌کند ولی پس از مدتی این درد کاهش یافته به صورتی که دیگر نشانه‌هایی از درد وجود ندارد و بعد از آن باعث سکته قلبی می‌شود.

سگته قلبی و درد دست راست

  • پارگی رگ‌های قلب

این نوع عارضه با احتمال کمتری رخ می‌دهد ولی در زمان این اتفاق، در مواردی منجر به مرگ می‌شود. از نشانه‌های این عارضه، احساس درد ناگهانی و بسیار شدید در قسمت قفسه سینه و قلب می‌باشد.

  • افتادگی دریچه‌ی میترال

این نوع بیماری خطرساز نیست و همراه با نشانه‌های بسیار اندکی همانند احساس درد در قفسه سینه و تپش قلب می‌باشد.

  • ضخیم شدن قلب

با به وجود آمدن این عارضه قلب وظیفه خون رسانی را با دشواری انجام می‌دهد و باعث بروز اختلالاتی همچون احساس تنگی نفس بعد از انجام حرکات ورزشی، احساس خستگی به علت خونرسانی کمتر و احساس سرگیجه و درد قفسه سینه می‌شود.

  • التهاب عضله قلب

علائم این بیماری شامل: تب، تنگی نفس، احساس خستگی، افزایش ضربان قلب و درد قفسه سینه می‌باشد.

نشانه‌های این بیماری مشابه سکته قلبی می‌باشد ولی فقط یک التهاب است و انسدادی در رگ‌ها موجود نمی‌باشد.

مشکلات ریه و علت درد دست راست و قلب

  • آسم: در این عارضه علاوه بر احساس درد قفسه سینه بیمار دچار نفس تنگی و سرفه می‌شود.
  • فشار خون بالا در قسمت ریه‌ها نشانه مشابه بیماری آنژین است و در این بیماری قسمت راست قلب در انجام فعالیت‌های روزمره دچار اختلالاتی می‌شود.
  • آمبولی ریه: این بیماری معمولا پس از عمل جراحی به علت وارد شدن لخته خون به داخل ریه اتفاق می‌افتد، این عارضه با نشانه‌هایی همانند تنگی نفس، افزایش ضربان قلب و سرفه شدید رخ می‌دهد.
  • عفونت ریه: این بیماری با نشانه‌هایی همانند احساس درد قفسه سینه و مشاهده خلط‌های خونی اتفاق می‌افتد و باید بسرعت به دکتر مراجعه نمایید.

حملات پانیک از علل ایجاد درد دست راست و قلب

احساس حملات پانیک و اضطرابی شدیدتر از حملات قلبی است و در این وضعیت ناحیه میانی قفسه سینه درد می گیرد. احساس درد تقریبا نزدیک قلب اتفاق می­افتد. ولی در حملات قلبی و درد قفسه سینه در ناحیه شانه‌ها نیز گسترش پیدا می­شود. این احساس درد می‌تواند بسیار شدید باشد.

تشخیص علت درد دست راست بازو و قلب

پزشک متخصص با توجه به علائم بیمار و معاینه و بررسی او و استفاده از روش‌های عکسبرداری پزشکی، آنژیو، سیتی اسکن، اکو و  بررسی دقیق نوار عصبی بیمار می‌تواند نوع عارضه و ضایعه را تشخیص دهد و با شروع روشی متناسب با شرایط بیمار درمان را ادامه دهد.

در موارد شدید باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم. در بعضی موارد پس از بررسی و انجام آزمایش‌های قلبی و ریوی و سلامت بودن آنها، برای تشخیص علت درد دست راست بازو و درد دست راست و قلب به تست اندوسکوپی قسمت فوقانی دستگاه گوارشی پرداخته می‌شود.

درمان‌های درد دست سمت راست و قلب

درمان درد در دستان راست در اغلب موارد توسط استفاده از روش های درمانی غیرجراحی است و اصلی‌ترین درمان کمکی، انجام حرکت‌های نرمشی و اصلاحی مخصوص برای تقویت عضلات گردن و شانه و بالابردن دامنه حرکتی و قابلیت انعطاف ماهیچه‌ها است.

درمان درد دست نیازمند همکاری دوطرفه و هماهنگ بین بیمار و پزشک و داشتن صبر و حوصله فراوان است. به همین دلیل است که اغلب بیماران درمان خود را تا حدی سخت می‌بینند. این بیماری ندرتاً به درمان جراحی نیاز دارد.

درمان درد و علت سوزش دستان راست به محل و شدت آسیب دیدگی بستگی دارد. اما به طور کلی این روش‌ها به کاهش درد کمک فراوانی می‌کند.

بهترین روش‌های درمان و کاهش درد دست راست و قلب

درد دست راست و قلب1

  • به دست استراحت دهید

آسانترین‌ترین و بهترین درمان برای کاهش درد دست، استراحت دادن دست و کار نکردن از آن دست است ولی در زمانی این روش مفید و موثر می‌باشد که احساس درد در ناحیه دست بسیار کم است و تغییری در درد مشاهده نمی‌شود پس بهترین درمان اولیه این است که تا چند روز با دستتان فعالیت‌های فیزیکی انجام ندهید و به تقریبا به عضو دردناک استراحت مطلق بدهید.

  • کاهش فعالیت دست‌ها

اگر مقدار احساس درد دستتان کم است و امکان قطع فعالیت‌های روزانه از دست خود را ندارید، بهتر است که  حجم فعالیت دستان خود را نصف کنید و هر چند وقت یکبار به دستان خود استراحت بدهید ولی اگر احساس درد دست شما شدید و حاد است کارکردن و فعالیت با آن دست غیرمنطقی است و این درد می‌تواند یک نشانه و علامت هشداردهنده باشد.

  • بالا بردن دست‌ها

در زمان استراحت تا سطح سینه، دستهایتان را بسمت بالا بیاورید و در زمان دراز کشیدن دست‌هایتان را بر روی یک بالش نرم قرار دهید.

  • خنک کردن دست‌ها

هنگامی که احساس درد می‌کنید قراردادن چند تکه یخ برروی ناحیه درد می‌تواند موجب کاهش احساس درد شما بشود. قراردادن یک قطعه یخ برروی ناحیه درد موجب بی حسی پوست خواهد شد، ولی احتیاط نمایید تا رنگ دست سفید یا آبی نشود و یا بسته‌های آماده یخ خشک را داخل یک حوله پیچیده و به مدت حدودا 20 دقیقه بر روی دست گذاشته اما باید احتیاط نمایید که پوست کبود نشود.

  • مصرف داروهای ضد درد

اگر احساس درد در دست‌ها شدید و حاد است از داروهای مسکن مجاز همانند دستور پزشک استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب بیشتر به دلایل اصلی درد درد دست راست و قلب پرداخته شد، اما عوامل دیگری نیز برای عارضه درد دست سمت راست و مشکلات قلبی وجود دارد. برای مثال، یک لخته خونی یا عفونت بازو می‌تواند باعث بروز این علائم ، عوارض و احساس درد شود، حال اگر هنوز پس از انجام درمان‌های حمایتی اشاره شده در بالا از احساس درد دست رنج می‌برید، باید برای درمان و بررسی بیشتر به کلینیک‌های مجهز متخصص ارتوپد مراجعه نماییم.

تا پزشک مربوطه درمان های بیشتری را همانند مصرف کورتیزون برای کاهش التهاب، گچ گرفتن، و یا عمل جراحی برای اصلاح اختلال اعضای بدن برای شما در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید